Ervaringen tocht met luchtballon gevraagd

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

tallechie

Ervaringen tocht met luchtballon gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-09 22:22

Hallo allemaal,

Mijn schoonzusje kwam met het idee om in een luchtballon te varen.

Maar nu hebben en mijn en ik last van hoogtevrees.

Dus nu de vraag heb je hier last van als je in een luchtballon zit.

Ik had al bedacht dat je niet recht naar beneden moet kijken.

Maar zouden wij het aandurven om mee te gaan?

Graa hoor ik ervaringen.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 22:29

Ik heb behoorlijk hoogtevrees en heb ooit via mijn werk een prachtige tocht vanaf Het Loo in Apeldoorn gemaakt met een luchtballon :j . Ik hoefde niet per se mee, maar je krijgt zo'n kans en gezellig met je collega's gaan, leek me toch wel erg leuk. Ik heb het gedaan.

Het was echt heel mooi!!! Het uitzicht is heel wijds en doordat je geen contact met de grond hebt, is je hoogtevrees toch heel anders dan wanneer je in een wolkenkrabber staat, hoor. Ik ben blij dat ik het gedaan heb. Natuurlijk had ik een enorme angst, maar het viel me achteraf nog allemaal wel mee. Ik vond het heel apart om te zien hoe dieren op een luchtballon reageren. Ze gaan allemaal rennen (koeien, paarden, blaffende honden, etc.). Iedereen zwaait naar boven, echt grappig. :D

Het enige vervelende was de landing :+ . De luchtballon raakte de bomen (een paar keer zelfs)( en daardoor ging het mandje om bij de landing. En dat ging hard, joh, je weet niet wat je overkomt. Dat was best even heftig. Een van mijn collega's brak haar enkel. De anderen, waaronder ikzelf, hadden niets, alleen even de schrik. Het gekke was dat we de slappe lach kregen, terwijl het echt zo snel en hard ging. We rolden allemaal over elkaar heen, je had niets meer te zeggen. Was best link eigenlijk 8-) . Gelukkig is het goed gekomen en het was een hele mooie tocht. Heel rustgevend, hoor, daarboven. :)

tallechie

Re: Ervaringen tocht met luchtballon gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-09 22:32

Oke. Bedankt voor de reactie.

Van het omvallen van die manden heb ik al vaker gehoord.

Dat zullen we dan ook maar meenemen in de beslissing.

Aan de ene kant zeg ik van doen. Die kans krijg je niet vaak.
Aan de andere kant ook heel veel twijfel.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 22:37

Snap ik. Ik had het waarschijnlijk nooit gedaan als ik niet zoals die ene keer zo mee kon. Het was nogal een spontane actie namelijk, dus ik kon er ook geen dagen over nadenken. ;)
En ik was behoorlijk nerveus, toen ik in die mand klom, daarna was er geen weg meer terug.
Mijn collega's destijds waren heel begripvol en uiten hun trots dat ik over mijn angst heen gestapt was en dat deed me wel goed. Ik zou nu niet zo snel weer zo'n tochtje maken, hoor, mede ook vanwege die ervaring met dat mandje. Dat was toch best even schrikken......... En ik heb het gezien en het was leuk, maar heb niet de behoefte het nog eens te doen.

Succes met de overwegingen en als je gaat, veel plezier!!! :)

Carlaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 22:43

Ik ben jaren als crewlid actief geweest bij een groot ballonvaartbedrijf. Vanuit die ervaring zeg ik 1 ding: doen. Ik heb erg veel mensen met hoogtevrees al bibberend de mand in zien gaan, na afloop kunnen ze je allemaal wel knuffelen dat ze mee zijn geweest. Tuurlijk, elk begin is spannend maar 99% van de mensen wil de week erop gelijk weer. En die 1% die over blijft ga ik dan maar vanuit, met al die vaarten ben ik die persoon nog niet tegen gekomen.

Je enkel breken is echt een zeldzaamheid. Heel vervelend natuurlijk, maar ook dat heb ik nog nooit meegemaakt en die kans is erg klein.
Mocht je meer info willen dan geef je maar een gil.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 22:47

Ik denk ook dat het niet vaak voorkomt, hoor, dat het mandje omvalt bij het landen, maar het is mij wel overkomen en dat maak ik liever niet meer mee, zeker niet nu ik een kind heb :) . Eigenlijk was het een fout van de ballonvaarder, die zette gewoon te laag in :+ . Het weer was prima (anders ga je ook de lucht niet in, he ;) ), daar lag het echt niet aan......

