Je dromen waarmaken

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

marcha1987

Je dromen waarmaken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-09 19:51

Op het moment lees ik en merk ik veel dat mensen hun dromen waarmaken of vaak ook het roer omgooien.
Wie nog meer?
Wie heeft er plannen en gaat die dan ook uitvoeren, varierend van meer sporten tot miss wel naar het buitenland verhuizen?
En ook wie heeft er bij sommige dingen om dit te realiseren hulp nodig en wie bied het aan (okej een sport maatje is zo te vinden een mede verhuizer het land uit wat minder :P).
Maar goed, wie durft, vraag en of bied zich aan?

Natuurlijk vast benieuwd naar mijn doelen/dromen, niet meer als dus meer sporten, het huisje voor de winter klaar te hebben en een doel voor mij met mijn pony te vinden. (nadat ik normaal en ontspannen met haar in de bak kan rijden)
En tja, een goede baan zoeken en hopelijk het paard van de buren te kunnen leasen voordat ze verkoct wordt.

Goh, dacht dat ik er niet zoveel had eigenlijk haha.

Maar wie durfd nog meer zijn dingen openbaar te maken en zo ook een beetje een stok achter de deur te krijgen en/of elkaar te steunen?!?
(Sorry als het vaag staat hoor)

(Oeps uhm, een van de mods, dit hoort nu ik het terug lees denk ik beter in de huiskamer... Sorry, zouden jullie het kunnen verplaatsen? Dank je)

mysecrets

Re: Je dromen waarmaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 19:58

Ik ga na de zomervakantie beginnen aan de opleiding paardenhouderij niveau 4, als ik klaar ben wil ik iets voor mezelf beginnen (denk aan: pensionstal, trainingsstal, eigen winkeltje, fokstal... weet nog niet precies wat dus :P) en wil met me paard rustig aan gaan trainen tot M niveau of hoger en daarna gaan springen, zo hoog mogelijk..
Weet niet wat er allemaal in zit, hij is 3.
Dit wil ik waar gaan maken!

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 20:01

Mijn dromen waarmaken doe ik wel, alleen op een 'veilige' manier. Emigreren lijkt me erg gaaf, maar zou ik nooit durven/doen! Kan familie en vrienden echt niet missen!

Ik maak mijn envoudige dromen waar! Door mijn eigen paardje te kopen, en te trouwen met mijn vriend :o (Dat laatste duurt nog minstens een jaar, maar gaat wel gebeuren :D)

SilverStorm

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 20:40

k heb pas het roer weer helemaal omgegooid om toch mijn droom *school afmaken* te kunnen volbrengen. k denk dat het nu eindelijk ook in mijn hoofd verwerkt is (de verhuizingen, de andere omgeving, de extra werkuren, t was zo erg dat ik echt nergens meer zin in had en alleen als een drone naar werk ging, school als een schaduw deed en voor de rest weinig enthousiasme voor de mooiste dingen in mijn leven had, lijkt nu voorbij te zijn.. het is weer leuk allemaal!), maar wat betreft de stok achter de deur ik moet weer gaan tekenen en schilderen.. dat is mijn plan.....gooi die stok maar heel vaak naar mijn hoofd :P anders kan ik school ook wel vergeten.

Lieke__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 21:17

Ik ga volgend jaar 10 weken in het buitenland stage lopen. Niet echt een droom, maar zeker wel een kans!

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 21:21

Ik heb het gedaan! Ik ben gestopt met lesgeven op een basisschool en ben weer gaan studeren. En ben nu net afgestudeerd als operatieassistent. En het volgende plan ligt al weer voor de deur. Werken als operatieassistent in Engeland. Een lang gekoesterde droom en nu met extra stok aangezien ik heel graag permanent bij mijn vriend wil zijn, en die is Engels.

Gewoon doen! Als je het wil, probeer het. Het is erger spijt te hebben van de dingen die je niet gedaan hebt.

marcha1987

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-09 21:46

Ik ben er in iedergeval nu wel zeker over een ding uit, de richting die ik op wil gaan met mijn pony.
Net bij de buurman geholpen met pinken (oudere ongedekte kalfjes) binnen zetten en er wouden er 3 niet, pony opgezadeld en gaan (eerst gevraagd en het mocht, onder luid gegniffel....) Maar het ging (dit vond ze zelfs erg leuk, bakwerk is niks voor der), dus ik ga proberen western te rijden, en daar zo goed mogelijk in worden.

