Ontslag nemen, wat zijn voor mij de mogelijkheden?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mjel

Ontslag nemen, wat zijn voor mij de mogelijkheden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-09 09:53

Graag zou ik willen weten wat mijn mogelijkheden zijn m.b.t. ontslag.
Ik ben bij mijn stage blijven werken sinds juni. Ik zou hier blijven tot half augustus. Ik heb hier niks getekend of gezien, dus weet ook niet hoe het met mijn ontslag zit.
Voor mij wordt het op dit moment allemaal teveel qua werk, thuis en sfeer op het werk. Ik zit tegen het oververmoeid aan. Ik heb dit vorige week nadat ik op me werk helemaal ingestord aankwam met mijn baas besproken, deze zou met zijn vrouw (directrice) overleggen en daarna er op terug komen. Nu kwam zijn vrouw hier vrijdag op terug en in het gesprek kwam het er eigenlijk op neer dat zij drie oplossingen had: tot half 4 werken(vind ik een redelijke oplossing om te proberen), me ouders moeten een huishouder nemen terwijl ik net heb gezegd dat dat financieel niet mogelijk is, de derde oplossing is dat mijn ouders hun bedrijf maar moeten opgeven en in loondienst moeten gaan werken. Dit ging mij veel te ver, Mijn ouders zijn degene die daar over zouden moeten beslissen en niet ik en al helemaal niet zij. Zij heeft mij hier heel erg meegekwetst. En dit komt mijn gezondheid niet ten goede. Vandaar dat ik er eigenlijk per direct wil stoppen. Ik ben aan het opzoeken geweest wat de mogelijkheden zijn maar kom er nog niet erg uit. Een ww-uitkering is voor mij zowiezo niet van toepassing omdat ik verder ga leren. De directeur is aardiger maar neemt het altijd voor zijn vrouw op en durft niet tegen haar in te gaan.
Graag zou ik willen weten wat jullie weten van mijn mogelijkheden.

Alvast bedankt.

KiWiKo

Re: Ontslag nemen, wat zijn voor mij de mogelijkheden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 10:01

kan je niet bij je ouders gaan werken dan?

CLoS

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 10:02

hoi,
normaal gesproken is het met contract basis altijd een maand opzeg termijn of er moet iets anders vermeld staan in je contract.
aangezien je niks getekend heb ben je vrij om te gaan en staan waar je wilt. :D

suc6 ermee

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 10:03

dat is niet zo :) als je niks getekend hebt, en er is geen contract dan is het automatisch een contract voor onbepaalde tijd, en zit je aan de wettelijke opzegtermijn van (ik dacht) 1 maand

Levita

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 10:08

KiWiKo schreef:
dat is niet zo :) als je niks getekend hebt, en er is geen contract dan is het automatisch een contract voor onbepaalde tijd, en zit je aan de wettelijke opzegtermijn van (ik dacht) 1 maand

Klopt idd. De wettelijke opzegtermijn is een maand.

woofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 11:42

KiWiKo schreef:

Als TS niets getekend heeft dan is er dus geen contract, dus ook geen opzeg termijn!!

Thirsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 11:45

Als er geen contract getekend is heb je idd automatisch een dienstverband voor onbepaalde tijd en de wettelijke opzegtermijn is voor jou dan 1 maand.

Larissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 11:47

Ik vind het zowiezo vaag wat je typt. De oplossingen die je voorgeschoteld krijgt, waar zijn deze op gebaseerd? Verder wat doe je voor werk/soort bedrijf?

Het is ook zo als je niets hebt getekend en hebt gezien dat dit NIET per definitie een contract voor onbepaalde tijd is. Daar moet vooraf een contract aan verbonden zijn. Wat voor contract heb je eerst getekend? Stage-overeenkomst? Heb je na je stagetijd nog een contract aangeboden gekregen?