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 22:59

Ik ben vorig jaar mei met de luchtballon meegeweest! Het is echt een aanrader! :j Super mooi!!
Daarbij kan je in een luchtballon geen hoogtevrees hebben! (Dat is bewezen, want je staat niet in contact met de aarde!)

ninaricci85

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 23:02

Nell_ schreef:
Ik ben vorig jaar mei met de luchtballon meegeweest! Het is echt een aanrader! :j Super mooi!!
Daarbij kan je in een luchtballon geen hoogtevrees hebben! (Dat is bewezen, want je staat niet in contact met de aarde!)

waar baseer je dat op dat je in een luchtballon geen hoogtevrees kunt hebben? ben ik wel benieuwd naar. ik heb pas namelijk nog gevlogen in een vliegtuig en dat was echt geen pretje voor me. dus ik ben wel benieuwd van welke bron je dit hebt?

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 23:05

Ik heb dat ooit op tv gehoord :+ Maar het zal vast wel zo zijn dat er mensen zijn die er wel last van hebben hoor.
Vliegtuig daarintegen is weer anders. Dat schommelt, en je kan turbelentie hebben. In een luchtballon niet. Je gaat erg zacht, niet heel erg hoog, en eigenlijk schommel je niks!

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 23:16

Nou, als ik bewoog in dat mandje, voelde ik toch echt wel dat ik geen contact met de grond had en ik voelde me daar niet echt geweldig mee, hoor. Maar dan richt je je weer op het uitzicht en dan ging het wel. Ik heb behoorlijk last van hoogtevrees (en ik ben ook nog een claustrofobisch).

Maar ik heb ook wel eens gehoord dat je vooral hoogtevrees hebt, doordat je in contact staat met de aarde. In het vliegtuig heb ik geen last van de hoogte, dat klopt. Wel van het feit dat je opgesloten zit en overgeleverd bent aan een machine, die het zo kan begeven of een piloot, die fouten kan maken of het weer. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 01:26

wauw leuk toch? mijn grooste droom :P

zag elke dag zowat ze over mn huis vliegen nu ze aan het bouwen zijn minder maar nog geregeld.
heb de landing weleens meegemaakt dat schudt nogal vanuit mijn oog op de grond :P opstijgen is niet zo erg :)

MarisJj

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 01:31

Chantal! Hier een lotgenoot! :P
Mijn ouders hebben een luchtballonvaart gekregen voor 25-jarighuwelijk... Maar nu gaan we met z'n 5en!! DUS IK OOK! :P
En ik heb ook hoogtevrees!! Heb van heelveel gehoort dat 't best mee valt, en idd zo'n kans krijg je niet zo snel weer!

Wij gaan 10 augustus (als t weer 't toe staat) omhoog! :D

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 01:51

Dat lijkt me wel erg gaaf om een keer te doen!
Wat kost zoiets eigelijk..??

Ik heb vroeger in een helicopter gevlogen en dat was ook erg gaaf! Mijn vader had ook hoogtevrees maar die was na de 1e vlucht niet meer uit die helicopter te trekken..:)

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 01:57

Mijn tante wou met mij, m'n broertje en m'n nichtje alle vanwege ons slagen gaan parachutespringen. Maar no way dat ik dát ga doen. Ik sta al met bibberende benen tegen een klimmuur als ik een meter boven de grond ben. Maar zo'n luchtballonvaart lijkt me dan wél weer érug leuk! Liever dat dan dat ik mezelf létterlijk naar beneden ga storten.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-09 08:11

Ik weet niet hoeveel het kost.
Mijn schoonzus zou kaarten kunnen krijgen voor 140 euro.
Ik weet niet als dat de vaste prijs is.

Bedankt voor de reacties

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 09:45

Nou ik had een tijdje terug een ballon vaart gewonnen met een of ander prijsvraag...En was ik met manlief heen geweest alleen ik wist bij mezelf niet hoe en wat etc...Eenmaal bij de stijging moest ik echt zo erg huilen was zoooo bang en stond te shaken op mijn benen...Maar eenmaal in de lucht vond ik het wel mooii totdat ik per ongeluk ff naar beneden keek man oh man wat vond ik het hoog...En bij de landing we hadden iemand van de ballonvaarder mee en die wou daar en daar in het weiland landen, alleen dat pakte net wat anders uit ivm ie dat niet meer ging halen dus toen een soort van noodlanding gemaakt in een weiland naast een stel koeien...Waarbij de mand waar we in stonden best hard over de grond meegesleurd werd en uiteindelijk op zijn zij was geland...Man oh man wat heb ik me toch een angst in dat ding gehad, heb wel soms ff genoten maar niet de hele rit...

