Scheiden om een ander........NOOIT doen!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

1Boefje

Scheiden om een ander........NOOIT doen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-09 20:34

Ik heb vandaag weer een zeer triest verhaal gehoord en wil het even kwijt.
Ik ken een meisje al 13 jaar. Ze 'was' 8 jaar getrouwd. Ongeveer 5 jaar geleden is ze verliefd geworden op haar beste vriend.
Hij heeft haar afgewezen. Ze moest maar bij haar man blijven.
Oke tot zo ver prima. Ze werd heel kort daarna zwanger van haar, hij werd jaloers toen hij haar tijdens de 6e maand zwangerschap zag samen met haar man.
Na 1,5 jaar elkaar niet gezien te hebben heeft hij het opgebiecht dat de gevoelens wederzijds waren.
Ze begon met een lange tweestrijd in zichzelf en stond op meerdere keren scheiden. Wegens haar kind koos ze uiteindelijk voor haar man, maar dat was niet de keuze van haar hart. Hij was bereid voor haar en haar kind te zorgen.
Haar beste vriend vertrok naar een baan in het buitenland.
Ze mailde hem veel, maar kreeg weinig respons. Zijn internet verbinding was van alles mis mee.
Elke keer als hij in Nederland was dan had hij geen tijd, terwijl hij zei haar heel graag te zien (als vrienden).
Hij ontliep haar gewoon.
Uiteindelijk heeft ze hem gezegd geen contact meer te willen, met de hoop dat hij haar zou missen.
Geen reacties 2 maanden lang.
Toen mailde ze hem. Ze had in die 2 maanden besloten dat haar hart bij hem lag en niet bij haar huidige huwelijk waarin ze niet gelukkig was.
Ze mailde een paar keer heen en weer, gewoon om te vragen hoe het ging, maar hij deed geen enkele beweging om naar haar toe te komen of af te spreken, want hij zat inmiddels zonder baan in Nederland.
Uiteindelijk zei ze dat ze in scheiding lag.
Ze kon hem altijd bellen, al was het midden in de nacht.
Ze begon te twijfelen, als hij zoveel gevoelens voor haar had (gehad) dan was hij direct gekomen.
Uiteindelijk zette ze afgelopen week een handtekening onder een scheidingsformulier (vanwege hem)
Krijgt ze doodleuk een mailtje dat hij een vriendin heeft!!!!!
9 maanden geleden heeft hij haar ontmoet.
Al die tijd hebben ze samen nog gemaild.
Ze heeft meerdere keren gevraagd naar zijn leven, of hij al een leuke vrouw had gevonden en telkens zei hij dat zij nog te diep lag bij hem!
Nu heeft ze dus helemaal NIKS meer!
Ze dacht echt dat hij er voor haar zou zijn. In augustus vorig jaar zei hij nog: Als je besluit te scheiden, dan zal ik je financieel bijstaan, ik laat jou en je kind nooit in de steek.
Doordat ze hem zo blind geloofde heeft ze ook niet moeilijk gedaan met de scheiding. Ze heeft het snel en zonder teveel touwgetrek gedaan. Ze ging er immers vanuit dat niet zij alleen zou zijn.
Ze heeft het huis afgestaan en heeft nu nergens meer waar ze terrecht kan.
Is dit meisje naief? Of is deze man een ontzettende leugenaar omdat hij niet eerlijk is geweest?
Ze heeft vorig jaar augustus heel nadrukkelijk met hem afgesproken: Zeg het me als je een vriendin hebt. Hij heeft dat in de afgelopen 10 jaren al vaker verzwegen omdat hij bang was dat zij jaloers zou zijn. Maar dit gaat wel heel erg ver!
Ik ga echt NOOIT scheiden omwege de mooie praatjes van een man!
Ik vind het zo zielig!
We hebben het hier over mensen van 30 en hij is 37!

Ier

Re: Scheiden om een ander........NOOIT doen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 20:37

banketstaaf gezegd vind ik het d'r eigen (stomme) schuld. Kom op zeg, als je een scheiding aangaat dan zorg je er toch voor dat je niet meteen afhankelijk bent van een ander maar dat je op eigen pootjes gaat staan!?

Vind het maar raar van haar.........

1Boefje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-09 20:40

Ier_ schreef:
banketstaaf gezegd vind ik het d'r eigen (stomme) schuld. Kom op zeg, als je een scheiding aangaat dan zorg je er toch voor dat je niet meteen afhankelijk bent van een ander maar dat je op eigen pootjes gaat staan!?

