Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
Ier_ schreef:banketstaaf gezegd vind ik het d'r eigen (stomme) schuld. Kom op zeg, als je een scheiding aangaat dan zorg je er toch voor dat je niet meteen afhankelijk bent van een ander maar dat je op eigen pootjes gaat staan!?
Vind het maar raar van haar.........
vorame schreef:Je geeft aan dat ze niet gelukkig is in haar huwelijk.
Daar had ze misschien om kunnen vechten, dat is zeker zo.
Maar anders is niet gelukkig toch wel een reden om te scheiden, andere man of niet.
Ze hoopte op de relatie met die vriend, maar zonder daar ooit echt mee samen te zijn geweest wist ze net zo min of dat kans van slagen had.
En dan komt ze me nu echt erg naief over.
Niet zorgen voor zichzelf, eerst haar eigen dingen goed voor elkaar hebben en dan pas naar een ander gaan.
Net als ier_ vind ik het ook haar eigen verantwoording en niet erg slim.
Bij het lezen van dit bericht schiet me niet ineens een hoop medelijden voor haar door mijn lijf.
Zoezi schreef:Ier_ schreef:banketstaaf gezegd vind ik het d'r eigen (stomme) schuld. Kom op zeg, als je een scheiding aangaat dan zorg je er toch voor dat je niet meteen afhankelijk bent van een ander maar dat je op eigen pootjes gaat staan!?
Moet je eens proberen met een partime inkomen 1 kind en dan een woning vinden.
Ze zit nu in een caravan!
Zoezi schreef:Ier_ schreef:banketstaaf gezegd vind ik het d'r eigen (stomme) schuld. Kom op zeg, als je een scheiding aangaat dan zorg je er toch voor dat je niet meteen afhankelijk bent van een ander maar dat je op eigen pootjes gaat staan!?
vorame schreef:Dan nog vind ik dat hij niet helemaal vrijuit mag gaan. Hij had gewoon eerlijk moeten zijn toch?

Zoezi schreef:Zou hij er uberhaupt van wakker liggen?
Ze houdt echt ontiegelijk veel van hem!
Ze is he-le-maal verrot!
Waarom denkt ze in godsnaam aan die kerel!?
Ik vind het echt maar een b-e-l-a-c-h-e-l-i-j-k verhaal... Zoezi schreef:Ik heb vandaag weer een zeer triest verhaal gehoord en wil het even kwijt.
Ik ken een meisje al 13 jaar. Ze 'was' 8 jaar getrouwd. Ongeveer 5 jaar geleden is ze verliefd geworden op haar beste vriend.
Hij heeft haar afgewezen. Ze moest maar bij haar man blijven.
Oke tot zo ver prima. Ze werd heel kort daarna zwanger van haar, hij werd jaloers toen hij haar tijdens de 6e maand zwangerschap zag samen met haar man.
Na 1,5 jaar elkaar niet gezien te hebben heeft hij het opgebiecht dat de gevoelens wederzijds waren.
Ze begon met een lange tweestrijd in zichzelf en stond op meerdere keren scheiden. Wegens haar kind koos ze uiteindelijk voor haar man, maar dat was niet de keuze van haar hart. Hij was bereid voor haar en haar kind te zorgen.
Haar beste vriend vertrok naar een baan in het buitenland.
Ze mailde hem veel, maar kreeg weinig respons. Zijn internet verbinding was van alles mis mee.
Elke keer als hij in Nederland was dan had hij geen tijd, terwijl hij zei haar heel graag te zien (als vrienden).
Hij ontliep haar gewoon.
Uiteindelijk heeft ze hem gezegd geen contact meer te willen, met de hoop dat hij haar zou missen.
Geen reacties 2 maanden lang.
Toen mailde ze hem. Ze had in die 2 maanden besloten dat haar hart bij hem lag en niet bij haar huidige huwelijk waarin ze niet gelukkig was.
Ze mailde een paar keer heen en weer, gewoon om te vragen hoe het ging, maar hij deed geen enkele beweging om naar haar toe te komen of af te spreken, want hij zat inmiddels zonder baan in Nederland.
Uiteindelijk zei ze dat ze in scheiding lag.
Ze kon hem altijd bellen, al was het midden in de nacht.
Ze begon te twijfelen, als hij zoveel gevoelens voor haar had (gehad) dan was hij direct gekomen.
Uiteindelijk zette ze afgelopen week een handtekening onder een scheidingsformulier (vanwege hem)
Krijgt ze doodleuk een mailtje dat hij een vriendin heeft!!!!!
9 maanden geleden heeft hij haar ontmoet.
Al die tijd hebben ze samen nog gemaild.
Ze heeft meerdere keren gevraagd naar zijn leven, of hij al een leuke vrouw had gevonden en telkens zei hij dat zij nog te diep lag bij hem!
Nu heeft ze dus helemaal NIKS meer!
Ze dacht echt dat hij er voor haar zou zijn. In augustus vorig jaar zei hij nog: Als je besluit te scheiden, dan zal ik je financieel bijstaan, ik laat jou en je kind nooit in de steek.
Doordat ze hem zo blind geloofde heeft ze ook niet moeilijk gedaan met de scheiding. Ze heeft het snel en zonder teveel touwgetrek gedaan. Ze ging er immers vanuit dat niet zij alleen zou zijn.
Ze heeft het huis afgestaan en heeft nu nergens meer waar ze terrecht kan.
Is dit meisje naief? Of is deze man een ontzettende leugenaar omdat hij niet eerlijk is geweest?
Ze heeft vorig jaar augustus heel nadrukkelijk met hem afgesproken: Zeg het me als je een vriendin hebt. Hij heeft dat in de afgelopen 10 jaren al vaker verzwegen omdat hij bang was dat zij jaloers zou zijn. Maar dit gaat wel heel erg ver!
Ik ga echt NOOIT scheiden omwege de mooie praatjes van een man!
Ik vind het zo zielig!
We hebben het hier over mensen van 30 en hij is 37!
Citaat:Dan nog vind ik dat hij niet helemaal vrijuit mag gaan. Hij had gewoon eerlijk moeten zijn toch?

Zoezi schreef:Zou hij er uberhaupt van wakker liggen?
Ze houdt echt ontiegelijk veel van hem!
Ze is he-le-maal verrot!
Zoezi schreef:Ik ga echt NOOIT scheiden omwege de mooie praatjes van een man!
) hiervan leert, haar zaken goed in orde brengt en zich minder afhankelijk opstelt. Dat kan alleen maar goed zijn voor haar en haar kind. Het is een erg vervelende situatie, en ik wens haar alle goed toe. Maar ik deel wel de mening van de rest dat dit zeker niet alleen de schuld is van de man - je hebt ook als vrouw (en zeker als moeder!) ook je eigen verantwoordelijkheid.