Collega's in de parkeer garage spelen botsauto!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sjolvir

Collega's in de parkeer garage spelen botsauto!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-09 10:08

Ik parkeer altijd in een parkeer garage, nou hebben ze daar al een keer zonder bericht achter te laten mijn
rechter buitenspiegel erafgereden (schade 200 euro) en mijn linker voorspatbord ernstig beschadigd (schade 500 euro).
Jullie raden het al, zonder een briefje of wat dan ook achter te laten! En bedankt, collega's!

(En dan heb ik het nog niet over de overige schade op mijn auto die door anderen veroorzaakt is, zonder bericht!
Had de auto nog geen 3 maand! hebben ze op straat de gehele linkerzijkant in elkaar gereden en dader foetsie!
Maar dat betrof geen collega's. En zo zit er nog wel meer schade op waar ik niet bij was!)

Afgelopen dinsdag sloeg echter gewoon alles.
Ik wil wegrijden uit de parkeer garage, dat wil iemand anders dus ook.
Eigenlijk hoort ze te wachten met uit steken tot ik er langs ben, maar ach, ik wacht dus even.
(met lichten aan en knalkleur auto, dus je zou denken dat ze me gezien had.)
Ze steekt haar auto (je weet wel zo'n klein ding) naar achteren, en botst daarbij tegen een aan haar achterzijde
geparkeerde auto. Ze steekt weer iets naar voren en jullie raden het al, botst er WEER tegen aan.
Nou stond die auto niet elegant geparkeerd, echter voor dit mini auto ding was het prima te doen geweest om hem
netjes uit het vak te krijgen zonder de andere auto te raken.

Blijkbaar woonde deze mevrouw op dat moment op een geheel andere planeet.
Aangezien ze vervolgens gewoon weg rijdt!
Goed aangezien ik daar dus met mijn neus bovenop stond, toch even kenteken genoteerd van dader en slachtoffer.
Tevens bij slachtoffer onder de ruitewisser briefje gestoken met het gebeurde.

En bedankt collega's! Dat jullie mij en anderen op kosten jagen.
Zijn jullie zo bang voor jullie no-claim als je zelf schade toebrengt aan anderen? Of jullie eigen risico.
Ik vind het ronduit hufterig! Snap nu het woord verkeershufter.

ikkemetwikke

Re: Collega's in de parkeer garage spelen botsauto!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-09 10:18

jeetje,lekker aso zeg!
denk dat de eigenaar van de beschadigde auto heel blij is met jou briefje!
en die muts leert er hopelijk van, als ze een telefoontje of brief krijgt van de verzekeringsmaatschapij.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-09 10:31

Lekker aso idd :oo

Ik snap het ook niet... als je tegen een andere auto botst, heb je toch zelf ook schade? Of vindt ze dat dan niet erg ofzo :?

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-09 11:12

Lekker aso ja!!! Is de parkeergarage van je werk? Of zijn er alleen enkele plaatsen gereserveerd voor personeel? Kun je het eens niet aangeven dat dit de zoveelste keer is? Misschien kunnen ze eens camera's ophangen. Dan valt makkelijker te achterhalen wie schade aan richt.

Ken je haar persoonlijk? Anders zou ik haar er toch even op aan spreken hoor! Nou .... van je collega's moet je het hebben hé ...

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-09 12:55

Heb het dus ook gehad op mijn werk. Het feit dat collega's daar nog niet het fatsoen voor hebben om dat te zeggen steekt mij. Sindsdien kijk ik 's ochtends naast wie ik geparkeerd sta. Kan ik mocht ik schade hebben de volgende dag iig kijken hoe het met omliggende auto's gesteld is.

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-09 13:01

Jeetje, dan heb je ook geen plezier van je net nieuwe auto..
Kun je dit niet bij de bedrijfsleider voorleggen? Of aan de parkingbeheerder?
Ik hoop dat dat vrouwtje hard wordt aangesproken, dit is echt asociaal gedrag! Persoonlijk had ik er niet moeten staan want dan was ik toch eventjes de auto uitgestapt en gevraagd waar ze mee bezig was.

jarco

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-09 13:02

Ik zat eens een keertje in de auto te wachten op mijn ventje.
Iemand probeerde voor mij in te parkeren en was er blijkbaar niet goed in en knalde tegen mijn auto aan. Ik natuurlijk seinen
en die gozer gaf aan dat ze zo bij me zouden terug komen.
Helaas wacht ik daar nog steeds op, ik zat er notabene in !

dus ik kan me helemaal inleven over hoe jij je voelt en ja verkeershufters die bestaan echt !

