Trein irritaties?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Trein irritaties?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 12:59

Ik reis dagelijks in totaal zo'n 2 a 3 uur met de trein, en kom echt irritante mensen tegen met asociale gewoontes.... nu vroeg ik me af, wat vinden jullie nou wel en niet kunnen?

Dit zijn niet persee dingen waar ik me aan erger hoor, gewoon voorbeelden:

- Eten in de trein
- bier drinken in de trein (gewoon in de spits)
- fluisteren in de stiltecoupe
-praten in gewone coupe
- mp3 spelers
-bellen in de trein
- tas op de stoel naast je zetten...

of waar erger jij je aan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 13:02

Ik erger me niet zo snel ergens aan, heb wel wat beters te doen.. :+

Maar van je lijstje;
- Eten in de trein -- Vind dit normaal, zeker tijdens bijv. lunch tijd
- bier drinken in de trein (gewoon in de spits) -- vind dat sowieso vies bier, maar moeten mensen zelf weten
- fluisteren in de stiltecoupe -- geen problemen mee :')
-praten in gewone coupe -- Tsja, als je met vrienden bent vind ik dat meer dan normaal :?
- mp3 spelers -- moet je toch zelf weten..
-bellen in de trein -- moet je ook zelf weten :roll:
- tas op de stoel naast je zetten... -- Dit doe ik ook, hoor. Als een trein zo goed als leeg is, waarom niet?

Snap dat niet he, lekker gezellig als mensen zich aan al die dingen irriteren.... :D

verootjoo

Re: Trein irritaties?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 13:03

Ik doe alles van dat lijstje, behalve bierdrinken, lust ik niet _O- Hoop dat ik nu niet asociaal gevonden wordt :\

Ik erger me niet zo snel :) Behalve aan dat die krengen never nooit op tijd rijden, waardoor ik eeuwig aansluitingen mis. Maar goed, dat levert dan wel weer geld op :D

_Anouck

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 13:04

Niet discriminerend bedoeld maar buitenlandse/allochtone mensen die in hun taal gaan praten met elkaar en dan ook nog niet zo zacht!
En verder aan brutale kinderen die dingen kapotmaken in de trein etc. en aan het schreeuwen zijn!

Verder normaal praten/bellen/mp3 luisteren etc. kan ik me niet aan storen!

waypoint

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 13:06

ik erger me iegenlijk aan vrij weinig, behalve muziek gewoon zonder dopjes op hebben staan, thats it :')

Lieke__

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 13:06

Ik kan me ook niet zo storen aan die dingen die jij noemt. En ik vind fluisteren in een stilte coupe netter als gewoon praten want dat deed ik laatst (A)

Frances

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 13:07

Ik irriteerde me laats aan een jongen met koptelefoon op, die had zijn muziek echt mega hard staan, ik kon het een paar stoelen verder duidelijk horen en toen ging die meetikken met zijn voet en later ook nog zingen := ik moest een uur in de trein zitte, tja dan irriteer ik me wel _O-

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 13:08

Arrogant NS-personeel (zijn er niet veel hoor), stinkende mensen, mensen die 1,5 plaats innemen en toch perse naast mij willen zitten, mensen die dingen eten met een sterke geur (om 8u 's ochtends kan ik niet zo goed tegen salamilucht...), mensen die de trein in rennen terwijl er nog mensen moeten uitstappen, kinderen die door de trein rennen.

Steentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 13:09

Ik vind 'treinen' werkelijk heerlijk, bijna pure ontspanningstherapie! :j

Ik erger me dan ook amper aan mensen of bepaalde dingen.

Wel vind ik schreeuwende, klierige kinderen, mensen die dingen stuk maken en luidruchtige 'macho-typetjes' vervelend, maar that's it. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 13:10

Ja weetje ik vind sowieso, praten in een gewone coupe. Jeetje. Dat vind ik echt normaal gewoon. Ik bedoel, laten we met z'n allen zwijgen de hele dag, wordt het vast gezellig.. En bellen, ja, ik bel ook in de trein met m'n moeder, omdat zij me op moet halen. Zat vandaag in de trein, zat te drinken, luisterde (zachtjes.) muziek met oordopjes gewoon, zat later te bellen én had m'n tas op een eigen stoel staan. Oh jeetje. Ik voel me nu echt heel erg asociaal. :j

Nee man, als er 5 mensen in een coupe zitten ga ik echt m'n tas niet op de grond zetten hoor. Wat anders vind ik het als de trein vet vol is etc. Maar dan doe ik het ook niet, en sta ik ook nog wel op voor oudere mensen. ^^

furious

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 13:12

Ergenis nummer 1 is voor mij de vertragingen! Voor mij wekelijkse kost. Mocht blij zijn als die 1 keer per week op tijd reed of maar een paar minuten te laat aankwam. Daardoor vaak overstappen gemist. Nam ik een trein eerder dan stond ik 20 minuten van te voren op de stoep en daar had ik ook geen zin.

Verder mensen die allemaal hun tas naast zich neer zetten in de spits. En andere laten staan.

Denk ook dat je je meer gaat ergeren als je veel en lang met de trein reist.

Nickytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 13:13

Het enige waar ik me soms aan erger op de trein zijn mensen die echt TE luid praten (lees: schreeuwen) of kinderen
die lopen te klieren.

Als de trein bijna leeg is zet ik ook mijn tas op de bank naast me, maar ik neem hem wel op m'n schoot als het drukker
wordt en iemand het plekje wil.

