Toet heeft een egel vermoord..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Toet heeft een egel vermoord..

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 16:39

04:37, [plaatsnaam] HM 6.3, stoplicht bij [plaatsnaam] in de bocht, platte egel op het wegdek.

Dader: 9 jarige witte VW polo, roepnaam: Toet.
Getuige: 18 jarig meisje.
Getuige-verklaring:
Het was een mooie nacht, lange nacht ook. Eerst zijn we met de Toet uit geweest, dit werd saai dus zijn we een eindje gaan rijden. Toet had er wel zin in en gedroeg zich keurig. Rond half 5 sochtens, het werd al weer langzaam licht buiten, reed ik samen met Toet weer naar huis nadat we een andere passagier net weg hadden gebracht. We waren vlak bij huis toen er iets midden op de weg zat, toen we dichtbij genoeg waren zag ik dat het een egeltje was. Ik schatte het diertje al volwassen.
Toet had dit ook gezien en probeerde er in het midden overheen te sturen, maar omdat het in een bocht was was dit moeilijker dan verwacht, Toet faalde dan ook. Links achter voelden we een kleine hobbel. Toet reed rustig door, we voelden meer hobbels in de weg dus ik twijfelde of Toet wel echt het egeltje had geraakt.

Bij de eerste mogelijkheid om te keren besloten Toet en ik om toch maar even om te draaien en te kijken of we de egel echt hadden geraakt. Er kwam toen net een andere auto van de kant van de egel af aangereden. Bij de plek van het diertje aangekomen zagen we het diertje half opgerold liggen en er zat bloed op het wegdek. Daar het een 80 KM weg was kon Toet niet even stil gaan staan om het beter te bekijken, dus besloten we samen om weer om te keren en het bolle diertje plat te maken. Mocht het nog leven dan daarna in elk geval niet meer. Zorgvuldig stuurde Toet over het diertje heen en we voelden hem dus ook met 2 wielen over het diertje heengaan. Ik kon het niet aan om te kijken dus Toet bracht me rechtstreeks naar huis.

Toet is heel rustig onder het voorval, ik voel me veel schuldiger. Er zijn al divese mensen geweest die het diertje hebben zien liggen, zo plat als de weg. Toen ik vroeg heb je de egel gezien was hun eerste reactie ''Ja, plat he?''. Ze moesten lachen toen ze hoorden wie de dader was en noemden MIJ moordenaar, maar ik was onschuldig, ik was er slechts bij, verkeerde tijd verkeerde plaats.

Het slachtoffer schijnt in 2 delen te liggen. Toet is dus goed over het midden gegaan.

Een paar maanden terug heb ik het zelfde iets meegemaakt, toen met Broem, een gele scooter die niet altijd even lief voor mij is. Het slachtoffer was toen een grote maar toch nog vrij jonge haas. Die leefde nog na de eerste aanrijding. Lag op zn zij vastgeplakt aan het wegdek. Na enig overleg heeft Broem toen ook besloten er nog een keer over heen te gaan om het diertje dood te krijgen. Bij deze 2e keer raakte het los van het wegdek en probeerde toen op zn zij, met hupsbewegingen, naar de berm te komen. Broem schrok zich rot en ging er nogmaals overheen, nog was het diertje niet dood. Het geraakte in de berm tegen het wegdek aan, Broem is er nog een aantal keer overheen geweest om het af te maken. Toen Broem en ik er zeker van waren dat het haasje niet meer leefden zijn we doorgereden naar huis weer. De volgende dag namen we dezelfde roete naar het werk en zagen het diertje daar zo plat als de berm liggen. Een vachtje in de berm. Ik voelde me schuldig, kwam ook helemaal ontdaan op het werk aan, daar moesten ze ook lachen. Broem rijd voortaan in die buurt altijd nog wat zachter, je weet maar nooit wat er uit de berm gesprongen komt! Broem was er meer van ontdaan als Toet. En ik was voor de 2e keer getuige en mede schuldige.

Weer een paar jaar daarvoor was ik met Tring opweg. Tring was een braaf ding, had nooit wat, was altijd stil, en was ook altijd voor mn moeder een brave fiets geweest. Maar ik verdenk dat Tring opgekropte frustratie's had. We reden in paddentijd vanuit een nabijgelegen dorpje naar huis, waren in het gezeldschap van een vriendin van mij die ook met de fiets was. Het had geregent dus er lagen plassen in de berm. Plots week Tring uit de berm in, presies door een wielspoor dat was ondergelopen door de regenwater. Aan het eind van die geul daar zat het allereerste slachtoffer waar ik bij betrokken was. Een prachtige groenbruine pad, groot exemplaar en hij zat daar roerloos op het randje modder/ water te zitten, tring zou er presies langs heen gaan. Ik keek dus om om te kijken of het diertje daar nog zat en ik gilde het uit! Hij was plat. Ik vroeg tring en mn gezelschap om te stoppen en stapte af om beter te kijken, hij was overduidelijk dood. We zijn onze weg niet lang daarna vervolgd, nooit heeft iemand het te weten gekregen. En nooit heeft het mn hoofd verlaten.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 12-07-09 16:50, in het totaal 1 keer bewerkt

PureSylk

Re: Toet heeft een egel vermoord..

