800 km alleen rijden, te doen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

sanne222

800 km alleen rijden, te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-09 22:16

Eind juli wil ik waarschijnlijk paar daagjes naar Zwitserland, in mijn eentje. Iemand ervaring met het rijden van 800 kilometer alleen? Vanwege mijn werk als vertegenwoordiger zit ik veel op de weg, maar heb nog nooit zo'n grote reis gemaakt. Ben heel benieuwd naar jullie ervaringen, of het goed te doen is of juist niet!

Dreamer_S

Re: 800 km alleen rijden, te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 22:17

Heb nog nooit in mijn eentje zover gereden maar lijkt me dat het moet lukken als je gewoon af en toe ff een pauze inlast en een goede routebschrijving meeneemt.. ik heb meestal toch niks aan degene die met me meerijden ;)

sanne222

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-09 22:19

Ben van plan elke 2 uur te pauzeren, tomtom gaat mee en heb ANWB Europa met vervangende auto. Dus ben wel goed voorbereid :P

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 22:21

Prima te doen. Uitgerust vertrekken, goede muziek mee en lekker door Duitsland heen blazen. Je bent er zo!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 22:22

Ik ben +/- 860 km vanuit Frankrijk gereden. Goed te doen :j
Om de 2 uur pauze van een half uur, lekkere foute meebler-muziek op :o
en karren maar.

O ja en mijn Mio was mijn best friend uiteraard.
Zonder een TomTom of Miootje wordt het een heel ander verhaal

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 22:22

Dat kan gerust, als je maar wel steeds even je rust neemt: 2 uur rijden, kwartier stoppen, uitstappen, benen strekken enzo.
En als je denkt dat je echt moe wordt: langere pauze! Voldoende drinken en eten met de pauzes, genieten van de omgeving, bedenken dat je vakantie al begonnen is. Bij mij begint die zodra ik in de auto stap naar de bestemming toe en niets kan mijn goede humeur dan meer in de weg staan.
Maakt me dan niet uit hoe lang ik er over doe, geniet van alles om me heen, blijf natuurlijk wel op de weg en medeweggebruikers letten, maar heb neit echt haast om te komen waar ik naar toe wil.

bollebeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 22:23

Wij zijn afgelopen week op vakantie geweest, met verschillende auto's. In 1 auto zat maar 1 iemand met een rijbewijs, en die heeft de hele 1300km in zijn 1tje gereden. Dan zou 800 meter wel te doen moeten zijn.

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 22:25

Goed uitgerust vertrekken. Het rijdt makkelijker van donker naar licht dan van licht naar donker.

sanne222

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-09 22:26

Dus tot nu toe is iedereen positief :D
Ben nog nooit verder dan België geweest met de auto, hoe ervaren jullie het rijden in een ander land? Met andere verkeersregels, bergen enzovoorts?

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 22:27

Doe het min of meer regelmatig wel zo'n afstand rijden.

Goed uitrusten van te voren, tijdstippen een beetje proberen te plannen zodat je niet al meteen midden in de spits beland, navigatiesysteem en als reserve een ouderwetse wegenkaart meenemen, muziekje erbij en regelmatig pauzeren, moet het helemaal goed komen!

Persoonlijk rij ik zulke afstanden graag s'nachts, vertrek dan rond een uurtje of 8 s'avonds. Dan zijn er weinig files en is er niet zoveel verkeer op de weg, rijd een stuk prettiger. s'nachts is het wel handig een thermoskan koffie mee te nemen, niet alle tankstations en wegrestaurants zijn geopend.

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 22:28

Goed te doen. Ik heb zelf 2400 km in mijn eentje gereden.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 22:28

bollebeer schreef:
Wij zijn afgelopen week op vakantie geweest, met verschillende auto's. In 1 auto zat maar 1 iemand met een rijbewijs, en die heeft de hele 1300km in zijn 1tje gereden. Dan zou 800 meter wel te doen moeten zijn.

Ja, dat red je wel dan :D

Ik vind het een eind hoor, 800 km alleen... Maar als je op een gunstig tijdstip kunt rijden, goed voor jezelf zorgt (pauzes, eten en drinken) en eerlijk bent over moeheid dan moet het wel lukken!

Grote_Beer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 22:29

Ik vind het goed te doen, hoor. Ik rijd ook wel alleen naar Kroatië op en neer. Soms overnacht ik dan halverwege, soms rijd ik het in één dag. Is ongeveer 1400 km, dus 800km moet geen probleem zijn.

Wardie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 22:32

Het rijden door Duitsland is juist prettiger, grote banen en je mag lekker doorrijden, de verkeersregels zijn hetzelfde hoor! (behalve de max snelheid dan..)
Als je koffie meeneemt, regelmatig uitrust en goede muziek meeneemt en wat Red Bull of Dextro ofzo, dan komt het helemaal goed!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 22:37

sanne222 schreef:
Ben nog nooit verder dan België geweest met de auto, hoe ervaren jullie het rijden in een ander land?
Met andere verkeersregels, bergen enzovoorts?

Ja het is wel handig om even in "het beste boek van de weg" of zo, naar afwijkende verkeersregels te kijken :+ .

