Stel je krijgt dé kans van je leven maar je partner wil niet

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Crista

Stel je krijgt dé kans van je leven maar je partner wil niet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-09 15:56

Hey,

Ik vraag me af hoe jullie hierover denken... Ik zit zelf niet in deze situatie en ken ook niemand hierin maar vroeg me toch af wat jullie zouden doen.

Stel je krijgt de kans van je leven! Voor de een is dit een baan met paarden, voor de ander is dit het beginnen van een eigen bedrijfje op de caribean. Voor het verhaal maakt dat even niet uit.

Maar je moet dus wel verhuizen (en niet naar een dorpje verderop maar wel echt ver uit de buurt, denk aan minimaal 300km.) om je droom waar te maken, alleen 1 probleem, je partner is niet van plan mee te gaan....
Of wanneer je geen partner hebt maar wel een paard, je paard kan niet mee.

Wat zou je doen?

Ga je voor je eigen geluk, of blijf je bij je partner en wacht je op een nieuwe kans, die waarschijnlijk nooit meer gaat komen...

Hoeveel je ook met je partner zou praten hij wil dus écht niet mee!

Wat zou jij doen?

Ik zou het zelf heel eerlijk gezegd niet echt weten...

Ik bedoel als ik écht dé kans van mijn leven krijg... tja, ik weet niet.....

Ben beniewd naar jullie meningen.

Piaffe123

Re: Stel je krijgt dé kans van je leven maar je partner wil niet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 15:57

Ik zou zeker weten voor mijn eigen geluk kiezen :)

Dalijk gebeurt er wat, partner weg, zit je daar..

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 16:00

Ik denk dat je zelf allebei dingen moet inleveren in een relatie, en dat je samen de afweging moet maken. Je partner heeft ongetwijfeld ook 1001 redenen ( denk aan zìjn baan, familie, vrienden, hobby's) om niet te verhuizen, en om zomaar te gaan omdat je partner het niet wil achterlaten. Je kiest voor elkaar als je aan een serieuze relatie begint voor de rest van je leven :)

Voor het andere, het achterlaten van dieren etc. Ik zou mijn paard verkopen :) Er zijn genoeg mensen die goed voor je paardje kunnen zorgen :)

nodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 16:00

Ja idd, ik zal ook voor mijn eigen geluk kiezen!
Zo'n kans zou ik niet laten schieten! Als je partner echt zoveel van je houdt moet ie wel achter mij aan komen.

Suuzert

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 16:01

Ik zou voor mijn partner kiezen. Wat betreft banen ben ik niet kieskeurig en ik vermaak me wel. Vriend heeft een eigen bedrijf en moet in principe toch het land wel door, maar vind hem alsnog belangrijker.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 16:02

Voor mij niet moeilijk.
wat is eigen geluk? Ik ben gelukkig met mijn partner. Als ik een droom baan of iets aan geboden krijg dan kijk ik wat vind ik belangrijker en wat maakt me gelukkiger, mijn huidige leven met mijn vriend er bij. Of dat nieuwe.

Ik zou niet verhuizen en mijn vriend achter laten, net als dat hij mij denk ik niet achter laat.

het moet wel heeeeeeeeeeeeeeeel best zijn willen wij verhuizen (denk aan bakken met geld verdienen) anders niet.

Veirl

Makkelijk om nu te zeggen, wacht maar tot je in zo'n situatie zit... :\ Ik zou het echt niet kunnen zeggen, ik hóóp dat ik voor die geweldige kans zou kiezen.

Nathalie

Ik zou persoonlijk voor mijn partner kiezen. Maar ligt er ook aan watvoor droom het is.
Ik weet uit ervaring dat dromen soms vies tegen kunnen vallen en dan is het toch wel erg jammer als je dan álles kwijt bent!
Mijn vriend is gewoon heel erg belangrijk voor me en ik ben nu ook vreselijk gelukkig met het leven wat we nu hebben. Dit zou ik persoonlijk niet op het spel zetten voor een droom die misschien wel heel hard tegenvalt.
Maar zoals ik al zei, ligt eraan watvoor droom het is. Als het een droom is waar je echt een realistische kijk op hebt, en waarvan je zeker weet dat het echt niet tegen kán vallen en dat het je gelukkiger maakt als dat je nu bent... Dan is het een ander verhaal denk ik. :)

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 16:03

De kans van mijn leven: dat is elke avond naast mijn vent in slaap vallen en elke ochtend weer naast hem wakker worden :+

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 16:05

odetteke schreef:
De kans van mijn leven: dat is elke avond naast mijn vent in slaap vallen en elke ochtend weer naast hem wakker worden :+

helemaal mee eens! Niet maakt mij gelukkiger dan mijn eigen vent! dus zeker een droom niet.
Dromen zijn voor mij bijzaak!

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 16:07

Ik denk dat het er van af hangt of je verkering hebt / samenwoont / getrouwd ben.

Ik zou mij afvragen of ik mijzelf echt met degene oud zie worden.... Ik ben niet samenwonend of getrouwd.