Moet je eens proberen met een partime inkomen 1 kind en dan een woning vinden.
Ze zit nu in een caravan!

Carmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 20:41

Inderdaad, eigen schuld, dikke bult.

vorame

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 20:41

Je geeft aan dat ze niet gelukkig is in haar huwelijk.
Daar had ze misschien om kunnen vechten, dat is zeker zo.
Maar anders is niet gelukkig toch wel een reden om te scheiden, andere man of niet.
Ze hoopte op de relatie met die vriend, maar zonder daar ooit echt mee samen te zijn geweest wist ze net zo min of dat kans van slagen had.
En dan komt ze me nu echt erg naief over.
Niet zorgen voor zichzelf, eerst haar eigen dingen goed voor elkaar hebben en dan pas naar een ander gaan.
Net als ier_ vind ik het ook haar eigen verantwoording en niet erg slim.
Bij het lezen van dit bericht schiet me niet ineens een hoop medelijden voor haar door mijn lijf.

arinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 20:43

Naief! Je kunt als volwassen vrouw mét kind toch niet blind op een ander vertrouwen die al eerder duidelijk niet te vertrouwen is?
Sorry maar ze heeft blijkbaar totaal niet nagedacht over de eventuele consequenties van het scheiden...

1Boefje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-09 20:43

vorame schreef:
Je geeft aan dat ze niet gelukkig is in haar huwelijk.
Daar had ze misschien om kunnen vechten, dat is zeker zo.
Maar anders is niet gelukkig toch wel een reden om te scheiden, andere man of niet.
Ze hoopte op de relatie met die vriend, maar zonder daar ooit echt mee samen te zijn geweest wist ze net zo min of dat kans van slagen had.
En dan komt ze me nu echt erg naief over.
Niet zorgen voor zichzelf, eerst haar eigen dingen goed voor elkaar hebben en dan pas naar een ander gaan.
Net als ier_ vind ik het ook haar eigen verantwoording en niet erg slim.
Bij het lezen van dit bericht schiet me niet ineens een hoop medelijden voor haar door mijn lijf.

Dan nog vind ik dat hij niet helemaal vrijuit mag gaan. Hij had gewoon eerlijk moeten zijn toch?

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 20:44

Zoezi schreef:
Ier_ schreef:

Heel sneu voor haar, maar dat had ze zich natuurlijk van te voren kunnen bedenken. Man of geen man op de achtergrond in het spel, zorg dat je je eigen schaapjes op het droge hebt.
Die vent is ook niet netjes, maar als hij zo weinig interesse heeft getoond, had ze ook wel kunnen bedenken dat het misschien niet zo diep zit allemaal.

Anoniem

Zoezi schreef:
Ier_ schreef:

Ze heeft tenminste een onderkomen en wat een dom verhaal zeg! Typisch eigen schuld dikke bult en nu zeker met hangende pootjes terug naar haar ex! Ik noem het gewoonweg lui als je alleen gaat scheiden omdat er een ander is die haar wel financiel zou steunen!

Ier

Zoezi schreef:
Ier_ schreef:

Ja, vervelend voor haar, geloof ik best.

Maar kom op zeg, hoe stom kun je zijn.
Je bent ongelukkig in je huwelijk, prima, dat kan, ze is niet de enige waar dat bij gebeurd.

Máár om er vanuit te gaan dat een kerel die naar het buitenland verhuisd is, inmiddels terug is, waar ze amper contact mee heeft gehad, dat die dan nog haar wel uit de brand helpt? Dat noem ik toch wel lichtelijk naïef........ Maar goed, kan aan mij liggen.

Vervelend is het wel, voor zowel haar, het kind, als voor de vader.

_Nadia_

Ze wilde toch al niet bij haar man blijven. Bleef ze dan alleen bij hem vanwege het geld? Ik bedoel als ik niet gelukkig ben in mijn huwelijk zet ik er een punt achter, of er nou iemand anders is die me kan onderhouden of dat ik me 4 slagen in het rond moet werken om mijn hoofd boven water te houden en mijn kinderen te kunnen onderhouden.

Hij had eerlijk moeten zijn, dat is waar, maar haar vind ik behoorlijk dom.

Ier

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 20:45

vorame schreef:
Dan nog vind ik dat hij niet helemaal vrijuit mag gaan. Hij had gewoon eerlijk moeten zijn toch?

Waarom had hij eerlijk ''moeten'' zijn?
Ze hadden verder toch niets én daarnaast amper contact..

