Rotzooi

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Charaz

Rotzooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-09 11:22

Ik weet niet goed waar ik moet beginnen, het is hier zowel een rotzooi in mijn hoofd als in mijn huis.

Toen wij in de dit huis kwamen wonen hebben we veel opgeknapt en zag alles er picobello uit, ik ben toen gaan studeren en werken, vriend werkte al fulltime. Op het moment werk ik, loop ik stage en ga ik nog naar school, daarbij heb ik dan de paarden en mijn zoontje.

Normaal lukt het wel om de dingen die ik nodig heb er tussen uit te pikken, nu hebben wij een huis gekocht en moet ik dus alle papieren voor de financiering opsnorren, voorheen deed ik altijd netjes alles in mappen maar dat is ook versloft en ben ik mijn contract nog kwijt.

Alles in dan een kritisch in mijn huis rondkijk springen de tranen in mijn ogen, ik kan niks vinden, overal is het een rotzooi. Ik begin wel met opruimen maar aan de andere kant komt het er weer bij.... zucht. Hoe krijg ik ooit weer orde in deze chaos.

secricible

Re: Rotzooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 11:25

tja, ik ken het wel.
Ik heb besloten nu in de vakantie 2 weken vrij te nemen en die 2 weken het hele huis langs te gaan, alles op te ruimen, kamer voor kamer. Alles in het sop, enz. enz.
Wellicht is dat een idee?

Stravero

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 11:25

Heb je geen lieve vriendinnen die klaar staan om je mee te helpen?? En even lekker erop uit kan ook helpen om weer een frisse, leuke week te beginnen.... :(:)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 11:29

Neem een dag vrij en ga dan goed aan de slag, begin per kamer en niet in 1 keer alles.
Zet op papier wat écht moet gebeuren :)
Elke dag bijhouden scheelt echt een hoop werk uiteindelijk! Als je vriend je zoontje in bad oid doet (of jij) dat je in die tijd even alles bij langs gaat.
Als je het laat liggen, stapelt het zich alleen maar op.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-09 11:33

Een dag vrij nemen is onmogelijk op dit moment, ik weet dat als ik het laat liggen alles zich opstapel.

Lieve vriendinnen heb ik wel, maar ik schaam me ontzettend voor hoe mijn huis er nu uitziet dat ik die niet eens durf te vragen.

Over 3 weken heb ik vakantie van mijn stage en dan 2 dagen extra in de week vrij, dus dan ga ik alles eens onder handen nemen. Moet alleen NU mijn contract nog gaan vinden en dat is een beetje het probleem.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 11:37

Kun je niet je vriend even laten zoeken? ik weet uit ervaring dat als ik iets niet kan vinden onder druk, ik het echt nooit vind :=

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 11:45

Als je iets zoekt, vindt je het nooit, daar heb ik ook altijd last van.

Laat je vriend of jou/zijn ouders eens zoeken, waarschijnlijk zullen zij het wel vinden.

Succes, vergeet je niet op z'n tijd je rust te nemen die je nodig hebt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 11:48

Als het een echte vriendin is, zit die echt niet met de bende :) Dus laat dat geen belemmering wezen.

Enfin, mbt je contract : probeer eens terug te denken wanneer je het, het laatst in handen hebt gehad, waar was dat voor, wanneer was dat? Wat heb je ermee gedaan, in welke kamer was je? Even teruggaan in je gedachten kan heel goed helpen :) Echt!

Probeer anders nu even al je papierwerk bijeen te rapen en even grof te sorteren. Facturen / verzekering / reclame etc. en dan kom je het vast gaandeweg tegen :)

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 12:03

owww vreselijk idd.. ik heb mezelf hierdoor aangeleerd dat ik alles achter mn kont opruim en als ik dat niet doe dat ik pas ga leren, koken,slapen, douche ofzo als het is gebeurd.. dan is het iedere keer 10 min maar hou ik orde tussen mn oren anders wordt ik gek!

Ik kan me voorstellen dat je je vrienden niet wilt vragen, maar misschien werkt het wel als je hulp hebt.. hoe oud is je kindje? Als die te jong is zet je hem lekker een dagje bij de oppas, anders kan die misschien wel meehelpe op een speelse manier! Misschien kan je moeder je ook een extra handje helpen?

Wat heel goed werkt is idd een planning maken, per kamer aan de slag te gaan en alles te sorteren, dus het speelgoed bij elkaar, papieren bij elkaar ed en dat ga je dan rustig uitzoeken maar je hebt wel al overzicht!

succes iig

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-09 12:21

Nou het contract is gevonden en ik ben bezig met opruimen en nu is mijn complete sleutelbos spoorloos terwijl ik die een uurtje geleden nog gehad heb om spulletjes uit de auto te pakken.

Ik ben echt een ramp...

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 12:22

En belangrijkste: zet dan direct een vuilniszak naast je neer, zodat je alles wat weg kan, ook direct weg doet :)

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 12:28

Charaz schreef:
Ik ben echt een ramp...

of gewoon toe aan vakantie, wat meer tijd voor jezelf, minder stress en slaap?

