Hoe ruim 4 weken verplicht bed/bankrust doorkomen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Flore

Hoe ruim 4 weken verplicht bed/bankrust doorkomen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-09 11:48

Afgelopen zaterdag ben ik in het ziekenhuis opgenomen vanwege een dreigende vroeggeboorte. Daar heb ik 2,5 dag aan de weeënremmers gelegen en longrijpingsspuitjes gehad. Gelukkig is het goed aangeslagen en zit ons kleintje nog steeds veilig binnen. Sinds gistermiddag ben ik weer thuis maar nu moet ik tot 1 augustus (dan ben ik 37 weken) bed- en bankrust houden. Ik mag dus echt helemaal niks inspannends doen want de kans is groot dat het dan weer door gaat zetten. Ik kan bijvoorbeeld nog geen 5 min staan zonder pijn te krijgen en zonder dat alles weer aanwakkert.

Maar ik zie enorm tegen de komende 4 weken op. Het grootste gedeelte van de tijd ben ik namelijk alleen. De vader van mijn kindje is inmiddels mijn ex en woont dus niet bij me maar we hebben wel heel goed contact. Hij moet echter gewoon werken, zit nog 2 dagen per week op school en heeft een bijbaan dus hij kan hier ook niet iedere dag zijn. Mijn familie woont niet echt om de hoek, die komen wel 2-3 keer per week maar dagelijks kan dus niet. Ik woon hier zelf ook pas 7 weken dus echt veel contacten heb ik hier nog niet opgebouwd behalve de familie en vrienden van mijn ex dan.

Heeft iemand ideetjes wat ik wel zou kunnen doen? Dit stilzitten is namelijk helemaal niks voor mij. Ik ben juist altijd heel erg druk bezig met van alles en nog wat en nu mag ik dus helemaal niks meer. Volgende week krijg ik de enveloppen van de geboortekaartjes dus die kan ik dan gaan schrijven en ik ga ook nog een geboortebord schilderen maar ik moet eerst wachten tot iemand tijd heeft om me een plaat hout te brengen.

Pff.. nog 29 dagen :\

Amy77

Re: Hoe ruim 4 weken verplicht bed/bankrust doorkomen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 11:54

he getverderrie, dat is niet mis..gelukkig gaat het met je beebje goed..
We kunnen elkaar de hand schudden, ik moet sowiezo tot eind julie verplicht rust nemen, anders wordt ik opgenomen en dat zie ik verre weg van zitten :P
Ik heb dus inmiddels ook een moe hoofd en vierkante ogen van het computerscherm, haha..

Mijn voordeel is wel, dat ik wel naar buiten kan, alleen niets inspannends mag doen en heel veel moet rusten..ik breng niemand in gevaar, behalve mezelf als ik doorga en jij zit met je beebje..

Je woont ook niet omde hoek, anders had ik je de plaat hout gebracht en hadden we samen zitten niksen, haha.

Al gedfacht aan een leeg fotoalbum, met van die lege a4 blaadjes en zo een dagboek bij te houden voor de beeb straks, elke dag een stukje te schrijven?

Geen idee of je een dvdspeler hebt, maar mss wil een vriendin wel een leuke serie downloaden voor je? En op maandag zijn er leuke comedy's op veronica en sbs had ik al uitgevonden, haha.

Verdikkie, bed en bankrust, dat schiet dus echt niet op, heb je een tuintje? Kan je daar niet lekker in de schaduw liggen en lezen, of bloemetjes in de bakken doen met tussenpozen en daar al liggend weer van genieten?

Wens je veel sterkte.

Flore

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-09 12:05

Amy, vervelend he? Zeker met dit weer! Waarom moet jij rust houden?

Ik heb een balkon maar het is nu veel te warm om daar te gaan liggen. Zwembadje past er niet op helaas :+ .
Ik heb de tvgids al helemaal nageplozen wat er op komt, helaas is dat niet veel soeps in de zomer.
Het is gewoon echt zo balen helemaal met deze hitte want ik woon ook nog eens 3 hoog dus het is behoorlijk warm hier binnen.

