Helderziend

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bloempotje

Helderziend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-09 20:16

Ik kom wel is gekke dingen tegen maar dit slaat toch wel alles :+ .

Ik ken dus iemand en als ik dan op msn zit met hem, dan zegt hij wel is je krijgt een sms, of je stuurd een sms en dat klopt dan ook (en nee er staat geen webcam aan of iets).

En dan van zon dingen.

Straks weer, ik zei dat ik maar is ging want ik had hoofdpijn. Zei die nee blijf dan haal ik dat wel weg. Dus ik dacht dat hij een grapje maakte maar 3x raden, het ging dus echt weg!
Ik was ook misselijk en dat ging dus ook weg.

En dan wel meer dingen maar kan er zo 1,2,3 even geen opnoemen. Ben je dan gewoon hoogbegaafd, is het toeval of wat is het ? :Y)
Laatst bijgewerkt door Bloempotje op 21-06-09 20:19, in het totaal 1 keer bewerkt

upendo

Re: Hoogbegaafd

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 20:17

Het is in ieder geval geen hoogbegaafdheid, want dat is dat je een IQ hebt dat een stukje hoger is dan normaal. :')

Dit is helderziendheid. :Y)

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 20:18

Hoogbegaafd zal het niet zijn, dan ben je namelijk erg slim en dit heeft niks met slim zijn te maken :P

Tja wat het wel is... Er gebeuren wel meer onverklaarbare dingen op aarde.

Bloempotje

Re: Helderziend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-09 20:19

Daar heb je gelijk in, even de titel veranderd haha :P

WhySoWhite

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 20:20

pff dat gelooft toch niemand? wat een onzin :?

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 20:23

Jij misschien niet maar anderen misschien wel.

WhySoWhite

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 20:25

geeft een beetje een shar effect

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 20:26

[MW] > [LZP]

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 20:54

Ik herken dit wel. Ik ben er soms alleen niet zo blij mee. Ik voel ook dat er dingen gebeuren maar ik heb er geen controle op. Ik kan het niet uitschakelen en ik kan niet beslissen bij wie ik het voel. Het zijn vaak mensen die heel dicht bij je gevoel staan maar dat hoeft niet. Ik kan dat niet regelen in ieder geval.
Ik voel soms dingen die dan ook echt gebeuren en kloppen maar wil het vaak niet weten.

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 01:47

Suzanne, daar zijn cursussen voor als je er (afentoe) echt last van hebt.
Leer je jezelf afsluiten.

TS het is fijn dat hij er zo mee om kan gaan, wel leuk om mee te maken he.

DUDIEFOREVER

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 02:00

Ik heb dit ook heel vaak.
Ik krijg dan iets in mijn hoofd, en dan is iemand bijvoorbeeld op msn, en die wilt dan typen ik ga slapen ofzo, en dan denk ik neee, niet gaan slapen, terwijl diegene dan nog niks heeft getypt maar nog bezig is, en idd zegt ze dan ik ga slapen, altijd wat ik denk..
Ook heel vaak krijg ik opeens een onderwerp in mijn hoofd, en dan begint die ander precies over hetzelfde tegelijk.
Ik voel mensen heel goed aan..
En ook als ik denk oohja, ik moet die nog even smsen, krijg ik 'toevallig' net een smsje van diegene :+ .

Leslie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 02:15

DUDIEFOREVER schreef:
Ik heb dit ook heel vaak.
Ik krijg dan iets in mijn hoofd, en dan is iemand bijvoorbeeld op msn, en die wilt dan typen ik ga slapen ofzo, en dan denk ik neee, niet gaan slapen, terwijl diegene dan nog niks heeft getypt maar nog bezig is, en idd zegt ze dan ik ga slapen, altijd wat ik denk..
Ook heel vaak krijg ik opeens een onderwerp in mijn hoofd, en dan begint die ander precies over hetzelfde tegelijk.
Ik voel mensen heel goed aan..
En ook als ik denk oohja, ik moet die nog even smsen, krijg ik 'toevallig' net een smsje van diegene :+ .

Dat heb ik ook :j Dit heet toch telephatie?

