Pitbull.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

PRE

Pitbull.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-09 09:38

Omdat ik het werkelijk even niet meer weet, en ik heel veel verschillende dingen hoor vraag ik het toch maar eens op bokt.
Ik heb eens mee gekregen dat Londsdale tegen buitenlanders is, geldt dat ook voor Pitbull?
Denken jullie dat je door dragen van Pitbull eerder ruzie krijgt op straat?
Sorry als er al een topic over loopt.

Anoniem

Re: Pitbull.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 09:43

Ligt er denk ik heel veel aan hoe je je verder kleed en hoe je je gedraagt. Als je zelf niet uitstraalt dat je ruzie zoekt zal het denk ik wel meevallen, al kan je denk ik wel opmerkingen verwachten.

Het is zo'n onzin, dat hele racisme achter een merk. :n

PRE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-09 09:46

Ja daar ben ik het ook mee eens, als jij dat nou mooi vind is het toch klaar?

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 09:47

het zijn geen racistische leusden zolang er niet letterlijk staat dat het tegen buitenlanders is

simpel toch? ;)

welke idioot telkens nou een merk wil stuk maken om er de zijnes van te maken ,die moeten ze afstraffen!

pitbull is gewoon een merk wat veel gedragen word onder de hardcore liefhebbers......
net als MOH en nog wat andere merken, er zijn zelfs "hardcore-stores" waar je al die merken bij elkaar ziet.....

als het racistisch was dan hadden winkels het ook niet mogen verkopen....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 09:47

ik ken genoeg mensen die londsdale dragen zonder racisme.. en als je niet zo'n merkeneu ker bent en dus niet alleen londsdale of pitbull draag zal het echt wel mee vallen hoor ;)

PRE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-09 09:49

Naar mijn menig is het ook iets wat niet racistisch is.
Maar toen ik met het Pitbull vest van mijn vriend aan liep ( met daar boven uit het kraagje van mijn Burberry blouse, leuke combintie. :+ ) werd ik door enkele buitenlanders toch wel met een boze blik aangekeken..........

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 09:50

Je kan ook wel om het hardst roepen dat het niet racistisch is, de meeste mensen zien het nou wel eenmaal zo, dat verander je niet.. Het is gewoon een algemeen beeld dat is ontstaan door de jaren heen, en je kan hoog of laag springen, de mensen die het zo zien krijg je echt niet op andere gedachten hoor.

booster

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 09:52

lonsdale is niet echt racistisch het is door een gekleurde persoon bedacht en ontworpen

PRE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-09 09:53

Guernica schreef:
Je kan ook wel om het hardst roepen dat het niet racistisch is, de meeste mensen zien het nou wel eenmaal zo, dat verander je niet.. Het is gewoon een algemeen beeld dat is ontstaan door de jaren heen, en je kan hoog of laag springen, de mensen die het zo zien krijg je echt niet op andere gedachten hoor.

Waarom voelen enkele buitenlanders zich dan zo aangesproken op Pitbull?

Megan_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 09:55

Pitbull is een Duits merk en wordt veelal door dezelfde doelgroep als Lonsdale gedragen, associatie met hardcore e.d. muziekstijlen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 09:57

PRE schreef:
Guernica schreef:

Waarom voelen enkele buitenlanders zich dan zo aangesproken op Pitbull?

omdat ze zich niet aan moeten stellen ;) want zouden de hardcore's (en dan bedoel ik de hardcore's en andere mensen die het wél racistisch dragen) alleen maar H&M gaan dragen was H&M ineens racistisch...

ben van mening dat buitenlanders en ieder ander die zich daar iets van aantrekt zich niet aan moet stellen...
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 15-07-09 10:00, in het totaal 1 keer bewerkt

PRE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-09 09:59

Wat mij door de post van Nini_roosje opeens opvalt is dat buitenlanders zich veel vaker racistisch aangesproken voelen, dan wij Europeanen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 10:06

PRE schreef:
Wat mij door de post van Nini_roosje opeens opvalt is dat buitenlanders zich veel vaker racistisch aangesproken voelen, dan wij Europeanen.

Dat is ook niet zo gek vind ik. Blanke mensen zijn zolang verheven geweest boven gekleurde mensen, en hoewel dat nu heeeel veel minder is is het nog wel een teer punt.
Waarom ze zich zo aangesproken voelen door die merken is gewoon onzin die er door de jaren heen in is geslopen. Het heeft niet zozeer met het merk zelf te maken, kijk maar naar Lonsdale, dat is ontworpen door een zwarte man, als ik me niet vergis.
Maar het is inderdaad het feit dat het gedragen wordt door mensen die als racistisch gezien worden of het ook daadwerkelijk zijn.

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 11:31

Toch word je hier Ede echt als racist gezien :=

Als je Lonsdale draagt zeker, maar ook met Pitbull, 100% Hardcore, Hooligan enzo.
Je bent gelijk een Lonsdaler.