Een contract voor onbepaalde tijd is pas als je contract 3x is verlengd en er niet ingegrepen wordt, dan wordt het stilzwijgend omgezet naar onbepaalde tijd. Echter een CAO kan dit anders maken. OF een onbepaalde tijd contract moet je al hebben, dan geldt dit verhaal niet.

En idd indien, je niets hebt getekend (nooit niet) dan kun je per direct opzeggen en hoef je ook niet meer terug te komen, je bent tenslotte niets verplicht. Een opzegtermijn is meestal een maand.

Er zijn teveel vage antwoorden die je hebt geschreven in bovenstaand verhaal om een daadwerkelijk concreet advies te geven Verder zou dit allemaal moeten beschreven staan in je arbeidsovereenkomst.
Laatst bijgewerkt door Larissa op 27-06-09 11:53, in het totaal 1 keer bewerkt

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 11:53

woofie schreef:
KiWiKo schreef:

Als TS niets getekend heeft dan is er dus geen contract, dus ook geen opzeg termijn!!

volgens mij val je dan onder nederlands recht en is het wel weer een maand.

Larissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 11:55

Stel dat je een contract bepaalde tijd voor een half jaar hebt gekregen, als hier geen actie op wordt ondernomen wordt deze stilzwijgend verlengd voor weer een half jaar. Dit kan tot maximaal 3x, daarna zijn ze verplicht je een arbeidsovereenkomst onbepaalde tijd aan te bieden of buiten te gooien!

Nederlands recht of niet heeft hier helemaal niets mee te maken. Het moet allemaal in je contract zijn opgenomen of terug te vinden zijn in de CAO (mits het bedrijf daar onder valt natuurlijk)!

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 12:01

Thuja schreef:
Graag zou ik willen weten wat mijn mogelijkheden zijn m.b.t. ontslag.
Ik ben bij mijn stage blijven werken sinds juni. Ik zou hier blijven tot half augustus. Ik heb hier niks getekend of gezien, dus weet ook niet hoe het met mijn ontslag zit.
Voor mij wordt het op dit moment allemaal teveel qua werk, thuis en sfeer op het werk. Ik zit tegen het oververmoeid aan. Ik heb dit vorige week nadat ik op me werk helemaal ingestord aankwam met mijn baas besproken, deze zou met zijn vrouw (directrice) overleggen en daarna er op terug komen. Nu kwam zijn vrouw hier vrijdag op terug en in het gesprek kwam het er eigenlijk op neer dat zij drie oplossingen had: tot half 4 werken(vind ik een redelijke oplossing om te proberen), me ouders moeten een huishouder nemen terwijl ik net heb gezegd dat dat financieel niet mogelijk is, de derde oplossing is dat mijn ouders hun bedrijf maar moeten opgeven en in loondienst moeten gaan werken. Dit ging mij veel te ver, Mijn ouders zijn degene die daar over zouden moeten beslissen en niet ik en al helemaal niet zij. Zij heeft mij hier heel erg meegekwetst. En dit komt mijn gezondheid niet ten goede. Vandaar dat ik er eigenlijk per direct wil stoppen. Ik ben aan het opzoeken geweest wat de mogelijkheden zijn maar kom er nog niet erg uit. Een ww-uitkering is voor mij zowiezo niet van toepassing omdat ik verder ga leren. De directeur is aardiger maar neemt het altijd voor zijn vrouw op en durft niet tegen haar in te gaan.
Graag zou ik willen weten wat jullie weten van mijn mogelijkheden.

Alvast bedankt.

als ik het goed lees, wil je gewoon stoppen daar omdat het je teveel wordt en je tegen oververmoeid aan zit. En je stopt het liefst per direct.
Als werkgever zou ik je laten gaan, je bent duidelijk in je signalen en lichamelijk ga je tegen problemen aan lopen. Ik heb het idee dat je werkgever wat in de knijp komt als je weggaat en jou nu proberen binnen te houden of zelfs misschien wat inwerken op je loyaliteit naar het bedrijf, ik vind het ook een raar voorstel wat ze doen.
Ik kan je een advies geven: ga weer in gesprek en als je echt niet verder wilt maak dat dan ook duidelijk zodat jullie uit elkaar kunnen. Het heeft geen zin voor de werkgever om jou proberen binnen te houden als het gewoon niet gaat. Ik hoop dat je er wel uit komt en dat ze financieel je ook gaan betalen wat je hoort te krijgen, je hebt geen contract en dat vind ik niet kloppen. Succes !

