kosten apk en beurt...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

juval

kosten apk en beurt...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-09 08:39

gister sloeg ik dus echt stijl achterover van de rekening van de garage. Onze auto is vorige week gekeurd en heeft een grote beurt gehad. Er was niet veel bijzonders aan de hand, alleen remblokjes.

de rekening was € 460,-!!! (= 1000 gulden)....

is dit normaal? ik vind het echt gigantisch veel zeg.. (daar gaan mn dromen voor een nieuw zadel weeer)

wat betalen jullie voor apk en grote beurt?

Noukie

Re: kosten apk en beurt...

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 08:40

Laatste keer 650, maar toen was er ook vrij veel gedaan.
Ik spreek altijd met ze af dat ze moeten bellen voor ze gaan repareren en dan kosten bespreken, de prijs van de beurt hangt af van wat ze maken etc natuurlijk.
APK zelf zonder reparaties is tussen de 20 en 50 ofzo?

Davinia_Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 08:41

Grote beurt weet ik niet, heb mijn auto nog maar een jaar en in april had ie een kleine beurt gehad. Er was niets mis mee, niets aan gedaan, behalve olie ververst etc. Kleine beurt en apk kostten mij 200 euro.

Bonechi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 08:42

Volgens mij kost de apk 35 euro (vorig jaar iig) . Je kan idd het beste afspreken dat ze je bellen met het keuringsresultaat en dan afspreken wat de kosten worden.

Wat ook wel eens loont om je auto bij garage A te laten keuren, vragen wat er vervangen moet worden, wat dat bij hun gaat kosten en dan met dat lijstje nog eens 2 garages te bellen. Kans dat je dan al goedkoper uit bent...

Kattenbak

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 08:42

Zuur :+

Maarreeeehhh reken jij nog om in guldens? :D

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 08:46

Tja, er gaan gewoon veel uren in zoiets zitten. Mijn hubbie doet alles zelf en is er een dag mee kwijt, meestal. Laatst heeft de auto een megabeurt gehad en dan is hij er twee dagen mee kwijt, samen met zijn broer. Uren zijn duur...

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 08:48

Ik vind het nog weinig eerlijk gezegd :o Ik was de laatste keer door de 800 euro kwijt ( moest ook wel het één en ander gebeuren, en wat nieuwe banden, die zijn ook niet goedkoop ). Ik moet wel zeggen dat de apk er dan gratis bij zit, en een jaarlang pechhulp.
Ik vond het zelf dit jaar ook wel te gek worden en ga aankomend jaar naar een andere garage. Maar met jouw bedrag zou ik echt blij zijn, ik reken toch zeker wel op zo'n bedrag bij een grote beurt.

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 09:01

Ja APK keuren en grote beurt vallen mij dan ook nog wel mee.
De grootste kosten is het uurloon van betreffende monteur; dat is altijd de hoogste kostenpost aan je rekening. Blokjes zelf zijn het duurste niet; wel de tijd die erin gaat zitten.
APK keuren is vaak ook al een uur werk maar zit meestal wel bij de prijs inbegrepen.

Ik spreek ook altijd een prijs af met de garage en met de opmerking dat ze even bellen om te overleggen als het boven een bepaald bedrag uitkomt. Zo kom je niet voor onverwachte verrassingen en kun je beslissen of je de bewuste reparatie wel/niet laat doen (door hun).

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 09:05

Zoo dat is ook wel erg duur! Ben ik mooi blij dat mijn vriend automonteur is, thuis werkt en dat allemaal voor mij doet pfff... alleen grote onderdelen moet ik wel inkoopsprijs betalen, maarja :P.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 09:06

Blijkbaar geen flauw benul wat dit kost, ik vind het een heel mooi prijsje dr zijn auto's bij waar je dit al betaald voor een wiel....

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 09:08

APK kost meestal niks, maar een grote beurt die kost aardig wat centen ja. Kleine beurt kost meestal rond de 100 euro.
Dus nee ik sta er niet van te kijken :n
Vind dat je er eigenlijk nog aardig vanaf komt :o

Ronne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 09:09

Ik laat de auto altijd keuren bij een garage waar ze zelf niet repareren, zo weet ik zeker dat ze er geen onzin dingen bij op gaan tellen die 'toch ook zeker wel vervangen moeten worden', dat scheelt aanzienlijk in de kosten! Mocht er dan toch iets niet goed zijn, ga ik naar een beun bij ons in de buurt. Scheelt echt honderden euro's!!

Maar ja... dan nog kost het soms ff flink geld... maar ik vind 460 euro wel veel hoor! Ik betaalde nog minder toen de hele koppelingsplaat vervangen moest worden!

