Hoe denken jullie over je relatie?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lieke__

Hoe denken jullie over je relatie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-09 20:19

Naar aanleiding van een discussie met een vriendin, hier een volgende discussie of niet :+

Een vriendin van mij heeft nu ruim een jaar een relatie. Ik ook, maar ben erachter dat wij er toch hele andere gedachtes over hebben.
Zij ziet het echt niet zitten om oud te worden met haar vriend, als hij daarover begint, denkt ze echt van : 'Doei, dat zien we dan wel weer!'

Nu denk ik daar heel anders over! Ik heb nu ook ruim een jaar een vriend en heb het liefste dat dit voor altijd is. Ik ben pas 18 en het kan morgen uit zijn, over 6 maanden, maar ook over 6 jaar. Dat weet je natuurlijk nooit. Maar op dit moment wil ik voor altijd bij hem zijn.

Nu vraag ik me af hoe jullie over je relatie denken? Is het gewoon om de leuk voor nu, of zien jullie echt een toekomst?

Wietsje92

Re: Hoe denken jullie over je relatie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 20:21

Ik zie echt toekomst in mn relatie, ik ga geen relatie aan om te denken van ach tis leuk voor nu, ik ben best serieus in dat soort dingen, ik heb nu ondertussen ook een jaar met mijn vriend. Maar hoop wel dat het lang goed blijft gaan, en dat we samen oud kunnen worden!

Yvanka_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 20:22

Ik zie wel een toekomst met mijn vriend. Ik had hier vanaf het begin af aan al een goed gevoel bij.

Toen we iets kregen was ik 16 en hij 24. Heel veel mensen in mijn omgeving verklaarde mij voor gek. Dit kon niet en het zou ook zeker niet lang aanblijven.
Inmiddels ben ik 18, mijn vriend 26 en zijn we al 1,5 jaar samen :).

Rozanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 20:23

Ik heb 4 maanden verkering, en ik zou niet een relatie nemen als ik toch de instelling zou hebben: phoe, daar wil ik echt niet mijn leven mee delen, waarom wel je lichaam, liefde etc wel?
Je weet het nooit idd, misschien gaat het uit, of niet.

Tempus_Fugit

Ik ben sinds kort weer vrijgezel. regelmatig ontmoet ik leuke jongens, maar dan bedenk ik me ook altijd 'word dit later ook wat?' waardoor ik dus nu nog steeds vrijgezel ben. terwijl er voor mijn gevoel een aantal leuke bij zaten, alleen zag me daar niet later mee.
Ik moet het gewoon eens proberen met zo iemand waarvan je op het eerste gezicht geen toekomst ziet, als je gevoel maar goed is. (ik luister liever naar m'n hoofd ipv naar m'n gevoel :P)

LF_xx_D

Ik zie ook een toekomst (klinkt erg stom als je 15 bent) maar ik ga geen relatie aan als ik niet met iemand oud wil worden. ;)

Wietsje92

Dat ken ik Yvanka, ik ben 16, en mijn vriend is 22, maar heel veel mensen verklaren je echt voor gek..

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 20:24

Ik zie er zeker toekomst in en we hebben ook echt serieuze plannen :j ; Ligt er natuurlijk helemaal aan wat je instelling is, maar ik vraag me af waarom je met iemand samen blijft als je het toch al niet ziet zitten om er later mee samen te blijven.
In mijn vorige relatie dacht ik ook dat we het nog een tijd samen gingen uithouden, maar achteraf gezien weet ik dat het eigenlijk al voorbij was en we uit gewoonte maar samen bleven.

mackkwek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 20:24

ik zie me echt oud worden met mijn kerel!

was toen ik 13 was al smoorverliefd op hem en wist toen al dat het de ware voor mij was en dat hij ooit van mij zou zijn.

nu 19 jaar later ben ik nog net zo verliefd op hem als toen(mischien nog wel meer) en zou hem nooit meer kunnen missen.

zie ons dus in gedachten zeker samen met de rollator wandelen :+ :D

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 20:26

tja ik vind dat als je jezelf niet oud ziet worden met je vriend dat je maar beter gelijk een einde aan de relatie kan maken dan door blijven gaan in een "leugen"
tenslotte bouw je naar een toekomst toe toch ?

Stephaniiee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 20:26

Ik heb nu 2 jaar en een week een relatie met mn vriend. Vanaf het begin voelde het al goed en vertrouwd.
We zijn nog steeds dolgelukkig met elkaar en praten ook over later.

We zijn beide bijna 18 jaar.

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 20:27

Zeker weten toekomst! :D
Wonen nu bijna een jaar samen, zijn 3,5 jaar bij elkaar (toen 16 en 18), maken grapjes over trouwen & kinderen krijgen maar ondertussen zit er wel een lekkere serieuze ondertoon in hihi. Nee ben echt ontzettend gelukkig met m, dus hoop dat het ons leven lang mag duren!

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 20:28

Als ik in iemand geen toekomst samen zie, ga ik niet de moeite nemen een relatie aan te gaan, dat vind ik dan echt zonde van m'n tijd.
Dus ja ik zie een toekomst voor m'n vriend en mij. Wat niet direct betekent dat ik zeker weet dat we over 60 jaar nog samen zijn of dat ik nooit meer zonder hem zou kunnen, maar ik hoop wel dat we over tig jaar nog steeds gelukkig samen zijn :)

IneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 20:30

Ik zie mijzelf ook oud worden met mijn vriend.
Hebben nu al een relatie van 6 jaar & van mij mag deze voor altijd duren! ;) Maar je weet nooit natuurlijk..
Ik was toen 14 en ondertussen 20 :)

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 20:56

Ik ben ook 'pas' 18, maar denk dus wel over mijn relatie dat het er een is voor de long run.
We wonen dan ook al ruim een jaar samen.