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 12:05

Je hebt er eerst stagegelopen, dus wss heb je een stagecontract ondertekend?

Je moet volgensmij wel ergens getekend hebben voor een dienstverband.

Ik vind het heel raar wat je schrijft, wat hebben jouw ouders met jou baan te maken?
En wat heeft een schoonmaakster in dit geheel met het verhaal te maken??

Als je ontslag neemt heb je nergens recht op wb uitkering.
Als je echt oververmoeid bent, meld je je ziek, en zorg je dat je beter word,tegelijkertijd zoek je naar een andere baan!/

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 12:05

Larissa schreef:
Stel dat je een contract bepaalde tijd voor een half jaar hebt gekregen, als hier geen actie op wordt ondernomen wordt deze stilzwijgend verlengd voor weer een half jaar. Dit kan tot maximaal 3x, daarna zijn ze verplicht je een arbeidsovereenkomst onbepaalde tijd aan te bieden of buiten te gooien!

Nederlands recht of niet heeft hier helemaal niets mee te maken. Het moet allemaal in je contract zijn opgenomen of terug te vinden zijn in de CAO (mits het bedrijf daar onder valt natuurlijk)!

als er geen duidelijk cao is of geen cao en er is een contract met veel onduidelijkheid is of geen contract dan val je wel degelijk onder het nederlands recht, dat is een maand opzegtermijn.
Ik weet alleen niet hoe het zit met de proeftijd, als haar eerder gelopen stage niet onder de proeftijd valt ?? dan kan ze elke dag opstappen deze maand in haar proeftijd.

Mikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 12:44

@crossmonster: een stage-overeenkomst is geen arbeidsovereenkomst.

Als topicstartser zonder een contract te hebben ondertekend daar heeft gewerkt wekelijks en voor de duur van 3 maanden of voor tenminste 20 uur per maand dan spreekt men van het rechtsvermoeden van een arbeidsovereenkomst, m.a.w. er wordt aangenomen dat de medewerker dan een overeenkomst heeft voor het gemiddeld aantal gewerkte uren per week. (BW 7:610a)

@TS: Voldoe je aan bovenstaande, dan heb je dus een arbeidsovereenkomst en heb je wettelijk gezien een maand opzegtermijn. Deze maand gaat in per de eerste van de maand. Als je nu opzegt, dan zou jouw opzegging gelden m.i.v. 1 juli en ben je per 1 augustus uit dienst. Opzeggen dien je ten alle tijden schriftelijk te doen.
Voldoe je niet aan bovenstaande, dan heb je dus geen arbeidsovereenkomst en zou je feitelijk tegen ieder moment mogen stoppen. Als ik jou was zou ik dan met mijn baas overleggen wanneer ik zou kunnen gaan. Dat staat wat netter dan de mededeling: "ik kom niet meer". Maar goed, dat is natuurlijk aan jou...

Als je nog vragen hebt, geef je maar een gil.

edit: de stageperiode telt niet mee in de telling bij bovenstaande drie maanden. Dat is echt alleen de periode dat je er hebt gewerkt.