DUDIEFOREVER

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 02:20

Haha, dat kan wel ja :P .
Maar ik voel heel sterk wat anderen mensen denken enzo..

Leslie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 02:23

Ja inderdaad. Ik heb dat ook wel, maar alleen met mensen die echt dicht bij me staan.

Overigens ben ik altijd wel geïnteresseerd in helderziend en boven natuurlijke verschijnselen. Maar echt helderziend zijn lijkt me erg moeilijk. En al helemaal als je echt contact kan maken met geesten, heb welleens gehoord dan je dan heel slecht slaapt omdat geesten je 's nachts lastig vallen :roll:

DUDIEFOREVER

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 02:33

Ja, ik ben er ook heel erg geinteresseerd in.
Ja, ik heb het idd ook met mensen die me echt dierbaar zijn enzo.. en die idd dichtbij me staan.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 02:52

Suzanne F. schreef:
Ik herken dit wel. Ik ben er soms alleen niet zo blij mee. Ik voel ook dat er dingen gebeuren maar ik heb er geen controle op. Ik kan het niet uitschakelen en ik kan niet beslissen bij wie ik het voel. Het zijn vaak mensen die heel dicht bij je gevoel staan maar dat hoeft niet. Ik kan dat niet regelen in ieder geval.
Ik voel soms dingen die dan ook echt gebeuren en kloppen maar wil het vaak niet weten.

Dat moet je je afsluiten, daar zijn verschillende manieren voor, afhankelijk van wat ik wil bereiken combineer ik ze. Ieder heeft een manier die hem of haar het beste ligt. Het is met visualiseren.

Je neemt iets wat voor jou goed voelt en past. Vb een bloem die dicht gaat, een deur die sluit, een gat in de muur dat je dicht metselt...Noem maar op. Ik gebruik zelf de bloem. Die zet je op je derde oog (dat is een chakra die "tussen" je twee ogen in zit maar hij staat iets hoger dan je ogen. In het midden van je voorhoofd dus eigenlijk. (http://petticoat.nl/contents/media/chakra.jpg) en dan laat ik de bloem blaadje per blaadje sluiten, ze klapt als het ware toe... De blaadjes geven geen kans voor mijn energie om er nog uit te raken. Normaal voel je je meteen een stuk beter als dat gebeurt is. Ik gebruik de bloem omdat ik me dat het best kan voorstellen. Als jij je beter kan voorstellen hoe je als het ware een deur achter je dicht trekt en op slot doet, dan moet je dat nemen. ;)

Als dat gedaan is, leg ik nog een bescherming rond me. Ik doe dat meestal door te visualiseren dat er een gordijn van fel wit licht om me heen is, licht dat heel aangenaam en beschermend voelt... Je kan ook werken met een pyramide die je over je heen zet (dus jouw hoofd zit in de punt van de pyramide) of je bouwt een muurtje rond je. :) Van mijn part gebruik je ze alledrie tegelijk :D

Als je de eerste keren afsluit, is het fijn om even te mediteren op voorhand. Dan kan je je gedachten langer op 1 ding houden en kan je echt fijn concentreren er op. Als je het wat langer doet, gaat het als vanzelf. :) Maar de eerste keren is het niet makkelijk om het beeld vast te houden. Met mediteren word dat gemakkelijker omdat je rust in je hoofd creëert... Geen andere gedachten die je kunnen afleiden. :)

Samira: dat is niet waar. De enige entiteiten die er in slagen om zelf contact te zoeken met jou zijn vaak entiteiten van een "hoger niveau" en over het algemeen zijn die allemaal goed. :) Het zijn de lagere (zielen die vast zitten hier op aarde omdat ze iets niet kunnen loslaten of nog iets af te maken hebben) die je lastig vallen omdat, als ze iemand vinden die hen voelt/hoort/ziet, ze wanhopig proberen om die persoon op hun niveau te houden. :) Theoretisch gezien bedoelen ze dat ook niet slecht, maar het kan dus wel behoorlijk irritant zijn en dan heb je inderdaad dat je niet kan slapen. Maar als je je goed af sluit, dan hebben ze geen kans want daar hebben ze niet genoeg energie voor. Door af te sluiten, doe je de deur naar jou eigen energie weg. Het is nl van die energie dat ze gebruik maken om bij je te raken. Deurtje op slot => energie blijft bij jou want zij kunnen niets meer "aftappen" en je dus ook niet meer lastig vallen => je bent 's morgens niet meer vermoeid. :)

