Mijn vriend gaat in september een weekend weg met vrienden.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Moelie

Mijn vriend gaat in september een weekend weg met vrienden.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-09 14:45

Hallo,

Ik wist niet zo goed welke titel ik het verhaal moest geven, maar het gaat erom dat mijn vriend in september met zijn vrienden weggaat (zoals vroeger zeggen ze). Het is er de laatste tijd behoorlijk bij ingeschoten bij de jongens om met zijn alle wat te gaan doen. Dit omdat bijna niemand meer vrijgezel is in de groep, en de meeste al samenwonen.
Maar de vriendengroep (de jongens dus) zijn al zo'n 10 jaar bevriend met elkaar en gingen eerst altijd met zijn alle op vakantie.
Omdat dat er de laatste tijd niet meer van is gekomen, heeft er iemand geregelt dat ze in september een weekendje weggaan met al de jongens.
De meisjes mogen niet mee, dit omdat ze het weer als vroeger willen ervaren. Aan de ene kant snap ik het, maar de meeste meisjes wouden toch wel meegaan. Dit omdat niet alle meisjes elkaar heel goed kennen, sommige wel maar sommige ook weer niet zegmaar. En ook omdat het ons gewoon ontzettend gezellig lijkt met zijn alle.
Maargoed, het is dus al uitgesloten dat de meisjes niet mee mogen. Prima hoor..
Maar nou zit ik nogal met een klein probleempje.. Ik vertrouw mijn vriend echt 100%, maaaar ik kan er niet zo goed tegen dat hij een weekendje weggaat met alleen zijn vrienden. Hij is absoluut geen rokkenjager o.i.d. en ik weet ook zeker dat hij niks verkeerds zal doen, maar toch heb ik er een naar gevoel over.
Ik weet namelijk wel hoe sommige vrienden zijn, de vrijgezelle zeg maar en ik sta er niet van te kijken dat als ze daar een groep meisjes ofzo tegenkomen die worden uitgenodigt en ze met hun in hun gehuurd huisje gaan zitten.
Ook ben ik er bang voor dat mijn vriend een ander leuk meisje tegenkomt.
Ik weet gewoon dat het niet zo is, en dat hij echt te vertrouwen is maar waarom zit ik er dan zo mee!?
Ik word er gek van, ik heb liever niet dat hij gaat! Eerst was het nog de vraag of het wel doorging omdat ze niet een geschikte datum hadden zodat iedereen kon.. maar nu dus blijkbaar toch wel.
Ik baal er zo ontzettend van! Ik gun hem de plezier absoluut wel! Maar waarom heb ik dan alsnog liever dat die niet gaat?

Dit heb ik niet alleen bij mijn huidige vriend, maar dit heb ik altijd al gehad bij vriendjes.. Hoe dat komt weet ik niet, er is nog nooit iemand bij me vreemdgegaan o.i.d. (voor zover ik weet ;)).
Ik vind het voor mezelf gewoon vervelend dat hij gaat en dat ik er niet bij kan zijn. Ook heb ik liever niet dat ze dan uitgaan.
Overigens weet mijn vriend niet dit ik hier zo mee zit. Wel heb ik hem laten weten dat de meisjes liever mee wilde gaan, maar dat gaat sowieso niet door. Moet ik het hier met hem overhebben? Ik schaam me er een beetje voor, en waarschijnlijk geef ik hem het gevoel dat ik hem niet vertrouw als ik hem dit uitleg. En aan de ene kant wil ik juist wel dat die gaat omdat ik weet dat die het zo leuk vind omdat de groep van vroeger niet meer zovaak met elkaar omgaat zoals vroeger.

Pfff wat een dilemma zeg.. Ik krijg het maar niet uit me hoofd, hoe hard ik mijn best ik doe. Vandaar dat ik het maar even hier neerzet.

