En dan ben je bijna 23..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Eleionomae

En dan ben je bijna 23..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-09 08:43

En gaan je ouders vandaag op vakantie naar Griekenland en ik slaap er er 2 nachten slecht van :+ En dat heb ik dus elk jaar sinds we niet meer samen op vakantie gaan. Ik kan er zo slecht tegen als mijn ouders weggaan, allemaal doem scenario's, 'straks stort het vliegtuig neer!' of 'straks rijden ze met hun huurauto van een berg!' en oh wat maak ik me weer druk.
Als ze weggaan weer tranen (komt ook omdat mn moeder slecht tegen afscheid nemen kan en altijd verdrietig is en dan ben ik het ook :+ ) En ik ben pas weer een beetje rustig als ze veilig en wel op hun plekje zitten, maar kan de dagen aftellen tot ze weer thuis zijn (vooral ook omdat ik 2 week zit opgescheept met een broertje van 20 die geen flikker doet in huis).
Gelukkig heeft mijn vriend dit drama vorig jaar ook al meegemaakt en heeft hij besloten vanavond bij mij te slapen zodat ik niet alleen ben :+: maar eigelijk is het te erg voor woorden dat een volwassen persoon zo dramatisch doet :Y)

Ben ik de enige of zijn er nog meer? :P

Jitske

Re: en dan ben je bijna 23..

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 08:46

haha ik woon niet meer thuis, maar toen ik nog wel thuis woonde kon ik niet wachten tot mijn ouders weg waren! lekker het hele huis 1 of 2 weekjes voor mezelf. het paradijs :D

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-09 08:47

Ja hier thuis is het altijd een kleine hel, want mn broertje en ik kunnen totaal niet met elkaar overweg, en het komt er opneer dat als ik het huishouden niet bijhoudt en niet kook etc het 1 grote bende wordt en er nooit wat fatsoenlijks te eten op tafel staat :+

trustHim

Re: En dan ben je bijna 23..

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 08:49

ik word zondag 27, woon op mezelf en ga nog altijd met pap en mam mee op vakantie. de enkele keren dat ze op een ander reisje meegingen vond ik ook maar niks

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 08:51

Bij mij komen er geen tranen aan te pas, maar ik maak me altijd ongerust als ze op vakantie gaan. En dan woon ik niet eens meer thuis. Zeker als ze met het vliegtuig gaan, kan ik me echt opnaaien totdat ze even bellen dat ze veilig aangekomen zijn.
Als ik zelf op vakantie ga, heb ik nergens last van en vind ik hun bezorgdheid irritant.

Wendel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 08:51

Jep ik heb het hier ook hoor. Mijn zus en haar gezin zijn gisteren vertrokken. Ik kan nu niet even aanwippen voor een bakje koffie. Mijn ouders vertrekken vrijdag voor 3 weken. Vindt er ook nooit wat aan als ze weg zijn. Maar dat is alleen omdat ik dan niet even langs kan gaan. Ben ook altijd mobiel paraat als ze aan het rijden zijn, doodeng vindt ik het. Die drukte op de weg en zij met een caravan, brrr.
Nou ja nog 8 dagen en dan zijn ze eersten weer terug.

kuzznathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 08:52

Vind het helemaal niet erg als mijn ouders op vakantie gaan zonder mij.. maar ben altijd wel erg emotioneel.. Denk dat dat een soort verlatingsangst is of zo, heb ik altijd al gehad, met afscheid nemen... En ik ben 22, volgens mij is er niks mis mee hoor :P

O ja, en iedereen moet altijd ff laten weten als ze veilig thuis zijn, en ook als ze weer veilig terug zijn :j

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 08:53

duChambre schreef:
haha ik woon niet meer thuis, maar toen ik nog wel thuis woonde kon ik niet wachten tot mijn ouders weg waren! lekker het hele huis 1 of 2 weekjes voor mezelf. het paradijs :D

Same here!! *\o/* Doei paps en mams!! Veel plezier!! :wave: *\o/*

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-09 08:55

trustHim schreef:
ik word zondag 27, woon op mezelf en ga nog altijd met pap en mam mee op vakantie. de enkele keren dat ze op een ander reisje meegingen vond ik ook maar niks

Ja ik mocht niet meer mee omdat ze het nu tijd vonden dat ik zelf op vakantie ging, maar elke keer is het weer o er zijn nog plekken vrij in het vliegtuig, wil je toch nog mee en dat is ook zo gemeen :+
Als ik alleen op vakantie ga met vriendinnen of een vriend dan vind ik het prima, ik vind het vooral vervelend dat zij weggaan.