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 09:11

Litterbox schreef:

dat kun je beter soms wel doen...dan heb je meer door dat dit geen normale prijzen meer zijn

rossebol

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 09:12

Ik moet zeggen dat ik het reuze mee vind vallen hoor als ik van mijn man wel eens hoor hoeveel werk in alles zit.
Ik ben blij dat hij monteur is dus het zelf doet.
Want het blijven flinke bedragen

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 09:14

TS google voor de gein eens op grote beurt vs kleine beurt. Dan zul je zien dat er bij een grote beurt de hele auto incl alle knopjes, lampjes vloeistoffen, mototrblok enzovoorts wordt gecontroleerd.
En ja daar zal je voor moeten betalen.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 09:14

geerke schreef:
Litterbox schreef:

dat kun je beter soms wel doen...dan heb je meer door dat dit geen normale prijzen meer zijn

Ik vind het eigenlijk niet een uiterst schokkend bedrag hoor.

Tja, ik was goedkoper uit afgelopen keer, maar ik had dan ook een klein en retegoedkoop auto'tje met bijvoorbeeld al de goedkoopste banden eronder.
Mijn vriend was voor zijn apk en grote beurt plus nieuwe banden trouwens twee keer zoveel kwijt als de TS, ligt er maar net aan wat voor auto je hebt ook nog.

pitbullgup

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 09:15

Is vrij normaal hoor. Grote beurt is niet zo goedkoop (apk is dan wel gratis gelukkig).
Heb 3 weken geleden ook gehad maar toen moest er ook een nieuwe uitlaat onder en wat andere dingen en de rekening is toch wel een dikke €800,-

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 09:16

Bij mijn dealer kost een grote beurt rond de 250 euro en APK 50 (voor een diesel). Ik spreek altijd af dat ze niets buiten de afgesproken dingen mogen doen. Als ze iets tegenkomen, bellen ze mij en geven een telefonische prijsopgave waar ik ja of nee op zeg. Vorig jaar was ik in totaal 1500 euro kwijt aan mijn auto (electrisch raam kapot, vervangen achteras, remschijven, carterpan en ga zo maar door...) Het gros heb ik bij de dealer laten doen behalve de vervanging van de achteras. Hit was 600 ex BTW bij de dealer en bij mijn oude vakgarage 260 incl BTW.

Dus van te voren goede afspraken maken en voor al het extra's een prijsopgave vragen. Een goede garage zit er in het echt niet meer dan een paar tientjes vandaan (meestal erboven).

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 09:17

het probleem is meestal dat dit soort dingen vaak door iemand die stage loop gedaan word,en er wel gerekend word alsof het opperhoofd van de monteurs is bezig geweest.....

EvaLuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 09:17

Ik was afgelopen maand iets meer dan 900 euro kwijt voor een redelijk nieuwe auto....grote beurt, apk en nieuwe uitlaat.

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 09:21

Monteur kost ongeveer 70 euro per uur toch?

pitbullgup

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 09:26

geerke schreef:
het probleem is meestal dat dit soort dingen vaak door iemand die stage loop gedaan word,en er wel gerekend word alsof het opperhoofd van de monteurs is bezig geweest.....

Gelukkig word de mijne altijd door de oom van mijn vriend gedaan die bij de garage werkt *D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 09:31

Ik vind de prijs heel erg meevallen.
Alleen APK is meestal niet zo duur, ik betaal altijd 29 euro, maar alleen als er verder niks aan de auto moet gebeuren.

De laatste keer was ik 650 euro kwijt en dat vond ik echt ontzettend goedkoop als ik bekijk wat er allemaal gedaan is.
- nieuwe voorbanden
- nieuwe remblokjes
- nieuwe handremkabel ( ja, ik reed dus eigenlijk zonder remmen :oo )
- nieuwe radiator

Koopje dus ;)

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 09:33

Ik vind het wel meevallen eigenlijk...
APK kost al gauw rond de 50 euro.
Bij een grote beurt word de olie ververst en de vloeistoffen bijgevuld. De remmen worden gereinigd. Distributieriem , V-snaren, banden, verlichting, ruitenwissers, uitlaat, koppeling en remmen worden gecontroleerd. Oliefilter, luchtfilter, brandstoffilter en bougies worden vervangen.
En dan natuurlijk nog de arbeid.

Als blijkt dat er eea niet goed is en vervangen moet worden, zoals je remblokken, distributieriem of banden, dan ben je een aardig eindje verder qua kosten.

Laatst was mijn radiateur lek, dus moest een nieuwe in, alleen het wegslepen kostte me al 70 euro..hadden ze ff 1,5 uur voor gerekend (bullshit, van ze zijn nog geeneens een uur op pad geweest...) Daar schrok ik dus wel van.
Zo blijkt maar weer, alle waarde naar zijn geld.

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 09:37

Ze hebben ook naar je toe moeten komen hè ;).