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 16:48

Och meid, je bent maar precies steeds op het verkeerde moment op de verkeerde plaats.
Succes met het verwerken ;)

Princess_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 16:50

Het kan gewoon gebeuren dat je een diertje aanrijd. Alleen verhaaltje twee vind ik een beetje apart...

Gelukkig is er bij mij nog niets gebeurt *klopt af* kom wel vaak snachts zwijnen en herten tegen die net voor mn auto glippen.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 16:52

Bah wat een nare topic is dat toch, eigenlijk haasje doden, en dan steeds weer mislukt en weer overheen en weer overheen.

Suuzert

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 16:52

Vind het maar rare verhalen, en wordt bijna iets grappigs gemaakt van iets dat ik niet grappig vind.

Stephaniiee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 16:55

Echt super geweldig geschreven! Toch heel veel succes met het verwerken :(:)

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 16:57

Ik vat de strekking van je verhaal ook niet helemaal eerlijk gezegd. :?

PureSylk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 16:59

Ragdollcat schreef:
Bah wat een nare topic is dat toch, eigenlijk haasje doden, en dan steeds weer mislukt en weer overheen en weer overheen.

I.m.o rijdt TS het beestje perongeluk aan, en verlost ze hem daarna enkel uit zijn lijden. Volgens mij alleen maar diervriendelijk toch? Stel je voor dat dat beestje daar nog een halve dag had liggen doodgaan..
Dat het zolang duurde is vervelend, maar kan zij ook niets aan doen toch?

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 17:00

Ik zeg ook niet dat het met opzet is, het is een nare topic.

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 17:01

Toekie schreef:
Ik vat de strekking van je verhaal ook niet helemaal eerlijk gezegd. :?

Ik ook niet := maar dat zal wel aan ons liggen...

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 17:02

hihi ja, het ligt aan ons dat we dat geen leuke topic vinden.

lekker vertellen hoe die dieren aan hun eind is gekomen.

Biebabeloeba

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 17:03

Mja...
Ik weet niet echt goed wat ik ervan moet denken...
Iedereen heeft waarschijnlijk al eens, de meesten per ongeluk, een diertje doodgereden, maar om het op deze manier te brengen, vind ik een beetje smakeloos....Vind het 2de verhaaltje dan ook helemaal niet grappig.

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 17:05

Mijn vraag is eigenlijk: Wat is het moraal van deze verhalen?
Dat het vreselijk is dat dieren worden dood gereden o.i.d.?

BeeMed

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 17:06

lijkt me erg naar om een beest aan te rijden. Maar je kan er dan idd maar beter een keer extra overheen gaan om er zeker van te zijn dat het diertje echt dood is ipv het nog een halve dag op de weg te laten liggen creperen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 17:08

@ Biebabeloeba (?)
Ik ook niet, is ook niet de bedoeling om grappig te zijn, maar zo is het wel gebeurt. Het is niet altijd even makkelijk een diertje te doden. Ik raakte dan ook in paniek toen het diertje de 2e keer los van de weg kwam, wat moest ik doen? Hij zou dan dood lijden in de bosje's en misschien wel tegelijk opgegeten worden door de insecten. Daarbij ben ik eerder iemand die een gewond dier mee naar huis neemt om te verzorgen als dat ik ze veel gemakkelijker dood maak, maar als ze zo gewond zijn dat ze niet te herstellen zijn dan gun ik ze die stress naar de DA om ze in te spuiten ook niet.

Wat had ik anders moeten doen?

Meloen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 17:11

Die toet, broem en ring hebben wel een moordachtige bestuurder :+

Suuzert

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 17:13

Je hebt gedaan wat je kon en dat is heel dapper van je. Echter om het op zo'n manier op een forum te plaatsen vind ik persoonlijk een stuk minder. Er zijn hier ook mensen die tegen zo'n verhaal niet goed kunnen, zoals ik.

Lien2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 17:17

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 17:19

Je hoeft het niet te lezen. de eerste paar regels geven al aan waar het over gaat. Ik kan het ook schrijfen in de trant van ik voel me zo schuldig maar deze manier vind ik veel leuker om te schrijfen en te lezen. Mensen die mij kennen weten presies wat ik bedoel met toet, broem en tring, die dieren heb ik absoluut niet expres aangereden. Maar je kan dingen ook op een leuke manier brengen. Niet alles hoeft een taboe te zijn en dit zijn toch heel normale dingen. Ik wou juist dat meer mensen dieren DOOD reden inplaats van alleen maar aan te rijden.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 12-07-09 17:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Biebabeloeba

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 17:20

Je hebt het goed gedaan hoor, het meest menselijke is om een lijdend diertje uit dat lijden te verlossen, en als het wat langer duurt en/of moeilijker gaat, dan blijf je proberen. Heb het dus ook helemaal niet op de wijze waarop het gebeurd is, maar net als Suuzert vind ik het een beetje raar om het zo op een forum te plaatsen.....