Yoshimi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 21:57

Ik ben ook redelijk op weg naar het waarmaken van mijn dromen.
Volgende week ga ik, na 2 jaar samenwonen, toch op kamers! Daar droomde ik eigenlijk vanaf m'n 15 van, maar het kwam er nooit van.
Nog een droom die ik hoop te verwezelijken, is volgend jaar 6 maanden stage lopen in Canada. Ik moet alleen nog op zoek naar een stageplaats, maar ik weet niet goed hoe ik dat aan moet pakken. Daar kan ik best een stok voor gebruiken!

Claudienee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 22:18

Ik ga écht met een goede instructrice aan alle verbeterpuntjes werken. Mijn doel is om dit zomerseizoen op de onderlinge wedstrijden nou eens echt een ontspannen, nette proef neer te zetten waar ik zelf ook tevreden mee ben. Dit klinkt misschien niet erg speciaal, maar voor mij is het dat wel ;)

Een ander goed voornemen is zelfstandiger worden met wat pepper in de kont. Structureel schoonmaken, boodschappen doen, ook eens een wasje draaien.. Kortom; weg met de chaos!

xxsweet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 22:23

Mijn grote megadroom is om te emigreren.
In november ga ik het proberem door naar het land zelf te gaan en ik hoop dat ik er kan blijven maar dat is erg moeilijk. Ik kijk nu gewoon hoe het loopt, alle opties blijven open en zou dus ook weer terug kunnen komen naar Nederland. En dan moet ik het later maar eens weer proberen haha.

Lotje02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 22:47

Ik heb mijn droom waargemaakt afgelopen maand. Ik heb een paard gekocht!! Ik heb altijd al een eigen paard willen hebben maar ben eigenlijk nooit echt op zoek gegaan. 2 maanden geleden kwam ik mijn droompaard tegen (eigenlijk was ze alles wat ik niet wilde, maar ik werd toch verliefd) en toen heb ik besloten om er gewoon voor te gaan!

En over een weekje ga ik samenwonen met mijn vriend, ik laat hier mijn vrienden, familie, werk, manege enz. achter om bij hem te gaan wonen! We wonen maar een uurtje van mij huidige woonplaats af, maar toch een grote stap!

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 22:57

Hier een oude stok, waaraan je kan zien dat met heel veel creativiteit alles mogelijk is als je je er maar voor inzet:

vier jaar geleden was ik mijn leventje helemaal zat. Ik zat met een vriend die elke avond tv kijken en sukkelend het leven doorgaan wel prima vond.

Ik had er genoeg van en kwam ook in een stormachtige toestand terecht, waarin hij mij het huis uitzette en ik op straat stond met een paard en een auto een diploma op zak en geen inkomen... Ik leidde tot dan toe een leven waarin ik mezelf totaal kwijt was geraakt. Het was alsof ik wakker werd ineens en dacht 'hè ben ík dat, ben ík zo geworden?'

Toen heb ik drie maanden op een paardenfokkerij gewerkt, die mensen en de omgeving en de tijd om na te denken hebben me tot inzicht gebracht dat je je dromen moet nastreven.

Later kwam ik arno8 van bokt tegen, omdat hij weleens kwam helpen met bekappen op de fokkerij (kon wel wat hulp gebruiken daar). Van het één kwam het ander.

We hadden een grote droom: een paardenbedrijf met als doel kennisverspreiding over paardenwelzijn, natuurlijk bekappen, NH & bitloos rijden
Ok we kunnen er niet van leven, maar we hebben het bedrijf wél en we zien ook de resultaten ervan. Meer en meer mensen in deze omgeving zeggen hun boxje op bij de pensionstal en zoeken wat anders.

Ik wilde ook niet meer in een rijtjeshuis wonen, omdat dat voor mij synoniem geworden was voor een verstikkend burgelijk bestaan zonder enige afwisseling, waarbij je vooral moet voldoen aan patronen en verwachtingen opgelegd door ánderen. Ik ben er gewoon allergisch voor geworden (dankzij mijn ex....). Nu woon ik in een piepklein houten huisje, vrijstaand met een grote tuin!

