Muizen op kamer! Wie ook wel eens gehad?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Marjoleinn

Muizen op kamer! Wie ook wel eens gehad?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-09 23:02

Bahbahbahbah,
Ik werd gisterochtend wakker van een beetje geritsel.
Op mijn bureau lag een zak met pasta in een gek vormpje die ik had gekregen voor m'n slagen.
Ik word dus wakker, ik kijk om me heen..
En ja hoor! Zit er een muis op m'n bureau, aan die zak te knabbelen!
Ik belde die dag mijn vriend en vertelde het verhaal, zegt hij doodleuk dat hij al een keer (meerdere!!!) muizen had gehoord 's nachts.

Ik vond het zo vies, ben naar beneden gerend, heb 't m'n moeder verteld en ben verder op de bank gaan slapen.
Ik heb me nu ook al op de bank genesteld, want slapen voordat ik zéker weet dat ze weg zijn doe ik écht écht écht niet!
Er staat al een val, maar er is nog niets ingelopen. Morgen gaat m'n moeder gif halen.

Wie heeft hier ook al een keer muizen meegemaakt? Vinden jullie ze ook zo vies? Wat hebben jullie toen gedaan?
Ben érg benieuwd naar jullie verhalen! :+

onley

Re: Muizen op kamer! Wie ook wel eens gehad?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 23:05

kapot trappen

sorry alsik zo bot en dieronvriendelijk overkom hihi
maar dat zou ik dus doen

Puchje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 23:07

Zet een prullenbak tegen een gordijn aan met iets lekkers erin en wat papierproppen eroverheen.
De muizen klimmen tegen het gordijn op, springen in de prullenbak, snoepen het lekkers op en komen dan tot de conclusie dat ze er niet meer uit kunnen.
Prullenbak mee naar bos, tjuuuus muis :)

Diervriendelijk, doch een perfecte oplossing!

Zorry

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 23:08

wij hebben helaas ook een keer een muis gehad die was mee gekomen in een deken
van stal.
We hebben hem uiteindelijk gevangen met een valletje.

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 23:09

Ik heb ooit is muizen gehad, maar ben nu uit die kamer :+ en nu dus niet meer xD

Aurelle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 23:18

Muizen zijn wel een veel voorkomend probleem in studentenhuizen. Ik ben geloof ik een van de weinigen die géén muizen op zn kamer heeft. Wat ik van vrienden heb gehoord is gif de meest effectieve oplossing. Dat moet je langs de muren zetten op plekken waar de muizen veel komen (best logisch). Dat gif moet je dan wel nog een paar maanden laten staan ook al zijn de muizen weg want er is een hele grote kans dat ze weer terug komen.

Kapot trappen is niet zo'n geweldige oplossing onley, die beesten zijn verrekte snel. Al weet ik wel iemand die per ongeluk met zijn zatte kop op een muis is gaan staan :+ .

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 04:02

Dubbelzijdig tape op de "looproute" plakken (wel lang genoeg, ze kunnen flink bijten) en daarna in een emmer stoppen. Ze wurmen zich vanzelf wel los en dan buiten ergens weer uitzetten in een park of zo. En een kat in huis halen, doet wonderen tegen muizen! Zodra ze de kat geroken hebben zijn ze pleite! Had er last van in mijn eerste huis, sinds ik katten heb geen muis meer gezien. En het dubbelzijdig tape is sterk genoeg om ze enige tijd (1 tot 2 uur) vast te houden, daarna krijgen ze zich wel weer los dus dat vind ik nog een redelijk diervriendelijke methode. Ze lopen er geen blijvende schade aan op in elk geval. Je kan ze dan ook nog in een kooitje stoppen en proberen tam te maken:) Wel dubbelzijdig tape gebruiken dat redelijk sterk is, een muis heeft meer kracht dan je zou denken en ook een hele sterke overlevingsdrang.

Neem wel een hoge emmer of zo, die krengen kunnen ook nog flink hoog springen. Uit een emmer van 50cm hoog zijn er wel eens ontsnapt door eruit te springen. Deksel erop kan ook helpen (wel gaatjes erin doen zodat ze niet verstikken).