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 12:53

Als je stage hebt gelopen in dezelfde functie als waarin je nu werkt is er geen sprake van een proeftijd aangezien je baas tijd genoeg heeft gehad om te zien hoe je functioneert, krijg je alsnog een proeftijd is er sprake van een ijzeren proeftijd. En heb je dus een contract voor onbepaalde tijd. Aangezien er geen contract is getekend maar je daar wel op de loonlijst staat (neem ik aan) moet je gewoon een maand opzegtermijn hanteren tenzij je anders overeen kan komen met je baas.

elisa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 05:36

je kan gaan wanneer je wilt hoor meis :) zou het alleen wel netjes doen. voor je eigen gevoel alleen al, bijvoorbeeld afspreken van ik werk een week uit of ik neem eerst om de dag vrij en stop dan of naja daar moeten jullie dan samen uitkomen :)

er is in ieder geval op geen enkele manier sprake van een uitwerktijd.

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 09:07

Neem ff een weekje vakantie, lekker ff bijkomen en werk daarna gewoon netjes door tot half augustus, dat is het dan al bijna!
Verder zal je het (helaas) wel vaker zwaar gaan krijgen, dus ja dat is gewoon vervelend maar so be it.... daar kan je niet voor weglopen door met je werk te stoppen, nu niet en straks als je op jezelf woont enz zeker niet. Geen werk=geel geld en dan heb je al snel een probleem.

ww moet je niet eens wíllen dat staat niet lekker op je CV en je bent jong zat, woont nog thuis, dan moet je die paar weekjes werken wel netjes af kunnen maken lijkt me!

Weet niet wat er thuis/met je ouders is, maar dat gaat je directrice iig níets aan en wat zij daarover gezegd heeft moet je gewoon lekker naast je neer leggen en je niets van aantrekken.
En als je evt een (verzorg)paard hebt, zoek daar dan even voor een paar weekjes een oplossing voor zodat je je nu op je werk/studie kan concentreren.
Keuze's maken is iets wat je ook nog veel vaker zal moeten doen.

Verder als je echt oververmoeid bent even naar de dokter en desnoods een paar dagen ziek thuis zitten, en dan idd op het voorstel tot half 4 werken ingaan en op die manier die laatste paar weekjes afmaken.
Als je idd vakantiedagen hebt dan neem je die ook nog even op en dan is het voor je t weet half augustus :)

verwacht trouwens niet te veel van je dokter en de ZW enzo bij oververmoeidheid, ik heb CVS(ben chronisch moe) als gevolg van te lang rondgelopen met toen nog niet ontdekte pfeiffer maar werken zal ik, wil overigens ook niet anders, maar een jong iemand die moe is daar is nou eenmaal erg weinig begrip voor hoe vervelend dat ook is.

Succes en over 7 weekjes is het al half augustus :)

Nimue

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 09:26

Renske_ schreef:
Neem ff een weekje vakantie, lekker ff bijkomen en werk daarna gewoon netjes door tot half augustus, dat is het dan al bijna!
Verder zal je het (helaas) wel vaker zwaar gaan krijgen, dus ja dat is gewoon vervelend maar so be it.... daar kan je niet voor weglopen door met je werk te stoppen, nu niet en straks als je op jezelf woont enz zeker niet. Geen werk=geel geld en dan heb je al snel een probleem.

Hier ben ik het niet mee eens.
Natuurlijk moet je niet elke keer dat je een zere teen hebt je baan opzeggen, maar als het echt oververmoeidheid is en je echt in de problemen komt, kun je beter tijdig stoppen. Als het niet gaat, gaat het niet en dan kun je het wel willen, maar je loopt toch een keer tegen je grenzen aan.

Geen werk = geen geld, dat klopt, maar er zijn nog veel meer mogelijkheden om aan geld te komen dan fulltime werken in een baan die je uitput. Je kunt parttime gaan werken of je kunt werk zoeken dat beter bij je past of minder zwaar is. Dat kan ook prima als je op jezelf woont, ik heb het een paar maanden terug gedaan en sla mezelf achteraf best wel voor mijn kop dat ik het niet een jaar eerder heb gedaan. Ik draag nu nog de gevolgen van dat jaar 'doorzetten' en ben daar voorlopig nog niet vanaf, terwijl als ik gewoon eerder de knoop had doorgehakt het heel anders gelopen zou zijn.