Mijn vriend had zelf al twee paarden en ik heb er twee, we staan dicht bij de duinen op een eigen gehuurd weiland en zijn zo vrij als een vogeltje. We kunnen gaan en staan waar we willen met de paarden en lekker van de prachtige natuur genieten en met de paarden in zee zwemmen.

Een vriend mét paarden is toch ook wel een enorme verademing. En toevallig is hij ook allergisch voor rijtjeshuizen en houdt hij ook niet van huisjeboompjebeestje.

Tuurlijk blijft er altijd wat te dromen over: ik zou graag een eigen manege/pensionstal beginnen met bitloos, ijzerloos, spoorloos paarden. En of de paarden aan huis hebben, maar in déze regio is dat gewoonweg niet te doen. Tenzij je de loterij wint. Tot die tijd doen we het met de mogelijkheden die hier zijn en dat lukt aardig :j

Vorige zomer mijn laatste 'leven omgooi actie' gedaan. Ik werkte in het bedrijfsleven en wilde niet meer 8 uur per dag achter een computer. Ik ben weer gaan lesgeven, iets wat ik echt heel leuk vind :j. Ik werk op een vmbo groenschool en kijk uit op de geitenweide met schaapjes en geiten. Daar voel ik me helemaal thuis. Veel leerlingen hebben paarden/rijden op de manege/verzorgpaard, dus ik kan heel vaak onder werktijd over paarden praten :P

SilverStorm

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 23:25

arabesk dat eerste stukje herken ik. je veranderd helemaal he? zonder dat je hetzelf door hebt

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 23:37

SilverStorm schreef:
arabesk dat eerste stukje herken ik. je veranderd helemaal he? zonder dat je hetzelf door hebt

Vreselijk ik was bezig met het aan het ideaal plaatje te voldoen: de verwachtingen van schoonouders, vrienden en collega's. Compleet mezelf verloren %)

Op een dag word je wakker en denk je 'he dit is niet zoals ik mijn leven wil leven'. Alleen weet je nog niet hoe dan wél, dat kwam bij mij geleidelijk. Of je weet het eigenlijk wel maar denkt dat het onmogelijk is en onderneemt bij voorbaat geen poging. Totdat je ontdekt dat er wel degelijk mogelijkheden zijn. :D

Kukkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 23:54

O, dat jezelf helemaal verliezen ken ik zo goed... al verloor ik me ooit op een boerderij, met twee paarden, geiten, een hond en een vrijstaande boerderij langs het ijsselmeer. Niet bepaald een leven wat je makkelijk vaarwel zegt.
Maar het mezelf weer vinden toen ik dat toch deed was heerlijk! Daarna naar Texel verhuisd (voor het wonden likken) en nog later maar weer een hele HBO opleiding gedaan naast een fulltime baan.

Kortom, het roer is heel vaak om gegaan. En afgelopen najaar na een mooie vakantie met mooie ontmoetingen ben ik gewon teruggegaan daar naartoe om er een maand te wonen. En wellicht langer om het roer helemaal om te gooien. (Wéér een eiland ;) ) Toch niet aangedurfd... en nu vaker dan ik zou wilen spijt. Dus wie weet.... ga over 3 weken weer, en misschien daarna wel voorgoed. Al betekent dat opnieuw dat ik een paard moet verkopen, mijn liefste schattekat moet wegdoen en echt alles achter moet laten. Maar ook dat ik mijn freelance bestaan opnieuw moet opbouwen in een vreemd land, met een vreemde taal (lekker handig voor een journalist).

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 01:14

Mijn grote droom gaat uitkomen. We gaan emigreren! Naar een mooi en zonnig eiland met vriendelijke en rustige mensen: La Palma.
En het was een lange weg om dit te besluiten. Je gaat niet over 1 nacht ijs. En de weg is nog lang niet af. Eind augustus vertrekken we. Met wat spaarcentjes, plannen, een paar afspraken en hele hoop goede moed.
Niet geschoten is altijd mis. Ik ga dit hoe dan ook als een geweldige ervaring beschouwen en ik hoop dat vriendlief en ik samen veel geluk zullen vinden daar.

