- Liefde ja.
Iedereen leeft in zijn eigen wereld, en op die manier bestaan er miljarden werelden, waarin alles anders is.
Zo ook liefde.
Wat is liefde?
Ik wil jullie, bokkers, graag vragen om allemaal te reageren in dit topic wanneer je het gelezen hebt.
Dit topic gaat over liefde, en ik ben op zoek naar zoveel mogelijk visies op liefde. Geen hele verhalen,
nee. Juist korte en bondige visies op liefde, gevangen in 1, hoogstens 2 zinnen.
Om het topic overzichtelijk te houden zou ik het fijn vinden als men geen hele verhalen op gaat hangen,
maar het houdt bij korte en bondige reacties. Discussie aangaan over een ander zijn visie op liefde kan via PB.
Wat is de bedoeling?
- Ga op zoek naar de filosoof in jezelf, en maak er iets unieks en persoonlijks van. "Liefde is houden van," kennen we al.
(als er écht geen filosoof in je leeft, probeer dan je gevoel samen te vatten)
- Hou het kort en bondig, probeer je visie samen te vatten in 1, hoogstens 2 zinnen. Probeer ook geen hele verhalen eromheen te vertellen. Een korte uitleg waarom jouw visie zo ontstaan is is natuurlijk altijd welkom.
- Neem rustig de tijd om na te denken over deze vraag, voordat je je reactie plaatst. (Op die manier voorkom je ook de toevoegingen: "Pfff wat lastig, eens even denken..")
- Plaats de visie, wanneer je er nog iets bijvertelt, in een
Citaat:quote
zodat het goed duidelijk opvalt.
- Zie je een visie staan die precies strookt met de jouwe, gelieve dan niet die visie te quoten en te zeggen; dat vind ik ook. Ik ben op zoek naar een topic met iedere post als uniek.
- Zorg dat je visie echt samenvat wat liefde in jouw ogen is. Het is al snel makkelijk om te focussen op 1 bepaalde vorm van liefde, maar probeer echt een allesomvattend antwoord te geven.
Waarom vraag ik dit?
- Geïnspireerd door iets wat ik las wil ik graag dit 'onderzoekje' doen.
Alvast bedankt.