Zelfs als je Nikies (Nike Air Max) aan hebt, ben je een racist :n.

Slaat werkelijk waar nergens op, maar je hebt hier zo ruzie.
Laatst bijgewerkt door Amber_ op 15-07-09 11:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 11:46

Amber_ schreef:
Toch word je hier Ede echt als racist gezien :=

Als je Lonsdale draagt zeker, maar ook met Pitbull, 100% Hardcore, Hooligan enzo.
Je bent gelijk een Lonsdaler.

Zelfs als je Nikies (Nike Air Max) aan hebt, ben je een racist :n.

Slaat werkelijk waar nergens op, maar je hebt hier zo ruzie en helaas dus ook wel snel een tik te pakken.

echt ? hier loopt bijna iedereen op airs incl buitenlanders..

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 11:52

Hier heb je verschil tussen Nike Air Classics en de Nike Air Max 90.

'Lonsdalers' lopen op Classics, en ik ook.
Dus ik ben ook een Racist schijnt. }:0

Wig_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 11:55

Lonsdale is racisties gemaakt, omdat iemand er wat van heeft kunnen maken, het word gemaakt door buitenlanders (zwarte waar ze een hekel aan hebben). en er gaat zoveel % van het bedrag ook nog naar hun toe, het is een boxmerk. (zelf in het sirquietje gezeten daarom wetent). Pitbull is niet Racisties. ;)

PRE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-09 11:57

Amber_ schreef:
Hier heb je verschil tussen Nike Air Classics en de Nike Air Max 90.

'Lonsdalers' lopen op Classics, en ik ook.
Dus ik ben ook een Racist schijnt. }:0

Och jeutje, dan zijn we samen racist! :oo

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 12:15

:P Pas maar op haha

Wig_love schreef:
Lonsdale is racisties gemaakt, omdat iemand er wat van heeft kunnen maken, het word gemaakt door buitenlanders (zwarte waar ze een hekel aan hebben). en er gaat zoveel % van het bedrag ook nog naar hun toe, het is een boxmerk. (zelf in het sirquietje gezeten daarom wetent). Pitbull is niet Racisties. ;)

Pitbull is dus in Ede wel racisties.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 12:29

Precies, het merk zelf mag dan niet racistisch zijn, het wordt gewoon veel door racisten gedragen, dan krijgt het vanzelf zo'n naam.

Hou wel in je achterhoofd dat het dragen van dit soort kleding echt niet de reden is dat mensen ruzie met je zoeken.
Het is puur een excuus om hun woede te botvieren.

Moelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 12:46

Pitbull weet ik niet, volgensmij niet hoor. Maar Londsdale is ook niet 'tegen' buitenlanders. Diegene die het heeft uitgevonden is zelf namelijk ook een bruin iemand... Dat is ervan gemaakt ;)
Ik ga altijd naar hardcorefeesten en zie nog regelmatig mensen met Londsdale.. wel minder dan eerst maar ze zijn er nog wel.
Pitbull zie ik eigenlijk niet, of bijna nooit dus ik heb geen idee...

eppie38

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 12:56

Kan me je dillema wel voorstellen hoor, mijn oudste dochter draagt ook vaak Lonsdale (dat andere merk ken ik niet) ze vindt het gewoon mooi maar eerlijk gezegd mag ze het niet dragen als ze uitgaat, ben gewoon bang dat andere mensen er aanstoot aan nemen.
Wij wonen zelf in Zeeland dus de problematiek met racisme is hier gelukkig niet zo erg als in bv de randstad maar ik zal me toch ook niet prettig in bepaalde merken voelen als dat zoveel reacties uitlokt, vind het ook allemaal nergens op slaan trouwens maar ja het is wel aan de orde, helaas.

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 12:58

Ik zou echt voor alles willen voorkomen dat iemand ook maar zou kunnen denken dat ik racistisch zou kunnen zijn. Zou me dus ook nooit vertonen in kledingstukken die daarmee geassocieerd zouden kunnen worden. Merken genoeg!

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 13:00

Ja dat vind ik wel onzin..

Bedoel, dan zou ik ook geen Nike schoenen mogen dragen ? :n
Terwijl ik deze gewoon echt gaaf vind met dat Fluor Roze.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 13:03

Anoeska schreef:
Ik zou echt voor alles willen voorkomen dat iemand ook maar zou kunnen denken dat ik racistisch zou kunnen zijn. Zou me dus ook nooit vertonen in kledingstukken die daarmee geassocieerd zouden kunnen worden. Merken genoeg!

idd merken genoeg maar ik denk dat bijna iedereen wel in zijn omgeving 1 of 2 bepaalden merken heeft die in jou scéne hip zijn.. bij mij opschool draagt nl 3/4 van de mensen G-star en ik kan best begrijpen dat je "erbij" wil horen en daarom ook dat ene merk gaat kopen/dragen.

En verder vind ik dat je gewoon moet kunnen dragen wat je wil :)