Biebabeloeba

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 17:21

Aaah die 'Joehoe automobilisten' is echt te schetig :D

Blue9

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 17:27

Ik ging nog geen 500x over een beestje rijden iewl zou ik echt niet kunnen echt niet. En ja ik weet dat jullie nu zeggen laat je hem daar dan liggen. Ja weet ik niet maar word nu al misselijk bij het idee dat ik erover heen moet rijden. Vind het geen taboe maar gewoon een poedersuiker onderwerp en hoef het ook niet echt te lezen want vind het gewoon niet grappig, zovaak over een beest rijden al is het beter.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 17:29

Ach wat sneu, 't is zonde maar het gebeurt nu eenmaal, niks aan te doen.

Ik kan ook nog wel een verhaal vertellen wat mijn vader eens mee heeft gemaakt maar denk niet dat jullie (Suuzert bv) daar zo blij van worden := (hij zat namelijk niet in de auto) Had ook niet zo'n goede afloop.

We hebben wel een keer een verhaal met goede afloop meegemaakt en dat kan ik wel even vertellen. Mijn moeder zou mij komen ophalen van mijn vriend, op de terugweg vertelde ze dan ze op het viaduct ergens overheen was gereden maar ze wist niet wat, dacht dat het een pluk kuil was geweest. Maar bij het viaduct aangekomen zagen we een hoopje liggen met daaruit toch echt een smal kopje omhoog steken.
Dus wij lampen erop, uit de auto en eens nader geinspecteerd, wat bleek; er zat een hevig verdwaasde en wiebelende boommarter. Wisten we dus ook meteen wat ze op de heenweg had aangereden.
Maarja, hij leefde nog en was ook nog heel (mijn moeder was er midden overheen gereden, wss heeft hij zijn kop gestoten aan de carrosserie) dus nog eens overheen rijden leek ons wat overdreven. Dus wij maar eens in de kofferbak gespit en daar lagen gelukkig nog een oude handdoek en een kartonnen doosje (dankzij mijn slordige vader :P).
Dus wij voorzichtig de handdoek over zijn kop heen en opgetild en in het doosje gezet. Dier was te beroerd om zelfs maar boos te kijken dus wij vreesden het ergste.
Thuisgekomen (was inmiddels 12 uur) de telefoongids doorgespit en daar vonden we het telefoonnummer van de dichtsbijzijnde vogelopvang. Gebeld en ja hoor; ze wilden hem wel en we mochten hem meteen brengen. Dus in de auto, weer over het inmiddels beruchtte viaduct en diertje daar gebracht.
Meneer heeft hem onderzocht en bij het uit de doos halen greep hij hem ook even in zijn handschoen, hij was dus al weer wat wakkerder geworden. Diertje is daar een paar dagen geweest en vervolgens losgelaten in het wild, helemaal genezen!
Is inmiddels alweer 3 jaar geleden maar we zijn er nog niet overheen, vandaar dat de schuldige te koop staat, zie onderschrift. :P

Wel even een tipje nog; Als er wild voor je auto uit rent is het verstandig om héél even je lichten uit te doen, 9 v/d 10x zijn ze dan weg. Als ze eenmaal in de lichtbundels zijn moeten ze zo'n zwarte duisternis in om eruit te komen, voor het dier lijkt het alsof hij tegen een muur aanloopt dus blijft hij in je lichtbundel lopen. Dus vandaar; even een seconde je lichten uit, scheelt een hoop slachtoffers ;)

marrlinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 17:31

Princess_ schreef:
Het kan gewoon gebeuren dat je een diertje aanrijd. Alleen verhaaltje twee vind ik een beetje apart...

Gelukkig is er bij mij nog niets gebeurt *klopt af* kom wel vaak snachts zwijnen en herten tegen die net voor mn auto glippen.

als je die aanrijd heb je een groter probleem en als ze niet gelijk dood zijn, rij je dr niet zo nog een keer overheen.. :=

ik snap heus wel dat de TS die diertjes niet expres aanrijd, en ik vind het -hoe moeilijk dat ook is- goed van dr dat ze er toch nog een keer overheen gaat, het is fijner voor het beestje om gelijk uit zijn lijden verlost te worden dan dat hij moet gaan liggen wachten op de volgende die er misschien over heen komt.. (wat niet snel zal gebeuren, want als je iets ziet liggen wijk je meestal uit... )

owja TS, volgens mij moet jij maar schrijfster worden :))

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 17:31

Dagmar_k schreef:
Die toet, broem en ring hebben wel een moordachtige bestuurder :+

Ik dacht dat het personen waren :oo geen voertuigen, misschien dat ik het daarom rare verhalen vond :+