Bedankt voor het lezen!
Laatst bijgewerkt door Karl66 op 15-07-09 00:28, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Typo in titel

Jisabelle

Re: Me vriend gaat in september een weekend weg met vrienden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 14:47

ik heb precies hetzelfde probleempje, mijn vriend gaat binnekort 2 weken op vakantie met vrienden

_00_0

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 14:48

Heb je het er al met hem over gehad? Hoe denkt hij erover? je 'laat' hem toch wel gaan toch ( weet niet hoe je bent :+ )

Het is gewoon je eigen onzekerheid en misschien als je hem laat gaan en het gaat goed krijg je er meer vertrouwen in?

Ik moet eerlijk zeggen ik zou het ook niet super vinden maar het hem wel gunnen :)

miisshOrse

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 14:51

Mijn vriend gaat ook regelmatig met vrienden op vakantie. Het is gewoon een kwestie van vertrouwen:)
Wil hij echt een keer vreemd gaan dan doet ie dat in de loop van de tijd toch thuis wel.. Kan je er maar beter gelijk achter komen toch?
Kop op, vertrouwen erin hebben. Dat zal je vriend ook goed doen:)

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 14:51

Joh meid..niet verkeerd bedoeld maar geef jezelf een ontieglijke schop onder je hol, zeg. Zet dat knopje om.
Waar maak je je in hemelsnaam druk om?

Je vriend wil met zijn oude vriendengroep een weekendje weg.
Je geeft zelf aan dat er veel jongens in de groep een relatie hebben.
Laat die kerels lekker lol maken..
En als er een groep meiden bij komen zitten.. so what?
Je vent weet toch hopelijk wel waar die moet thuis komen..
Je kunt ook plezier hebben met het andere geslacht zonder dat er andere dingen gebeuren.

Als je er dusdanig mee zit dat je het er met je vriend over wilt hebben, loop je de kans dat het weekendje voor hem al een beetje 'verpest' is.

Citaat:
Ik weet gewoon dat het niet zo is, en dat hij echt te vertrouwen is maar waarom zit ik er dan zo mee!?

Je spreekt jezelf tegen. Je zegt dat je hem vertrouwt, maar uit je hele post blijkt dat je gevoel toch anders zegt.
Als ie buiten de deur wil fietsen, kan ie dat ook 'thuis', in zijn eigen omgeving, doen.
Vertrouw je manneke toch. :)

Ik vind het zelf niet meer dan logisch dat ze de meiden er niet bij willen hebben. 9 van de 10 jongens kijkt dan vervolgens namelijk niet meer om naar zijn kameraden.
En bovendien.. een weekendje weg, waar hebben we het over? :D

Moelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-09 14:52

Jisabelle; Hmm dan ben ik blij dat dit maar 2 dagen zijn!

Pelryo; Ik laat hem sowieso gaan ja! Haha, hij is nog altijd eigen baas en ik gun het hem zeker! :) Ik vind het aan de ene kant ook wel kei leuk voor hem, omdat ik gewoon weet dat hij dat gezellig vind. Maar aan de andere kant zou ik juist zo graag meewillen om erbij te zijn.. haha.
Ja, waarschijnlijk valt het ook allemaal wel mee en zijn die dagen zo voorbij. En we houden vast ook wel een feestje in dat weekend met de meiden ;)

_Deco_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 14:52

Tja, heel vervelend gezegd, hij heeft ook zijn eigen leven. Ik kan het me heel goed voorstellen hoor, vond het in het begin ook moeilijk. Mijn vriend gaat over een aantal weken ook een weekend weg, maar ik vind het heerlijk! Lekker een weekend mn eigen dingetjes doen!

Ga veel leuke dingen plannen dan gaat het weekend zo voorbij!
Je zal zien dat als het goed gaat je er veel meer vertrouwen in hebt. Als het niet goed gaat (al lijkt me dat niet na je verhaal) weet je ook wat voor vlees je in de kuip hebt!

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 14:53

en wat als hij een groep meisjes tegen komt? hij is toch jouw vriend? en dat is ie niet voor niets!