Verder gif, muizenvallen en dat soort dingen, maar ik vind dat vrij ranzig. Met gif liggen ze vaak te verrotten op plekken waar je niet of amper bij kan maar wel kunnen stinken en vallen leveren een smerig gezicht op. Je kan ze ook in de wasmachine lokken en dan aanzetten, dan verzuipen ze. (heb ik per ongeluk eens gehad. Heb staan gillen voor de wasmachine toen ik er een verzopen muis in ontdekte terwijl dat ding stond te draaien... Met mijn was erin...)

Besef wel dat als er 1 muis is (dat vond ik nog wel grappig, kon me echt vermaken als dat beest door de kamer sjouwde) er heel snel heeeeeeeel veel zijn, en het dus een serieus probleem wordt en niet grappig meer is. En dat ze verdomd moeilijk permanent uit te roeien zijn zonder de hulp van een kat of zo.

Ik zou dus een kat aanraden, desnoods als loge. Als ze eenmaal weten (of denken) dat er een kat zit zijn ze permanent weg. Is effectiever dan welk bestrijdingsmiddel dan ook. Vragen om gebruikte kattenbakkorrels van iemand met kat werkt ook, daar zit de geur van de kat in. (heb ik wel in de aanbieding hoor, massa's).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 09:21

n_arelle schreef:
Kapot trappen is niet zo'n geweldige oplossing onley, die beesten zijn verrekte snel. Al weet ik wel iemand die per ongeluk met zijn zatte kop op een muis is gaan staan :+ .

Dan vraag ik me toch ook af hoe zat de muis was... :+

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 09:24

Wij hebben hier last van veldmuizen die 's winters binnenkomen voor de warmte, niet eens zozeer direct voor het eten.

Nu hebben we een kat 8-)

Die kat had laatst een muis te pakken, die toch zo dom was om in de huiskamer te komen. De evolutie had bepaald dat die muis te dom was om verder te leven :+

Marjoleinn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-09 11:27

Tsja, een kat is niet echt een oplossing.. Mijn moeder is nogal allergisch voor katten :+
Ik ga met de prullenbak ook proberen! Ben benieuwd of het lukt..
Mijn neef heeft er inderdaad ook een keer een kapotgetrapt die op z'n gemakje tegen de muur aanzat :+

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 11:31

Wij hadden een huismuis. :)
Die kwam iedere avond via de spouwmuur binnen en ging dan voer stelen van de ratten. Soms kroop ie op de dvd-speler en ging ie naar ons zitten kijken.

Ik vond het heel gezellig en we hebben er niets aan gedaan. Dus aan mijn antwoord heb je waarschijnlijk niet zo veel.

_Marianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 11:38

Puchje schreef:
Zet een prullenbak tegen een gordijn aan met iets lekkers erin en wat papierproppen eroverheen.
De muizen klimmen tegen het gordijn op, springen in de prullenbak, snoepen het lekkers op en komen dan tot de conclusie dat ze er niet meer uit kunnen.
Prullenbak mee naar bos, tjuuuus muis :)

Diervriendelijk, doch een perfecte oplossing!

Muizen kunnen 1 meter hoog springen, dus dit lijkt me ook niet de oplossing :)

Ik heb hier afgelopen winter ook last van gehad, de muizen zaten boven mijn kamer (tussen het plafond) en kwamen waarschijnlijk via de cv naar mijn kamer. Zodra ik ze boven mijn bed hoorde gaf ik een klap op het plafond (hoogslaper, dus dat lukt wel :P), en dan bleven ze vaak wel weg. Als ze eenmaal op mijn kamer zaten, hoefde ik enkel het licht aan te doen en ze waren al weg.

Maar goed, ik vond het ook niet zo tof, dus ik heb een val gezet, maar wel op de meest onlogische plek omdat ik toch bang was om ze te vangen, ik vond het zielig Y:)

Maar inmiddels zijn ze al een tijd niet meer langs geweest *klopt af*, dus ik denk inderdaad dat deze muizen ook voor de warmte naar binnen zijn gekomen.

Oplossing? Ik denk toch vallen zetten...

saskiamax

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 11:45

zo heb ik dus mijn hamster eens een keer op mijn kamer gehad. ik schrok me dood en dacht dat het ook een muis was :+ (de hamsters stonden altijd een kamer ernaast in een kooi) ben de volgende ochtend maar gaan kijken en bleek dat mijn hamster lekker zat te knabbelen aan mijn vloerbedeking :O :(

ik zou gewoon een val plaatsen als ik jou was...

