Is dit niet raar?!?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

horselove154

Is dit niet raar?!?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-09 18:56

Hoi Allemaal,

Eerlijk gezecht vind ik het raar om dit te posten maar wil het toch maar doen omdat ik er (vooral de laatste tijd) veel aan denk...

1) Ik ben 16 jaar en heb eigenlijk weinig intresse in jongens van die leeftijd... Met de meeste ben ik liever gewoon vrienden dan meer (verkering en zo). Ik ben Christen, ik geloof in God en zou graag een vriend willen die ook gelooft in God misschien speelt dat een rol. Is dat niet raar??

2) Wat mij wel opvalt is dat ik mij min of meer aangetrokken voel tot oudere, rustige mannen (zo rond eind 20, begin 30) maar dan niet als ''vriend'' of zo maar gewoon iemand om leuk mee te praten en zo..

Nu vraag ik mij toch al een tijdje af of dit wel normaal is voor mijn leeftijd, hoe dit komt en wat er aan te doen is??

Alvast bedankt voor jullie hulp!
Groetjes Raänne (horselove154)

Barbabientje

Re: Is dit niet raar?!?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 19:00

Beetje apart is het wel;) Niet dat je niets met jongens wil behalve vriendschap is heel normaal, ontwikkeld zich bij elk meisje (of ja ook jongens) anders, maar ik denk dat het niet helemaal normaal is dat oudere mannen je beter aantrekken...

Ik bedoel 16 en begin 20 oke, maar begin 30?

_kajo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 19:17

Ik vond vroeger oudere mannen ook veel interessanter dan die puberale blaaskaken. Is maar net wat voor type je bent. Als je van serieuze gesprekken houd kom je al snel uit bij mensen die wat serieuzer en dus vaak ook wat ouder zijn.

Hoe is je thuissituatie? Kan zijn dat je een beetje opzoek bent naar een soort vader of grote broer om mee te praten

Maar maak je er geen zorgen over. Iets afwijken van wat gangbaar is hoeft niet raar of abnormaal te zijn.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 19:22

Ik heb altijd oudere vriendjes gehad vanaf mijn 15de, maar ze waren niet meer dan 6jaar ouder dan ik. Ik ben nu 25 en mijn huidige vriend is 27. Misschien is het gewoon een fase waar je in zit!!

Het komt vanzelf wel goed, geduld...

Nativa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 19:35

Ik ben 18 en ik heb ook totaal niets met jongens van mijn leeftijd, ligt er maar net aan hoe ver je in je ontwikkeling bent. Ik heb ook beter contact met oudere mannen, mijn vriend is dus ook een stuk ouder als ik ben.
Lijkt me wel gevoelig liggen als je christen bent, maar het is echt niet abnormaal hoor.

horselove154

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-09 19:58

Ik zal proberen om overal zo goed mogelijk op te reageren..

Veerle90: Het is inderdaad een erg groot verschil maar zo niet weten wat ik er aan kan doen... Meestal zijn ze dan ook nog getrouwd en hebben ze al kinderen :o

_kajo_: Mijn thuissituatie is goed, mijn ouders zijn nog samen en ik heb 1 oudere zus (22) en 2 oudere broers (17 en 20) boven mij en een jonger zusje (11) en 2 (pleeg)broertjes (6 en 5).
Wel is het zo dat ik mijn vader niet veel spreek, meestal is hij werken en als hij thuis is zit hij vaak achter zijn laptop en/of ben ik bezig met iets... Veel doen we niet samen want dat draait toch vaak op ruzie uit (beide zijn we rechtlijnig en ook hebben we beide een lichte vorm van autisme)

mo_van_dijk: Maar wanneer verandert dat dan?

Nativa: IK denk ook dat het bij een Christen gevoeliger licht dan bij een niet-Christen maar wat maakt dan zo het verschil??