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 12:10

Klinkt bekend... bij mij duurde het maar een week, toen was madam er alsnog (op 36 weken). Maar dan duurt ook een week lang. Kun je niet bij de videotheek wat films bestellen? Ze komen het wel brengen als het nodig is, en anders kan iemand uit je familie- of vriendenkring ze misschien voor je halen?
Of lekker de hele dag bokken ;)

Succes ermee!

Blackmagic85

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 12:18

Oh wat vervelend zeg!
Mijn schoonzusje is 1,5 maand te vroeg bevallen van haar tweeling, maar de longetjes zijn nog niet volgroeid, dus die liggen nu in het AMC. Zo zielig, van die hummeltjes aan de beademing! Moet je echt proberen te voorkomen!!

Maar om de tijd door te komen; ik weet niet of je van lezen houdt, maar je kunt misschien vragen of iemand een vracht (van b.v. de bib) meeneemt (die mag je 3 weken houden, dus hoeft diegene niet al te vaak op en neer), idd films en een dagboek, misschien een laptop om te internetten? handwerken (haken/breien), telefoneren :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 12:59

De vriendin van mijn vriends kameraad heeft ook al met al 5 weken plat gelegen. Zij las veel, was bezig met een mooi borduurwerk, laptop, films en tv kijken en noem maar op.. Helaas heb je geen keuze, dus kan je jezelf maar beter met zulke dingen vermaken. Borduren is iets waar je jezelf normaal helemaal geen tijd voor gunt, maar het is best grappig om te doen, juist als je alle tijd hebt. Als je een mooi burduurwerk uitzoekt heeft het voor later ook nog eens een speciale betekenis.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 13:02

saskiaojan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 13:05

Je kan ook heel veel series terug kijken op uitzending gemist...
weet niet waar je wootn ander wil ik je wel wat boeken, dvd's enz brengen...

mijn zus moet ook nog een maand en die voorzie ik ook van complete boekenkasten en dvd's enige verschil is dat zij geen rust moet houden maar door haar rug is gegaan...

heel veel sterkte in ieder geval,zorg dat je dat kleintje nog ff binnenhoud....is veel veiliger voor hem/haar!

xdniesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 13:10

hmm, eventjes denken voor een lijstje... :+

1, geniet van de tijd dat je niet hoeft te stofzuigen, ramen te wassen of boodschappen oid moet doen...
2, hou een dagboek bij, of schrijf een verhaal
3, maak een (mode)blog
4, maak een stijlboek.
5 lees....
6 leer naaien, borduren of breien.
7 maak een slowslide/filmpje met (paarden) foto's
8 doe een cursus van iets, zoals engels, chinees of spaans.
9, internet shoppen! :D
10, bezoek lekker veel bokt, of girlscene, is ook leuk :) Of twetter.. omegle.

Veel beterschap verder, en veel geluk met je kleintje! :)
Laatst bijgewerkt door xdniesje op 02-07-09 13:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Marja

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 13:11

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 13:14

Heeeeeel goed bijslapen, want die rust ga je straks missen, haha...
Verder films kijken, of series die je leuk vind.
Probeer van een serie die je leuk vind, meerdere DVD's te krijgen. Als je eenmaal "in" het verhaal zit, vliegt de tijd namelijk voorbij.

Flore

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-09 13:39

Een serie gaan kijken op dvd is wel een goed idee. Volgens mij heeft mijn ex prison break op dvd, zal hem zo eens bellen dat hij die morgen meeneemt. Verder ben ik deze week al America's best dance crew aan het volgen op mtv, best grappig.

Bellen en smsen doe ik echt superveel nu en mijn telefoonrekening was al niet weinig :o .

Het hele verhaal opschrijven is ook wel leuk voor de kleine straks. Het is namelijk nogal wat (niet gepland door de pil heen etc.) en het zou zonde zijn als ik alles vergeet.

