Geef mij een schop! Ik ga en moet opruimen!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Suuzert

Geef mij een schop! Ik ga en moet opruimen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-09 20:22

Oke, daar gaan we..

Zo'n drie jaar geleden kreeg ik de hele zolder ter beschikking. Mijn ouders gingen scheiden, mijn vader wilde dan mijn kamer wel nemen dan had ik een nieuw en vooral eigen plekje. Ik heb nu een enorme zolder als slaapkamer en kan daar heel veel mee. Echter zat er geen muur met deur in.. maar dat zou nog wel komen.

Mijn vriend werkt in de plafonds en wanden heeft daar een bedrijf in dus dat wandje stond er zo. Ondertussen had ik mijn kamer roze, omdat ik behoefte had aan rozegeur en manenschijn. Een scheiding is niet niks en ik zat er doorheen.. Muurtje stond inmiddels.. maar met mijn werk, school en verdere priveleven ging het niet goed. Daarbij zakte ik ook nog eens door mijn bed en had ik niet genoeg geld voor een nieuwe.. dus heb een tijdje op de grond op een matras moeten slapen. Ook mijn kledingkast stond nog niet en ik had mijn kleding voor even na het verven in een koffer gedaan. Goed.. twee jaar later, jullie begrijpen het al.. die koffer is nog niet uitgeruimd.

Ondertussen een nieuw bed gehad.. ging die ook weer kapot. Weer een tijdje op de grond geslapen want ik was toch nog aan het verven, bed zou anders maar lelijk worden.

Inmiddels had ik alles een beetje weten op te ruimen, nieuwe kast gehaald bij ikea stond leuk bij mijn bed.. en ben opnieuw gaan verven. Alleen het nieuwe muurtje moet nu nog netjes beige worden, de andere muur is zeeblauw en daarbij heb ik dan mooie felgroene planten. Leuk idee...toch?

3 jaar later en een derde bed verder... ligt mijn matras nog steeds op de grond.. mijn kleren liggen óveral in mijn kamer je kunt werkelijk niet lopen.. het muurtje van mijn vriend is nóg niet geverft en die zeeblauwe muur staat daar maar een beetje blauw te zijn. Ik heb twee konijnenkooien in mijn kamer staan, die moest ik een maand geleden leeghalen (gebruikt zaagsel nijnen hebben daar ingezeten) en nu staan ze er nog. Konijnen hebben inmiddels allang een buitenkooi...

Goed. Ik ben het zat..mijn leven is een enorme chaos geweest en ik projecteer dat zeer duidelijk op mijn leefomgeving (wat zich eigenlijk weer beperkt tot mijn slaapkamer). Ik ga nu dus.. en dan ook echt nú mijn kamer opruimen. Kleding naar de kast.. konijnenkooien leegscheppen en in de schuur gooien. Goed stofzuigen. Mórgen ga ik verfrollers halen want die zijn verhard.. dan ga ik mijn witte muur nog een beetje bijtippen waar het nodig is en mijn vriend's muurtje beige verven. Dan zet ik mijn bed in elkaar, haal ik wat leuke plantjes en is mijn kamer klaar.

Het enige waar ik dan nog mee zit is dat mijn tapijt niet mooi staat bij mijn muren. Plus dat die onder de verf zit..maar als dat alles is...daar moet ik mee kunnen leven.

Jullie zijn mijn getuigen. Overmorgen! Moet! Mijn! Kamer! Klaar! Zijn!

Zucht.. ik stress hem nu al...

Wardie

Re: Geef mij een schop! Ik ga en moet opruimen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 20:25

Heel veel succes dan maar!!! Zet hem op!

mysecrets

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 20:26

SCHOP, opruimen jij! :O
Nee hoor, herken het wel een beetje.. mijn kamer is ook altijd een zooi en ik laat het net zolang liggen totdat iemand anders het opruimt.. (liever lui dan moe.. :P)
Hoop dat het je lukt voor overmorgen, vast wel!
Als je alvast gaat beginnen of een beetje indenkt waar alles moet!!!!

Lady_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 20:27

Ooo succes! Gewoon beginnen! You can do it! *\o/*

*geeft mentale steun*

_kajo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 20:28

Hoe herkenbaar. Chaos in je hoofd, chaos in je huis. En omgekeerd. Heb dit zo ongeveer in mijn hele huis en we doen de tuin er ook maar bij. Ben al het hele weekend bezig met mijn woonkamer (je moet toch ergens beginnen) Doe dus met je mee. Overmorgen klaar! Kom maar op met de foto's dan......

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 20:30

Je kan het! Als het overmorgen klaar is zal je je heerlijk voelen en aan ons foto's laten zien hoe het geworden is.

JE KAN HET!

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 20:32

Hahahaha you go girl!
We willen wel foto';s zien overmorgen he.

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 20:33

wees blij dat je nog een plekje hebt na de scheiding van je ouders, ik moest daardoor een kamer delen.. ( conclusie: slaap nu elke nacht met mijn broer op een klein kamertje ) Tis niet heel erg, zijn ergere dingen in de wereld.. maar wees blij met wat je hebt. Ik weet hoe vreselijk een scheiding kan voelen, en hoe chaotisch alles is, maar tis ook heel erg fijn als je dan juist een plekje voor jezelf heb. Dus probeer er wat van te maken, word het ook opgeruimder in je hoofd.

