Gesneden fruit, waar betaalbaar?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Equidea

Gesneden fruit, waar betaalbaar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-09 08:29

Ik hou toch zo van fruit, vooral lekker als het al in stukjes gesneden zijn.

Maar dat is onbetaalbaar bij een hoop supermarkten :oo!

Wie weet of je het ergens wél betaalbaar kan kopen?

Tallie1979

Re: Gesneden fruit, waar betaalbaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 08:30

Dat word toch zelf snijden dan :P Gesneden fruit is nou eenmaal duurder..

Ik koop het fruit wel eens met 35% korting bij appie.. :)

Bonechi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 08:30

Ik denk dat de makkelijkste oplossing toch is om het fruit vers te halen en zelf even een paar minuutjes uit te trekken om het schoon te maken. Wie de luxe wil dat een ander dat doet, betaalt daarvoor...

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-09 08:32

Bonechi_ schreef:
Ik denk dat de makkelijkste oplossing toch is om het fruit vers te halen en zelf even een paar minuutjes uit te trekken om het schoon te maken. Wie de luxe wil dat een ander dat doet, betaalt daarvoor...

Niet alleen dat hoor, het is gewoon makkelijk voor bijv school, en wanneer je geen ruimte hebt voor je complete watermeloen en ander fruit.

Bonechi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 08:33

Dat geldt voor mij ook, (werk) maar dan maak ik het thuis even schoon voordat ik het meeneem ;)

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 08:35

Goedkoopst is de markt, zelf haal ik het bij AH en heb gewoon een weeklimiet van 5-10 euro soms kan ik maar 1 ding kopen en soms iets meer maar ik haat ook fruit ben al blij dat ik 1 necatarine en 2 trosjes druiven naar binnen werk ik 1 week tijd :D

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 08:37

een blik??

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 08:39

Gesneden fruit is altijd duur inderdaad, gisteren heb ik 1.5 euro voor een gesneden appel betaald. :=

Enigste oplossing is zelf snijden, en kleiner fruit kiezen denk ik

Aeris

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 08:39

Of dat ingevroren fruit dat ze bij de Aldi hebben?
Natuurlijk lang niet zo smakelijk dan versgesneden zelf fruit, maar als je dat wil en je wil er niet te veel aan uitgeven, dan wordt het toch zelf snijden en fruit kopen op de markt...

lejo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 08:41

Equidea schreef:
Niet alleen dat hoor, het is gewoon makkelijk voor bijv school, en wanneer je geen ruimte hebt voor je complete watermeloen en ander fruit.

De hele watermeloen in stukjes snijden en per portie in bakjes/zakjes doen, heb je 4 dagen fruit voor de prijs van een halve portie voorgesneden.
Helaas is voorgesneden altijd duurder dan zelf snijden.
Daar komt het voordeel nog eens bij dat je zelf lekker het fruit kunt kiezen waar je zin in hebt.

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 08:43

Gewoon zelf snijden is de oplossing. Koop een paar tupperware bakjes, stukjes fruit er in en dan een beetje citroen/sinasappelsap erbij tegen het oxideren. Zo doe ik het zelf ook. Ik koop heel vaak een verse ananas ( was deze week 0.99 bij de Lidl! ), snijden is een beetje een karwei,maar dat doe ik alvast op zondag. Dan in een weckpot met sinasappelsap een paar dagen in de koelkast. Heerlijk!

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 08:43

Equidea schreef:

:') Ik zie je nu in gedachten met een enorme watermeloen onder je arm rondsjouwen. :D

Ik vind gesneden fruit ook nogal duur, ik let dus altijd goed op de 35% stickers van AH. :)

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 08:45

katiavl schreef:
Gesneden fruit is altijd duur inderdaad, gisteren heb ik 1.5 euro voor een gesneden appel betaald. :=

Enigste oplossing is zelf snijden, en kleiner fruit kiezen denk ik

Daar heb ik een héle kilo voor.... en ik ben toch zeker 2 minuten bezig om het appeltje in partjes te snijden, klokhuis eruit te doen, plastic zakje eromheen en in mijn zoon zijn lunchtrommeltje te doen.... Meloen kan je in porties snijden en invriezen hoewel het dan niet meer zo lekker is, kleiner fruit is handig meenemen en verder... ach, zoveel tijd kost het schoonmaken niet hoor! ;)

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 08:46

erleyne schreef:
Gewoon zelf snijden is de oplossing. Koop een paar tupperware bakjes, stukjes fruit er in en dan een beetje citroen/sinasappelsap erbij tegen het oxideren. Zo doe ik het zelf ook. Ik koop heel vaak een verse ananas ( was deze week 0.99 bij de Lidl! ), snijden is een beetje een karwei,maar dat doe ik alvast op zondag. Dan in een weckpot met sinasappelsap een paar dagen in de koelkast. Heerlijk!