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 20:02

Hey horselove,

ik denk dat je je gevoelens niet te veel moet analyseren en dat je je vooral moet afvragen waar jij je prettig bij voelt. Als dat is bij oudere mannen, prima toch? Veel jongens van jouw leeftijd zijn helemaal niet bezig met serieuze gesprekken, niet gek dat je dan liever met oudere mensen spreekt.
Ik denk verder dat veel jongens op jouw leeftijd ook niet zo bezig zijn met God, in elk geval niet zo op de oppervlakte :) Wil overigens niet zeggen dat ze zich er niet mee bezig houden.

horselove154

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-09 20:15

Heino: Daar heb je wel een goed punt! Ik denk dat ik dat nog wel eens te veel doe... Tuurlijk is dat goed maar het is (misschien) wel raar omdat leeftijdsgenootjes dat minder hebben. Dat is eigenlijk ook waar ik het op dit moment het meest behoefte aan heb, mensen waar mee ik goed over het Christelijk geloof kan praten. Met vriendinnen gaat dit niet echt (oké, eentje wel maar dan is het wel oppervlakkig..)

Het liefst van al zou ik een vriendin willen die ongeveer de zelfde intresses als mij heeft, paardrijd, ook Christen is en die in de buurt woont... Maar zulke mensen zijn moeilijk te vinden... Daarom ga ik in augustus naar een kamp en wie weet vind ik daar een leuke vriendin!

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 20:20

Mijn vriend is christen. Ik niet. Ik heb wel de alpha cursus gedaan en ga die in het najaar weer doen. Ben mij zelf nu door de bijbel aan het worstelen.

Is een bijbelstudie groepje of de alpha cursus (youth alpha) niets voor jou? Mijn vriend heeft er (christen) vrienden voor het leven aan over gehouden.

Op de vraag wanneer heb ik geen antwoord. Doe gewoon waar jij je lekker bij voelt. Er komt vanzelf iemand op je pad waar je 100% voor wilt gaan! Wie weet is dit volgende week, maar misschien over 10 jaar! En als je denkt dat hij het is, maar dat blijkt niet zo te zijn... Als je het maar naar je zin hebt, toch :D

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 20:26

Een perfecte vriend of vriendin vinden die al jouw interesses deelt is idd heel lastig. Pas op dat je je daar niet blind op staart, het is helemaal niet erg om meerdere vrienden en vriendinnen te hebben met wie je over verschillende dingen kan praten :)

En idd, informeer eens in de buurt (bij de bibliotheek bijvoorbeeld, of op school) of er bijbelclubjes zijn. Ga je naar een kerk of niet?

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 20:27

meis maak je geen zorgen, jongens van jou leeftijd zijn misschien gewoon niet volwassen genoeg ontwikkeld voor jou. Ik voel me ook veel meer op me gemak bij wat oudere mannen, niks mis mee, zolang een oudere persoon geen misbruik van jou maakt

Ik ben zelf ook christen en wil je ook graag uitnodigen om eens in dit hk te komen buurten [HK] [GHVJ X] Above all, continue to love each other deeply.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 20:34

A
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 13-07-23 19:18, in het totaal 1 keer bewerkt

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 20:48

Ik snap dan alleen niet zo goed waarom hij een Christen moet zijn?
Mijn ouders zijn ook Christen.

Maar ik uit eigen keuze niet.

Ik vind dat ook iets heel persoonlijks.
Ik vind ook niet dat mijn keuze voor een man daarvan af moet hangen.
Het enigste vind ik dat hij mij moet vrij laten om te geloven waar ik in geloof en andersom ook.

Als hij jou vrijlaat daarin en jou snapt....
Wat of waarin je ook geloofd doet niet af aan je karakter en waarin je ook geloofd maakt je niet beter of slechter.
Ik zou het zelf erg zonde vinden om misschien de liefde van je leven te verliezen omdat hij niet in het zelfde gelooft als jou terwijl het misschien wel een heel goed, warm persoon kan zijn.

