Leuke ideetjes voor een SPOOKtocht?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jolliegirl

Leuke ideetjes voor een SPOOKtocht?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-09 15:41

Hallo!

Ik loop momenteel intern stage op een camping in drenthe.

over 2 weken hebben wij hier met het recreatieteam een spooktocht!

hebben jullie nog leuke ideetjes?? :D

We hebben al wat ideetjes op een rij.
o.a een tavel met een zwart kleed erover, met drankjes erop(limonade in allerlei kleurtjes) omringt door waxinelichtjes.
een iemand op de stoel erachter als heks... die een verhaal verteld over magische drank..
en op het moment dat iemand een drankje pakt, komen er handen onder het tavellaken uit.(er zit iemand onder de tavel, vóór mijn stoel)

en zo hebben we nog wat kleine dingetjes!

Kom m'r op! :D alle ideeén zijn welkom!

Breghje

Re: Leuke ideetjes voor een SPOOKtocht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 15:42

Bij de Lidl hebben ze geloof ik momenteel pepermunt siroop, is echt hel en hel groen van kleur en smaakt redelijk lekker.

Een vriendin van me heeft een spooktocht gemaakt voor de verjaardag van haar zoontje, zal eens vragen.

Dewii

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 15:46

Als jullie gaan lopen, zou je mensen in de bosjes kunnen doen. En dan niet, wat ze waarschijnlijk verwachten, als ze langslopen eruitspringen maar een paar seconden later en dan erachteraan rennen :P . Hebben ze bij ons een keer gedaan, dat is creepy :=

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 15:46

oww spooktochten zijn gaaf!
heb je de zoekfunctie al gebruikt?
ik meende dat er eerder een topic over is geweest(maar kan ook vossenjacht geweest zijn)

ik heb nog wat ideeen, maar weet niet wat je voor mogelijkheden hebt.

komen ze door bos, of over vlakte's?
wij hebben eens een nepskelet(duhh vast geen echte) opgehangen. die kon je dan bewegen waardoor het best eng lijkt.
maar... als er dan iemand op afstand in de bosjes gaat zitten kan die de mensen ook laten schrikken.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-09 15:47

Dit tip van de siroop neem ik mee :D we hebben zoiezo al rod, groen,geel,blauw (gazeuse)

De eerste 2 groepjes die weggaan zijn de jongste kids, daar doen we kalm mee, maar na die 2e groep, mogen we helemaal los gaan ;)

we hebben bos én heide tot beschikking.. :)

Miekelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 15:49

Ik heb ook wel eens een echt iemand in de boom gehangen. Denkt iedereen dat t een pop is, begint ie ineens te bewegen :=

Denk verder aan dingen als rammelende kettingen in de bosjes, constructies (van bijv oude binnenbanden) waarmee je dingen over een pad kunt schieten (lakens, paraplu's) of een blik met twee gaten erin die je in de boom hangt, fietslampje erin en in het donker lijkt het net alsof er oogjes hangen

Malibu

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 15:49

Gaaf hoor :D

Misschien mensen aankleden als spook/zombie/e.d. waaraan je aanwijzingen moet vragen voor het volgende punt?

Lies_Miek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 15:51

Iemand met een kettingzaag die de bosjes uitkomt :P

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-09 15:57

Lies_Miek schreef:
Iemand met een kettingzaag die de bosjes uitkomt :P

die hebben we al! :D

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 16:03

Ik weet nog wel dat haar oudste zoon los ging in een witte stofjas waar mooie bloedvlekken op waren gemaakt, die met een soort van hakbijl achter de kids aanging. Uiteraard in het donker, met een zaklamp onder zijn gezicht.... Was behoooorlijk realistisch geloof ik als ik blaag erover hoor! :D

Lies_Miek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 16:04

Of iemand die heel stilletjes achter ze aangaat lopen en dan iemand vastpakt :D
Hadden ze bij me zus gedaan tijdens een spooktocht en toen pakten ze haar hand vast en toen later keek ze wie het was en schrok ze heel erg

Dreeetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 16:04

Mijn vader heeft een keer spook mogen zijn, die heeft een grote zware ketting over een tak over de boom gehangen (uit het zicht) zodra de groep langs kwam liet hij de ketting los, een kabaal jo, uit het niks .. haha dat zal me ook altijd bij blijven zo geschrokken !! :oo Die vond ik erg geslaagd in ieder geval :D

Veel plezier !!

romy_b

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 16:07

een doodskist, (gewoon de onderkant open en een kruis erop schilderen, allemaal lampjes eromheen en als ze er dan bijna langs gaan ineens opzij of open gooien en dan zo'n bloedige iemand erin...

