Bedelende Oost Europeaan aan de deur?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ragebol1977

Bedelende Oost Europeaan aan de deur?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-09 08:57

Wat me net toch is overkomen.

Ik sta lekker mijn boterhammetje op te eten, gaat de bel.
Mijn honden, tenminste een van twee, gaan altijd als debielen te keer. Dus ik heb de hond in de huiskamer gedaan, deur dicht en toen de voordeur open gedaan.

Nu wonen wij in een heel klein dorpje in Duitsland waar nooit iets gebeurd, dus ik verwachtte de buurvrouw of buurman die iets nodig had.
Staat er een slechtgeklede Oost Europeaan voor de deur met een papiertje in zijn hand. Hij sprak geen Duits of Engels en ik moest het papier maar lezen. Daar staat een foto op van een (misschien zijn) gezin en de mededeling dat hij geld moet hebben voor een operatie.

Ik heb meteen gezegd dat ik het niet geloofde en de deur dicht geknald.

Normaal gesproken zou ik voor de mens in nood mijn laatste jas nog weg geven om te zorgen dat de mens in nood niet doodvriest maar ik had hier meteen een heel slecht gevoel bij.

Ik ben geen schijterd of iets dergelijks en ik denk dat de hond ook wel eventuele ideeen over jat en inbreekwerk uit zijn hoofd gehaald heeft.
Zijn er meer bokkers die dit is overkomen? Moet ik de aankomende tijd waakzaam zijn?
We bellen zowiezo even de politie om door te geven dat er iemand loopt te bedelen en ik vraag even aan de buren of hij daar ook aan de deur is geweest.

Ik ben wel blij dat mijn vriend vakantie heeft en niet op zakenreis is.

Zo, nu ga ik mijn zinnen verzetten en met medebokker gamblerscup winkelen.

Steentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 11:40

Lijkt me toch wel een beetje griezelig, maar ik zou er verder niet teveel meer mee bezig zijn.

Ik denk wel dat je er goed aan hebt gedaan om de politie ervan op de hoogte te brengen. :j
Misschien dat zij nu wel een oogje in het zeil kunnen houden.

Had je buurman trouwens diezelfde man aan de deur gehad of niet?

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 14:23

HBVisser schreef:
Wat me net toch is overkomen.

Ik sta lekker mijn boterhammetje op te eten, gaat de bel.
Mijn honden, tenminste een van twee, gaan altijd als debielen te keer. Dus ik heb de hond in de huiskamer gedaan, deur dicht en toen de voordeur open gedaan.

Nu wonen wij in een heel klein dorpje in Duitsland waar nooit iets gebeurd, dus ik verwachtte de buurvrouw of buurman die iets nodig had.
Staat er een slechtgeklede Oost Europeaan voor de deur met een papiertje in zijn hand. Hij sprak geen Duits of Engels en ik moest het papier maar lezen. Daar staat een foto op van een (misschien zijn) gezin en de mededeling dat hij geld moet hebben voor een operatie.

Ik heb meteen gezegd dat ik het niet geloofde en de deur dicht geknald.

Normaal gesproken zou ik voor de mens in nood mijn laatste jas nog weg geven om te zorgen dat de mens in nood niet doodvriest maar ik had hier meteen een heel slecht gevoel bij.

Ik ben geen schijterd of iets dergelijks en ik denk dat de hond ook wel eventuele ideeen over jat en inbreekwerk uit zijn hoofd gehaald heeft.
Zijn er meer bokkers die dit is overkomen? Moet ik de aankomende tijd waakzaam zijn?
We bellen zowiezo even de politie om door te geven dat er iemand loopt te bedelen en ik vraag even aan de buren of hij daar ook aan de deur is geweest.

Ik ben wel blij dat mijn vriend vakantie heeft en niet op zakenreis is.

Zo, nu ga ik mijn zinnen verzetten en met medebokker gamblerscup winkelen.