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 08:55

Ik denk dat iedereen het wel heeft! Ik heb het ook hoor. Als mijn vriend naar een concert ver weg is, moet ik altijd weten of hij goed thuis is gekomen, of het nou 12 of 3 uur 's nachts is.. Mijn vriend gaat van de zomer een week met zijn maten naar New York, daar heb ik ook al een traantje om moeten laten.. omdat ik zo bang ben dat er wat gebeurd..

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 08:56

haha gelukkig vinden mijn pap en mam het nog leuk en gezellig als ik meega. Maar het is denk vooral het idee dat er wat met je ouders zou kunnen gebeuren, angst om ze kwijt te raken.

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-09 08:56

Ik denk ook dat het te maken heeft met het feit dat ze vliegen, dat ze een huurauto hebben, dat er veel bergen zijn met steile afgronden en dat ze zo verweg zijn dat je niets kunt doen. Met een weekje texel in de herfst heb ik minder problemen :+

@trusthim, ja zoiets zou het wel zijn, ik heb mn vader een paar jaar geleden bijna verloren aan een hartinfarct en sindsdien is het eigenlijk zo erg geworden..
Laatst bijgewerkt door Eleionomae op 07-07-09 08:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 08:56

Iedereen reageert anders op die dingen. Het is niet erg, het is gewoon wie je bent.

Ik heb een tijdje in Belgie gewoond ivm werk en toen had ik helemaal geen last van heimwee oid. Maar als mijn ouders na een bezoekje weer richting huis reden werd ik altijd vreselijk emotioneel, terwijl ik ze niet miste ofzo.

Gelukkig slaapt je vriendje lekker bij je en ben je niet alleen. :)

Oh houd over broertjes maar op.. Mijn ouders gaan donderdag tot zondag weg en ik moet gewoon werken, het weekend ook. Hij maakt zich nu al druk om hoeveel keer hij de hond moet uitlaten en de paarden eten moet geven.. :roll:

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-09 08:58

Hahaha ja broertjes.. pff ik ben blij dat ik er maar 1 heb haha :')
Mam zij ook al tegen mn vriend van als jij er bent en hij doet weer rot, zeg er dan gewoon wat van. Van mij trekt hij zich namelijk uberhaupt niets aan..

pitbullgup

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 08:58

Had en heb er nooit probelemen mee gehad.... Lekker de boel voor mezelf. Gun m'n ouder het ook altijd van harte om te genieten van de vakantie zonder dat ze in hun achterhoofd hebben dat dochterlief het helemaal niks vind ;)

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 08:59

Wij mochten vanaf 16 alleen thuis blijven, heerlijk was dat. Op de dressoir lag een envelopje met geld voor de boodschappen en dan mochten we het heerlijk zelf rooien. Ik kan ook niet zeggen dat ik last had van mijn broer of zusje, maar we hadden dan ook allemaal een fulltime vakantiebaan dus waren de hele dag van huis.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik dit jaar wel blij was toen mijn ouders belden dat ze rechtsomkeerts hadden gemaakt. Ze zouden naar Schotland gaan en met de rijstijl van met name mijn vader zag ik het niet zitten dat ze met de carvan 5/6 weken links zouden gaan rijden (mijn ouders zijn trekkers, dus het is niet van A naar B, een paar weken staan en weer terug van B naar A).
Ze hadden door een lege accu de boot gemist en aangezien ze in de tussentijd ook helemaal verzopen waren van de regen besloten terug naar huis te gaan en vervolgens op de bonnefooi te vertrekken.