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 09:46

ik heb het vorig jaar ook gedaan en koste toen 130 euro!
maar als je de kans krijgt zal ik het zeker doen want het is heel gaaf!!
heb ook last van hoogtevrees maar tijdens de vaart helemaal niet en de bestuurder heeft toen ook uitgelegd dat het niet kan...

bij mij was de landing ook wat minder, om vaart te minderen werd bij de bosjes in gestuurd en dat was wel ff eng :)

maar zou het zo weer doen :D

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 10:41

Het is idd prijzig, want de prijzen liggen tussen de 130 en 160 euro geloof ik!
Ik ging voor 90 euro, bij ons was het een vriendenprijsje van een kennis! (Ikzelf kreeg het voor mijn verjaardag :+ )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 10:43

hahaa,ik ben gisteren geweest.
Gewonnen,dus gratis.

het was super,echt een aanrader hoor!!!

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 10:50

Ja, ik zie de hele week een hoop luchtballonnen in de omgeving. Zeker bij mijn paard, daar landen ze soms ook nog wel eens, ergens in de weilanden. :D

Ik heb destijds een gratis vlucht gemaakt, want het was de promotie luchtballon van het bedrijf waar ik werkte en aangezien ik toen op de afdeling Communicatie werkte, was het wel leuk om eens mee te maken. Geen idee dus wat zoiets kost eigenlijk....
Al hoewel ik in dit topic al wat bedragen voorbij zag komen. :)

PS: Gefeliciteerd, darkchrystal!!! :)

akerna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 10:57

ik heb t ook een keer gedaan..en ook behoorlijke hoogtevrees en claustrofobie.. stond eerst ook te shaken. mn ex liep maar aan me te trekken dat ik de mand los moest lten en gewoon naar beneden moest kijken enz..gelukkig had ik een lieve ballonvaarder die mn ex zei mij met rust te laten en zei dat ik vanzelf wel los liet.. had ie nog gelijk in ook, vond t enorm leuk dat ik toch meeben gegaan. ik heb alleen niet direct over de rand naar beneden gekeken, gewoon wat verder weg kijken..
landing ging wel redelijk, ietwat last van mn rug (mn eigen fout, stond niet goed en ging onderuit in de mand)

wyoming

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 11:00

Mijn vader geeft hoogtevrees in de vorm van niet eens op een ladder willen staan en die is ballonvaarder!

Onze ervaringen waren dan ook dat mensen met hoogtevrees uiteindelijk het helemaal geweldig vonden. Wij gaven altijd als tip mee niet naar beneden kijken maar vooruit, uiteindelijk ga je vaak vanzelf naar beneden kijken zonder dat je dat 1 2 3 door hebt.

Ik zelf ben ook al vaak mee geweest en van ieder vaart heb ik iedere keer weer genoten. Helaas doet mijn vader het nu niet meer wegens tijdgebrek.

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 13:17

Ik wilde ook graag met een luchtballen mee, je ziet ze hier zoveel en t lijkt me zo gaaf!

Tot ik laatst de krant las, 2 noodlandingen midden in Eindhoven en 3 midden in Tilburg, allemaal op dezelfde middag, de wind was ineens gaan liggen en ja dan heb je een probleem :+

Toen hoefde ik niet zo nodig meer haha :P

Riemke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 13:25

Ik had een luchtballonvaart van mijn vriend voor mijn verjaardag gehad en laatst was het dus zover.... en het was GEWELDIG!!
Ik had een bon gehad, dus dan kun je kiezen welke opstapplaats je neemt en we hadden gekozen voor papendal bij arnhem want we wonen nu in Wageningen en gaan in Arnhem wonen dus wie weet gaan we over ons huis heen!
Mijn vriend heeft dus erg last van hoogtevrees, maar wilde met mij mee (de schat ;) ) Bij het opstijgen moest hij even wennen, want je gaat best snel omhoog maar daarna ging het echt perfect! Hij heeft er helemaal geen last van gehad! Enne we vlogen ook nog eens recht over ons huis in Wageningen heen, echt een geluk!
Het was echt een hele gave ervaring, ik zag best tegen de landing op maar die ging echt zo goed, dat we zelfs een doorstart hadden gemaakt bij de landing (we waren in een weiland met verse koeienvlaaien terrecht gekomen en de piloot vond dat niet zo'n fijn idee) dus moesten we nog een landing doen en dat viel me echt alles mee!!
Het is het echt waard, helemaal als je ook nog eens over je woonplaats vaart!!
Dus hoogtevrees of niet, gewoon doen hoor!

R_obin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 22:27

Doen!! Het is zo mooi daarboven in de lucht.. :+: Het is gewoon echt iets wat je moet doen als je de kans hebt.

En ja, ook ik heb hoogtevrees. Ik heb dan ook best een tijdje zitten twijfelen of ik wel mee wilde, en uiteindelijk heb ik het toch maar gedaan. Opstijgen en landen vond ik wel eng, maar boven in de lucht was er niks aan de hand. :) Ons mandje is ook omgevallen, verder niks gebeurd, we lagen alleen boven op elkaar. :')