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-09 12:39

Ja zo zou je het ook kunnen noemen haha.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 12:41

Weet je wat het grootste voordeel is? als eenmaal alles op orde is, zorg je er wel voor om het netjes te houden omdat je dit niet nog een keer wilt hebben :)

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 12:55

tjah, dan is dit alles at je wilt horen maar je kan beter nu even jezelf tot halt roepen en alles weer op orde brengen zodat je vol energie weer aan de slag gaat dan dat je jezelf dood loopt en over een paar maanden voor ruim een half jaar thuis zit!

Ik weet het, dat gebeurd alleen bij andere en het is aanstellerij, tot je echt niet meer weet hoe of wat en je je bed niet meer uitkomt van ellende.. heb het ook gehad, ik heb nooit geluisterd en daar de prijs voor moeten betalen dus... leer alsjeblieft van de fouten van andere en negeer de signalen van je lichaam en hoofd niet ok!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 14:02

Wat doet je vriend nu in het huishouden? hij is ook verantwoordelijk voor het op orde houden :) Misschien kunnen jullie samen een goede taakverdeling maken?

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-09 14:04

We hebben op t moment niet echt een taakverdeling, ruimen af en toe beiden wat op.
Heb net al een hele hoop gedaan en vind het fijn om jullie reactie's te lezen.

Mocht iemand nog tips hebben om het gestructureerder te krijgen, graag!

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 14:05

Oei, heel herkenbaar helaas. Op het moment valt het allemaal wel mee.
We hebben namelijk een schoonmaakster nu, eens per week. En we willen daar wel zoveel mogelijk profijt uit halen, dus we zorgen dat alles opgeruimd is als zij komt. En als je dat dus elke week doet, dan is het dus ook echt weinig werk.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 14:12

Maak maar gewoon die taakverdeling, uiteindelijk is het gewoonte geworden en heb je dat niet meer nodig :)
Bevalt mij erg goed! Dan gebeuren alle dingen ook echt die moeten gebeuren :)
En kun je elkaar ook beter aanspreken als bepaalde taken zijn blijven liggen.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 14:16

Mee eens :j
En dan ook meteen afspreken hoe vaak iets gedaan moet worden bijvoorbeeld. Want ik weet niet hoe jouw kerel is, maar de meesten moet je gewoon heel duidelijk bij zijn.

Dus niet zeggen: zou jij even de vuilnisbak leeg willen gooien? Maar zeggen: zou jij Nú even de vuilnisbak leeg willen gooien? :+

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 14:19

hahah jaaaa precies! :D
Stille hints snappen ze niet :+
Gister nog tegen mijn vriend: goh... de vloer in de keuken is ook vies. Zegt hij: ja, ik zie het inderdaad.
Dat was het :+
Ik had moeten zeggen: schat, je zou de vloer schoonmaken maar dat heb je niet gedaan. Wil je dat nu doen?

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 14:21

Precies :j
Ach, ik heb het ook moeten leren hoor. Ik mocht eerst oefenen op huisgenoten en toen op mijn eigen vriendje. De laatste 4 jaar gaat het vlekkeloos :+ :j

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 20:10

Ik heb eens in een vorige leven schoongemaakt.
En ben toen ingeroepen door een vrouw voor maar 4 keer omdat ze niet door haar huis heen kwam.
Zag niet wat weg moest en wat er moest blijven en niet wat er moest gebeuren, ook twee hele drukke mensen en ja dan krijg je dat.

Heb in die 4 keer haar hele huis overhoop gehaald en herordend, alles bij elkaar misschien 10 uur en toen was het weer goed.

Denk dat het op momenten dat je het zelf niet meer ziet zitten erg handig is om zo iemand te hebben, die gewoon even drastisch door je huis heen gaat *ik heb natuurlijk wel overlegd over wat ik weg gooide* en ging door tot aan haar kledingkast.

Mens blij en ik blij :D

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-09 20:28

Nou Sily dat klinkt ideaal is het overwegen waard.

Ik ben net in de weer geweest met alle spullen voor de hypotheek en vriend opdracht gegeven tot ook wat opruimen, mogen jullie raden wat ie gedaan heeft.... 0,0.

Bah kan hier zo verdrietig van worden, barst de hele dag al in huilen uit en ga nu zelf maar weer verder.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 20:37

Tsja, en dat is dus wat je niet moet doen. Gaat helemaal tegen je gevoel in, dat weet ik, maar zo leert ie nooit dat het menes is. Zeg ook duidelijk wat het met jou doet.
Meeste mannen kijken er gewoon heel anders tegenaan, pas als jij zegt dat jij er heel veel last van hebt, dan pas nemen ze het vaak serieus. (Natuurlijk zijn niet alle mannen zo, maar vaak werkt het wel zo).
En waarom zou jij dit alleen moeten doen? Is het niks om samen aan de slag te gaan dan?