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-09 09:01

pitbullgup schreef:
Had en heb er nooit probelemen mee gehad.... Lekker de boel voor mezelf. Gun m'n ouder het ook altijd van harte om te genieten van de vakantie zonder dat ze in hun achterhoofd hebben dat dochterlief het helemaal niks vind ;)

haha ik wens ze ook alle plezier van de wereld hoor ;) ik vind het ook heerlijk voor hun en ze weten niet dat ik het daar zo moeilijk mee heb, maar ze weten wel mn troubles met mn broertje. Tot nu toe heb ik ze elk jaar in paniek gebeld omdat hij of: een tafel op zn voet kreeg en daarmee naar de eerste hulp kon. of een mes in zn vinger had waar meer ik naar de eerste hulp kon of zn duim half wist af te snijden met een blikje kattevoer waarmee ik m naar mn overbuurman heb gebracht (ambulancebroeder) die m toch maar naar de eerste hulp bracht omdat het dieper was dan gedacht; of omdat hij van de trap viel en ik met m naar de dokter kon en hij zn banden had gescheurd :+

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-09 09:02

Falona schreef:
Wij mochten vanaf 16 alleen thuis blijven, heerlijk was dat. Op de dressoir lag een envelopje met geld voor de boodschappen en dan mochten we het heerlijk zelf rooien. Ik kan ook niet zeggen dat ik last had van mijn broer of zusje, maar we hadden dan ook allemaal een fulltime vakantiebaan dus waren de hele dag van huis.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik dit jaar wel blij was toen mijn ouders belden dat ze rechtsomkeerts hadden gemaakt. Ze zouden naar Schotland gaan en met de rijstijl van met name mijn vader zag ik het niet zitten dat ze met de carvan 5/6 weken links zouden gaan rijden (mijn ouders zijn trekkers, dus het is niet van A naar B, een paar weken staan en weer terug van B naar A).
Ze hadden door een lege accu de boot gemist en aangezien ze in de tussentijd ook helemaal verzopen waren van de regen besloten terug naar huis te gaan en vervolgens op de bonnefooi te vertrekken.

Haha ja kan me voorstellen dat je dan niet heel gerust bent.
Mijn broertje heeft in zijn hele leven nog nooit een baan gehad, wat betekend dat hij ook dit jaar de hele dag in huis zit en rommel maakt en dat ik, als ik thuis kom alle zooi kan opruimen en kan koken, wassen,strijken,schoonmaken omdat hij dat weigert te doen.

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 09:11

Wat een vreemd broertje heb je Frouk.. :')

Hij presteert het dus om dingen voor elkaar te krijgen die een ander niet zouden gebeuren..

Waarom heeft ie geen baan dan? Gaat ie nooit uit enzo?

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-09 09:16

Hahah zoals hij zegt, hij is te lui om te werken en geen baantje is goed genoeg. HIj krijgt afentoe een vergoeding van de gemeenteraad waar hij bij zit, en daarvan rookt hij en gaat hij uit, meestal een keer of 3 per week en hij heeft stufi. Aan het einde van zn geld heeft hij altijd nog maand over... Ik snap niet hoe hij het volhoudt, maar werken zal hij niet zo snel doen :+

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 09:28

Intressant.. Ach hij komt er vanzelf wel een keer achter hoe het werkt in de grote mensen wereld toch? :')

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 09:40

Over het feit dat je spannend vindt dat je ouders op vakantie gaan (vliegtuig en auto met steile afgronden) kan ik niet echt tips geven.

Maar broertje, wat ik zelf eens heb gedaan, ik hou me bezig met alleen mezelf en mijn jongste broertje. Kookte eten voor mij en broertje maar niet voor mijn oudste broer. Als hij zo kinderachtig moet doen en geen vinger uitsteek,t ga ik dus echt niet de rommel achter z'n kont opruimen en koken etc voor hem }:)
Negeren die hap dus, wordt wel moeilijk maar het heeft bij mij wel gewerkt. Na 5 dagen ging hij koken voor ons (vies maargoed hij deed wel een poging :P )

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-09 10:12

haha ja ik heb ook al met mam afgesproken dat ik zijn was alleen was als hij het in de mand gooit en dat hij zelf moet strijken. Koken voor hem doe ik alleen als hij meld dat hij thuis eet, ik heb geen zin om 2 week lang tomatensoep en pizza te moeten eten :P

pitbullgup

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 10:13

Als ik de verhalen over jou broertje hoor ben ik blij dat enigst kind ben :D van zo iemand zou ik ook helemaal knetter worden }>

Sentido

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 10:16

Het is dit jaar het eerste jaar dat ik niet meer thuis woon als mijn ouders op vakantie gaan (gingen btw, ze zijn al geweest :+ )
Vroeger vond ik het altijd heerlijk als ze weg gingen, maar dan halverwege de twee weken begon ik ze toch wel te missen.
Nu ik op mezelf woon vind ik het helemaal heerlijk als ze weg zijn.. Had 3 weken lang de auto van mijn vader te leen! :D