is dit normaal? (verlangen naar baby)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Eilinora

is dit normaal? (verlangen naar baby)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-09 19:19

ik heb nu bijna een jaar een relatie met mijn vriend.
ik heb eigenlijk altijd gezegt dat ik voor mijn 28ste geen baby zou willen hebben.

maar nu heb ik vooral de laatste 2 maanden best wel veel nagedacht en ontdekte dat ik toch wel heel graag vroeg een baby zou willen.

ik word in oktober 20,dat vind ik nog wel veeeeel te jong....(mijn hart zegt ja maar mijn verstand zegt nee)
het is gewoon niet verantwoordelijk maar mijn verlangen is zooo groot.

ik weet dat mijn relatie met mijn vriend nog vers is...maar ik houd echt heel veel van hem,
maar ik heb heel sterk het gevoel dat ik met hem verder moet gaan,dat hij de ware is voor mij.

hij is zelf ook gek op kinderen,hij wil ze ook zelf hebben ooit.

nu wou ik afwachtten hoe het verder gaat met ons 2 en over 5 jaar ofzo echt serieus gaan denken en overleggen met mijn vriend wat we nu willen.

maar is het normaal dat mijn verlangens nu al zooo sterk zijn??
Laatst bijgewerkt door Mars op 26-06-09 12:28, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: titel verduidelijkt

SuuZzel

Re: is dit normaal??

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 19:21

Ik heb ondertussen 9 maanden met mijn vriend en ik ben momenteel 3 maanden zwanger.. Ik heb altijd gezegd dat ik voor mijn 30e geen moeder wilde worden.. Maar het is goed zo.. Ben nu 25, bijna 26 en we zijn er helemaal blij mee..
Dus nee.. Ik vind het niet heel vreemd.. Het is bij iedereen anders.

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-09 19:25

nou,ik heb hier ook een prins waar een paard geen bezwaar is....honden en katten enzo echter wel,haha

hij is gewoon perfect,attent,gevoelig,wil altijd uitpraten,en zoo lief voor me...hij weet me altijd weer te troosten of op te vrolijken.

enige punt is dat hij een militair is,momenteel op uitzending
dat maakt het moeilijker

SuuZzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 19:27

Ja dat maakt het wel moeilijk ja..
Maar goed, mijn vriend is ook vaker weg dan thuis en ook naar mijn idee de leukste/liefste/beste ter wereld.. Als het goed voelt, waarom niet..
Als je een kindje een solide basis kan bieden is er niets op tegen.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 19:28

dat kan........ ik had het zelf niet :)

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-09 19:29

en dat kan ik op het moment niet,woon zelf nog maar net uit huis op een kamertje en vriend is ook nog thuiswonend,heb wel een fulltime baan met contract

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 19:41

Kan heel goed!
Ik ben nu 23 maar al vanaf mijn 20ste zou een kindje erg welkom zijn.
Helaas is mijn hoofd wat verstandiger als mijn hart wat mijn situatie is niet geschikt om een kind op te voeden.
Zodra het financieel wat beter gaat en we verhuisd zijn kan ik niet wachten om te beginnen.
Nou ben ik al wel bijna 7 jaar samen met mijn vriend.
Laatst bijgewerkt door zonnebloem18 op 25-06-09 19:52, in het totaal 1 keer bewerkt

marrlinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 19:46

kan heel goed hoor :j

ik ben 15, en heb het zelf nog niet hoor (naja af en toe is zo'n babytje wel leuk, maar eerst maar eens een vriend zoeken :)) kijkover een jaar of 5 wel verder :P )

maar we hadden vorig jaar op school een meisje van 16 die -ongewenst- zwanger was. zij is toen getrouwd met haar vriend, en kind gekregen..

daar is ze een paar keer mee naar school geweest, en dan hoor je van die gesprekken op de trap.. _O-

dan blijken er toch heel veel meiden van 15/16/17 jaar te zijn, die dat gevoel wel heel sterk hebben (maar toch verstandig zijn :+ )

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-09 20:10

zusje van mijn vriend vertelde dat een vriendin van haar,ook een meisje van 16, een tweeling zou gaan krijgen

Imaginaerum

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 20:55

Tsja, als jullie het beide goed voor elkaar hebben!
Denk aan studies afgerond, baan, huisje, financieel alles op een rijtje.
Als jullie het echt graag willen en de situatie geschikt lijkt, gewoon doen! :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 21:21

Vroeger was het heel normaal om op je 20e je eerste kind te krijgen en hadden zij die gevoelens ook al. Alleen door de verandering van de maatschappij en het werken e.d. zijn de ideeen veranderd. Nu hoor je eerst een opleiding af te hebben voordat je aan kinderen begint. Het kan dus heel goed dat je die gevoelens al hebt hoor! Mijn oma en moeder hebben beide kinderen op hun 20e gekregen en konden er gewoon voor zorgen.

Ik zou je alleen wel aan willen raden om eerst financieel alles op een rijtje te hebben en een stabiele thuissituatie. Hihi.

Haagsemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 07:55

zonnebloem18 schreef:
Kan heel goed!
Ik ben nu 23 maar al vanaf mijn 20ste zou een kindje erg welkom zijn.
Helaas is mijn hoofd wat verstandiger als mijn hart wat mijn situatie is niet geschikt om een kind op te voeden.
Zodra het financieel wat beter gaat en we verhuisd zijn kan ik niet wachten om te beginnen.
Nou ben ik al wel bijna 7 jaar samen met mijn vriend.

Hier bijna precies dezelfde situatie.
Ook ik wil al vanaf mijn 20ste een kleintje en ben ook 23. Al die tijd heb ik rustig gewacht alhoewel dat soms heel moeilijk is. Iedereen om me heen wordt nu een beetje zwanger of heeft net een kleintje.
14 juli krijgen we de sleutel van onze eensgezinswoning. Financieel gaat het goed beide een goede baan.
In augustus zijn we 7,5 jaar samen.
28 april 2010 gaan we trouwen en dan gaan we eens verder kijken.

tanjazaffira

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 08:05

Hier nog iemand met rammelende eierestokken!
Ik ben nu 24 jaar, woon samen en ben helemaal in luv.
Ook mn vriend wilt graag kinderen, helaas hebben we nu een huis waar een kindje letterlijk en figuurlijk niet in past....
We gaan eerst maar eens zoeken naar een leuk huis en dan maar hopen DAT je zwanger kan worden.

Maar goed, de wens naar kinderen heb ik al jaaaaaren.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 08:39

Ik rammelde vanaf mijn zestiende al. Uiteindelijk ben ik op mijn achttiende zwanger geraakt van onze oudste. We woonden toen een half jaar samen. Ik was 19 toen ze geboren werd, en 21 toen de tweede geboren werd. Mijn zoontje kreeg ik op mijn 22e.

Nu ben ik 24 en voorlopig wel even klaar ;)

LittleRose

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 09:03

Ik vind het ook niet raar hoor.
Ik wil toch ook zeker wel in mijn 20ste kinderen.
Het lijkt me niks om op mijn 40ste nog bij de kleuterschool te staan. Mijn moeder was ook 21
en nu ben ik 19 en zij heeft nog een heel leven voor zich, om zo maar te zeggen.

cocochanel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 09:14

Ik ben nu 24,toen ik mijn verkering met mijn vriend kreeg 6 jaar geleden,wil ik ook heel graag een kindje.. verlangen was onwijs groot...
Mijn vriend toen gelukkig nog niet en ben er nu wel blij om,we hebben de afgelopen jaren heel veel samen gereist,dieren gekocht en heel veel leuke dingen gedaan,als je een kindje krijgt kan dat allemaal niet meer ;)
zou eerst lekker samen met je vriend van het leven genieten,en ze zeggen weleens als je je een beetje uitgeleeft voelt,word het tijd voor kinderen.... ;)
20 is jong,als je dalijk druk leventje krijgt en veel leuke dingen gaat doen gaat het verlangen wel wat afzwakken misschien ;)

Mars

Re: is dit normaal? (verlangen naar baby)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 12:29

[MW] >> [LZP]

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 12:47

Ik ben 25 en woon 3 jaar samen met m'n vriend (7,5 jaar relatie). We willen ontzettend graag een kleintje, maar de stap daadwerkelijk nemen is toch wel erg groot. :D

elady

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 12:51

Citaat:
Vroeger was het heel normaal om op je 20e je eerste kind te krijgen en hadden zij die gevoelens ook al. Alleen door de verandering van de maatschappij en het werken e.d. zijn de ideeen veranderd. Nu hoor je eerst een opleiding af te hebben voordat je aan kinderen begint. Het kan dus heel goed dat je die gevoelens al hebt hoor! Mijn oma en moeder hebben beide kinderen op hun 20e gekregen en konden er gewoon voor zorgen.

Ik zou je alleen wel aan willen raden om eerst financieel alles op een rijtje te hebben en een stabiele thuissituatie. Hihi.

Oohh..we zijn dus gewoon normaal :D :+

Al zolang ik het besef heb hoe je kindjes maakt, heb ik het over kinderen! Ik wil jong moeder worden en dat dat niet helemaal past in het maatschappelijke plaatje: nou en! Kindje is meer dan welkom.

tanya89

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 12:55

Ik ben 20, 2 jaar samen met mijn vriend en zou ook al heel graag een kind willen. Maar onze relatie is niet helemaal stabiel, ik studeer nog én we wonen allebei nog thuis dus het kan gewoon nog niet. Komt vanzelf wel, als ik ooit een kindje mág krijgen :)

AaronYve

Re: is dit normaal? (verlangen naar baby)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 13:00

Ik droom zelfs dat ik een baby vind, hoe erg is dat.
Ik zou wel graag een kindje willen maar op dit moment gaat dat gewoon niet. Nog geen eigen huis en ben dit jaar afgestudeerd, dus wil eerst vast werk hebben. En mijn vriend is nog druk bezig met zijn eigen bedrijf.
Eerst vastigheid en dan de rest. Denk dat dat voor ons het verstandigste is, voor de rest moet iker maar over blijven dromen. :) Ben trouwens 22 en mijn vriend 26.