Die laatste ga ik onthouden!! (Als er ooit een ananas komt die zolang overleeft :D )

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 08:47

anderhalve euro voor 1 appel? :oo
Ik heb gister een ruime kilo Elstars gehaald voor 1 euro en 60 cent.

Ik vind op de een of andere manier voorgesneden fruit altijd minder fris smaken ook. Dan ga ik liever zelf een minuutje aan de gang.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 08:49

Normaal maak ik het ook zelf hoor is zo gedaan (en bespaard toch 4-5 euro), maar als je lang onderweg bent en ik krijg honger dan moet je het voorgesneden kopen.

En smaakt inderdaad minder fris :j

puma

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 08:59

Cayenne schreef:
Ik vind op de een of andere manier voorgesneden fruit altijd minder fris smaken ook. Dan ga ik liever zelf een minuutje aan de gang.

Nou die stukjes gesneden meloen van de AH vind ik toch wel heel erg heerlijk en lekker fris hoor, yummie :Y)

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 09:09

katiavl schreef:
Normaal maak ik het ook zelf hoor is zo gedaan (en bespaard toch 4-5 euro), maar als je lang onderweg bent en ik krijg honger dan moet je het voorgesneden kopen.

En smaakt inderdaad minder fris :j

Jij doe nie kluiven nie :D ? Appeltje uit de hand, servetje op de bijrijdersstoel en gaan?

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 09:12

Oeh, ik krijg helemaal zin om weer fruit te gaan scoren vanmiddag! :')

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 09:17

TS je kan natuurlijk ook kleine meloentjes kopen en sorry 1 euro 50 voor 1 appeltje en dan nog gesneden ook?
Jee je zal wel moe worden van je werk dat je niet eens een appeltje kan schillen tijdens je lunch :(:)

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-09 09:18

IndianLady schreef:
TS je kan natuurlijk ook kleine meloentjes kopen en sorry 1 euro 50 voor 1 appeltje en dan nog gesneden ook?
Jee je zal wel moe worden van je werk dat je niet eens een appeltje kan schillen tijdens je lunch :(:)

Hihi nee hoor, het geeft alleen zoveel rommel, met meloen zit ik altijd helemaal onder het sap :')

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 09:19

Dan doe je iets niet goed :P

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 09:20

Als je voordelig voorgesneden fruit wilt moet je die blikken kopen bij de Aldi. Zit dan Ananas, perzik enzovoort in. Zelf vind ik alleen dat dat allemaal hetzelfde smaakt, en vind er dan ook niets lekkers meer aan.

Had pas een emmertje voorgesneden fruit, sap wat er bij zat smaakte zo chemisch als het maar kon en aan de stukjes appel zat nog een compleet klokhuis. :n Ik snij in het vervolg in ieder geval mijn fruit wel zelf, inderdaad sinaasappelsap erbij en klaar.

snoeppapier

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 09:52

Je hebt tegenwoordig ook al een hoop handige fruitsnijders, zoals een appelsnijder, ananassnijder, meloensnijder en zelfs debanaansnijder ;)

Allemaal verkrijgbaar bij Xenos, tenminste, toen ik er nog werkte. En ander wel bij de Blokker, HEMA, Action etc :j
Het bespaart je een hoop geld, kost je een investering van misschien een kwartiertje om alles schoon te maken en in bakjes te doen en je hebt je verse fruit zo gesneden klaar liggen! +:)+

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 09:56

Ja, en bij die appelsnijder gaat er vaak nog klokhuis langs, de ananassnijder is duur, en de banaansnijder moet de banaan maar net in passen. Wat is er mis met handmatig snijden?