Valeriej

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 21:11

Een echte toekomst.. Ik ga geen relatie van 3jaar met iemand hebben, gewoon 'omdat ik het leuk vind'.
In jullie geval dan, een relatie van 1jaar :-)

YankeeBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 21:15

Ik heb nu 11 maanden een relatie en ik ben 20, vriend is 22
Ik zie toekomst met mijn vriend en hij ziet toekomst met mij.
Zoals we het nu zien gaan we trouwen en blijven we altijd samen!
hier hebben we t ook weleens over hoor!

_Kimo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 21:18

Ik heb nu bijna 13 maanden met me vriend. Hij is 25 is 20.
We denken allebei totaal iets anders.
Ga het liefst vandaag nog samen wonen, maar hij wil nog een paar jaar wachten. Wil ook dolgraag met hem trouwen, alleen hij wil niet trouwen.. :P

Maar zo gaat het eigenlijk altijd.. We zijn echt elkaar tegenpolen..
Soms werkt dat super, en zijn we dolgelukkig samen, maar soms botst dat heel erg :P

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 22:49

Een relatie begin je niet om te stoppen. :)

Zo las ik eens...
In mijn vorige relatie dacht aan het begin: Tsjah, je zal me best leuk vinden. Maar als ik jou niet meer leuk vind, dump ik je gewoon. :)
Na negen maanden hield ik ontzettend veel van hem, ben gaandeweg ons samen oud zien worden. We hadden al heel vroeg plannen, maar meer uit lol. En we wisten dat we nog lang niet zouden gaan samenwonen. Inmiddels is het (gisteren!) acht maanden uit.
Toen hij het uitmaakte zei ik hem: "Ik dacht dat dit voor altijd zou zijn."
Zijn reactie? "Dat dacht ik ook..."

Tsjah, niet alles gaat zoals je het wilt. Maar als het moet, zal het zijn weg zeker vinden. :)
Voor nu is hij nog steeds mijn eerste echte liefde, en ook mijn laatste echte liefde, so far...
Wie weet wat de toekomst ons brengen gaat! :)

dennisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 22:57

tusssen mij en me vriend is het ff uitgeweest maar we zijn weer bijelkaar en we doen het lekker rustig aan.
en we zien wel hoever we komen denk nu even nergens aan

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 23:01

misschien ben ik wel 'raar' maar ik denk altijd gewoon "we zien wel waar het schip strand".

Als ik met iemand een relatie aanga, dan moet ik diegene nog echt leren kennen, dus hoe kan je dan al van mening zijn dat je met hem oud wilt worden?

Maar goed, ik word ook niet snel verliefd. Ik vind iemand leuk en van daaruit groeien mijn gevoelens voor diegene (of niet).

Ik ben 32 en heb nog nooit iemand ontmoet waarvan ik dacht "met jou wil ik oud worden en met jou wil ik een gezin stichten".

Ik weet ook niet waarom dat is...ik geloof niet meer zo in eeuwige liefde en een happy end.

Helma_Amber

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 23:04

Ik heb er bewust voor gekozen om geen vriendje te 'nemen' totdat ik 18 was.
Gewoon lekker uitgaan met vriendinnen en wel eens wat zoenen met een jongen, maar ik had totaal geen behoefte om me aan een jongen te binden.

Toen ik 18 was, heb ik mn vriend leren kennen (hij was toen 25) en inmiddels zijn we alweer 4 jaar samen en wonen we samen.
Ik zie wel toekomst in onze relatie. Maar je weet natuurlijk nooit wat er nog kan gebeuren.

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 23:06

Ik ben daar echt ouderwets in,ik ga 100 % voor iemand,of ik ga er helemaal niet voor...
Vroeger had ik een relatie waarin in hoopte dat we bij elkaar bleven,maar wist ik al dat dat niet ging lukken,we waren TE verschillend,maar het was mijn eerst liefde,en durfde ik het niet onder ogen te zien..

Met mijn relatie die ik nu hebt voelt het allemaal heel anders,zeker omdat dit een moeilijke relatie is..hij woont namelijk in een ander land..
Wij hebben gelukkig dezelfde ideaalbeelden samen,en ik zie ons echt samen oud worden,ondanks dat het misschien een moeilijke strijd gaat worden,denk ik zeker wel dat dat gaat lukken!!!

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 23:09

laetitia schreef:
Ik weet ook niet waarom dat is...ik geloof niet meer zo in eeuwige liefde en een happy end.

Dit herken ik wel,alleen bij mij ontaard dat niet in het niet verliefd durven worden,maar wel op goed selecteren..en investeren..al heb ik altijd de vraag in mijn achterhoofd of alleen ik zo denk.. zeker als je dan iemans treft die hetzelfde voelt als ik,word de angst groter om die persoon te verliezen..

_Nadia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 23:09

Wij zijn ruim 7 jaar samen, hebben 2 kinderen en de derde onderweg. Ja ik zie ons samen oud worden, en de relatie is stabiel genoeg om onze kinderen in groot te laten worden. Of we echt tot onze dood bij elkaar blijven? Ik ben realistisch genoeg om te beseffen dat het misschien niet zo zal zijn, maar ik hoop het wel.