Afsluiten is voor heel veel dingen een oplossing ;)

_Miistral_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 03:16

Tja, als je er voor uit bent om verder te gaan dan normaal, en je accepteert het ook, en je weet dat je het hebt kan dat wel.

dat heet helderziend zo hier op aarde :')

DUDIEFOREVER

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 04:06

Maar stel pharagirlke, je wilt je wél afsluiten voor geesten, maar niet voor dat andere, laat maar zeggen dat je andere goed aanvoelt, dat je denkt wat een ander denkt etc, hoe moet je je dan alleen van geesten afsluiten, en niet van wat een ander denkt etc?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 09:33

pharagirlke schreef:

Ik heb geen last van geesten of entiteiten of whatever. Nee van dingen die echt gebeuren, ik voel aan wat er aan de hand is of gebeurd op dat moment. Ik zie het voor me en voel het. Het blijkt ook altijd te kloppen. Dat wil ik niet meer weten, ik weet niet hoe ik daar van af kan komen.
Dus geen geesten die contact zoeken etc....

Leslie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 13:52

pharagirlke schreef:
Suzanne F. schreef:

Dat moet je je afsluiten, daar zijn verschillende manieren voor, afhankelijk van wat ik wil bereiken combineer ik ze. Ieder heeft een manier die hem of haar het beste ligt. Het is met visualiseren.

Je neemt iets wat voor jou goed voelt en past. Vb een bloem die dicht gaat, een deur die sluit, een gat in de muur dat je dicht metselt...Noem maar op. Ik gebruik zelf de bloem. Die zet je op je derde oog (dat is een chakra die "tussen" je twee ogen in zit maar hij staat iets hoger dan je ogen. In het midden van je voorhoofd dus eigenlijk. (http://petticoat.nl/contents/media/chakra.jpg) en dan laat ik de bloem blaadje per blaadje sluiten, ze klapt als het ware toe... De blaadjes geven geen kans voor mijn energie om er nog uit te raken. Normaal voel je je meteen een stuk beter als dat gebeurt is. Ik gebruik de bloem omdat ik me dat het best kan voorstellen. Als jij je beter kan voorstellen hoe je als het ware een deur achter je dicht trekt en op slot doet, dan moet je dat nemen. ;)

Als dat gedaan is, leg ik nog een bescherming rond me. Ik doe dat meestal door te visualiseren dat er een gordijn van fel wit licht om me heen is, licht dat heel aangenaam en beschermend voelt... Je kan ook werken met een pyramide die je over je heen zet (dus jouw hoofd zit in de punt van de pyramide) of je bouwt een muurtje rond je. :) Van mijn part gebruik je ze alledrie tegelijk :D

Als je de eerste keren afsluit, is het fijn om even te mediteren op voorhand. Dan kan je je gedachten langer op 1 ding houden en kan je echt fijn concentreren er op. Als je het wat langer doet, gaat het als vanzelf. :) Maar de eerste keren is het niet makkelijk om het beeld vast te houden. Met mediteren word dat gemakkelijker omdat je rust in je hoofd creëert... Geen andere gedachten die je kunnen afleiden. :)

Samira: dat is niet waar. De enige entiteiten die er in slagen om zelf contact te zoeken met jou zijn vaak entiteiten van een "hoger niveau" en over het algemeen zijn die allemaal goed. :) Het zijn de lagere (zielen die vast zitten hier op aarde omdat ze iets niet kunnen loslaten of nog iets af te maken hebben) die je lastig vallen omdat, als ze iemand vinden die hen voelt/hoort/ziet, ze wanhopig proberen om die persoon op hun niveau te houden. :) Theoretisch gezien bedoelen ze dat ook niet slecht, maar het kan dus wel behoorlijk irritant zijn en dan heb je inderdaad dat je niet kan slapen. Maar als je je goed af sluit, dan hebben ze geen kans want daar hebben ze niet genoeg energie voor. Door af te sluiten, doe je de deur naar jou eigen energie weg. Het is nl van die energie dat ze gebruik maken om bij je te raken. Deurtje op slot => energie blijft bij jou want zij kunnen niets meer "aftappen" en je dus ook niet meer lastig vallen => je bent 's morgens niet meer vermoeid. :)