Ik zou het nogmaals bespreekbaar maken bij je werkgever. Ik ben het er wel mee eens dat die 7 weken nog wel uit te zingen moeten zijn, desnoods met een weekje ziekteverlof om bij te komen, maar ik zou toch proberen er eerst met je werkgever uit te komen. Aankaarten dat je het écht niet meer trekt, dat je niet tot half 4 wilt werken, dat je thuissituatie jouw pakkie an is, en dat je zo snel mogelijk wilt stoppen en wat zij daar voor voorstel voor hebben. Dus geen voorstel hoe het anders kan, etc, maar echt een voorstel wanneer jij van hun uit zou kunnen stoppen. Tenzij je denkt dat je het met bijv 3 dagen in de week wel vol zou houden, dan kun je dat ook voorstellen natuurlijk.

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 09:36

Daarom zei ik ook, als het echt oververmoeidheid is ff langs de dokter, dan staat ze ook een stuk sterker tov haar baas :)

Overigens heb ik met flinke pfeiffer welgeteld 1 week ziek thuis gezeten en verder eerst fulltime op een manege gewerkt(zwaar!) en daarna in de horeca, helaas zien ze nu pas in dat dat toch niet kon (en daarbij pas heel laat pfeiffer ontdekt) en zit ik nu met CVS te kijken, ineens willen ze me deels arbeidsongeschikt gaan verklaren maarja omdat ik in de horeca via uitzendbureau heb gewerkt en als het slecht ging met mn gezondheid ik minder werkte is mn uitkering gebaseerd op mn gemiddelde loon bij arbeidsongeschikt zó laag dat ik direct mn paarden&auto de deur uit kan doen, dus ik blijf mooi werken!
Dus ik weet wel hoe het is om zo moe te zijn dat je het liefst niets meer doet, maar vergis je niet een vast ritme heb je meer aan dan thuis zitten en niets moeten, dan voel je je uiteindelijk nog beroerder.
Mijn werk is nu aangepast met de arbo arts samen, en op die manier werk ik altijd meer uren dan waar ik uitkering voor zou krijgen dus zo blijf ik en uit de ziektewet en ik hou het precies vol, maargoed bij mij is het niet voor 7 weekjes maar nog tot mn pensioenleeftijd haha :+ dus denk dat TS best iets kan regelen met baas(evt met hulp van dokter) om die weekjes door te komen :)

TS geeft zelf al aan dat ze tot half 4 werken een redelijke oplodding vind, dus gewoon proberen en als je echt oververmoeid bent ff langs de dokter en kijken wat die er van zegt, desnoods wat vrije dagen opnemen/ziek thuis blijven en dan is het echt zo half augustus!

Nimue

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 09:43

Wat vervelend dat je nu CVS hebt ontwikkeld. :n Een vriendin van mij heeft dat ook, en die kan echt niks meer, alleen nog maar thuis zitten. Zelfs een middagje bezoek ontvangen of een keer boodschappen doen is voor haar al dermate vermoeiend, dat ze daarna 2 dagen op bed kan blijven liggen. Pas je wel op jezelf? Het is jouw leven, en je moet echt voor jezelf opkomen als het niet meer lukt, want anderen gaan dat niet voor je doen.

Jouw verhaal illustreert trouwens wel mijn punt aan de TS: laat het niet zo ver komen. Ga niet zitten wachten tot je iets als CVS of een burnout hebt ontwikkeld, de enige die voor die tijd aan de rem kan trekken ben je zelf. 'Ze' (als in: artsen, werkgevers, etc.) zien het pas als het al véél te laat is, de enige die het eerder kan aangeven ben jij zelf. Niet dat ik denk dat je van 7 weken doorwerken terwijl je moe bent direct in een burnout zult terechtkomen hoor... maar het feit dát je die 7 weken doorwerkt, geeft wel aan dat je het moeilijk vindt om voor jezelf te kiezen en als je straks 'echt' op de werkvloer terechtkomt is dat in veel functies wel heel erg belangrijk.