Deze heeft mijn moeder ook gehad in Duitsland :j Ze zei dat ze hem niet verstond :Y)
Toen vroeg hij of ze dan niet meer in duitsland waren _O- Zij heeft ook de deur dichtgedaan :j

Lowara

Re: Bedelende Oost Europeaan aan de deur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 14:26

pas geleden was ik op bezoek bij een vriendin. belde er om 11 uur sávonds ook ineens een of andere buitenlander aan. was een israelier die kunst verkocht als student zijnde. yeah right :+ om dat tijdstip?
helaas was vriendinlief nogal naief, dus die bleef maar praten met hem aan de duer. ondertussen haar vriend en ik in de woonkamer meeluisteren, op een bepaald moment EVEN de grote hond "oeps" die kant opgestuurd om te laten weten dat er meer volk rondloopt hier.
zijn types die dus een banketstaaf maken om aan zoveel mogelijk info te komen.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 14:27

Hup weg met bedelaars, kan net zo goed een soort van spion zijn voor de dievenbende, om te kijken wie of wat er woont en hoeveel mensen of juist niet dat soort dingen.

Hup deur dichtgooien en de politie bellen.

Veseosunce

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 15:12

Wij hebben dat laatst ook gehaddeur dicht doen en politie bellen!

Ragebol1977

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-09 15:22

Nou, ik ben inmiddels terug van mijn winkelmiddagje dus ons overvallen voor geld is niet meer interessant :D

Politie is gewaarschuwd en er waren meerdere meldingen gekomen vanuit Lingen. Nu weet ik niet of ze alleen bij ons aan de deur zijn geweest hier in het dorp.

De politieagent vertelde me dat als ik de bedelaar niet binnen had gelaten, me niet teveel zorgen moest maken.
Ik heb dus niemand binnen gelaten en de deur ook op een kier. Dit meer ivm de honden want ik ben doodsbenauwd dat die me de straat op rennen.

We sluiten de boel voortaan gewoon heel goed af en verder mogen mijn honden het oplossen.

De politieagent wist me trouwens te vertellen dat het om Roemenen ging, die indruk had ik zelf ook al.

We zien wel of en wat er gaat gebeuren.

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 15:27

HBVisser schreef:
Nou, ik ben inmiddels terug van mijn winkelmiddagje dus ons overvallen voor geld is niet meer interessant :D

Politie is gewaarschuwd en er waren meerdere meldingen gekomen vanuit Lingen. Nu weet ik niet of ze alleen bij ons aan de deur zijn geweest hier in het dorp.

De politieagent vertelde me dat als ik de bedelaar niet binnen had gelaten, me niet teveel zorgen moest maken.
Ik heb dus niemand binnen gelaten en de deur ook op een kier. Dit meer ivm de honden want ik ben doodsbenauwd dat die me de straat op rennen.

We sluiten de boel voortaan gewoon heel goed af en verder mogen mijn honden het oplossen.

De politieagent wist me trouwens te vertellen dat het om Roemenen ging, die indruk had ik zelf ook al.

We zien wel of en wat er gaat gebeuren.

Ah, je woont dus idd vlak bij mijn moeder. Dan was het dezelfde man :j
Bij haar is het ruim 3 weken geleden.

Bismarck

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 15:34

Is goed dat je hem geweigerd hebt. Ik ben afgelopen jaar ook overstelpt door bedelaars in Oekraïne.
Op een gegeven moment waren wij op een joodse begraafplaats voor onderzoek toen we door een oude vrouw en een jongetje werden gevraagd om geld. Dus ik samen met mijn studiegenootje toch maar wat geven omdat ze er echt slecht uitzagen. Maar nog geen vijf minuten later was de daarvoor verlaten begraafplaats in eens druk en werden we omsingeld door vijftien mensen die om geld vroegen.
Ik voelde me op dat moment echt ongelofelijk geïntimideerd omdat ze zich allemaal heel erg opdrongen, gelukkig kwamen onze tolken ons bevrijden maar ik was echt bang dat ze mijn camera en studiemateriaal zouden stelen ( geld had me niet zoveel uitgemaakt, ik had gelukkig niet zoveel op zak ).

