Ik werk fulltime in een snackbar/ eetcafe en voor de vakantie nemen we nieuwe krachten aan. Het is mijn taak om deze in te werken omdat ik de meeste uren maak in de keuken en ze dus het meeste met mij zullen samenwerken, dus wel handig als ze alles op mijn manier leren.
Nu krijgen we dus morgen een nieuwe collega, een meisje van 15/16. Nou prima, laat haar maar komen dacht ik dus.
Ik kijk toevallig op de telefoonlijst en zie er een nieuwe naam opstaan, een naam die mij in negatieve zin erg bekent voor komt.
De naam van een bewuste paardenmishandelaar met voorkeur voor jonge en kleine pony's.
Een mishandelaar die het zonder schaamte doet en die er bij de politie mee wegkomt omdat ze alles ontkent zolang er niks op video staat.
Een mishandelaar die MIJN paarden heeft mishandeld waardoor een veulen dood moest en de merrie blijvend kreupel is geworden.
Een mishandelaar die op een fjord van net 1 jaar gaat rijden met de logica ''hij is de grootste uit de wei, dus de oudtste'' (stond tussen allemaal shetten maar was overduidelijk nog een veulen, en als je vraagt hoe oud paarden moeten zijn om erop te kunnen rijden weet ze dondersgoed het antwoord).
Ze staat zelfs op de foto in MIJN wei op MIJN pony's die ZIJ hebben kaalgeknipt en is er mee weggekomen door alles te ontkennen, en nu wordt van MIJ verwacht dat ik HAAR in ga werken?! NO WAY!
Ik heb gelijk tegen de bedrijfsleider gezegt ''Dat vertik ik gewoon, dat ga ik ten alle tijden weigeren! Als zij ook maar iets aan mij vraagt stuur ik haar door naar anderen!'', morgen nog even tegen de baas zeggen dat ik haar niet in ga werken want ze begint morgen al. Alle collega's hebben een hekel aan nieuwe mensen omdat die zoveel domme dingen herhalend blijven vragen en sturen ze dus door naar mij van ''Vraag maar aan Shanna, die helpt je wel weer'', maar deze vertik ik gewoon!
Wat zij gedaan heeft is onvergevelijk en ze is er mee weggekomen en daarna gewoon doorgegaan! (Bij andere minishetten van 2,5 erop gaan rijden en als de pony een megawond op de schoft/ rug heeft ''heeft ze dat altijd al gehad'' en dat de pony naar haar slaat en wegvlucht maakt het een ''stom eigenwijs beest die maar gewoon moet luisteren en een pak slaag krijgt als ze haar te pakken heeft''
Een andere collega staat volledig achter me en zei al dat zij ook niet aardig tegen haar gaat doen. Ze kent dat meisje ook en weet net als ik presies hoe ze is. Weer een andere collega is dus bevriend met dat meisje en door haar komt dat meisje bij ons werken terwijl ze WEET hoe ik over dat meisje denk, dat vind ik wel lef hebben!
Ik zal me keurig beleeft gedragen maar ik ga absoluut niet aardig tegen haar zijn.
Ik ben echt zo pissed!! Moest het echt even van me af schrijfen..
Het gaat om 1 van de daders van de volgende misdrijven.
[VN] Pony’s mishandeld in [plaatsnaam]-Zuid
[PP] En het begint weer...
Misschien kinderachtig, maar dat was zij ook tegenover jou.
, dat zullen velen je niet nadoen.

!
zeker omdat ze onervaren is, pak je kans uit naam van je ponies!!!
good luck!