Mijn vriendje en het leed dat Blackberry heet...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tessaar

Mijn vriendje en het leed dat Blackberry heet...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-09 11:36

Tijd geleden mocht mijn vriendje eindelijk een nieuwe telefoon uitkiezen. Gelijk naar de winkel en een Blackberry gehaald, want al zijn vrienden hebben er ook een. Leuk voor hem, heb ik meestal weinig mee te maken. ;)

Inmiddels zijn we 6 maanden verder en ik denk dat ie zijn telefoon vaker aangeraakt hebt en in zijn handen heeft, in plaats van mij ;) Er bestaat dus kennelijk een soort msn-blackberry gedoe, waardoor hij non-stop met zijn vrienden gratis kan 'praten'. Maar hij laat dat ding dus nooit meer los, lijkt wel:
- komt ie thuis, telefoon bij de hand
- voordat hij gaat slapen, telefoon nog ff checken
- kijken we onze serie, tv of een film, heeft hij zijn telefoon inmiddels zo 'n 30 x gecheckt en zit hij lekker terug te praten. En maar lachen om grappige dingen (duurt t nou 5 min, no problem, maar 2 uur lang zitten giegelen enzo... vind ik toch wel vervelend worden)
- spontaan praten kan soms niet, want dan is ie bezig met zijn telefoon. Moet je weer wachten om dan later te vertellen dat de kat 5 min iets heel grappigs deed
- weekend weg met familie, telefoon bij de hand

de laatste tijd heb ik zwaar de neiging de telefoon te pakken en uit het raam te smijten... heerlijk lijkt me dat! :P

ik heb al meerdere keren het uitgelegd, in t begin wordt ie dan beetje geirriteerd en zit ik te zeuren. Maar later komt hij er wel op terug en snapt hij het ook wel. Dan belooft hij beterschap. Hij kijkt dan minder vaak, maar soms ook stiekum en maar denken dat ik t niet zie...

Het irriteert met mateloos, maar wat ik me vooral afvraag... ben ik de enige met zo'n vriend?? En wat vinden jullie hiervan en wat doen jullie??

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 11:39

Neem zelf ook black burry :P
Dan ervaar je de verslaving ook en weet je wat je vriend meemaakt ;)

Samen msnen :=

Wietsje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 11:40

Ach iedereen heeft wel iets waar ie zich aan iriteert toch? Ik iriteer me wel s aan mn vriend als we buiten zitten ofzo en dan hm kga even snel naar binnen even de voetbal kijken of even de motorsport kijken, dan heb k zoiets van tja we zijn nu toch aant BBQe bijvoorbeeld, maar laat m meestal maar n beetje doen, hij komt vanzelf weer wel terug. Maar zoiets mt een telefoon lijkt me echt erg iritant!

Tessaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-09 11:41

DaanxBien schreef:

Haha!! dat zei hij ook al... af en toe is ie zo bezig, dat ik hem voor de gein sms als hij op de bank naast me zit. :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 11:41

Telefoon uit het raam gooien en de kat de schuld geven ;)

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 11:42

Je kan inderdaad gewoon op msn via je Blackberry (was erg handig toen ik op wintersport ging en vriendje niet mee kon :P ).

Kan je m niet een dagje verstoppen ? :P

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 11:43

Whaha ik ben jouw vriend in mijn relatie. Heb een HTC en ik doe geen stap zonder dat ding.
Ach, we hebben er 'afspraken' over. Bv onder het eten, geen telefoon. En ik moet zeggen dat ik m als ik thuis ben gewoon op tafel of op de kast heb lichten. Hij checkt iedere 15 min mn e-mail, dus als er iets binnenkomt hoor ik dat vanzelf. Ik moet wel bekennen dat ik m dan zo goed als gelijk ga lezen haha.

Tessaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-09 11:43

Wietsje92 schreef:
Ach iedereen heeft wel iets waar ie zich aan iriteert toch? Ik iriteer me wel s aan mn vriend als we buiten zitten ofzo en dan hm kga even snel naar binnen even de voetbal kijken of even de motorsport kijken, dan heb k zoiets van tja we zijn nu toch aant BBQe bijvoorbeeld, maar laat m meestal maar n beetje doen, hij komt vanzelf weer wel terug. Maar zoiets mt een telefoon lijkt me echt erg iritant!

Ik ben echt niet moeilijk als t iets is wat af en toe een keer voorkomt, maar die telefoon is er echt CONTINU!!! Ik hoop eigenlijk dat al die krengen 'spontaan' een keer uitvallen en nooit meer aangaan!! :D

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 11:43

Eh, ik zou het persoonlijk niet pikken als ik voor zo iets 2e kom te staan...
Heb je niet het idee dat hij je verwaarloost?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 11:44

Gewoon uit het raam gooien :+

Nee ik zou je vriend er toch eens serieus op aanspreken, zeggen dat jij het echt niet leuk vindt dat hij zo doet.

Of het blackberry logo op je voorhoofd plakken :)* dan ben jij zijn blackberry (flauw :') )

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 11:45

blackberry houden, vriend het raam uit sodemieteren. Kan jij tenminste eens met die telefoon spelen

Tessaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-09 11:45

Elaine schreef:
Whaha ik ben jouw vriend in mijn relatie. Heb een HTC en ik doe geen stap zonder dat ding.
Ach, we hebben er 'afspraken' over. Bv onder het eten, geen telefoon. En ik moet zeggen dat ik m als ik thuis ben gewoon op tafel of op de kast heb lichten. Hij checkt iedere 15 min mn e-mail, dus als er iets binnenkomt hoor ik dat vanzelf. Ik moet wel bekennen dat ik m dan zo goed als gelijk ga lezen haha.

hij heeft dus een vriendgroep die dus continu erop zitten en elkaar dus ook loze mail sturen om de 10 min. Dus kan rot lampje blijft ook maar knipperen... en onder t eten hoeft ie dat ding niet eens op tafel te leggen, want dan gooi ik hem gelijk in de wc. ;)

M_EL_ISSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 11:47

DaanxBien schreef:

Samen msnen :=

Word gezellig samen op de bank :=

Ik zou er afspraken over maken, is geen probleem dat hij vaak met zijn telefoon bezig is, maar op bepaalde momenten is het wel zo fijn dat je ook fatsoenlijk met hem kan praten.
Dus afspraken maken, niet onder het eten, niet als jullie samen op de bank/bed liggen enz..

Tessaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-09 11:47

Caira schreef:
blackberry houden, vriend het raam uit sodemieteren. Kan jij tenminste eens met die telefoon spelen

HAHA!!

Verwaarloost voel ik me niet, maar irriteer me gewoon mateloos aan die telefoon! Hij gaat het huis niet uit, voordat hij zijn telefoon heeft. Dus verstoppen heeft geen zin... ;)

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 11:48

Unwritten schreef:
Gewoon uit het raam gooien :+

Nee ik zou je vriend er toch eens serieus op aanspreken, zeggen dat jij het echt niet leuk vindt dat hij zo doet.

Of het blackberry logo op je voorhoofd plakken :)* dan ben jij zijn blackberry (flauw :') )

Hahah dies wel leuk ja :P

Ofregel een enorme doos waar je in kunt en maak daar een soort blackberry van, misschien snaptie de hint dan wel :P

Nee gewoon even goed uitpraten en eventueel wat regels opstellen, ik zou er ook niet blij van worden ;)

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 11:50

Elaine schreef:

Same here, maar dan met m'n iPhone. Ik weet ook dat ik me er soms een beetje in kan 'verliezen'. Ik kan uren met dat ding zitten klooien. Is allemaal zo leuk. :D