Niet leuk, nee.. Maar om nou te zeggen dat ie eerlijk had MOETEN zijn? Tja, daar zullen de meningen wel over verdeeld zijn..

Leslie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 20:45

Ik vind het ook wel een beetje haar eigen schuld.. Maar als je niet gelukkig bent in een huwelijk lijkt het me logisch dat je gaat scheiden natuurlijk. En aan de ene kant vind ik het wel heel rot voor haar.

1Boefje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-09 20:46

Ik vrees dat dit toch héél vaak gebeurd zoiets :(
Zo ken ik nog meer gevallen. Zij ging scheiden, ze kreeg wel wat met die man. Zij hij leuk: Ik ga niet voor jouw kinderen betalen!
Dus ze hadden wat, maar ze kon niks anders dan latten. Ze moest een eigen flatje zoeken.
De stomme muts is altijd bij hem gebleven!

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 20:46

Sorry dat ik het zeg maar ik vind dit wel haar eigen schuld.
Je zegt zelf al dat hij het vaker verzwegen heeft daat hij een vriendin had. Dus waarom gelooft ze hem nu dan wel?
Dat een huwelijk kapot loopt dat kan, maar je moet er altijd voor zorgen dat je op je eigen benen kan staan. Het is vervelend voor haar, maar wel haar eigen schuld.

En sorry dat ik het zeg Zoezi. Gewoon eerlijk zijn maar weinig mensen op die manier. En hij had al vaker gelogen, een gewaarschuwd mens telt voor 2.

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 20:46

Liefde maakt blind en dat zal hier wel het geval zijn geweest, je ziet iets moois en helaas zie je ook iets over het hoofd.
Zoals eerder is gezegd wilde ze toch al bij haar man weg, dus dat ze nu scheidingspapieren heeft getekend.. ze heeft de knoop doorgehakt.
Die man is ook niet eerlijk geweest, heel jammer. Triest hoor

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 20:47

Jeetje, die vriendin van jou zal zich behoorlijk k.ut voelen nu!

Als ik haar was geweest; had ik eerst alles tot op het bot uitgezocht hoe en wat vanwege onderdak voor haar en haar dochter.

Érg dom als je het mij vraagt.... :n

1Boefje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-09 20:48

Zou hij er uberhaupt van wakker liggen?
Ze houdt echt ontiegelijk veel van hem!
Ze is he-le-maal verrot!

_Nadia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 20:49

En je zegt dat ze in een caravan zit, geloof mij dan is ze er beter van afgekomen dan mijn moeder die bij mijn vader weg ging, wij hebben een hele tijd in een blijf van mijn lijf huis gezeten, daartegenover is een caravan het paradijs.

Ier

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 20:50

Zoezi schreef:
Ze is he-le-maal verrot!

:n Waarom denkt ze in godsnaam aan die kerel!?
Laat d'r d'r gevoelens even op nul zetten en met d'r verstand denken en goed nadenken over hoe ze dit gaat aanpakken voor het kind! :7 Ik vind het echt maar een b-e-l-a-c-h-e-l-i-j-k verhaal...