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 12:06

Heel erg zielig (vind ik dan) maar ik heb toch gif neergezet. Wilde namelijk echt van de muizen af! Ze bleven maar dingen vinden waar ze aan konden knagen, ondanks dat ik alles hoog wegzetten of heel goed afsloot.

Ik had van die doosjes met korrels van ROXASECT. Werkt echt perfect!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 16:30

Ik heb ze ook gehad maar bestrijden hielp niks want ik woonde boven de groentenboer en naast de bakker. Eten genoeg dus. 's Nachts kon ik niet slapen doordat ze in het plafond woonden en de hele nacht op en neer liepen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 16:33

kheb het best wel gehad met muizen
op stal vreten ze zadels en haver op
een keer had een muis van wat zenuw gif gegeten was nog ff gaan rennen
lag ie midde in de gang heel raar te doen om dat dat zenuwgif begon te werken
niemand wist wat ie moest doen dus pakte ik een riek en sloeg op die muis
sloeg ik precies mis >.< (muis lag tussen de vorken)
toen heb ik toch maar een schep gepakt om de muis uit zn lijden te verlossen

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 16:37

Goed van je Asyaa, gif wordt bij ons ook zonodig gebruikt.

Op de manege heb ik een dode muis onder de staldeur mogen verwijderen, die had het ook niet gered.

angrywolf

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 16:58

Ik had er ook een op mn slaapkamer
Heb een kat genomen.
heb de muis sindsdien niet meer gezien :D

Puchje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 17:36

Op stal heb ik ook 4 katten :Y)

Margot__X

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 18:34

Als wij muizen hebben komt de hond even langs ~~}> :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 18:45

Heb ze ook gehad maar dan in een kooitje :D . En opeens had ik er ééntje bij. Een jonge wilde muis had zich door de tralies weten te wurmen en had zich gezellig bij mijn clubje gevoegd :+ .

In de woonkamer hebben we er ook een gehad. De hond werkte niet echt, die had zulke schrik van dat beestje dat hij elke nacht in huis had gepoept, totdat we hem te pakken hadden 8)7 . En buiten ging hij heel ruig achter de vogeltjes en Sint Bernards van de buren aan :+ . Ja, als je een held zoekt moet je nooit een kanienchen teckel nemen :o .

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 18:50

Ik heb het ook eens gehad, poes had een levende muis binnengebracht, en die had zich onder mijn kast verstopt. Het was nogal een grote, zware kast, dus kon ik hem er niet in 1, 2, 3 achter uit halen. Ik had een val gezet waar de muis in blijft leven (een soort koker met een wipje in, eenmaal de muis gevangen kan je ze gewoon terug buiten loslaten) en dan maar afwachten. Het beestje ging er uiteraard niet in :+ Dus heb ik twee weken lang eten in mijn kamer neergelegd, want wou ook niet dat het beestje verhongerde en achter mijn kast doodging ofzo (dan kreeg ik hem er nooit meer achteruit)

Na een week was hij bijna tam geworden, als ik heel stilletjes op mijn bed bleef zitten, kwam hij onder de kast uit, ging een slokje water drinken (drinkbakje neergezet) en vlug een stukje eten grijpen en dan dook hij terug onder de kast. Ik vond het eigenlijk wel ok zo :D

Na twee weken heeft hij zich toch laten vangen en heb ik hem weer buiten gezet ;) Dus wel hetzelfde meegemaakt, maar ik vond het niet echt vies, eerder schattig :) (en over muizenkeuteltjes achter de kast, daar denk ik liever niet over na)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 18:55

Solleke_Noah schreef:
(en over muizenkeuteltjes achter de kast, daar denk ik liever niet over na)

Die drogen in en daar heb je verder weining last van. De urine is veel erger, want dat laten ze overal lopen ;)

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 18:56

Tja, dan denken we daar ook niet over na :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 18:58

Juliette86 schreef:
De urine is veel erger, want dat laten ze overal lopen ;)

nog altijd beter dan een rottende muis achter je kast ^^