Zqw39

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 20:34

Haha, zet maar een lekker vrolijk muziekje op en opruimen maar! Dat werkt al makkelijker. Succes! :)

ZzzeiN

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 20:37

Succes ermee, komen er nog before en after foto's om je inspanningen te showen?

Eejj

We willen wel voor en na foto's :D

En heel veel succes :)) :(:)

Jasmijn159

Mijn moeder zegt altijd: opgeruimd huis (kamer) is opgeruimd hoofd. Met andere woorden: chaos in je kamer, betekent vaak ook chaos in je hoofd. En ik geloof het eigenlijk wel :)
Als je bezig bent is het vaak juist wel lekker om bezig te zijn. Met alles wat je doet zie je namelijk meteen resultaat! Heerlijk toch? :)

En voor je vloerbedekkingsprobleem: is tapijttegels niet een goed idee?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 20:39

hoe sloop je 2 bedden? ;)
maar veel succes ermee
en fotos :D

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 20:48

Jeetje, net of ik mijn eigen verhaal lees. :oo

Ben paar maanden geleden verhuisd van kamer, maar net dat laatste stukje lukt mij niet door te zetten. :\

Succes! Ik probeer hier nog altijd net ff door te pakken, maar met het mooie weer van afgelopen dagen is dat weer eens niet gelukt. :P

Neptunus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 20:57

succes met het opruimen.
het is moeilijk om je ertoe te zetten maar als het eenmaal gebeurd is zal je zeker blij zijn.
en voor mijzelf merk ik als ik het huis netjes hou ben ik een stuk minder gestressd
dus wat de moeder van lotte zegt klopt voor mij wel.

Kristie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 21:04

Muziekje er aan, eventueel vragen of je vriend of een vriendin je wil helpen en dan gewoon in een ruk doorwerken; dat is echt het beste :Y).

Suuzert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-09 21:06

Dankudanku! Ik probeerde net voor foto's te maken maar het is hier al te donker, slechte camera. Maar van het na resultaat maak ik zeker foto's.. ook wel goed voor mijzelf haha omdat eens te bekijken. Ik heb net de konijnenkooien gedaan en goed gestofzuigd in 1 hoek. Matras ligt op zijn kantje en kleding ligt op 1 hoop die ga ik nu doen..moest even een liedje aanzetten want mn pc viel uit. Zucht waarom begon ik hier niet eerder mee? Zoals ik nu in de rondte kijk valt het zo erg mee! Het was echt een bende..maar min die kooien en het stro dat op de grond lag.. is die zwijnenstal ineens een stuk minder. Ik baal alleen nog wel van mijn vloer die zit onder het verf..maar ik ben bijna jarig..leuk cadeau, een nieuwe vloer (A)
Goed..de buren blèren hier mee met muziek.. dus daar ga ik dan maar op verder ruimen haha.

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 21:14

Goed dat je toch uiteindelijk op gaat ruimen :P

Ik ben bijna een maand geleden verhuist. en moet nog steeds alle dozen uitpakken!! heb dus overal lege kasten staan met dozen :P wel is het gelukt mn kleding kast enigszins in te ruimen.

Vandaag ook actief bezig geweest, mn oude woning die zat namelijk nog vol met allemaal rommel en dozen die nog naar het nieuwe huis moesten. vandaag dus bijna alles weg gehaald daar! 10 juli moet ik mn sleutel inleveren dus dan moet alles eruit en schoon :P Woensdag ga in waarschijnlijk naar Ikea om kasten enz te halen zodat mn dozen leeg kunnen :P

Succes met opruimen :D ben benieuwd!

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 21:15

EEN HELE HARDE SCHOP! Zoo! denk eens aan wat je voelt als je het gedaan hebt :D veel beter toch :P

__Karlijn__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 21:22

SCHOP! opruimen jij! :D

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 22:23

Hoe krijg je in godsnaam zo snel 2 bedden kapot :oo

*SCHOPT suuzert, heel veel sterkte.. *
Ik herken het namelijk HELEMAAL, ik ga over 2 weken op vakantie en daarna moet ik verhuizen.. (dus voor vakantie al de helft verhuizen) en ik heb nog helemaal niks gedaan. Er zit een berg van nu zo'n 1 meter hoog op mijn bank en de rest ligt op grond.

Tsja uiteindelijk word je toch zo zat dat je iets gaat doen.

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 22:37

Ik herken je gevoel helemaal!
Zo gaat het mij ook, en al met al blijft het een rotzooi tot je die manie weer hebt van: en nu moet het schoon!

kler

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 01:36

Als je klaar bent kan je ook een leuk kleed neerleggen op de vloer, dat kan een kamer heel erg opfleuren en je ziet de verfvlekken op de vloer dan ook minder.
Ook een idee om niet nog meer vlekken te maken: je kan voor een paar euro plastic (is heel groot) kopen bij bouwmarkten en dat op je vloer leggen voordat je gaat verven. Succes! Je kan het!

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 01:38

Arch zo herkenbaar
Heel veel succes ermee! Beginnen is altijd behoorlijk lastig, maar zolang je bezig blijft moet het lukken

En als het eenmaal weer netjes is, kun je in ieder geval met een fijn gevoel en een prettigere leefomgeving verder gaan :)

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 07:55

Je bent al begonnen zelfs, goed bezig :)

Succes nog en als je eenmaal bezig bent, valt het gelukkig vaak wel mee. En als het resultaat er is, is het toch weer de moeite waard van opruimen geweest :)