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 11:52

Dat is de reden dat ik bewust heb gekozen om geen internet op mn telefoon te hebben, ik heb wel een telefoon waarmee dat prima kan (samsung met touchscherm) maar ik heb gekozen voor een onbeperkt smsbundel en geen internet bundel omdat ik anders alleen maar daar mee ga ouwehoeren haha :P daarbij heb ik ook nog 2 computers met internet dus als ik moet internetten doe ik het daar wel mee :)

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 11:52

Pfoe tanx voor de waarschuwing, komt hier dus geen blackberry het huis in :D

Ik zou wat ergens hier boven ook staat afspraken maken, foontje opzij tijdens een film, tijdens het eten en tijdens gewoon intieme momenten.
Hmsz..of hem in een onbewaakt moment uitzetten zodat jullie rust hebben? }>

Anoniem

Re: Mijn vriendje en het leed dat Blackberry heet...

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 11:53

frouk; ik heb denk ik de zelfde (f450 ofzo??) en heb er later nog een eindeloos online bundel bijgenomen... wel internet dus..

maar ik kan me inhouden :Y) bovendien is die telefoon vreeeeselijk irritant met internetten..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 11:54

Equidea schreef:
Eh, ik zou het persoonlijk niet pikken als ik voor zo iets 2e kom te staan...
Heb je niet het idee dat hij je verwaarloost?

nahja 2e staan.... omdat hij iets teveel speelt??

mannen zijn nou eenmaal net kinderen... die houden van spelen

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 11:57

Mhhh klinkt erg bekend. Heb er al heeeeeeeeel lang eentje soms wijkt hij niet van mijn zijde en soms ook wel.

Er zit idd een intern messenger maaaar ook kan je MNS en Gtalk erop zetten dit maakt het nog leuker. Plus al je mails lezen en beantwoorden.

Tja kleine verslaving.....

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 11:58

Je hebt spelen en spelen. :=
Het eerste is nog leuk, kan onderscheid maken tussen spel en andere zaken.
Het tweede spelen kan uitlopen tot verwaarlozen van andere zaken incl vriendin.

Dat 2e bedoel ik, ik heb zelf z'n vriend gehad al dan niet met een mobiel maar met internetspelletjes.
Dat kan je echt slopen hoor!

bulck

ik heb ook een blackberry voor het werk, maar dat ding gaat uit van zodra ik niet voor mijn werk bezig ben. Het is een verslavend en beetje dominerend apparaat. JE ontvangt mails, berichten, nieuws etc, dus krijgen je zowat elke minuut van de dag wel iets.
werk en prive blijven gescheiden. Dus gewoon om te hebben zou je mij er geen plezier mee doen

Eleionomae

VivaLaVida schreef:
frouk; ik heb denk ik de zelfde (f450 ofzo??) en heb er later nog een eindeloos online bundel bijgenomen... wel internet dus..

maar ik kan me inhouden :Y) bovendien is die telefoon vreeeeselijk irritant met internetten..

de touchwizz :)
Agh ik heb ook zoiets van komt er weer een 10tje in de maand bij, vind gewoon zonde als ik thuis ookal internet heb haha.
Heb wel eens geinternet op dezelfde telefoon bij een vriendin ik vond m wel fijn haha

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 12:00

Frouk schreef:
Dat is de reden dat ik bewust heb gekozen om geen internet op mn telefoon te hebben, ik heb wel een telefoon waarmee dat prima kan (samsung met touchscherm) maar ik heb gekozen voor een onbeperkt smsbundel en geen internet bundel omdat ik anders alleen maar daar mee ga ouwehoeren haha :P daarbij heb ik ook nog 2 computers met internet dus als ik moet internetten doe ik het daar wel mee :)

Blackberry is van RIM en is een aparts soort abonnement. Hier gaat het niet om internet maar Pushmail.
Je betaald altijd een vast bedrag per maand. Internetten via gprs doe ik eigenlijk nooit.

Mijn huidige heeft ook wifi dat is nog veel erger. Die gebruik ik wel regelmatig.