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-09 13:10

jarco: geen kenteken onthouden? dat doe ik zoiezo standaard bij elk verkeersvoorval...of dat nou agressie is of botsing of wat ook...

ik ben namelijk wel eens meer dan eens bedreigd door een paar mocro's in bmw's ...

Sissi87

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-09 13:12

Echt hufterig ja, ik ben een paar maanden geleden ook aangereden, je raad het al hun wel een getuige eni k niet. Vervolgens bericht gehad dat IK te hard reed, kom effe..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-09 13:24

Zo, die zou ik dus via het intranet of wat er ook maar beschikbaar is vréselijk te kakken zetten. Wat een asociaal gedrag zeg!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-09 13:30

ik heb een tijdje met iemand gedate.
die vertelde me op een avond doodleuk dat hij 's middags tegen een auto was gebotst,die auto had kleine schade.
hij was dus gewoon weggereden en geen briefje of wat.
inderdaad bang voor de no claim en hij zei "anders kan ik mijn verzekering dadelijk echt niet meer betalen".
Stond echt met mn oren te klapperen,zó asociaal...
ben echt woest op hem geworden,uiteindelijk gaf hij wel toe dat het niet zo netjes was.
maar hij heeft er niks mee gedaan,vind het nog steeds ronduit hufterig.

TE5

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-09 13:30

Ik heb een keer mijn fiets tegen een auto aan laten vallen die ergens geparkeerd stond,
natuurlijk briefje achtergelaten met ons telefoonnummer.
Was zeer verbaasd toen mijn ouders daar minder van gecharmeerd bleken te zijn :oo

Erg jammer, maar later snapte ik direct waarom:
ik wist 100% zeker dat ik één heel klein deukje had veroorzaakt,
maar die man claimde meteen dat ik er toch wel minstens 3 had gemaakt :roll:

ikdoemaarwat schreef:
jarco: geen kenteken onthouden? dat doe ik zoiezo standaard bij elk verkeersvoorval...of dat nou agressie is of botsing of wat ook...

ik ben namelijk wel eens meer dan eens bedreigd door een paar mocro's in bmw's ...

Mee eens,
maar dat laatste vind ik wat leuk minder klinken... :7

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-09 13:35

waarom? het is een feit....want het is gebeurd...
en aangezien ik er niet van gediend ben en op dat moment toch wel angsten heb , ben ik kentekens gaan onthouden...en maak ik er melding van bij de politie

*overigens zal jij wel vallen over het feit: mocro's en bmw's
tja meid,zat er maar eens een engelse met een fiat tussen (bij wijze van) maar helaas is dit toch echt mijn ervaring..en gek genoeg niet 1 x maar echt wel meermalen en niet dezelfde!!

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-09 13:36

Zo heb ik ook heel wat schade op mijn auto :(

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-09 13:37

inderdaad ronduit asociaal..............

Ik heb er ook zo een hekel aan........ mijn zijkant van de Vito zit ook een onverklaarbare deuk......

nou is die auto gewoon een werkwagen voor mij, maar toch baal ik ervan.

Als ik ergens tegen aanrijd......... dan kijk ik of er schade is, zo niet dan rijd ik door......... zo ja dan doe je toch even een briefje op de voorruit.

vaak is dat soort schade heel minimaal, en kost het echt niet de hoofdprijd........ maar ik vind het niet kunnen dat je wegrijd zonder ook maar gekeken te hebben

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-09 13:38

gisteren ook met krasverwijderaar weer krassen van waarschijnlijk een trapper van een fiets weg lopen poetsen hoor.....dader op het kerkhof uiteraard....

las al in een eerder topic over gastvrijheid bij de mens...
maar de mens is niet meer zo sociaal en dat merk je met dit ook terug

Freggel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-09 13:51

Jeetje wat ronduit asociaal gedrag

Sonja schreef:
Zo, die zou ik dus via het intranet of wat er ook maar beschikbaar is vréselijk te kakken zetten. Wat een asociaal gedrag zeg!

Vind dit idd een hele goede!!

Ik heb het een keer andersom gehad. Dochter zwaait autoportier te enthousiast open tegen auto naast ons. Kleine beschadiging op de deur. Netjes briefje onder de ruitenwisser met uitleg wat er gebeurt was en naam en telefoonnummer. Nooit wat van weer gehoord.