Heel interessant! Ik heb ook welleens gemediteert, dat deed ik altijd met een witte roos. Niet omdat ik entiteiten zie/hoor/voel, maar gewoon omdat je dan toch een bepaalde rust voelt. Ik heb last van concentratie problemen, maar hierdoor leerde ik wel hoe ik me meer kon concentreren op iets. Ik was ook onzeker, vaak heel onrustig en kon heel snel boos worden. Maar door te mediteren had ik daar niet zoveel last meer van. Maar ik ben ermee gestopt, omdat mijn ex beweerde dat ik zo contact zoek met geesten? >;) Hij kwam zelfs met de conclusie dat ik hierdoor welleens bezeten kon zijn. Ik ben nu zelfs door zijn verhaaltjes bang geworden en durf niet meer te mediteren.
Klopt dit wat hij zei?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 14:11

DUDIEFOREVER schreef:
Maar stel pharagirlke, je wilt je wél afsluiten voor geesten, maar niet voor dat andere, laat maar zeggen dat je andere goed aanvoelt, dat je denkt wat een ander denkt etc, hoe moet je je dan alleen van geesten afsluiten, en niet van wat een ander denkt etc?

Ja hoor, kan prima, dat visualiseer je gewoon mee :) Dat "denk" je er bij. :) In geval van geesten helpt het vaak ook al door gewoon hardop te zeggen "Je hoort hier niet, je moet verder met je zoektocht. Ik kan je niet helpen." ;) Wel beleefd blijven. De doden zijn niet bepaalt verdraagzamer dan de levenden. :)

Suzanne F. schreef:
Ik heb geen last van geesten of entiteiten of whatever. Nee van dingen die echt gebeuren, ik voel aan wat er aan de hand is of gebeurd op dat moment. Ik zie het voor me en voel het. Het blijkt ook altijd te kloppen. Dat wil ik niet meer weten, ik weet niet hoe ik daar van af kan komen.
Dus geen geesten die contact zoeken etc....

Ook daar tegen helpt het afsluiten. ;) Dat is het hele punt van afsluiten, je sluit je van elke energie af, alles wat je voelt is een interpretatie geven aan een bepaalde energie die je voelt binnen komen. Jij bent als "heldervoelend" zoals ze dat zo mooi noemen. Je voelt dingen veel sneller aan dan anderen. Jij voelt iemand voor de deur staan nog voor je hem hoord. ;) Daar kan je je dus perfect voor afsluiten op bovenstaande manier. :)

Samira010 schreef:
Heel interessant! Ik heb ook welleens gemediteert, dat deed ik altijd met een witte roos. Niet omdat ik entiteiten zie/hoor/voel, maar gewoon omdat je dan toch een bepaalde rust voelt. Ik heb last van concentratie problemen, maar hierdoor leerde ik wel hoe ik me meer kon concentreren op iets. Ik was ook onzeker, vaak heel onrustig en kon heel snel boos worden. Maar door te mediteren had ik daar niet zoveel last meer van. Maar ik ben ermee gestopt, omdat mijn ex beweerde dat ik zo contact zoek met geesten? >;) Hij kwam zelfs met de conclusie dat ik hierdoor welleens bezeten kon zijn. Ik ben nu zelfs door zijn verhaaltjes bang geworden en durf niet meer te mediteren.
Klopt dit wat hij zei?