Mijn vriend is gister vertrokken met zijn vrienden, 2 weken lang met de trein rond trekken door europa.. tentje, backpack mee..en ze zien wel waar ze uitkomen of naar toe gaan..
tuurlijk gaan ze uit, en tuurlijk worden ze ook dronken (tja, ze vinden bier nou eenmaal lekker) en het is 200% onmogelijk dat ze geen enkel contact met meisjes gaan hebben..
maar wat maakt dat uit?
ik vertrouw mijn vriend echt helemaal, en ben dus ook niet bang dat er wat gebeurd.. misschien denkt ie wel een keer: oh das een knap meisje! of : die ziet er goed uit!
en misschien lopen ze met de jongens wel te dollen en elkaar lekker op te stoken als er meisjes in de buurt zijn (tja..jongens..net kleine kinderen:P).
ze doen maar lekker.. als ze maar lol hebben :)
mijn vriend komt toch wel weer bij mij terug.

ts.. ik zou zeggen, heb t er niet over. je zegt dat je hem vertrouwt, laat hem dan ook gaan.
(en als je er over begint dat je het zo vreselijk vervelend vindt enz dan krijgt hij ook een naar gevoel).

misschien kun je voordat ie weg gaat nog wel een keertje een grapje maken in de trant van 'niet teveel naar andere meisjes kijken hea *dikke knipoog' .
maar meer zou ik er niet over zeggen.
Laatst bijgewerkt door Zwitsal op 14-07-09 14:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Kaka

Een relatie is gebouwd op vertrouwen. Ik zou het heel erg vinden als mijn vriend me niet genoeg zou vertrouwen om me een weekend met vriendinnen weg te laten gaan. Gelukkig is dat vertrouwen er wel, ik laat hem dus ook met een gerust hart regelmatig een weekend gaan om iets leuks met zijn vrienden te doen.

Noatjuhh

Ik heb echt precies hetzelfde!
Mijne is vorige week terug gekomen uit Spanje.
Er zijn ook veel dingen gebeurd waardoor ik hem minder vertrouw, dus daardoor voelde ik me helemaal slecht.
Heb het er niet meer over gehad, maar misschien is er wel iets gebeurd wat ik niet weet.
Maar vanaf zijn kant zijn er ook weer dingen waardoor hij mij minder vertrouwd, dus als ik volgende week wegga zal hij zich ook wel zo voelen.
Al zal ík niets met andere jongens doen.

Edit: er is heel wat gebeurd, en het is niet zo dat ik het daarom niet meer wil proberen met hem. Ik begin hem nu steeds meer te vertrouwen, en hij mij hopelijk ook.
We gaan het gewoon proberen. :)
Laatst bijgewerkt door Noatjuhh op 14-07-09 14:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Yessy

Klinkt misschien hard, maar ik denk dat het jouw probleem is en blijft. Dus vooral rustig blijven, het is jouw vriend en het blijft jouw vriend, en hij bespringt echt niet de eerste de beste vrouw die hij tegenkomt!

Ik snap dat het moeilijk is, de gevoelens die je hebt zijn absoluut niet vreemd, maar je kunt hem moeilijk verbieden met zijn vrienden lekker een weekendje (hoelang is dat nou?) weg te gaan.

En wat zal er gebeuren? Waarschijnlijk hebben ze heel veel onderbroekenlol (poep/pies/kots/seksverhalen en grappen en dat een heel weekend lang, wíl je daar bijzijn? Ik ben dolblij dat m'n vriend daarmee bij z'n vrienden terecht kan en mij er niet mee lastig valt!).
Dan drinken ze een hoop bier, gaan uit, denken dat ze jong zijn, flirten wat, gaan hard op hun smoel, de vrijgezellen proberen dames mee naar huis te nemen wat natuurlijk niet lukt, en voor je het weet is hij weer thuis :D

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 14:54

Ten eerste moet je het hem gewoon vertellen, hij kan niet ruiken als jij ergens mee zit dus dan kan hij je ook niet geruststellen.
Dus vertel hem gewoon wat jij vind, maar ga hem of zijn vrienden niets verwijten.