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 09:53

Wat jij zegt klinkt idd heel bekend, wat erg voor je vriendin dat het bij haar zo erg is!!
Zo was het bij mij eind vorigjaar tot begin dit jaar ook, en inmiddels gaat een middagje bezoek ontvangen/op bezoek gaan prima, maar bv een avondje stappen(en dan niet tot sluit want dan red ik allang niet meer) is gewoon 2/3 dagen moeten herstellen en bijkomen van die paar uurtjes stappen, letterlijk ziek met zere opgezette keel, koorts, overal spierpijn en zooo moe!

Werk nu 25 uur verdeeld over 6 dagen, hoop ooit de 32 weer te halen en daarnaast dan nog iets van sociaal leven te hebben en ipv 1 paard weer alle 3 de paarden aandacht te kunnen geven, maar of dat nog gaat lukken.... binnenkort weer nieuwe onderzoeken dus hoop dan op goed nieuws.
Heb wel steeds meer goede dagen, waarop ik dus en 4 uurtjes werk en hilde kan rijden en dan de dag er na niet ziek ben maar me nogsteeds gewoon normaal voel :)

Maar ik heb idd wel gemerkt dat ze je niet snel serieus nemen als je aankomt met alsmaar moe zijn, echt zo moe dat je gewoon omvalt van de slaap, letterlijk :+
Dan doen ze een scan en wat bloedonderzoek en dan heb je 'gewoon even een dipje' maar ben je verder gezond
100x met keelontsteking naar dokter is 100x antibiotica, waar vervolgens je maag van beschadigD, en dan blijk de weekendarts de mening van je vaste arts niet te delen(ik was te oud voor pfeiffer dus dat testen was onzin, op je 25e kan je het dus nog prima krijgen blijkt wel weer!) doet een pfeiffer test en dan ineens nemen ze je wel serieus.
Voor eventjes, want je hoort gewoon te herstellen, en ja als dat niet gebeurd en je blijft alsmaar koorts houden en flauwvallen/letterlijk instorten dan pas gaan ze verder kijken...

Sorry TS dat was even offtopic, maar idd geef wel goed je eigen grenzen aan.
Maar omdat het om zo'n korte periode gaat zou ik even kijken wat je kan regelen thuis/met je paarden en qua kortere werkdagen, evt vakantie nemen en even met de dokter overleggen.

Nimue

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 16:11

Het is echt een nare ziekte. Een andere vriendin van mij heeft fybromialgie, en die heeft ook dit soort problemen, echt ellendig. Als jonge meid (of jonge vrouw) hoor je gewoon lekker wat te kunnen doen. Natuurlijk kan niet iedereen een topathleet zijn, maar gewoon lekker je dingetjes doen, dat zou toch moeten kunnen?

25 uur werken vind ik echt al veel. Ik heb officieel geen diagnose gehad (huisarts vond me depressief, ik dacht meer aan oververmoeid/burnout), maar krijg het nu - een half jaar later - nog niet voor elkaar om meer dan 20 uur te werken. Ik heb een tijdje 27 uur geprobeerd, maar dat breekt me gewoon op. Inmiddels slaap ik gemiddeld 9 uur per nacht en vaak nog 1 of 2 uurtjes overdag, plan ik alles héél ruim, en nu heb ik weer dagen dat ik me gewoon fit voel, maar dat is lange tijd niet zo geweest. Ik hoop dat het op termijn weer grotendeels over zal gaan bij mij, maar ik weet dus wel 100% zeker dat ik echt never nooit meer zo over mijn grenzen zal gaan.

Op Pfeiffer wilden ze mij ook niet eens testen, ik denk ook niet dat ik dat heb dus heb er verder niet over gezeurd. Wel bleek ik een geblokkeerde ruggewervel te hebben, waardoor ik niet goed kon ademen en daar word je ook erg moe van. Mijn huisarts wilde in eerste instantie niet eens met de stethoscoop luisteren toen ik met ademhalingsklachten kwam want ik was 'gewoon depressief'. Het is dus wel echt belangrijk om voor jezelf op te komen - helaas is dat nou vaak juist zo lastig als je oververmoeid bent.