& evenk denken... een auto op een pad en dan iemand met masker erin zetten met lampje erbij zo erg eng als je er langs moet... en dan aan de andere kant iemand achter een boom dan let je zo erg op die auto dat je nog wel eens schrikt van de andere kant.

en overal vol met stro en dan een pop maken en die uit de boom laten vallen, en probeer veel mensen te regelen...

Succes!~:D

romy_b

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 16:09

Ow ketting zagen en klappertjes pistolen uit het niets zijn ook erggg eng! :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 16:10

zal mijn vader es vragen, die orginaseert spooktochten en is zelf ook altijd spook dan ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 16:12

Ben zelf ook soms spook en mij is altijd geleert. Als er een groep mensen langsloopt probeer dan te voorschijn te komen als de helft van de groep al voorbij zijn. Dat is altijd het leukt :P HAHAH

En witte pakken vallen te veel op. Gewoon zwarte/bruine pakken gebruiken ;)
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 08-07-09 16:13, in het totaal 1 keer bewerkt

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 16:12

ik hóu van spokentochten :d heb er heel wat mogen voorbereiden/uitvoeren toen ik nog recreatiewerk deed, heerlijk :D

Een oud matras nat maken, daarover een boog spannen met pvc buizen en zwart landbouwplastic. Aan de boog wat natte lappen stof ophangen en dan 2 mensen in het zwart gekleed langs het natras laten liggen die enkeltjes beetpakken :D

lege olievaten en daar tegenaan slaan met stokken, klinkt erg spannend

in het zwart gekleed in een greppel liggen en wanneer de groep net voorbij is opstaan en zachtjes achter de groep aanlopen, dan handen op de schouders leggen.

uit een oude tafel een gat zagen, iemand eronder en daarbovenop zo'n deksel voor over voedsel te leggen, dan een met bloed besmeurd hoofd door het gat welke eerst afgezaagd lijkt en dan ineens wanneer de hoofden van de groep die loopt erboven hangt laten kreunen..

Idd iemand echt in de boom zetten/hangen die dan een liedje als in de Shining ( die film weet je wel...)begint te neurieen en dan ineens en bloedcapsule doorbijt..dood!

en tunnels met pvc buizen en landbouwplastic zijn sowieso altijd een succes, daarmee kun je eindeloos varieren.

Tip: vraag aan de gasten of ze mee willen helpen als vrijwilliger. Scheelt in opzetten/opruimen en je kunt de tocht uitgebreider doen.,

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 16:14

Me vader heeft ook een keer in het water gelegen :P Daar verwachten mensen al helemaal geen spoken. Water was uiteraard wel lekker warm, was in de zomer :)

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 16:15

als je bruggetjes hebt. eronder gaan zitten en dan iemand zn voet vastgrijpen.

een auto aan de zijkant neerzetten

en daar iemand verkleed in zetten
en dan aan de aan de andere kant iemand in de bosjes/heide en die laat ze dan schrikke

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 16:15

Dat hebben wij ook eens gedaan...de tochten die ik organiseerde liepen langs een bosvijvertje...
Duikpak aan, duikfles om en liggen maar op de bodem tot er een groepje kwam die als opdracht een waxinelichtje aan de rand van het water moest meenemen.... en dan ineens naar boven komen GEWELDIG!

Christeltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 16:16

je kunt ook een knuffel met een touw over een boom hangen.

een zeil neerleggen met zand eronder en aan de andere kant iemand in de bosjes ze zijn dan namelijk zo gefocust op het zeil dat ze niet merken dat er iemand uit de bosjes springt :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 16:18

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 16:19

_rosita_ schreef:
Dat hebben wij ook eens gedaan...de tochten die ik organiseerde liepen langs een bosvijvertje...
Duikpak aan, duikfles om en liggen maar op de bodem tot er een groepje kwam die als opdracht een waxinelichtje aan de rand van het water moest meenemen.... en dan ineens naar boven komen GEWELDIG!

Me vader lag gewoon in een spookpak dan en met zijn hoofd boven water.

Maar hij ook al een keer dwars door een groep heengevallen :P Hij struikelde toen. HAHA! hij heeft nog nooit zo´n groep zo hard laten gillen xD

Siets

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 16:20

Ooooooh en de schimmelruiter zonder hoofd die dan ineens langs komt :D. Een cd-speler neerzetten met geluiden van een paard dat langsgaloppeerd :D

_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 16:20

Voor de ontgroening heb ik een keer een spooktocht georganiseerd. Eerst liet ik ze "the blair witch project" kijken. Daarna droppen in het bos, met aanwijzingen geven hoe ze eruit kunnen komen. Ze kwamen langs een slootje, waar ik een verkleed iemand in een bootje had neergezet. was een groot succes :D
*edit: zorg wel dat je goede zaklampen hebt, want ik was zelf ook verdwaald en had met mijn mobiel geen bereik in het bos :o