Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
Onkruid is hardnekkig en als er veel staat krijg je het nooit in 1 keer allemaal eruit. Er komt altijd wel weer wat terug. Maar zoveel mogelijk incl wortel eruit trekken.
Kende ik nog niet
. Al dat mos en dat onkruid er tussen, ik word er gek van!!! Mieren bouwen hier graag holen, dus er ligt ook overal zand. Ik ben ook geen tuinierfreak, maar omdat ik het wel netjes wil houden, moet ik toch 1 a 2x per week even aan de slag.
.
.
maar je tuin bijhoud???
zitten best een paar nuttige tips tussen.
geerke schreef:tja...als er veel onkruid in groeit is zelfs een vierkante meter al veel....het lijkt mij inderdaad moeilijk om full-time te werken en dan ook nog een tuin bij te houden...nu zijn de avonden wel lang dus kan je s'avonds nog wat doen..
Het beste werkt toch gewoon er uit trekken,en het wortelonkruid met een spitgreep te lijf gaan....goed voor de spierballen!
Ik weet alleen niet waar je het onkruid moet laten in nederland,hier gooi ik het op de aanhanger en rijdt het dan de berg af de wildernis in...maar dat is frankrijk.
het beste is inderdaad een vrijwel onderhoudsvrije tuin,met tegels of grind(iets meer onderhoud..onkruid)en dan een aantal potten met zomerbloeiers erin en in het najaar viooltjes ofzo.

. Als je uit eindelijk aan de gang gaat en je tuin steeds meer ziet opknappen krijg je er ook vanzelf lol in om verder te gaan. Het hoeft ook niet in 1 dag klaar te zijn. Succes met je tuintje.