Online shoppen, altijd leuk :D

Thanks voor de ideeën!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 13:51

Oei, vervelend bedrust, en al helemaal als je je ook nog druk aan het maken bent over het welzijn van je kindje. Volgens mij zijn de meest belangrijke tips eigenlijk al gegeven.

Dat van dat slapen vind ik een hele goede trouwens! Je bent de eerste tijd na een bevalling echt bekaf, en waarschijnlijk zal je 's nachts ook steeds vaker wakker zijn omdat je lichaam gaat oefenen met wakker worden 's nachts, dus dat kan je mooi overdag inhalen.

Verder... puzzelboekjes?

Flore

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-09 14:01

Het enige probleem is dat ik heel slecht die rust kan vinden om zomaar midden op de dag te gaan slapen. Toch nog maar eens proberen.

Madelief28

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 14:36

dan kunnen we elkaar de hand schudden meid!! Ik ben 2 weken minder ver dan jouw en zit met hetzelfde "probleem"

En een peuter rondhuppelend hier maakt het er ook niet minder gemakkelijk op...

Ik dood de tijd nu met kijken naar Wimbledon, en straks de tour weer...Verder uiteraard bokken en hangen op de bank...Gelukkig zitten mijn 4 weken er bijna op :7 ..Maar dan neemt niet weg dat ik aan de bank geketend ben :+
Laatst bijgewerkt door Madelief28 op 02-07-09 14:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 14:39

Ik ken het probleem... Heb zelf 6 weken platgelegen met een gebroken rug. Wat ik deed? Veeeeeel films kijken, gigantisch veel boeken lezen, van die raadsels oplossen, enorm veel slapen en internetten. Het was om gek van te worden en op de duur liep ik elke dag 24x naar de ijskast/koekenkast om toch maar 'iets' in handen te hebben...

xdniesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 15:17

Ik snap er geen zak van... :')

Sies

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 15:22

Sies

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 15:23

en via rtl.nl enz de uitzendingen kijken van de dag ervoor, (je kan die avond niet alles gezien hebben, en bezoek komt meestal in de avond.)

Flore

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-09 15:26

Thanks voor de tips allemaal!

Uitzending gemist en rtl.nl zijn ook goede maar mijn laptop wil die om een of andere reden niet afspelen? :?
Ik heb ooit Amerikaanse dvd's op mijn laptop gekeken en toen de landcode veranderd dus ik denk dat het daaraan ligt maar ik weet niet meer hoe ik die terug moet veranderen := .

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 15:27

jeetje dames (de 2 zwangeren) wat een ongelofelijk angstige tijd (ik weet er alles van ,je mag pmen voor meer info)
ik duim ontzetten voor jullie mee!

toen ik in verwachting was van mijn tweeling kon ik ook erg weinig
ik besteedde mijn tijd met:
serie's en films kijken
internetten: bokken, website maken voor de kleintjes
dagboek (altijd lekker om je frustratie's van je af te schrijven)
jezelf een manicure en pedicure geven (als je nog bij je voeten kan)
veel vrienden uitnodigen voor gezelschap!!
scrapbooken (knutselen met foto's)
goed spannend boek lezen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 15:29

xdniesje schreef:
Ik snap er geen zak van... :')

Haha dat is het mooie... Héééél goed de tekst nemen en alles letterlijk nemen! ;)

_Nadia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 17:20

Meis ik lig al bijna 5 maanden op bed, nog anderhalf te gaan en dan ben ik ook 37 weken.
Ik kom de dag door met lezen, internetten, veel films en series kijken, en nu met het mooie weer ga ik een uurtje in de tuin liggen op een logeer bed.
Ik heb al 2 kleintjes "rondlopen" dwz de oudste loopt, de jongste kan net aan zelf zitten, maar daar hebben we nu hulp voor in huis.
Ja de dagen zijn lang, en ik ben vaak 's nachts klaarwakker ben omdat ik totaal geen energie verbruik.

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 18:44

Misschien kan je een Wii of een Playstation van iemand lenen, daarbij hoef je alleen je armen te bewegen en kan je vaak lekker blijven liggen. :)