Schoonmaken, dat is toch geen écht werk!!!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Schoonmaken, dat is toch geen écht werk!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-09 21:10

Dat hoor ik dus al de hele tijd om mij heen sinds ik de overstap ga maken van de Hema naar een schoonmaakbedrijf dat bij verschillende panden schoonmaakt. Het enige wat ik hoor is dat het geen échte baan is en alleen maar geschikt is voor 'Turken'. Dat zijn mijn woorden trouwens niet hoor. ;) Dat zou ik niet kunnen zeggen. Want ik ben het daar niet mee eens. Men zegt dat het een stap terug is en dat ik beter zou kunnen. Misschien zou ik beter kunnen maar ik wil het nu gewoon niet. Men denkt dat ik er spijt van ga krijgen.

Maar wat vinden jullie nou? Werken er Bokkers fulltime bij een schoonmaakbedrijf en wordt er op jullie neergekeken? En vind je het leuk werk? Is het zwaar? Wat zijn jullie ervaringen?

Mano88

Re: Schoonmaken, dat is toch geen écht werk!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-09 21:13

Ik denk, dat je lekker moet doen wat je zelf wil... bevalt het je niet dan is het 'maar' een baan :) het is niet alsof je tekent bij het leger ofzo!

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-09 21:15

Kan maar zo zijn dat je bij het schoonmaak bedrijf gaat werken die ook bij ons komt op de zaak in leusden. (hoe heet het?)
Ik kijk niet neer op die mensen hoor! Absoluut niet, ik vind het alleen maar fijn! Al vind ik wel dat het stel dat bij de buren komt en onze gezamelijke gang doet het er allemaal maar makkelijk vanaf brengt (overal omheen ipv ook er onder door)

Wij hebben zelf ook een meid die mijn zonnestudio elke week helemaal sopt en ik ben erg blij met haar! Ze komt ook zo nu en dan nog even langs een bakkie koffie doen!

op neer kijken? Absoluut niet. Maar moet wel zeggen dat het mijn werk niet zou zijn, maar ik heb dan zoiezo een hekel aan poetsen

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-09 21:16

Werken bij de Hema vond ik niets beter dan schoonmaken. Misschien is schoonmaken nog wel leuker, heb je die klanten niet steeds tussendoor :+

Florale

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-09 21:16

Ik ben alphahulp, en help mensen die hun huisje niet meer zelf kunnen bijhouden of er moeite mee hebben.
Ben gediplomeerd bloembindster en helaas ivm leeftijd(36) te duur.
Dit werk bevalt me zo prima,ik werk uitsluitend onder schooltijden,dus mijn kinderen zijn ook blij want die hoeven niet naar de oppas(behalve in de vakanties.
Ik vind het wel degelijk echt werk hoor en als je eens om je heen kijkt zie je eigenlijk heel veel mensen schoonmaken,hetzij voor eeen schoonmaakbedrijf of bij mensen thuis,en daar is niks mis mee!

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-09 21:18

Nibbit, dat is nou precies één van de redenen dat ik wegga bij de Hema, ik ben al die klanten spuugzat. :')

Nathalie, ik weet niet (meer) hoe het heet, bij welk bedrijf werk jij dan?

Kristie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-09 21:18

Ik werk al 100 jaar iedere zaterdagochtend bij een schoonmaakbedrijf in het ziekenhuis. Eerst als schoonmaakster/beddenopmaakster en de laatste 4/5 jaar als leidinggevende. Als leidinggevende doe ik niet zo heel veel (doe het ook nog eens samen met iemand) dus zwaar wil ik het niet noemen, wel wordt ik (en al het andere personeel van het schoonmaakbedrijf) veelvuldig genegeerd/uitgekotst/beschuldigend aangekeken door verplegend personeel en doktoren.

In het ziekenhuis is er een grote scheidingslijn tussen 'de schoonmaak' en 'de rest', als er wat gestolen is dan heeft de schoonmaakster dat ook altijd gedaan (ook al is ze net begonnen, en nog helemaal niet in die kamer geweest), evenals dat alle medewerkers bij het schoonmaakbedrijf dom zijn; dus waarom zou je daar aardig tegen doen; het is tenslotte allemaal de schuld van de schoonmaakster...

Maar ach als een helpende-stagiaire het nodig heeft om mij uit te kotsen moet ze dat vooral doen, ik kan me er niet druk om maken; wat zij met een hele dag werken verdient verdien ik in een ochtend, en ik hoef geen poep restanten van zieke mensen af te schrapen..

Bellatrix bij welk schoonmaakbedrijf ga je werken? Wat ga je doen?

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-09 21:20

Bellatrix schreef:
Nibbit, dat is nou precies één van de redenen dat ik wegga bij de Hema, ik ben al die klanten spuugzat. :')

_O-

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-09 21:20

Ben de naam even kwijt. :+
Maar ik ga langs oa kantoren en het CBR in Leusden.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-09 21:22

Bellatrix schreef:

Nathalie, ik weet niet (meer) hoe het heet, bij welk bedrijf werk jij dan?