En je zegt dat je hem 100% vertrouwt maar dat doe je dus niet echt. Waarom heb je liever niet dat ze uit gaan? omdat ie dan meisje tegen kan komen? maar hij heeft jou toch al?
En waarom vind je het zo erg als er überhoupt meisjes die ze leren kennen in dat huisje komen zitten? ze kunnen ook gewoon een gezellige avond hebben zonder dat er iets hoeft te gebeuren?

Ik snap wel dat je vriend en zijn vrienden een keer iets willen zonder hun vriendinnetjes. Dat is sowieso ook leuker voor de vrijgezellen.

Frannik

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 14:54

Mijn vriend is laatst naar een volleybalkamp geweest dat bekend staat als het 'n**kkamp'....
MIjn vriend komt uit een relatie waar hij met mij vreemd is gegaan, dus waar het vertrouwen in het begin ver te zoeken was.
HIj gaat al jaren naar dat volleybalkamp en had daar ook altijd een hoop meiden die om hem heen hingen.
Je kunt je dus voorstellen dat het voor mij HEEEEL moeilijk was om hem te laten gaan.
Ik heb dit tegen hem gezegd. Hij heeft me verteld dat ik me nergens druk om hoef te maken en dat hij veel te veel van me houd om zoiets doms te doen.

ik zou je niet te druk maken. Laat hem maar lekker gaan. Als het weekend voorbij is ben je super blij om hem weer te zien en hoor je zijn verhalen aan, en merk je dat je sterker in je schoenen staat. Het is belangrijk dat je allebei je eigen dingen houd in je relatie. Zoals ik mijn paarden heb, heeft mijn vriend zijn volleybal. Vergeet dat aub niet!!
Gaat hij wel vreemd, dat is dat super klote, maar dan weet je wel waar je aan toe bent.

Je kunt dus gewoon tegen hem zeggen dat je het moeilijk vind dat hij alleen gaat. Ben maar gewoon eerlijk, hij zal dit wel waarderen. Maar houd dit bij 1 keer, en dram er niet op door, daar krijg je ruzies van....
Laatst bijgewerkt door Frannik op 14-07-09 14:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Moelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-09 14:54

miisshOrse schreef:
Mijn vriend gaat ook regelmatig met vrienden op vakantie. Het is gewoon een kwestie van vertrouwen:)
Wil hij echt een keer vreemd gaan dan doet ie dat in de loop van de tijd toch thuis wel.. Kan je er maar beter gelijk achter komen toch?

Hmm ik ben er niet bang voor dat mijn vriend vreemdgaat hoor! ;) Daar is hij absoluut het type niet voor en dat zou hij mij ook echt niet aandoen. Ik moet er zeker vertrouwen inkrijgen! Dat is voor mezelf ook wel fijner want eigenlijk maak ik mezelf nou druk om niks..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 14:55

Je houd van hem en bent bang dat je hem kwijtraakt, als antwoord op je vraag 'waarom wil ik liever niet dat ie gaat?'. :)

Verder als antwoord op de rest van je post: De enige manier om normaal met die angst om te kunnen gaan is hem laten gaan, en in gaan zien dat hij écht 100% voor jou gaat.

Tis ff doorbijten, maar je moet zien dat het goed gaat om te zien dat je niet bang hoeft te zijn. Dit is nieuw voor je met deze vriend, en je moet je er ff overheen zetten en er vertrouwen in krijgen, en dat krijg je alleen door het mee te maken. :)

Praat er anders even met je vriend over hoe je je voelt. Succes!

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 14:55

Noatjuhh schreef:
Er zijn ook veel dingen gebeurd waardoor ik hem minder vertrouw, dus daardoor voelde ik me helemaal slecht.
Heb het er niet meer over gehad, maar misschien is er wel iets gebeurd wat ik niet weet.
Maar vanaf zijn kant zijn er ook weer dingen waardoor hij mij minder vertrouwd, dus als ik volgende week wegga zal hij zich ook wel zo voelen.

