Ik ben zo boos! (Moet het echt even kwijt)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Ik ben zo boos! (Moet het echt even kwijt)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 19:14

Oooh ik ben zo boos.

Ik werk fulltime in een snackbar/ eetcafe en voor de vakantie nemen we nieuwe krachten aan. Het is mijn taak om deze in te werken omdat ik de meeste uren maak in de keuken en ze dus het meeste met mij zullen samenwerken, dus wel handig als ze alles op mijn manier leren.

Nu krijgen we dus morgen een nieuwe collega, een meisje van 15/16. Nou prima, laat haar maar komen dacht ik dus.
Ik kijk toevallig op de telefoonlijst en zie er een nieuwe naam opstaan, een naam die mij in negatieve zin erg bekent voor komt.

De naam van een bewuste paardenmishandelaar met voorkeur voor jonge en kleine pony's.
Een mishandelaar die het zonder schaamte doet en die er bij de politie mee wegkomt omdat ze alles ontkent zolang er niks op video staat.
Een mishandelaar die MIJN paarden heeft mishandeld waardoor een veulen dood moest en de merrie blijvend kreupel is geworden.
Een mishandelaar die op een fjord van net 1 jaar gaat rijden met de logica ''hij is de grootste uit de wei, dus de oudtste'' (stond tussen allemaal shetten maar was overduidelijk nog een veulen, en als je vraagt hoe oud paarden moeten zijn om erop te kunnen rijden weet ze dondersgoed het antwoord).

Ze staat zelfs op de foto in MIJN wei op MIJN pony's die ZIJ hebben kaalgeknipt en is er mee weggekomen door alles te ontkennen, en nu wordt van MIJ verwacht dat ik HAAR in ga werken?! NO WAY! -:(-

Ik heb gelijk tegen de bedrijfsleider gezegt ''Dat vertik ik gewoon, dat ga ik ten alle tijden weigeren! Als zij ook maar iets aan mij vraagt stuur ik haar door naar anderen!'', morgen nog even tegen de baas zeggen dat ik haar niet in ga werken want ze begint morgen al. Alle collega's hebben een hekel aan nieuwe mensen omdat die zoveel domme dingen herhalend blijven vragen en sturen ze dus door naar mij van ''Vraag maar aan Shanna, die helpt je wel weer'', maar deze vertik ik gewoon!

Wat zij gedaan heeft is onvergevelijk en ze is er mee weggekomen en daarna gewoon doorgegaan! (Bij andere minishetten van 2,5 erop gaan rijden en als de pony een megawond op de schoft/ rug heeft ''heeft ze dat altijd al gehad'' en dat de pony naar haar slaat en wegvlucht maakt het een ''stom eigenwijs beest die maar gewoon moet luisteren en een pak slaag krijgt als ze haar te pakken heeft''

Een andere collega staat volledig achter me en zei al dat zij ook niet aardig tegen haar gaat doen. Ze kent dat meisje ook en weet net als ik presies hoe ze is. Weer een andere collega is dus bevriend met dat meisje en door haar komt dat meisje bij ons werken terwijl ze WEET hoe ik over dat meisje denk, dat vind ik wel lef hebben!

Ik zal me keurig beleeft gedragen maar ik ga absoluut niet aardig tegen haar zijn.

Ik ben echt zo pissed!! Moest het echt even van me af schrijfen..

Het gaat om 1 van de daders van de volgende misdrijven.

[VN] Pony’s mishandeld in [plaatsnaam]-Zuid

[PP] En het begint weer...

Shattered

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 19:18

Ik zou juist haar in gaan werken en ondertussen de meest vieze klusjes laten doen. }> Misschien kinderachtig, maar dat was zij ook tegenover jou.

upperlady

Re: Ik ben zo boos! (Moet het echt even kwijt)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 19:30

ik zou zeker aangeven niet met deze meid te willen werken. Leg ook uit waarom en geef aan bij je chef/baas dat het menus is. Vaak willen ze een goede kracht ook niet kwijt en de werkzweer moet natuurlijk goed blijven. Het wil nog wel eens gebeuren dat ze dus op zoek gaan naar een andere..... Succes meis....

Kristie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 19:32

Ik zou ook niet met haar willen werken. Zou echter wel de eer aan mezelf houden niet niet de rest tegen haar opsteken of haar alle vieze klusjes laten doen. Gewoon je punt duidelijk maken, en de eer aan jezelf houden ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 19:42

Dat is dus presies wat ik ga doen, ik zal haar niet uitschelden of tegen haar gaan schreeuwen, ik blijf gewoon netje's en beleeft maar van mij hoeft ze helemaal niks te verwachten.
Er moeten mensen om mindere dingen weg bij ons, dus ik vrees nu al dat zij haar proeftijd niet door gaat komen. Als ik eerder de naam van haar had geweten was ze waarscheinelijk niet eens aangenomen vrees ik.