Wulensa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 13:13

Laatst een weekje met de trein naar werk geweest (kantoor bevind zich er vlak naast) maar wat een hel zeg! Heb je net een dag hard gewerkt komt en een meute wilde kinderen aan.. Waarschijlijk op schoolreisje geweest maar die dingen kennen echt geen 'uit' knop - de begeleiders hadden hun handen er vol aan. Starende 'lonkende' meneertjes kan ik me ook erg aan ergeren - hou je lekker bij jezelf.

Verder toen ik nog studeerde ging ik vaker met de trein en heb een keer meegemaakt dat iemand haar nagels (!) aan het knippen was in de trein.. Dat was voor mij wel het toppunt.

Geef mij maar mij vertrouwde karretje waar ik ongestoord over de snelweg mee kan zoeven :D.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 13:30

Iemand met zown vieze zwetklucht die naast je komt zitten haha

maarre pas zaten we dus in de stiltecoupe, en wij fluisteren.. naja zachtjes praten echt heel zacht... en degene die tegenover ons zit werd kwaad!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 13:31

Wulensa schreef:
Verder toen ik nog studeerde ging ik vaker met de trein en heb een keer meegemaakt dat iemand haar nagels (!) aan het knippen was in de trein.. Dat was voor mij wel het toppunt.
.

dat had ik dus met hjet wachten op de uitslag van auto-theorie examen..... die ging dr nagels knippen in het examen lokaal :?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 13:34

Stilte coupé is stil zijn. Dus praten óf fluisteren in een stilte coupé vind ik erg irritant. Als je zo nodig wilt bij beppen, ga dan ergens anders heen :n

Verder met stipt op 1: luidruchtig bellen! en dan vooral van die kansloze gesprekken als: 'ik passeer nu nét station haren' en even later 'ik zie nu al de stad naderen' mens, bel gewoon als je er bent :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 13:36

Van de dingen die jij noemt erger ik me aan geen van allen.
Alleen tas op de stoel is een twijfelaar, als het gewoon rustig is in de coupé en er zijn zat plaaten dan vind ik het geen probleem maar als het druk is houd je je tas maar bij je :)

Ik vind het over het algemeen heel relaxed om te treinen, heb eigenlijk nooit dingen die me irriteren.
Als ik me ergens aan erger dan zijn het mensen die muziek zo hard hebben staan dat je het ondanks de oordopjes in de hele coupe hoort.

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 13:40

Ik irriteer me sowieso ontzettend snel aan andere mensen, maar bellen in de trein en dan ook nog eens ontzettend hard praten vind ik echt irritant!
Ik heb de vorige keer heel brutaal de telefoon van een meid die al 5 minuten bezig was met zo'n "nee, jij moet ophangen liefje!"-discussie afgepakt en dichtgeklapt.
Ik werd ZO gek van die griet!

_Anouck

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 13:42

melsh schreef:
Ik irriteer me sowieso ontzettend snel aan andere mensen, maar bellen in de trein en dan ook nog eens ontzettend hard praten vind ik echt irritant!
Ik heb de vorige keer heel brutaal de telefoon van een meid die al 5 minuten bezig was met zo'n "nee, jij moet ophangen liefje!"-discussie afgepakt en dichtgeklapt.

En wat was haar reactie, ben ik wel benieuwd naar :p

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 13:42

Welshcobfan schreef:
Stilte coupé is stil zijn. Dus praten óf fluisteren in een stilte coupé vind ik erg irritant. Als je zo nodig wilt bij beppen, ga dan ergens anders heen :n

Verder met stipt op 1: luidruchtig bellen! en dan vooral van die kansloze gesprekken als: 'ik passeer nu nét station haren' en even later 'ik zie nu al de stad naderen' mens, bel gewoon als je er bent :=

Is maar goed dat je niet met mij in één trein hoeft te zitten dan.. :+
Mijn moeder belde me ook toen ik op Arnhem stond; Ja waar ben je nu? Oké rijdt je al? Ben je al bijna in Ede?

Achja. Gelukkig praat ik niet zo hard als ik bel. :')

bonney4evver

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 13:47

ik reis ook veel met de trein elke dag en mijn grootste iritatie is toch echt het praten in de stilte coupe's.
Gister ook , er zitten in die coupe 4 mensen. De 1 had ze muziek zo hard aanstaan dat ik de tekst letterlijk mee kon zingen, de tweede was zo hard aan het bellen dat ik zijn hele zakendeal kon mee luisteren, en de 2 dames achter mij praatte zo hard in het marokaans met scheldende nederlandse woorden ertussen dat ik maar heb besloten rust te zoeken in een normale coupe.
Snap niet wat mensen niet snappen aan de woordjes STILE op de ramen.. zucht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 13:47

melsh schreef:

Dat vind ik dan weer asociaal eerlijk gezegd :o
Je moet in de trein nou eenmaal wat harder praten, anders horen ze je echt niet aan de andere kant. Als je daar last van hebt dan moet je in de stiltecoupé gaan zitten, daar mag niet gebeld worden ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 13:48

melsh schreef:

soooo als je dat bij mij gedaan had..... _-:( :P

alissaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 13:53

ik vind op de trein zitten ook heerlijk, ging 2jaar terug iedere dag naar antwerpen van limburg op en af, zaaaalig!
erger me wel vaak aan mensen die teveel op hebben en dan naast me komen babbelen etc, of gewone mensen die dan zo gaar zitten te zeiken tege mij. Normaal praten kan ook halloowww

alissaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 13:53

VivaLaVida schreef:
melsh schreef:

soooo als je dat bij mij gedaan had..... _-:( :P

moest bij mij ook niet zijn hoor }:) :D
nee echt:D