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 13:02

Je moet alleen niet handelen vanuit je verlangen, maar ook vanuit het standpunt van het kind. Je moet hem/haar alles kunnen bieden, inclusief gelukkige ouders.

En vooral een stabiele thuis kunnen geven, hoewel je natuurlijk niet in de toekomst kunt kijken slaat de angst me soms om het hart als ik zie in welke omstandigheden (mentaal/relatie/huis/...) mensen aan kinderen beginnen. Vele mensen kunnen blijkbaar niet kritisch naar hun eigen leven kijken vind ik, en eventueel besluiten dat het nog niet de tijd voor is. Als het verlangen er is gaan die oogkleppen op en moet er liefst nu meteen een baby komen.

Natuurlijk is niet iedereen zo, maar ik zie er heel veel, helaas.

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 13:05

Ben blij dat ik genoeg verstandige opmerkineg hoor hier. Ik ben 28 en heb ook sterk de kinderwens. Ik geloof niet dat je per see in een relatie moet zitten voor kinderen. 1 op de 2 huwelijken strand en bedoel, dan ben je ook alleen. Dus waarom niet de hele situatie achter je laten en dan gewoon alleen moeder worden. Nou, ik kan mezelf ook wel weer een weerwoord leggen hier. bedoel, Hoe oneerlijk is het om gelijk van het begin je kind al een vader te ontzeggen...
Je hoort het, ik heb genoeg om over te denken en dat doe ik dan ook. Ik besef me ookheel erg goed dat er genoeg ongewenste kinderen zijn en dus hoeft het niet gelijk in te houden dat je zelf kinderen moet krijgen om een kind te hebben.
Hoewel een kinderwens meer dan natuurlijk is, vind ik wel dat goed in gedachten gehouden moet worden dat het een onzelfzuchtige daad zou moeten zijn ( en gelijk ook weer een zelfzuchtige daad word). Je zou een kind moeten krijgen omdat je dat kind een goede start in de wereld kan meegeven. Dat houd in niet alleen financieel, maar ook emotioneel en tijdswijs.
Eerlijk gezegd vind ik dat er tegenwoordig erg makkelijk word gedacht over kinderen krijgen, net zo als over het huwelijk.
Je zou het niet moeten doen omdat jij het gevoel hebt dat je een kind wil, maar omdat je denkt dat je een kind een goed leven kan geven en dat is ongeacht de leeftijd van de moeder of vader. Wanneer jij pas op je 40ste er klaar voor bent dan moet je het op je 40ste pas doen, als je er op je 18e klaar voor bent dan moet je het op je 18e doen. Maar veel meiden vergeten dat wanneer je kinderen krijgt er iemand is die altijd belangrijker zou moeten zijn dan jijzelf. Dus dat houd in opofferingen en wanneer je eerlijk kan zeggen dat je het geen probleem vind dat je je eigen leven op pauze moet zetten en dat je weinig slaap krijgt en je niet meer zoveel tijd voor je vrienden gaat hebben en e krap gaat zitten met geld, dan kan je er misschien aan beginnen...
Maar bedenk ook even de situatie hoe het zou moeten zijn als je er toch onverwachts alleen voor zou komen te staan...

Ik wil niet negatief doen, maar zie het allemaal van een heel erg rieele kant!

gekkesies

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 13:11

Haha, ik weet perfect hoe je je voelt TS.
Mijn vriend en ik zijn beiden 19 en bijna 2 jaar samen, maar goddd wat ben ik blij als we klaar zijn met studeren/stabiliteit in ons leven hebben en een gezinnetje kunnen starten. Vooral die stabiliteit vind ik belangrijk, we zijn nu sowieso nog veel te jong (en vooral 'jeugdig' als je begrijpt wat ik bedoel) om een kindje ook maar iets te bieden te hebben, hoe graag we dat ook willen. :)
Nee hoor, wij wachten nog lekker een aantal jaar, gaan eerst nog een mooie lange reis maken als het even kan en ons 'grote mensen leven' op de rails krijgen, dan zien we wel weer verder. :)

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 13:13

ik vind het erg jong :j

maar iedereen is anders, ik wilde ze wel voor mijn 30 ste, helaas heeft het bijna 10 jr geduurd eer ik zwanger was
ik was nog net 33 toen mijn zoon geboren is,en daarna lukte het niet meer en sinds een paar jaar kan het niet meer :+

maar als jouw gevoel erg sterk is en het overheerst je hele leven en je kan het op alle gebieden aan,dan moet je doen wat je gevoel je ingeeft

ik zou het mijn kind iig afraden om zo jong al aan een gezin te beginnen.