vorame

Zoezi schreef:
Ik heb vandaag weer een zeer triest verhaal gehoord en wil het even kwijt.
Ik ken een meisje al 13 jaar. Ze 'was' 8 jaar getrouwd. Ongeveer 5 jaar geleden is ze verliefd geworden op haar beste vriend.
Hij heeft haar afgewezen. Ze moest maar bij haar man blijven.
Oke tot zo ver prima. Ze werd heel kort daarna zwanger van haar, hij werd jaloers toen hij haar tijdens de 6e maand zwangerschap zag samen met haar man.
Na 1,5 jaar elkaar niet gezien te hebben heeft hij het opgebiecht dat de gevoelens wederzijds waren.
Ze begon met een lange tweestrijd in zichzelf en stond op meerdere keren scheiden. Wegens haar kind koos ze uiteindelijk voor haar man, maar dat was niet de keuze van haar hart. Hij was bereid voor haar en haar kind te zorgen.
Haar beste vriend vertrok naar een baan in het buitenland.
Ze mailde hem veel, maar kreeg weinig respons. Zijn internet verbinding was van alles mis mee.
Elke keer als hij in Nederland was dan had hij geen tijd, terwijl hij zei haar heel graag te zien (als vrienden).
Hij ontliep haar gewoon.
Uiteindelijk heeft ze hem gezegd geen contact meer te willen, met de hoop dat hij haar zou missen.
Geen reacties 2 maanden lang.
Toen mailde ze hem. Ze had in die 2 maanden besloten dat haar hart bij hem lag en niet bij haar huidige huwelijk waarin ze niet gelukkig was.
Ze mailde een paar keer heen en weer, gewoon om te vragen hoe het ging, maar hij deed geen enkele beweging om naar haar toe te komen of af te spreken, want hij zat inmiddels zonder baan in Nederland.
Uiteindelijk zei ze dat ze in scheiding lag.
Ze kon hem altijd bellen, al was het midden in de nacht.
Ze begon te twijfelen, als hij zoveel gevoelens voor haar had (gehad) dan was hij direct gekomen.
Uiteindelijk zette ze afgelopen week een handtekening onder een scheidingsformulier (vanwege hem)
Krijgt ze doodleuk een mailtje dat hij een vriendin heeft!!!!!
9 maanden geleden heeft hij haar ontmoet.
Al die tijd hebben ze samen nog gemaild.
Ze heeft meerdere keren gevraagd naar zijn leven, of hij al een leuke vrouw had gevonden en telkens zei hij dat zij nog te diep lag bij hem!
Nu heeft ze dus helemaal NIKS meer!
Ze dacht echt dat hij er voor haar zou zijn. In augustus vorig jaar zei hij nog: Als je besluit te scheiden, dan zal ik je financieel bijstaan, ik laat jou en je kind nooit in de steek.
Doordat ze hem zo blind geloofde heeft ze ook niet moeilijk gedaan met de scheiding. Ze heeft het snel en zonder teveel touwgetrek gedaan. Ze ging er immers vanuit dat niet zij alleen zou zijn.
Ze heeft het huis afgestaan en heeft nu nergens meer waar ze terrecht kan.
Is dit meisje naief? Of is deze man een ontzettende leugenaar omdat hij niet eerlijk is geweest?
Ze heeft vorig jaar augustus heel nadrukkelijk met hem afgesproken: Zeg het me als je een vriendin hebt. Hij heeft dat in de afgelopen 10 jaren al vaker verzwegen omdat hij bang was dat zij jaloers zou zijn. Maar dit gaat wel heel erg ver!
Ik vind het zo zielig!
We hebben het hier over mensen van 30 en hij is 37!

Citaat:

Ik denk dat die man duidelijk genoeg heeft laten merken niets te willen.
Hoeveel meer eerlijk moet hij nog zijn?
En bijna een jaar terug zeggen dat hij haar wel wilde maar daarna nooit meer echt iets doen.
Dan weet je als vrouw toch genoeg?
Als een man je echt wil laat hij je niet lopen. :)
Dat hij nu net een vriendin heeft, dat kan.
Hij was duidelijk genoeg in geen interesse te hebben.

Anoniem

Zoezi schreef:
Ze is he-le-maal verrot!

ik geloof er helemaal niets van dat je zoveel van iemand kan houden die je al maanden niet hebt gezien of gesproken, denk dat ze eerder kapot is van het feit dat ze nu haar eigen boontjes moet doppen.

En idd een caravan is een paradijs als je zelf 4 jaar lang geen huis hebt gehad

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 20:51

Die nieuwe vent zal er vast niks van voelen, hij heeft een vriendin en is dolgelukkig.

Zij daarintegen zit in een niet heel fraaie positie, hopelijk heeft ze ervan geleerd...

Sannnn

Re: Scheiden om een ander........NOOIT doen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 20:53

Die kerel interesseert het niet hoor. Hij is niet voor niets weg en laat niet voor niets weinig van zich horen..
Als hij echt helemaal gek op d'r was was die wel terug gekomen en had hij wel meer contact gehad.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 20:56

Zoezi schreef:

Daar kan ik het alleen maar mee eens zijn: scheiden moet je doen als het de relatie meer kost dan goed is. Dat is een keuze die je zelf, en om jezelf moet maken. Niet vanwege de mooie praatjes van iemand... maar je moet ook niet in een relatie blijven alleen omdat de man toevallig betaalt.

Ik hoop dat deze vrouw (geen meisje meer, als je 30 bent :) ) hiervan leert, haar zaken goed in orde brengt en zich minder afhankelijk opstelt. Dat kan alleen maar goed zijn voor haar en haar kind. Het is een erg vervelende situatie, en ik wens haar alle goed toe. Maar ik deel wel de mening van de rest dat dit zeker niet alleen de schuld is van de man - je hebt ook als vrouw (en zeker als moeder!) ook je eigen verantwoordelijkheid.