Nee dat klopt absoluut niet. Contact zoeken met geesten die je zouden willen bezitten kan je alleen doen door er heel bewust naar op zoek te gaan, dan denk ik aan dingen zoals glaasje draaien zonder iets te weten er van of door ze echt op te roepen. Als je mediteerd focus je al je energie op jezelf. Er is dus geen energie meer voor "slechte" geesten om te gebruiken om bij jou te raken. Meditatie is, wb entiteiten, wel de veiligste toestand. Goede geesten zullen je wel kunnen bereiken maar het enige dat die zullen doen, en dat mag je hen ook gerust vragen maar zorg wel dat je het vanuit positieve energie doet, is je helpen. Je kan ook eens je gids roepen en vragen of die je wil helpen. ;) Het enige wat je moet voorkomen is dat je uit treed. Daar zou ik zelf niet aan beginnen als je er niet genoeg van af weet. Veel mensen treden hun eerste keer uit van uit meditatie. :) Maar die zijn daar dan meestal wel vrij bewust mee bezig.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 14:13

Ik geloof in een portie goed geluk :j

Ik heb wel een dosis mensenkennis,waardoor ik wel iemand heeeel goed kan peilen.

Leslie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 14:40

Ik ben niet echt bang om contact met ze te maken, maar meer om ze echt te zien. Ik had vaak als ik mediteerde wel heel sterk het gevoel dat er iemand naar mij keek, alsof iemand me aanstaarde. Maar hoe ik mijn eigen gids zou moeten oproepen weet ik echt niet :o Ik hoor zoveel verschillende dingen daarover dat ik door de bomen het bos niet meer zie. Wat moet ik verstaan onder uit treden? Echt uit je lichaam treden? Want dat lijkt me wel erg heavy.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 14:57

Uittreden houd in dat je bewustzijn je lichaam verlaat. Je lichaam is een soort "verpakking". Tenminste, zo zien vele het die er mee bezig zijn. Je lichaam is je visitekaartje. Hetgene dat mensen zien. Het is je ziel, je geest die belangrijk is. Maar ons word geleerd dat je lichaam een deel van je ik is. Dus we zitten er onbewust in vast omdat we niet beter weten. Mensen die uittreden, gaan uit hun "pakje". Zo is het dus mogelijk om met je lichaam in een kamer te zijn, maar met je geest en je "zijn" ergens helemaal anders. :) Uit je lichaam treden is ontzettend vermoeiend/zwaar en er zitten ook wat risico's aan. Dus het is echt niet slim om daar zo maar aan te beginnen :)

Je gids oproepen is niet moeilijk. In feite vraag je gewoon of hij of zij die je begeleid zich wil "tonen". Sommige zien dan hun gids, anderen krijgen een naam door (ik kreeg dus de naam door en een beeld van hoe ze er uit zag). Daarna kan je hen gewoon met naam "aanspreken". In je gedachte vraag je je gids dan of hij of zij je wil begeleiden.

Het kan zijn dat er iemand bij je is die je in de gate houd. Wij hebben 1 echte gids en daarnaast nog verschillende begeleiders die "regelmatig" wisselen gedurende je hele leven.

WhySoWhite

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 20:05

pharagirlke schreef:
Uittreden houd in dat je bewustzijn je lichaam verlaat. Je lichaam is een soort "verpakking". Tenminste, zo zien vele het die er mee bezig zijn. Je lichaam is je visitekaartje. Hetgene dat mensen zien. Het is je ziel, je geest die belangrijk is. Maar ons word geleerd dat je lichaam een deel van je ik is. Dus we zitten er onbewust in vast omdat we niet beter weten. Mensen die uittreden, gaan uit hun "pakje". Zo is het dus mogelijk om met je lichaam in een kamer te zijn, maar met je geest en je "zijn" ergens helemaal anders. :) Uit je lichaam treden is ontzettend vermoeiend/zwaar en er zitten ook wat risico's aan. Dus het is echt niet slim om daar zo maar aan te beginnen :)

Je gids oproepen is niet moeilijk. In feite vraag je gewoon of hij of zij die je begeleid zich wil "tonen". Sommige zien dan hun gids, anderen krijgen een naam door (ik kreeg dus de naam door en een beeld van hoe ze er uit zag). Daarna kan je hen gewoon met naam "aanspreken". In je gedachte vraag je je gids dan of hij of zij je wil begeleiden.

Het kan zijn dat er iemand bij je is die je in de gate houd. Wij hebben 1 echte gids en daarnaast nog verschillende begeleiders die "regelmatig" wisselen gedurende je hele leven.

wat bedoel je precies met een gids?