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-09 13:51

TE5 schreef:
Ik heb een keer mijn fiets tegen een auto aan laten vallen die ergens geparkeerd stond,
natuurlijk briefje achtergelaten met ons telefoonnummer.
Was zeer verbaasd toen mijn ouders daar minder van gecharmeerd bleken te zijn :oo

Erg jammer, maar later snapte ik direct waarom:
ik wist 100% zeker dat ik één heel klein deukje had veroorzaakt,
maar die man claimde meteen dat ik er toch wel minstens 3 had gemaakt :roll:

Is een oplossing voor ;) 90% van de mobieltjes heeft tegenwoordig een camera; foto maken van jou fiets tegen de auto vanuit alle mogelijke hoeken, en dan laat meneer de deuken maar aanwijzen :D

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-09 13:56

Laatst liep ik ook een keer door een straat terwijl een auto wegreed van een parkeerplaats.
Dat ging alleen niet echt zachtzinnig en beschadigde daarbij de bumper van een auto voor hem.
Heb toen nog even staan kijken om te zien of de bestuurder nog een briefje achter zou laten maar hij reed gewoon weg.
Heb toen het kenteken op een papiertje geschreven en de tijd waarop het gebeurde en die onder de ruitenwisser gelegd.

TE5

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-09 14:09

Juut, dat was toch al weer zo'n 2 à 3 jaar geleden,
en toen was mijn mobiel nog in het zwart-wit en zonder camera hoor :P

Bovendien, ik was toch echt nog zo'n naïef ukje dat uitging van de goedheid van de mens :')

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-09 14:16

Breek me de bek niet open over aso gedrag.. Of het nu je collega's of je buren of wildvreemde zijn, blijkbaar maakt het allemaal niet meer uit.

Echt balen van je toet sjolvir.. En dat je met zulke aso's moet werken... Auto's hebben voor veel mensen blijkbaar geen waarde meer..

Ik heb ook wel eens gezien dat iemand doodleuk flinke schade maakte met parkeren en die troela stapt uit en wilde gewoon weglopen. Heb er toen wat van gezegd en ook een briefje onder de ruitenwisser van het slachtoffer gedaan met haar kenteken er op (van de dader).

Ik woon in een appartementencomplex met een parkeergarage er bij en het schijnt heel normaal te zijn om asociaal te parkeren of schade te rijden.. Gelukkig hebben wij plekken uit de route en helemaal achterin dus valt het bij ons nog mee.

Overigens vinden niet-bewoners het wel heel handig om voor de inrit van onze parkeergarage te parkeren om even snel wat op de markt te kopen.. Als je dan vriendelijk vraagt of ze hun auto weg willen halen omdat jij je garage uit wilt dan wordt je voor rotte vis uitgemaakt.. Heb het nummer van de wijkagent maar als speeddial op mijn telefoon staan, die komt altijd wel snel.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-09 14:19

tis toch te gek voor woorden dat dit zo moet

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-09 14:24

Eigenbelang telt voor veel mensen meer dan rekening houden met anderen. Het is blijkbaar erg vervelend om een paar meter te moeten lopen naar de markt, en dan is onze inrit gewoon handiger om te parkeren.. Dat wij ontzettend veel geld hebben betaald voor een parkeerplaats en daar graag gebruik van willen maken interesseert zulke mensen niet.

R0X

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-09 14:30

Oh ik kan me hier echt zo aan irriteren! Ik walg van dit soort mensen.
Vorige week hier op straat, ik stond mijn ouders gedag te zeggen, horen we ineens piepende remmen, botst er een bestelbusje tegen een zwart sportwagentje aan. Wat doet de bestelbus? Rijdt snel door en slaat de hoek om door door rood licht te rijden. Wat dacht je zelf? Zwart autootje scheurt erachteraan. Pfff!!!

Ik heb een keer een autootje 'geraakt' bij het inparkeren (kan absoluut niet vooruit inparkeren haha) en ik zag niks geen krasjes ofzo maar toch effe briefje achtergelaten, voor het geval dat. Nou die gast wist niet wat hem overkwam!!! Mensen rijden dus echt gewoon door na een botsing... zucht.

Hebben ze in die parkeergarage geen camers hangen? Lijkt me wel verstandig!

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-09 14:37

Camera's ophangen in parkeergarage mag niet zomaar ivm privacy wet.. En bovendien is dat redelijk prijzig en de vraag is of je dan ook echt alles kan zien (zou je heel veel camera's op moeten hangen om ieder hoekje te kunnen zien).