het leven achterop de scooter (lang verhaal)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Biancaa

het leven achterop de scooter (lang verhaal)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-09 02:28

Het begon allemaal een maand geleden toen mijn auto het begaf, pfff wat een ramp geen geld voor een nieuwe en alles moet nu op de fiets of met de scooter van mijn vriend. Ik zit op mijn werk in de nacht en mijn vriend wil me niet alleen laten gaan omdat hij bang is dat ik van dat ding getrokken wordt, je hoort van die rare verhalen tegenwoordig...

Dus nu word ik elke keer netjes gebracht en gehaald op de scooter. Mijn vriend is 38 jaar, heeft geen rijbewijs en crosst eigenlijk zijn hele leven (oke vanaf 16 dan) op zo'n ding rond. Nu dus met mij achterop... wat ik vreselijk vind, ik krijg koppijn van het gestuiter, heb een hekel aan de helm op mijn kop en voel me stom omdat ik achterop zit.

Vanavond werd ik weer gebracht, mijn laatste nachtdienst voor deze week. Ik ben moe en heb het gehad, ik doe teveel en heb het gevoel dat alles tegenzit (wie kent dat gevoel niet). Toen ik achterop stapte, had ik al zoiets van, pfff het is echt koud, ik heb hier echt geen zin meer in en ik moet nog tot september, dan hopen we geld te kunnen krijgen om een nieuwe (tweedehands) te kopen.

Onderweg was ik duf, ik staarde naar een kant en zag de huizen voorbij komen. We reden langs de Vliet in Leidschendam en dan zien we van die mooie herenhuizen, met eigen royale tuin, patio en weet ik het wat nog meer. Ik had zoiets, dat is toch mooi, moet je kijken wat een knots van een huis. lekker hoor al dat geld, had ik maar de helft hiervan. Ik zag een man staan in zijn enorme tuin, alleen over het water kijkend... In het huis was 1 kamer verlicht, de rest was donker en somber.

Daarna ga je naar een andere uiterste, kleine dijkhuizen, op elkaar "gepropt" en dicht op elkaar. Er branden lichten achter de ramen en het zag er knus uit. Mensen naast elkaar op de bank, tv kijkend of aan de keukentafel. Er branden allemaal lichtjes achter de ramen en het zag er zo gemoedelijk uit.

Er bekroop me een warm gevoel, ik behoor ook bij dit "soort mensen". Ik woon in een klein huisje, met mijn nieuwe vriend en mijn 2 kinderen. Gewoon knus en klein, lampen aan en lekker bij elkaar, maar soms de eindjes aan elkaar aan het knopen om rond te komen.

Mijn vriend ging op dat moment een stoep af en ik stuiterde weer eens op en neer, pfff mn kop... Hij pakte mijn hand en kneep er even zacht in en keek achterom, "gaat het?" vroeg hij. Ik knikte en leunde dichter tegen hem aan.

Eenmaal op mijn werk, zat ik aan de telefoon toen hij wegging, hij gaf zacht een kus op mijn hoofd en zwaaide toen hij weer op zijn scooter stapte. Terug naar huis om over een paar uur weer op mijn werk te staan en mij weer naar huis te brengen.

Toen bedacht ik me, wat een leven heb ik toch.. een vriend die me met liefde naar mijn werk brengt, bezorgd om me is en probeert uit alle macht om te geven wat ik wil, ondanks onze geldproblemen. We hebben een dak boven ons hoofd, wel klein maar ook knus. Ik heb mijn lieve kinderen die als ze bij hun papa vandaan komen mij, om mijn middel vliegen en lekker knuffelen. Ik heb mijn lieve dieren, mijn paard die me alles is en ik ontvang alle liefde die ik maar kan bedenken... wat wil ik nog meer?

Het enige wat ik hoef te doen, is stuiteren achterop een scooter....

snowdon

Re: het leven achterop de scooter (lang verhaal)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 08:11

And that's the way it is.....

;)

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 08:28

wat fijn dat je beseft dat het geluk in de kleine dingen zit en niet in materiele zaken. soms moet er iets gebeuren (zoals dat jij nu zonder auto zit) om dat te kunnen beseffen...

Eponastable

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 08:31

benangelique schreef:
wat fijn dat je beseft dat het geluk in de kleine dingen zit en niet in materiele zaken. soms moet er iets gebeuren (zoals dat jij nu zonder auto zit) om dat te kunnen beseffen...

Volledig mee eens...

Zéér mooi geschreven, het raakt me wel wat.

Boncho

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 09:29

Je ziet het helemaal goed Bianca!!
Probeer dat altijd voor ogen te houden!!