Als je niet weet en niet wilt weten of je vriend is vreemdgegaan, zit er dan niet iets vreselijk mis in je relatie? Ik weet 100% zeker dat m'n vriend op een vakantie met vrienden niet vreemdgaat, dat is gewoon het vertrouwen dat ik heb. Als ik dat niet had, zou er iets grondig mis zijn...

San_E

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 14:57

@ TS: jij gaat toch ook wel eens wat met vriendinnen doen? Heerlijk avondjes over mannen kletsen, film kijken, enzovoorts? Bovendien, het is maar een weekend... Gun hem dat! Ik zou er echt heeeeel slecht tegen kunnen als ik dit soort dingen niet met vriendinnen zou kunnen doen, omdat mijn vriend het niet wil óf er bij wil zijn om m'n handje vast te houden. Lijkt me nogal beklemmend. Het is juist gezond als je ook nog een eigen leven hebt. En: als je je vriend 100% vertrouwt, en zegt dat hij absoluut geen rokkenjager is... Wat is dan het probleem?

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 14:57

ik vind het overigens ook heel erg logisch dat ze de vriendinnen/'aanhang' er niet bij willen hebben..
(en idd...ik zou er niet eens tussen willen zitten, al die flauwe jongens humor..pfff :P)

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 14:58

Als het een weekend is zou ik zeggen veel plezier. Maar wel aangeven dat je het niet prettig vind dat hij zo een weekend weg zou gaan met vrienden.
Mijn vriend gaat vaak voor zijn werk weken weg maar ben wel van mening dat als er iets zou gebeuren met een ander hij jou dit direct op zou moeten biechten. Maar ik weiger om mij daar vooraf al druk over te maken. Moet je ook niet doen en gewoon ook iets leuks plannen in dat bewuste weekend. Misschien een idee om met al die meiden ergens anders heen te gaan.

Noatjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 14:58

Yessy schreef:
Noatjuhh schreef:

Als je niet weet en niet wilt weten of je vriend is vreemdgegaan, zit er dan niet iets vreselijk mis in je relatie? Ik weet 100% zeker dat m'n vriend op een vakantie met vrienden niet vreemdgaat, dat is gewoon het vertrouwen dat ik heb. Als ik dat niet had, zou er iets grondig mis zijn...

Ja, ik weet ook dat het niet goed is. Maar er is zoveel gebeurd, wat daartoe heeft geleid.
Het gaat nu een heel stuk beter, maar toch zal ik een stukje blijven houden denk ik.
Het is waarschijnlijk niet gebeurd, maar ik ben zo bang dat er weer iets gebeurd, waardoor het weer slecht gaat.
Als ik het er met hem over heb zegt hij natuurlijk dat het onzin is. En ik geloof hem wel, maar toch.

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 15:00

Moelie schreef:
miisshOrse schreef:

Hmm ik ben er niet bang voor dat mijn vriend vreemdgaat hoor! ;) Daar is hij absoluut het type niet voor en dat zou hij mij ook echt niet aandoen. Ik moet er zeker vertrouwen inkrijgen! Dat is voor mezelf ook wel fijner want eigenlijk maak ik mezelf nou druk om niks..

Waar ben je dan wel bang voor?

Moelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-09 15:02

Bedankt voor al jullie reacties!! Terwijl ik dat lees, denk ik ook bij mezelf; Waar maak ik me in godsnaam druk over?
Mijn vriend is absoluut geen rokkenjager (ik ben ook zijn eerste vriendin) en het gaat hartstikke goed, we wonen ook al samen. Dus soms denk ik echt, waar maak ik me druk om.. vooral tijdens het lezen van jullie reacties. Maarja, ik vind het alsnog niet zo'n fijne idee dat ie een weekendje zonder mij weggaat en dat gevoel zal ik denk ik blijven houden totdat het weekendje geweest is.
Misschien heeft het er ook mee te maken dat dit voor het eerst is dat we iets zonder elkaar doen? Dat het gewoon even wennen is ofzo? Ik weet het niet, ik weet wel dat ik hem vertrouw en dat ik hem dat weekendje absoluut gun!