Suuzert

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 16:10

odetteke schreef:

Jup. voor mij ook hoor. Zelfs als hij stinkt omdat hij net heeft getraind. Zijn stinksokken voor je neus houd, snurkt tijdens het slapen. Daar kan niets tegenop }>

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 16:13

Hte ligt er een beetje aan.
Het ligt aan de omstandigheden waarin ik zit, wat me wordt aangeboden, hoe de verhoudingen liggen..
Voor mij zou dat iets zijn waar ik eerst rekening mee zou moeten houden, voor ik een conclusie kan trekken. :)

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 16:14

Afhankelijk van de intensiteit van de relatie zou ik het een maand proberen, nog niet verhuizen etc, maar eerst maar eens kijken of het echt een droombaan is ;)
Want dat valt vaak flink tegen.

Crista

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-09 16:15

Nathalie schreef:
Ik zou persoonlijk voor mijn partner kiezen. Maar ligt er ook aan watvoor droom het is.
Ik weet uit ervaring dat dromen soms vies tegen kunnen vallen en dan is het toch wel erg jammer als je dan álles kwijt bent!
Mijn vriend is gewoon heel erg belangrijk voor me en ik ben nu ook vreselijk gelukkig met het leven wat we nu hebben. Dit zou ik persoonlijk niet op het spel zetten voor een droom die misschien wel heel hard tegenvalt.
Maar zoals ik al zei, ligt eraan watvoor droom het is. Als het een droom is waar je echt een realistische kijk op hebt, en waarvan je zeker weet dat het echt niet tegen kán vallen en dat het je gelukkiger maakt als dat je nu bent... Dan is het een ander verhaal denk ik. :)

Zo denk ik er zelf idd ook over....

valt me wel op dat de meningen erg verdeeld zijn!

En de mensen die echt al langer samen zijn (lees evt. al kids hebben enzo) kiezen toch voor het ij de partner blijven, grappig om te zien!

Crista

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-09 16:16

crossmonster schreef:
Afhankelijk van de intensiteit van de relatie zou ik het een maand proberen, nog niet verhuizen etc, maar eerst maar eens kijken of het echt een droombaan is ;)
Want dat valt vaak flink tegen.

Mits dit natuurlijk mogelijk is.... wat niet bij elke "droom" kan dus, als jij een baan aangeboden krijgt waar je altijd al van droom maar ze geven je niet de kans het eerst te proberen om welke rede dan ook zou jij dus denk ik afhaken?

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 16:18

Pff lastig, ligt er ook wel aan hoe lang de relatie al duurt denk ik. Mijn paard zou ik echter niet achter laten, dat beest betekend veel te veel voor me.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 16:20

Crista schreef:
Mits dit natuurlijk mogelijk is.... wat niet bij elke "droom" kan dus, als jij een baan aangeboden krijgt waar je altijd al van droom maar ze geven je niet de kans het eerst te proberen om welke rede dan ook zou jij dus denk ik afhaken?

Geen enkele baas bied jou zonder proeftijd een vast contract hoor ;)

Crista

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-09 16:25

nee zo bedoel ik het niet, meer met het idee, je krijgt de kans om een mooi pand te kopen in verweggistan om beijvoorbeeld ene bedrijfje te starten wat je altijd al zou willen! dat kan je niet eerst een maandje op proef doen....

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 16:31

Ik denk dat die droom niet meer echt een droom is als mijn vriend niet meegaat. Als mijn grote droom zou zijn om te emigreren naar een ver land, dan zie ik mij daar gelukkig zijn met mijn vriend en niet zonder. Dus wanneer mijn vriend dit niet wil dan is het voor mij ook niet meer mijn grote droom. Rare uitleg maar denk dat jullie het wel snappen.

axeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 16:32

Crista schreef:
Of wanneer je geen partner hebt maar wel een paard, je paard kan niet mee.

Lastig. Ligt er heel erg aan waar het om gaat.
Maar mijn paard laat ik niet achter, mijn paard is namelijk mijn droom. Zij maakt mij gelukkig.
Mijn vriend zou ik ook niet zomaar achterlaten, maar daar valt nog over te praten. Misschien halverwege gaan wonen?
Of in het weekend weer naar huis? Ik zou mijn best doen om het voor beide acceptabel te maken.
En als het écht niet wil, kies ik volgens mij toch voor mijn vriend.

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 16:33

Ik kies voor mijn vriend. Er bestaat geen levensunieke kans zonder hem.

Paard laat ik ook niet achter ;) Zo is er maar 1 en zo komt er nooit weer 1. Leuke jobs vindt je overal wel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 18:02

Als het écht mijn ultieme droom is kies ik voor mezelf. Te vaak voor andermans geluk gekozen en ik ben er nooit beter van geworden. Ik denk ook eigenlijk, dat als je ervoor kiest om het niet te doen, het dan misschien toch niet je ultieme droom is?

boeflover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 18:08

Ligt uiteraard aan de situatie e.d.
Ik kan me voorstellen dat mijn vriend niet mee wilt als hij veel meer verdiend als ik en ik op de andere bestemming alsnog niet veel verdien. Dan zit je én met weinig geld, én hij heeft ook nog niet zomaar een andere baan..

Echter als ik opeens veel meer zou gaan verdienen waardoor hij niet meer zou hoeven te werken zou ik het toch wel doordrammen wel te gaan.. Of ik daadwerkelijk zonder hem zou gaan denk ik niet overigens.

Mn paarden zou ik wel verkopen als die echt niet mee zouden kunnen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 18:10

partner = :evaw:
paardje = hoe goed ie is
is het een paardje dat wel eens goed zou kunnen gaan lopen is het denk ik ook doei, maar als het echt een wonder paard is dan blijft ie