Maar dat soort dingen kunnen ze soms gebruiken om een huis te verkennen, ze brieven dan later door of er iets te halen valt of waar de zwakke punten liggen. Zolang ze echter niet binnen zijn geweest zullen ze wel niet terug komen vooral niet als je hond is aangeslagen.
Gewoon alles goed afsluiten, veel meer kan je niet doen.

Ragebol1977

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-09 10:14

Nou........

Gisterenavond was ik alleen. Vriendje haalde een vriend op uit Nederland die zou blijven logeren.
Ik zit lekker in de keuken op mijn laptopje te internetten en ik hoor stemmen.
Nu is er tegenover ons een garage waar regelmatig geladen en gelost wordt. Ook in het weekend ivm schadeauto's.

Het duurde even voordat ik echt op de stemmen ging letten maar het was zo'n onbestemd taaltje dat ik erop ging letten.
Ja hoor......een Slavische taal. Toen heb ik toch maar even uit het raam gekeken. Staat er een grote vrachtwagen voor de deur en 3 kerels. Die kerels stonden voor mijn oprit.
Ik had de deur van de stallen nog open omdat mijn vriend elk moment thuis kon komen. Via de stallen kom je in onze achtertuin.

Toch maar even vriendje gebeld of hij er nog lang over deed. Hij zou met 20 minuten thuis zijn. Inmiddels was het al 23 uur geweest.
Toen ben ik maar even naar buiten gelopen met een enorme ijzeren ketting en heb ik alles afgesloten en ze even heel pissig aangekeken.

De chauffeur van de vrachtwagen vertrok toen om 10 minuten later weer terug te komen en toen een soort van lossen te beginnen. De andere mannen kwamen ook terug. Heel vreemd allemaal.

Misschien waren ze niets van plan, ik bedoel, dat kan ook natuurlijk.
Ik was blij toen mijn vriend weer thuis was. Ik heb dus de hele tijd achter het huis gezeten met de ketting in mijn hand.

Politie bellen had gekunt maar voordat er geweest zouden zijn, mijn vriend was dichterbij. Wij wonen namelijk in een klein dorpje zonder echt politiebureau.

Vandaag gaan we even naar de garage aan de overkant om te vragen hoe dat zit met dat laden en lossen van oost europeanen laat op de avond.

En dan nog? Moeten ze dat met 3 of 4 man sterk doen?

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 10:20

hihi..... vaag allemaal :)

Kijk je wel uit!!

Ragebol1977

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-09 10:32

Tja, dat is het hele probleem ook. Het is vaag. Ik kan de politie wel gaan bellen maar stel nou dat ze echt kwamen laden en lossen of dat als excuus gebruiken.

Criminelen zijn verschrikkelijk handig in dat soort zaakjes.

Dus straks even navraag doen bij de garage, hoe dat nou allemaal precies zit.
Nog zoiets vreemds, de garage is een keurig nette volkswagendealer, alles netjes en officieel. Wat moeten die nou met transporten uit het Oostblok??????

obelix

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 10:35

wat vaag idd.. Kan je je honden er niet op los laten? :))
Als zoiets weer gebeurt even een belletje richting politie? Aangezien je ook al eerder een melding hebt gemaakt.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 10:38

Vraag het en je weet het!!!!

Ik heb wel eens een keer iemand aan de deur gehad die honger had en geld wilde voor eten. Die heb ik dus een doos eieren van eigen kip gegeven! :D

Ragebol1977

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-09 10:39

Tja zolang ze voor mijn huis/oprit op de openbare weg staan kan ik niks.
Daarom stond ik met ijzeren ketting achter het huis. Ik dacht "zet eens 1 stap in mijn weiland en ik sla je er eigenhandig weer uit"

Voordat ze in onze tuin zijn moeten ze ook een heel weiland doorkruisen, dus ik zal ze eerder zien dan zij mij.