Ja dat durf ik niet te zeggen want weet het zo ook niet. Weet wel dat 1 van de leidinggevende om het zo maar te zeggen in een zilvergrijze auto rijd (hoe heet zon ding ook al weer. zo;n 2 zitter met een grote achter kant, lekker duidelijk :+ ) met groen en zwarte belettering.

Ik heb zelf een zonnestudio. En zei (die leidinggevende) is een klant van mij in mijn nagelstudio.
En een duo bij haar vandaan maakt schoon bij mijn buurman (architect) en onze gezamelijke entree :)

Hun doen voornamelijk grote panden en scholen geloof ik

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-09 21:25

Hmm...scholen ga ik niet doen.
Zo'n auto als jij beschrijft noem je een Caddy geloof ik.
Hoe ziet dat duo eruit? :=

Kristie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-09 21:25

Bellatrix schreef:
Ben de naam even kwijt. :+
Maar ik ga langs oa kantoren en het CBR in Leusden.

Dat meen je niet :=
GOM, Asito, ISS, van Heusden?

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-09 21:26

Nee. :')
AFAP/AFAB in Amersfoort ( :+ ) en nog wat dingen waar ik de naam al van vergeten ben. En elke middag het CBR en nog een pand in Renswoude...

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-09 21:27

ja zo 1 ja! Dat duo is een vader en dochter.

Heb je met een vrouw gesproken?

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-09 21:28

Dan is het niet hetzelfde bedrijf denk ik...want de vader werkt daar niet bij geloof ik.
Maar mijn gesprek was wel met een vrouw ja. :')

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-09 21:31

nee niet haar vader. Het duo wat bij mijn buren schoonmaakt is een vader en dochter.
Ik ga je een naam pmen. Kijken of het dezelfde is

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-09 21:33

*Heeft PB gehad. ;)

Tellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-09 22:19

Ik werk nu 4 maanden als schoonmaakster op een middelbare school. Het is een bijbaan, naast mijn studie. Volgende week vrijdag ga ik daar weg. Moet zeggen dat ik het niet verschrikkelijk vond om te doen. Oke, het is geen droombaan, je moet hard werken voor je geld. Maar het verdient redelijk en de tijden zijn ook goed te doen. Ik werk van half 5 tot half 7 's middags. Ik heb een aantal leuke collega's en een aantal ... ehm... minder leuke, maargoed, dat hou je overal. Ik heb het er over het algemeen prima naar mijn zin gehad. :j

Maflingertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-09 22:25

Ik werk bij 2 bedrijven. Een bedrijf werk ik in de fabriek. Is voornamelijk de kantines en de wc's en de ander is een transportbedrijf en daar doe ik de kantoren.

Bij het transportbedrijf wordt er ook heel erg op mij neergekeken. En dan voornamelijk door de dames die er werken. Met de heren heb ik een redelijk goed contact.

Het is niet het werk, dat ik jarenlang zou willen doen. Mijn vakgebied ligt ook ergens anders. Maar in deze tijden ben ik blij dat ik werk heb!

InezFlip

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-09 22:29

Mijn moeder doet zoiets, ze vind het niet leuk om schoonmaakster genoemd te worden en dat is ze ook niet. Ze helpt mensen in het huishouden die dat zelf niet kunnen (gehandicapten, bejaarden etc)

Schoonmaken kan lang niet iedereen, mooi de ramen lapen zonder strepen. Dat soort technieken. Ik vind het belachelijk dat mensen zeggen dat het voor turken is. Als het nou is wat jij wil doen? Waarom niet!

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-09 22:31

Ja, dat vind ik ook. Maar iedereen probeert het mij uit mijn hoofd te praten...

Tellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-09 22:32

Als het betaald, jij hebt het er naar je zin dan heeft niemand anders er iets over te zeggen. Laat ze het zelf maar eens doen voordat ze er iets over zeggen. :=

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-09 22:34

ik ben toen ik 17 was in een schoonmaak baantje gerold.
noem het maar op en ik heb er schoongemaakt,maar ik heb nooit maar dan ook nooit een negatief bericht er over gehoord :D
ben inmiddels 'opgeklommen ' naar verzorgingsassistente...klinkt heel chique,maar schoonmaken doe ik nog steeds het grootste gedeelte van mijn tidj.

als mensen dan vragen wat het inhoud en ik vertel ze dat driekwart van mijn werk bestaat uit schoonmaken zegt iedereen altijd van nou maar dat is toch ook een leuke baan?
helemaal omdat ik meestal samen met iemand schoonmaak.
:D

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-09 22:35

:))

Ik probeer ze ook allemaal te negeren maar dat is moeilijk als iedereen het zegt. :+

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-09 22:37

Dat mensen nou niet inzien dat je juist heel blij en zorgzaam moet zijn met je schoonmaakster. Als de schoonmaaksters in staking zouden gaan, dan komen ze er pas achter. Als ze alle dagen op een smerig toilet moeten zitten. Of hun bureau met 600383 koffievlekken en een cm stof.
Ik kijk nooit neer op schoonmakers, vuilnismannen, rioolreinigers etc.
Super dat je het wil doen. Ik hoop dat je veel plezier hebt in je nieuwe baan.