Maar goed ieder natuurlijk zijn eigen ding, maar wilde het wel even aanhalen.

horselove154

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-09 20:57

mo_van_dijk: In de Kerk zijn er wel curcussen en zo, ga dit misschien ook doen in september!

Heino: Dat is waar, maar de soort vriendin die ik zoek ben ik nog niet tegen gekomen.. Ik ga idd naar een Kerk, daar zijn veel tieners maar die zijn zo anders als mij...

trustHim: Je hebt helemaal gelijk en ik kom graag eens kijken in het topic!

Judith_M: Ook met jou ben ik het eens..

daantjuhhh: Ik wil er even over nadenken, voor ik antwoord geef, goed??

Sorry voor de korte antwoorden maar heb niet veel tijd meer...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 20:58

A
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 13-07-23 19:18, in het totaal 3 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 20:59

A
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 13-07-23 19:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Maripossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 20:59

Jongens zijn gewoon later 'volwassen' dan meisjes, en misschien ben jij wel ook nog eens erg volwassen voor je leeftijd. Met oudere mannen kun je waarschijnlijk gewoon serieuzer praten en voel je je beter op je gemak. Dat komt waarschijnlijk wel goed.

Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 21:10

Allereerst, nee je bent niet raar als je nu nog niet erg geïnteresseerd bent in jongens. De een is daar eerder aan toe en mee bezig dan de ander. Ik was er wel mee bezig, maar mijn eerste vriendje diende zich pas aan toen ik bijna 18 was, dus abnormaal ben je zeker niet :n Ik zou me dan ook zeker niet druk maken over wat jij 'voelt' voor andere jongens in vergelijking met anderen, want het gaat erom of jij je er happy bij voelt en niet wat de omgeving denkt...

Zelfde geldt voor vallen op wat oudere jongens. Na een aantal relaties met leeftijdgenoten of jongens die een paar jaar ouder waren, heb ik nu ook een vriend die 8,5 jaar ouder is. Ik ben overigens 22, hij bijna 31. Voor mij werkt dat heel goed, omdat ik op een veel serieuzere manier in een relatie sta dan de jongens waar ik hiervoor mee was. Mijn huidige vriend is gewoon verder in zijn ontwikkeling daarin, zeker als ik hem vergelijk met mijn laatste ex die zich totaal nog niet druk maakte over de toekomst... Verschil in toekomstvisie is dan ook een van de redenen geweest dat het uit is gegaan :)

Ik kan me best voorstellen dat je het prettig vindt om een relatie te krijgen met iemand die net als jij christelijk is. En ik denk dat het een goed idee is om te proberen om contacten op te doen met medechristenen, gewoon om leuke vriendschappen op te bouwen. Je hoeft je echt nog niet te gaan settelen voorlopig, dus hoef je in die kringen echt niet per direct op zoek naar de juiste partner. Als de tijd rijp is, dient die zich vanzelf aan is mijn ervaring :)

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 07:36

@ judith: Dat had ik ook al voorgesteld. Als TS de mogeliijkheid heeft, zou ik dat zeker doen!!!

Succes met je zoektocht ;)

Ragebol1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 07:52

Meiske, ik kan je geen raad geven over het hoe en waarom en of het allemaal wel normaal is. Dan is de vraag nog: wat is nou eigenlijk normaal?
Dat doet er toch ook helemaal niet toe?

De enige raad die ik je wil geven is om voorzichtig te zijn met je voorkeur voor wat oudere leden van het andere geslacht.
Deze mannen hebben veel levenservaring die jij nog niet hebt. Je kan er dan ook onmogelijk tegen opgewassen zijn als je de verkeerde tegenkomt die misbruik wil maken van jouw onschuld.

Mannen die eventueel op jonge meiden vallen winden je heel makkelijk om hun vingertjes en zijn in staat om j dingen te laten die je uit jezelf nooit zou doen.

Als je dat in je achterhoofd houdt is er niets aan de hand.
De rest komt vanzelf. Sluit je aan bij een club, bijbelstudie bijvoorbeeld of ga een keer naar een jongerendag. Spreidt je vleugels uit en ontdek wat het leven jou te bieden heeft en je zal zien dat er van alles op je pad komt.

Ilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 08:38

Heeyy...

Sommige meisjes/ vrouwen voelen zich gewoon aangetrokken tot oudere mensen. Dat ligt gewoon aan je karakter. Daarom zijn er ook zoveel verschillende mensen. Iedereen heeft iets anders wat hij/zij aan de ander leuk vind. Ik zou me er niet zo heel veel zorgen over maken. Een meisje dat ik ken is 18 en haar vriend is 35.
Ik kreeg op mijn 17de ook pas mijn eerste vriendje. Daarvoor boeide jongens mij ook niet echt heel erg.
Het slechste wat je kan doen is zoeken. Je moet gewoon afwachten. Lekker je eigen ding doen. Er loopt echt wel iemand voor je rond. En die kom je vanzelf wel tegen als je er klaar voor bent.

succes

kuzznathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 09:43

Je bent niet raar hoor.. Je moet doen wat zelf goed voelt. Er is heus wel iemand voor jou op deze aardbol.. Ik zou me ook niet zoveel zorgen maken over het leeftijdsverschil... Mijn vriend is ook 14 jaar ouder... (ik ben 22) en dat gaat prima hoor!
Ik bedoel, wat is nou eigenlijk normaal tegenwoordig?

Suuzert

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 09:52

Zoals ik het lees gaat het jou nog helemaal niet om het verkering hebben met oudere mannen. Het gaat je om het serieuze, vriendschappelijke contact over je interesses. En die liggen bij god. Ik vind het heel netjes van je dat je zo je idialen achter na gaat, en inderdaad..jongens van jouw leeftijd zijn lang niet zo serieus over dit onderwerp. Vaak kiezen jongeren er niet voor om gelovig te worden en vooral met zo'n leeftijd is het niet belangrijk voor hen.

Gesprekken kun je houden met iedereen. Je zou dus bijvoorbeeld ook via het internet forums kunnen opzoeken over het christendom en wellicht zijn er ook chatsites? Je woont dan niet bij elkaar in de buurt maar kunt wel praten met iemand die dezelfde interesse heeft als jou, en waarmee je op hetzelfde denkniveau staat.

Ik wilde op jouw leeftijd ook serieuze gesprekken. Ik zat vaak op een chatsite met oudere mensen, waaronder ook vrouwen hoor. Zolang je in de gaten houd dat gesprekken ook mis kunnen lopen, omdat sommige mannen zich anders voordoen en misbruik van je willen maken. Sta jij sterk in het leven, weet jij wat de gevolgen kunnen zijn en hoe je om moet gaan met vervelende berichten van mensen zou ik zeggen, probeer het eens.

Er is niets raars aan praten met een volwassen persoon.

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 09:59

Je bent helemaal niet raar hoor, je zit gewoon met vragen die elke leeftijdgenoot heeft. Dat hoort bij het uitvinden wie en wat je bent. Als het goed is blijven deze vragen je ook je leven lang bezig houden in een of andere vorm, dat heet ontwikkeling :D .

Het is prima om hier over na te denken en maar vergeet inmiddels niet om van het leven te genieten en het leven te onderzoeken op een manier die bij jou past. Op een gegeven moment ontmoet je misschien een leukerd waarmee je wel een relatie wilt. Of je ontmoet er geen, da's wellicht minder gezellig maar ook prima toch?

Christen zijn is in mijn ogen een rekbaar begrip en zoals hierboven al gezegd: als iemand geen belijdend Christen is of zichzelf niet zo ziet, kan deze persoon toch wel heel veel kwaliteiten hebben die jij eigenlijk in een "Christelijk" iemand vewacht.

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 10:04

wat betreft een christelijke partner willen, die zoek ik ook en met name omdat je dan veel meer daarvan kan delen. Het is iets wat in je leeft en waar je elkaar in wilt steunen enz