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 10:00

Idd zo is het maar net :)

Wel "grappig" dat je dat zo hobbelend achter op de scooter ineens beseft...

D_Travis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 10:08

Mooi geschreven Bianca! Zo is het maar net!!

Toushie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 10:51

En zo is het,
Wel goed dat jij je dat beseft ;)

Pradaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 11:43

Mooi geschreven meis! Het klopt helemaal :)

Isabella_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 11:47

Eponastable schreef:
benangelique schreef:

Volledig mee eens...

Ben ik het ook zeker mee eens, wat een fijn leven heb je toch. *D

Chanel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 15:03

Mooi gescheven lieverd.
Na regen komt weer zonnenschijn,wat ik je al zo vaak heb gezegd ;).
En je bent een gelukkig mens met je kinderen mich en noa.
Vergeet dat niet he.

XxX

Marliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 15:07

Jeetje.. Ik zit ontzettend vaak en lang achterop de scooter en wat je verteld over die huizen, herken ik heel erg. Ik denk er weinig over na maar als je er even bij stilstaat is het zo lief van degene die je elke keer heen en weer wilt brengen!

prom

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 15:23

echt heeel erg mooi omschreven!! die kleine dingen doen het 'm, ik zou graag groot wonen... Maar zouik dan ook van die liefhebbende ouders hebben, en z'n broer... Zou ik dan vrienden hebben om mij? of om mijn huis... of spullen...

hmm, je verhaal zet ook mij goed aan het denken ... ;)

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 20:12

Je hebt het mooi omschreven Bianca.
Meer mensen zouden dit eens moeten beseffen.

Lieke__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 20:15

Eponastable schreef:
benangelique schreef:

Volledig mee eens...

Helemaal mee eens!

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 20:33

Fantastisch geschreven. Heel mooi!

Ann_moi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 20:36

Prachtig. :) Wat fijn dat er zoveel kleine dingen zijn die zoveel groots voor je zijn.
Niet alles hoeft groot duur en machtig te zijn, mooi dat wanneer je dat voelt je intens gelukkig kunt zijn. :)

MarloesRixt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 20:40

Wat een mooi stukje om te lezen :j
Dat laat je wel weer even goed beseffen hoe fijn het eigenlijk ook allemaal is! Mensen die van je houden, en om je geven kunnen al zoveel met je doen! Soms heb je even hulp nodig dat te beseffen, bijvoorbeeld op een scooter dus! 'T zijn de kleine dingen die het doen, toch?! :)

melaniepk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 20:46

Heerlijk, dat had ik net even nodig, thanxs !

diesel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 20:46

prachtig!

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 20:59

Mooi omschreven! Heel soms verlang ik ook wel eens naar een nieuwe auto, een mooi ingericht huis, een eigen paard, en een geldboom. Maar uiteindelijk besef ik me ook elke keer weer dat ik een lie vriend, best een stoer autootje, een lieve kat, een leuke kamer en een leuke baan heb en dat ik daar ook heel gelukkig mee ben en kan zijn.

Girley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 21:04

Helemaal goed dit! Krijg er een brokje van in mijn keel. Everyone should count his/her blessings! En jullie komen er wel, ook al moet je het nog even volhouden achterop…geef je lieve vent maar een hele grote knuffel!

Roihi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 21:06

mooi stuk tekst
ik heb gelijk meer respect en dankbaarheid voor alles wat ik heb. :o

Biancaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-09 21:55

dank jullie wel, vond hem ook erg mooi. Was inderdaad gewoon erg grappig dat ik dat in ene voelde. Ik heb uiteraard wel vaker dat warme en verliefde gevoel.

Maar gewoon dat contrast van die man in de tuin, alleen en dan die warme lichtjes in de knusse huisjes was gewoon erg mooi om te zien.

Nu zeg ik niet dat grote huizen niet gezellig kunnen zijn hoor, of dat iedereen die meer geld heeft niet gelukkig kan zijn.. Maar het viel me gewoon op. 1 lamp in zo'n groot huis, alles donker, was gewoon geen "warm" gevoel.

Gewoon die lieve hand op mijn hand, zijn kus op mijn hoofd, had ik even nodig... Stom he...

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 22:18

Ik vind 'm ook erg mooi! :D

Woon dan niet in zo'n klein huis, maar het verhaal is écht prachtig. Ik vind het ook altijd een heerlijk gezicht, zo'n straatje met van die ouderwetse arbeiderswoningen.

Een paar jaar geleden droomde ik nog van een gigantisch huis... Maar nu wil ik liever een klein woonboerderijtje, lekker knus, en makkelijk te onderhouden... :=