Ik zie nu al tegen mn werkdag van morgen op daar ik smiddags tot savondssluiten moet, en dus ongetwijfeld met haar kom te werken. Ik hoop alleen wel dat ze er niet is als ik kom, want dan kan ik de baas nog makkelijk onder 4 ogen spreken. Nieuwelingen blijven altijd in de buurt van de gene die ze dingen leert namelijk en het is niet zo netje's om tegen de baas te zeggen wat mijn redenen zijn waar dat meisje bij is vind ik.

Mijn punt is gewoon ik ga niet met dat meisje samenwerken, dus ik moet ook absoluut niet met haar ingeroosterd worden zonder de baas of bedrijfsleider erbij. Dan stuur ik dat meisje desnoods naar huis maar ik weiger gewoon om met haar samen te gaan werken!

Marliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 19:46

Jeetje wat een toeval, ik zou in ieder geval alles netjes aan je baas uitleggen

Zitaswoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 19:50

Ik zou als ze morgen begint heel luid zodat ze het zeker heeft gehoord tegen iemand anders vertellen "die nieuwe die vandaag komt, dat is toch wel die meid die mijn pony's heeft mishandeld!"
En haar dan aankijken van "Oh, ik had je niet gezien..."

Traiectum

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 19:52

Shanna schreef:
Ik zie nu al tegen mn werkdag van morgen op daar ik smiddags tot savondssluiten moet, en dus ongetwijfeld met haar kom te werken. Ik hoop alleen wel dat ze er niet is als ik kom, want dan kan ik de baas nog makkelijk onder 4 ogen spreken. Nieuwelingen blijven altijd in de buurt van de gene die ze dingen leert namelijk en het is niet zo netje's om tegen de baas te zeggen wat mijn redenen zijn waar dat meisje bij is vind ik.

Mocht dat zo zijn, gewoon even aan je baas vragen of je hem onder 4 ogen kunt spreken, en dan je verhaal doen.
Heel knap dat je je hebt voorgenomen om beleefd te blijven :j , dat zullen velen je niet nadoen.
Succes morgen :(:)

SpiedSkeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 19:54

Ik zou het wel netjes houden als ik jou was. Straks wordt jij er uit getrapt omdat je je onbeschoft gedraagt en staat zij te lachen. Daarnaast denk ik dat ze wel zal schrikken als ze jou daar ineens treft, misschien kapt ze er dan zelf wel mee :D

Ik zou als ik jou was een gesprek met de baas aangaan en vertellen wat er is voorgevallen en dat je door die gebeurtenissen het niet ziet zitten om met haar te werken. Denk dat je daar meer mee opschiet dan haar te ontlopen of te weigeren om met haar te werken.

Succes in ieder geval!

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 19:54

Meid, je hebt groot gelijk! . Ik had het zelfde gedaan, gewoon op hogen poten gaan staan. succes morgen.

marrlinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 19:59

het is inderdaad niet niks wat ze heeft gedaan. je paard voelt soms net als een kind, en als iemand ervoor zorgt dat jou paard iets overkomt (en sowieso al op jou terrein komt) zou ik er ook niet aardig tegen kunnen doen... :n

sterkte in ieder geval, en zet jou baan er niet voor op het spel he meid! ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 20:04

Mijn baan staat niet op het spel, ik was begin dit jaar weggegaan maar mn baas belde na 2 maand of ik niet weer terug kon komen tegen mijn voorwaarden die eerder niet konden. Daarbij maak ik de meeste uren en helemaal in de vakantie kunnen ze niet zonder me, ik werk er nu al 3 jaar en weet het meeste van alle gerechten en ingrediënten en bereidingswijze's e.d., ze kunnen me niet missen en al helemaal niet in deze tijd!

Daarbij is dat nieuwe meisje dus ook alleen voor de zomervakantie aangenomen, tegen de eind van de zomervakantie is ook het eind van haar proefperiode en gaat ze dus zoiezo de deur weer uit.

Het ergste vind ik nog wel dat ik zo ontzettend machteloos stond, de politie was bij haar aan huis geweest en met haar ouders gepraat, en nog heeft ze het gore lef om gewoon nog bij mij in de wei te komen en door te gaan met haar praktijken samen met een paar vriendinnetje's van haar! Het zijn allemaal van die meisje's die roken en blowen op hun 12e al, en op woonwagenkampen wonen waar je geen ruzie mee wilt hebben (niet neerhalend bedoeld maar is echt zo) dus dat zegt naar mijn mening al genoeg.

