Suzanne F. schreef:Ik herken dit wel. Ik ben er soms alleen niet zo blij mee. Ik voel ook dat er dingen gebeuren maar ik heb er geen controle op. Ik kan het niet uitschakelen en ik kan niet beslissen bij wie ik het voel. Het zijn vaak mensen die heel dicht bij je gevoel staan maar dat hoeft niet. Ik kan dat niet regelen in ieder geval.
Ik voel soms dingen die dan ook echt gebeuren en kloppen maar wil het vaak niet weten.
Dat moet je je afsluiten, daar zijn verschillende manieren voor, afhankelijk van wat ik wil bereiken combineer ik ze. Ieder heeft een manier die hem of haar het beste ligt. Het is met visualiseren.
Je neemt iets wat voor jou goed voelt en past. Vb een bloem die dicht gaat, een deur die sluit, een gat in de muur dat je dicht metselt...Noem maar op. Ik gebruik zelf de bloem. Die zet je op je derde oog (dat is een chakra die "tussen" je twee ogen in zit maar hij staat iets hoger dan je ogen. In het midden van je voorhoofd dus eigenlijk. (
http://petticoat.nl/contents/media/chakra.jpg) en dan laat ik de bloem blaadje per blaadje sluiten, ze klapt als het ware toe... De blaadjes geven geen kans voor mijn energie om er nog uit te raken. Normaal voel je je meteen een stuk beter als dat gebeurt is. Ik gebruik de bloem omdat ik me dat het best kan voorstellen. Als jij je beter kan voorstellen hoe je als het ware een deur achter je dicht trekt en op slot doet, dan moet je dat nemen.

Als dat gedaan is, leg ik nog een bescherming rond me. Ik doe dat meestal door te visualiseren dat er een gordijn van fel wit licht om me heen is, licht dat heel aangenaam en beschermend voelt... Je kan ook werken met een pyramide die je over je heen zet (dus jouw hoofd zit in de punt van de pyramide) of je bouwt een muurtje rond je.

Van mijn part gebruik je ze alledrie tegelijk

Als je de eerste keren afsluit, is het fijn om even te mediteren op voorhand. Dan kan je je gedachten langer op 1 ding houden en kan je echt fijn concentreren er op. Als je het wat langer doet, gaat het als vanzelf.

Maar de eerste keren is het niet makkelijk om het beeld vast te houden. Met mediteren word dat gemakkelijker omdat je rust in je hoofd creëert... Geen andere gedachten die je kunnen afleiden.

Samira: dat is niet waar. De enige entiteiten die er in slagen om zelf contact te zoeken met jou zijn vaak entiteiten van een "hoger niveau" en over het algemeen zijn die allemaal goed.

Het zijn de lagere (zielen die vast zitten hier op aarde omdat ze iets niet kunnen loslaten of nog iets af te maken hebben) die je lastig vallen omdat, als ze iemand vinden die hen voelt/hoort/ziet, ze wanhopig proberen om die persoon op hun niveau te houden.

Theoretisch gezien bedoelen ze dat ook niet slecht, maar het kan dus wel behoorlijk irritant zijn en dan heb je inderdaad dat je niet kan slapen. Maar als je je goed af sluit, dan hebben ze geen kans want daar hebben ze niet genoeg energie voor. Door af te sluiten, doe je de deur naar jou eigen energie weg. Het is nl van die energie dat ze gebruik maken om bij je te raken. Deurtje op slot => energie blijft bij jou want zij kunnen niets meer "aftappen" en je dus ook niet meer lastig vallen => je bent 's morgens niet meer vermoeid.
Afsluiten is voor heel veel dingen een oplossing