Kwam ooit midden in de nacht in San Francisco aan, zonder die checq
Auto gehuurd en rijden maar. Het eerste stoplicht dat ik tegenkwam stond op rood.
Dus ik stop en ga netjes voor dat rode stoplicht staan (hing aan draden)
kijk om me heen.... blijk ik midden OP de kruising te staan 8)7

Wat bleek: in de USA hangen ze de stoplichten aan de OVERKANT van de kruising.
Moet je wel net even weten... :D
Zelfde geintje halen ze trouwens ook bij spoorwegovergangen uit }>

Gelukkig ga je naar Zwitserland ;)

sanne222

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-09 22:38

Wardie schreef:
Het rijden door Duitsland is juist prettiger, grote banen en je mag lekker doorrijden, de verkeersregels zijn hetzelfde hoor! (behalve de max snelheid dan..)
Als je koffie meeneemt, regelmatig uitrust en goede muziek meeneemt en wat Red Bull of Dextro ofzo, dan komt het helemaal goed!

Volgens mij moet ik via Frankrijk rijden, mag je daar ook harder op de snelweg?

Sjimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 22:40

ezanden schreef:
sanne222 schreef:
Ben nog nooit verder dan België geweest met de auto, hoe ervaren jullie het rijden in een ander land?
Met andere verkeersregels, bergen enzovoorts?

Ja het is wel handig om even in "het beste boek van de weg" of zo, naar afwijkende verkeersregels te kijken :+ .

Kwam ooit midden in de nacht in San Francisco aan, zonder die checq
Auto gehuurd en rijden maar. Het eerste stoplicht dat ik tegenkwam stond op rood.
Dus ik stop en ga netjes voor dat rode stoplicht staan (hing aan draden)
kijk om me heen.... blijk ik midden OP de kruising te staan 8)7

Wat bleek: in de USA hangen ze de stoplichten aan de OVERKANT van de kruising.
Moet je wel net even weten... :D
Zelfde geintje halen ze trouwens ook bij spoorwegovergangen uit }>

Gelukkig ga je naar Zwitserland ;)

En los geld op zak (van de juiste munt) is ook handig, wij reden in de USA zo een tolweg op, waar je dollar coins in moest mikken voor je door kon (geen bemande), sja, die hadden we nog niet......

Verder lijkt het me goed te doen :), maar overal en ook hiervoor geldt, voorbereiding is het halve werk/de halve reis.
Laatst bijgewerkt door Sjimmy op 30-06-09 22:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Netje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 22:41

Lijkt me geen probleem: ik ben vanuit Bordeaux naar Zaandam gereden mét een gekneusde enkel (gaspedaal), dus ik had haast om thuis te komen, omdat ik bang was dat als ik zou stoppen mijn enkel helemaal niet meer zou willen (klein kind en mijn moeder van toen 75 mee die niet kon autorijden). Volgens mij is dat 1100 km en die heb ik op één dag achter elkaar door gereden (alleen gestopt voor plaspauzes) :D

In Frankrijk mag je 130 rijden (gaat best snel hoor)

Lien2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 22:42

Is prima te doen hoor! Bij de ANWB kan je van die folders halen per land (gratis voor leden) waar de verkeersregels in staan en wat je verplicht bent aan boord te hebben (bv lichtgevende vestjes voor sommige landen). Oja, vergeet het autobahnvignet voor Zwitserland niet. Veel plezier!!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 22:44

Is geen probleem, ik rij weleens 600 km in mijn eentje, en heb de neiging om dan door te karren, zonder pauze.
Bij 800 km zou ik dan wel een pauze in gaan lassen...

En als je de reis op een Zondag kunt plannen zou ik dat doen. Het aantal vrachtwagens dat in Duitsland op een dag door de week op de snelweg rijdt is NIET grappig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 22:48

Citaat:
En los geld op zak (van de juiste munt) is ook handig....

Dus ff op tijd Zwitserse Euro's halen ;)

Prima te doen. Wel op tijd je rust nemen, en vooral genoeg blijven drinken. Bijkomend voordeel is dat je dan ook vaak zat moet plassen dus dan moet je je auto uit en ff lopen :D

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 22:49

Vergeet geen kaarten mee te nemen, voor als je tomtom het begeeft ;)

Goldenflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 23:02

Rosie_Posie schreef:
Vergeet geen kaarten mee te nemen, voor als je tomtom het begeeft ;)

Dat wou ik dus zeggen. :D Ik weet niet hoe het zit met de regels van het land, maar neem voor de zekerheid zo'n gele vest mee.

Voordat je weggaat, controleer of je voldoende olie en ruitensproeier-vloeistof hebt en check ook of je banden nog hard zijn. ;) Vergeet niet je ANWB-pas, verzekeringspolis en Europees schadeformulier mee te nemen. En ga eens na of euro 95 hetzelfde heet als in NL. In sommige landen krab je wel effe op je achterhoofd met een afwijkende naam. :7

Verder zou ik als ik je was, ook rockmuziek of iets dergelijks mee nemen voor het geval als je last krijg van een dip. :z

Wardie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 23:06

Volgens mij hebben ze geen euro's in Zwitserland? Of vergis ik me nu heel sterk??

Lien2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 23:08

Wardie schreef:
Volgens mij hebben ze geen euro's in Zwitserland? Of vergis ik me nu heel sterk??
Ze hebben Zwitserse Franken. :$