Al die meiden weten waar ik werk, zij dus ongetwijfeld ook, ze zal dus niet schrikken als ze mij ziet helaas..

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 20:09

ooooh zo iemand zou ik graaaaaag in willen werken :D
en dan elke keer opmerkingen in de trant van: zou je die afgeknipte voorpluk.. uuuhm ik bedoel kopjes even in de vaatwasser willen zetten..??

}>

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 20:16

''Maak even een ''stropje'' voor mij zodat ik kan gaan ''schoppen'' wil je?'' :')

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 20:18

jeutje...... het is heel moeilijk om je "cool"te bewaren in zo een situatie..........

maar ik raad het je toch aan om het te doen......

maargoed...... ik ben 40 en ik kan het ook niet altijd hoor :)

LisaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 20:22

LimaMambo die is goed :P!

InezFlip

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 20:26

Shanna schreef:
''Maak even een ''stropje'' voor mij zodat ik kan gaan ''schoppen'' wil je?'' :')

Haha!

brennie75

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 20:27

meid dit is je kans om haar terug te pakken! :D lijkt me heerlijk om even met haar te mogen werken! }:) zeker omdat ze onervaren is, pak je kans uit naam van je ponies!!! ~~}> good luck!

_Nancy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 20:33

brennie75 schreef:
meid dit is je kans om haar terug te pakken! :D lijkt me heerlijk om even met haar te mogen werken! }:) zeker omdat ze onervaren is, pak je kans uit naam van je ponies!!! ~~}> good luck!
Dat is inderdaad een goed idee... :Z

Zal best verleidelijk zijn, maar ik zou zeggen NIET DOEN! Hoe je het zelf in je hoofd had is heel netjes en ik weet ook bijna zeker dat het dan wel goed komt. +:)+

Als je baas het meisje gewoon wil aanhouden (wat ik me kan voorstellen, want hij heeft verder natuurlijk niks met jullie privélevens te maken), kun je met hem overleggen dat jullie zo min mogelijk samen ingeroosterd worden, dan is 't probleem ook opgelost.

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 20:52

Wat een K*T situatie zeg! Ik snap dat je boos bent!
Als ik jou was zou ik haar idd ook niet terugpakken, straks raak je daardoor zelf in de problemen. Gewoon negeren die hap, en zorgen dat ze snel weer de deur uit is!

Staan jou pony's nog steeds in de wei waar zij bij kan? Vind je dat dan geen 'eng' idee?

nina88

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 20:53

Ik kan me heel goed voorstellen dat je ontzettend kwaad bent! Maak duidelijk waarom je niet met haar samen wil werken en zet er niet je baan voor op het spel!Dan heeft ze je namelijk nog eens te pakken. Al is het natuurlijk inderdaad een ideale situatie om een beetje misbruik te maken van je positie....
Sterkte morgen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 20:56

Ik ben inmiddels 2 jaar geleden verhuisd en heb nu de paarden aan huis staan. Ze is wel in de buurt geweest opzoek naar verzorg paarden, maar gelukkig niet bij ons. Toen stonden de paarden ookmaar op 3 minuten lopen vanuit mijn huis, maar die wei was 5 hectare, veel te groot dus om camera te bewaken, en zelf ben ik ook niet de hele dag bij de wei hoewel ik dat toen wel probeerde, elk uur de honden uitlaten e.d.. Sinds dat gebeuren staat de wei nu al ruim 2 jaar leeg, niemand durft er nog zn dieren in te zetten.

Mn baas is ook een paardenmens, heeft 2 paarden en snapte toen heel goed mijn situatie en frustratie's als ik weer eens vanuit het politibureau later op het werk kwam o.i.d.. Die weet dus presies wat er speelde en snapt het vast wel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 21:01

Ik zou hard roepen HA DAAR HEBBEN WE ONZE PAARDENMISHANDELAAR. }>

AdnerB

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 21:07

ik zou het wel doen,als jij er bijna zeker van bent dat je je baan kan behouden..is dit toch de ideale manier om haar terug te pakken!
wat voor besluit je ook neemt..sterkte en succes morgen :)

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 21:11

Sowieso al knap van je dat je overweegd netjes te blijven..als je baas ook paardenliefhebber is en wanneer ze dit hoort mag ze niet eens beginnen neem ik aan? :(