Kathleen_vW

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 01:18

Ik ben momenteel mijn droom aan het waar maken. Ik ben al sinds jongs af aan helemaal fan can Amerikaanse Oldtimers en ik heb altijd gezegd: Ooit, rij ik in zo'n auto. Ik had geen geduld tot aan mijn pensioen, dus ik heb gewoon al de auto van mijn dromen gekocht. Het is een Chevrolet Caprice uit 1968 geworden, bij uitstek mijn favoriete Chevy model ooit gemaakt. Momenteel wordt de auto gerestaureerd, wat wel veel geld kost, maar het ook helemaal waard is :)

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 01:28

Wat een leuk topic! Ik heb altijd geroepen dat ik nog wel eens in het buitenland wilde werken maar ondanks dat ik flink wat mogelijkheden heb gekregen was er altijd een reden om het niet te doen.

Maar uiteindelijk heb ik toch de stap gezet. Ik typ dit bericht vanuit de USA waar ik de komende maanden nog zit om paarden te rijden.

marijke09

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 03:23

Ik ben 2 jaar geleden met mijn ouders naar Nieuw Zeeland verhuisd, we hebben hier nu een rijschool, paarden winkel, hengst en doen training/verkoop. Ik had hier in NL nooit aan kunnen beginnen......het is echt een droom...aankomend jaar stop ik met school om fulltime met de paarden te werken (begin november) en zou erg graag ooit een keer weer wedstrijden rijden (nu geen tijd voor haha). Dus ik blijf gewoon dromen

Rytm

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 06:13

Ik ben bijna anderhalf jaar geleden op 19-jarige leeftijd van Nederland naar Belgie verhuisd om bij een dressuurstal te gaan werken en rijden. Ik heb het hier geweldig, leer ontzettend veel, krijg heel veel les op heel veel verschillende paarden. Ga mee op internationale wedstrijden. En zie en hoor gewoon ontzettend veel dingen die je normaal niet mee zou krijgen.
Dat is ook echt wat ik wil, alles op alles zetten om zo hoog mogelijk in de sport te geraken.

En dat is echt niet makkelijk af en toe, ik zit 350 km van m'n familie vandaan, werk 6 dagen in de week en kan niet zomaar voor elk wissewasje naar huis. Dat betekent dat ik verjaardagen, kerst en of oud&nieuw, speciale gelegenheden meer dan vaak mis. Heel soms ga ik eens naar huis voor het een of ander maar moet heel veel keuzes maken en ben dus al heel veel vrienden kwijtgeraakt op deze manier. Dat doet best wel eens pijn..

Maar ermee stoppen komt voorlopig nog niet in m'n woordenboek voor, dus ja.. ik ben hard op weg om m'n droom waar te maken.. maar tegenslagen en moeilijke periodes.. die komen er, hoe dan ook.

kaatjemuts

Woonplaats: in een klein onuitspreekbaar gehuchtje in friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 06:28

3 jaar geleden heb ik het roer omgegooid...
mijn moeder overleed toen en ik had op dat moment een baan waarin ik mij helemaal niet goed voelde. Ik heb mijn baas verteld dat ik mezelf een paar maanden zou geven om een andere baan te zoeken en anders zou ik per een bep. datum ontslag nemen. Net een paar weken voor die datum had ik een andere baan gevonden en ben in de tussentijd voor een maand naar amerika vertrokken om daar paarden te gaan rijden...

Nu ben ik weer eigenlijk aan verandering toe. Ik heb een huisje gekocht en ga weer voor een maand naar amerika. Op zich ook alweer een verandering, alleen...amerika is ook erg aantrekkelijk, dus misschien.... ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 07:35

ik heb ook het roer omgegooid.
ben naar een andere pensionstal gegaan. heb mijn haf verkocht en mijn voormalige bijrijdpaard op stal gehaald,dat geeft me zoveel rust.
verder zoek ik nu een nieuwe baan,ga ik dus weg bij mijn huidige werk.
ik ga een woningruil doen en in de stad wonen.
ik heb besloten meer te willen reizen en ga deze zomer(als het goed is)een voor mij nog onbekende stad opzoeken.

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 12:31

Ook ik ga van baan veranderen en ik ga begin volgend jaar verhuizen. := *bang*

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 18:26

Ik ga volgend jaar een jaar naar het buitenland. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 18:54

Ook voor een jaar naar het buitenland.. Australië.