Misschien is het beter om het er toch even over te hebben, zodat hij mij miss ook kan geruststellen? Al denk ik eig dat hij inmiddels al doorheeft dat ik er zo over denkt.
Maarja, als hij daardoor niet zou gaan zou ik me alleen maar schuldiger voelen. En ik wil hem ook echt niet gaan verbieden om te gaan.
Waarschijnlijk valt het allemaal wel mee! En wij gaan er met de meiden ook een echt 'meidenweekend' van maken dus komt goed! :)

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 15:02

Moelie schreef:

precies :)
kop op meid!

en echt hoor, t went wel!
misschien niet na 1 weekend.. maar dan gaat ie volgende maand misschien weer even een avondje met die jongens weg..
en daarna nog een keer, en nog een keer, en voor je t weet denk je er totaal niet meer bij na als ie een avondje met ze weg is.
Het is gewoon even wennen :)

ik vind het trouwens altijd juist leuk als mn vriend zonder mij op vakantie gaat..
normaal gesproken is ie niet zo knuffelig en van de lieve woordjes..maar voordat ie gaat (of voordat ik zonder hem op vakantie ga) wil ie toch wel even extra laten merken dat ie heel erg blij met me is.. en als de vakantie dan weer voorbij is knuffelt ie me minstens 1 dag lang helemaal plat ^^ wat ik natuurlijk helemaal niet erg vind haha.

moelie: als je er dan echt iets over wil zeggen zou ik t in de vorm van een grapje doen, dan kan ie je alsnog gerust stellen.
Ikzelf zou namelijk een nare bijsmaak aan die vakantie/weekendje weg krijgen als mijn vriend laat weten dat ie flink moeite heeft met t feit dat ik weg ga..
Laatst bijgewerkt door Zwitsal op 14-07-09 15:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 15:03

Moelie schreef:
Bedankt voor al jullie reacties!! Terwijl ik dat lees, denk ik ook bij mezelf; Waar maak ik me in godsnaam druk over?
Mijn vriend is absoluut geen rokkenjager (ik ben ook zijn eerste vriendin) en het gaat hartstikke goed, we wonen ook al samen. Dus soms denk ik echt, waar maak ik me druk om.. vooral tijdens het lezen van jullie reacties. Maarja, ik vind het alsnog niet zo'n fijne idee dat ie een weekendje zonder mij weggaat en dat gevoel zal ik denk ik blijven houden totdat het weekendje geweest is.
Misschien heeft het er ook mee te maken dat dit voor het eerst is dat we iets zonder elkaar doen? Dat het gewoon even wennen is ofzo? Ik weet het niet, ik weet wel dat ik hem vertrouw en dat ik hem dat weekendje absoluut gun!

Misschien is het beter om het er toch even over te hebben, zodat hij mij miss ook kan geruststellen? Al denk ik eig dat hij inmiddels al doorheeft dat ik er zo over denkt.
Maarja, als hij daardoor niet zou gaan zou ik me alleen maar schuldiger voelen. En ik wil hem ook echt niet gaan verbieden om te gaan.
Waarschijnlijk valt het allemaal wel mee! En wij gaan er met de meiden ook een echt 'meidenweekend' van maken dus komt goed! :)

Gewoon lekker praten erover. :) Er is niks fijner (vooral in een relatie) dan van elkaar weten hoe je over dingen denkt.

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 15:03

Zwitsal schreef:
ik vind het overigens ook heel erg logisch dat ze de vriendinnen/'aanhang' er niet bij willen hebben..
(en idd...ik zou er niet eens tussen willen zitten, al die flauwe jongens humor..pfff :P)

Ik ook niet voor geen goud := dan ben je toch alleen maar doelwit van 'grappige' opmerkingen :')
Ik heb trouwens een vriendin en haar vriend wil echt óveral haar handje vast houden, zelfs bij een meiden/beauty middag wil ie mee :\

Ts je kunt het gewoon zeggen als je wil, maar dan ook meteen zeggen dat je niet wil dat hij hierdoor niet gaat of dat hij zich schuldig gaat voelen.