Een lekker gevoel is het niet......

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 10:39

hahahaha misschien waren ze wel aan het inbreken bij de dealer

obelix

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 10:39

brrr idd.. Goed de boel afsluiten dus !! Sterkte ermee..

Ragebol1977

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-09 10:41

femke27 schreef:

Ik heb wel eens een keer iemand aan de deur gehad die honger had en geld wilde voor eten. Die heb ik dus een doos eieren van eigen kip gegeven! :D

Dit zijn Oost europeanen geen gewone zwervers.
Ik kreeg trouwens van een mededuitslandbokker een PB van mensen die iets soortgelijks was gebeurd hier in de buurt. Die mensen konden een paar dagen later met een pistool tegen hun hoofd gaan pinnen.
De daders waren Russen. Die zijn opgepakt maar je weet niet hoe groot zo'n bende is en het is hier echt dichtbij gebeurd.

Jullie begrijpen nu denk ik wel waarom ik extra waakzaam ben.

PRE

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 10:41

Bij ons in de zaak laatst ook.
Komt een man helemaal in paniek aan, zegt tegen mijn vader ik moet geld hebben.
Mijn vader vraagt waarom? Ja voor mijn vrouw in het ziekenhuis.
Dus mijn vader doet hem 50 euro.

Een paar weken later ( vorige week ) komt die man er aan met allemaal beveiliging, om die 50 euro terug te brengen.
Wat blijkt nou hij had geld nodig voor in de gevangenis, en hij moest het van de beveiliging terug brengen.
Laatst bijgewerkt door PRE op 13-07-09 10:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Ragebol1977

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-09 10:42

KiWiKo schreef:
hahahaha misschien waren ze wel aan het inbreken bij de dealer

Whoehahahahahah dat zou een grap zijn........ _O-

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 10:59

Wow ik zo me dood schrikken en niet eens het huis uit durven..

milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 20:52

jeetje wat een onveilig gevoel zul je hebben! Dan ben je toch nog blij dat je grote waarzame honden hebt, dat scheelt al iets..

laatst kwamen er ook twee jongens aan de deur, van een energiemaatschappij. de ene zat echt steeds langs mij heen naar binnen te kijken en ik was zo stom geweest om de tussendeur open te laten.. Mijn vriend vergeet ook nog regelmatig de tuindeur op de slot te doen, echt heel stom!!!
Gister goed duidelijk gemaakt dat hij misschien een keer snachts een inbreker naast het bes wil hebben staan, maar ik niet!!!!!

bah...

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 22:05

in spanje struikel je over die gasten, allemaal met een bordje dat ze geopeerd moeten worden, hier in nl nog niet aan de deur gehad :n

kizz_rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 00:24

Dit soort topics moet ik niet lezen voor het slapen gaan. :+

Wel oppassen inderdaad. Wel eng dat er zulke praktijken bij jou in de buurt gebeuren! Gelukkig heb je nog een hond

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 00:43

femke27 schreef:

Aaaaa ze hebben niet eens geld om eten te kopen....hoe krijgen ze die eitjes nou gebakken/gekookt? :P

Ik heb wel een soortgelijk verhaal gehad van een man die mijn winkel binnen kwam lopen toen ik dicht was..ik heb altijd mijn giga hond bij me, en dit keer niet, rende alleen eff naar binnen om de dieren eten te geven en tsja...niet de deur op slot gedraaid, dus die kwam binnen, negeerde mijn we zijn gesloten gebeuren en begon zijn verhaal in gebrekkig engels en nederlands.

Niet echt prettig en doe ik ook nooit meer op deze manier.