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 21:23

Als ik het goed begrijp uit jouw verhaal *en correct me if I'm wrong*

Jouw ouders hebben een eigen zaak en hebben het erg druk, daardoor val jij in voor het huishouden en heb je deze baan.
Het is misschien niet netjes van jouw bazin om te zeggen van goh kunnen je oduers niet in loondienst of een schoonmaker nemen maar ik neem aan dat jij uitgelegd hebt hoe en wat en ergens denk ik dat deze vrouw met je mee denkt.
Ik weet niet of je ouders he betalen voor dit huishoudwerk, maar het is natuurlijk zonde om je eigen centje op te zeggen omdat je ouders het te druk hebben voor het huishouden maar te weinig geld hebben voor een huishoudster.
Wees als de situatie zo is niet al te boos op je bazin, want ergens heeft ze gelijk al kan ze die beslissing voor jou niet maken maar ze geeft je wel opties waar je over na kan denken.

Alles bij elkaar is het je dus teveel, een huishouden doen en een baan houden, wat ik me best kan voorstellen maar het is niet alleen jouw huishouden en als dit er mede voor zorgt dat jij nu tegen oververmoeid aan zit moet je er denk heel wat in doen aangezien ik hier met een eigen zaak, een paard en een compleet huishouden zit en ik voel me kiplekker.

Veel meer info staat er niet in je verhaal dus misschien zit ik er wel naast, maar is dit inderdaad de situatie vind ik de reactie van je bazin zo gek nog niet, aangezien je dan je eigen leven, centje en werk op zou geven om het huishouden van je ouders te doen terwijl hun aan het werk zijn.

Ik zou dus ook niet zo snel ontslag nemen.

Nimue

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 09:01

Sily, ik heb meer het idee dat ze het werk op zich als zwaar ervaart. Ik denk dat een huishouden en een leuke, prettige baan waar je je goed voelt vaak prima te combineren zijn. Als je echter afgedraaid en uitgeput thuis komt van je werk, en je moet dan ook nog het huishouden doen, dan is het inderdaad teveel - maar ik krijg meer het gevoel dat het aan het werk ligt dan aan het huishouden.

Ik weet niet precies hoe oud TS is, maar als we het hier over een volwassen vrouw hebben die nog bij haar ouders woont en geen kostgeld betaalt, vind ik het niet zo verkeerd dat zij in ruil daarvoor het huishouden verzorgt. Dat ze daar zelf minder door kan werken en minder geld overhoudt, vind ik zelf dan niet echt bezwaarlijk. Als je op jezelf woont houd je immers ook minder geld over, omdat je dan een hoop kosten hebt.

Natuurlijk zou je ook kunnen zoeken naar een tussenoplossing. Wat Renske al zegt, weekje vrij en dan minder uren werken, en daarnaast je ouders ook wat meer bij laten dragen in het huishouden. Toch blijf ik het een beetje ver vinden gaan van de werkgeefster dat zij dit aandraagt. Natuurlijk mag ze het suggereren, maar drie mogelijke oplossingen aandragen waarvan er twee in de privé-sfeer van de TS liggen, nee. Je kunt als werkgeefster hoogstens eens polsen of het niet verstandiger zou zijn een huishoudster te nemen, maar het echt aandragen als één van de dingen waar de TS uit moet kiezen vind ik wat ver gaan.

Sweetselina

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 09:24

Ik zal ook goed op je zelf letten met dit soort dingen. Als je lichaam en geest aangeeft het niet aan te kunnen dan moet je ernaar luisteren. Helaas zien mensen niet dat je moe bent en nemen ze je ook niet snel serieus, maar je moet voor je zelf opkomen. Ga anders eens naar de dokter en laat bloedonderzoek doen. Misschien komt er wel wat uit.