1. Omdat de hersenhelften van vrouwen beter samenwerken dan die van mannen zijn we beter in staat verbanden te leggen tussen verbale en visuele informatie. Oftewel: tussen wat onze partners zeggen (‘Ik ben gaan biljarten met een paar collega’s’) en de boodschap die ze onbewust - via lichaamstaal – geven (‘ik sta me hier toch een potje te liegen’).
2. Vrouwen kunnen beter liegen dan mannen. Als we liegen, zorgen we dat we ergens mee bezig zijn (het inruimen van de afwasmachine bijvoorbeeld), zodat onze lichaamstaal ons niet kan verraden. En hebben we eenmaal gelogen, dan onthouden we heel goed wat we gezegd hebben. Dan kunnen we het verhaaltje dat we hebben opgehangen een half jaar later nóg in detail navertellen. Mannen niet. Die vertellen de ene dag dit en de andere dag dat. Je hoeft dus echt geen meesterspeurder te zijn om hen te ontmaskeren.
3. Vrouwen kunnen beter ruiken dan mannen. Een verstandig man gaat dus een half uurtje onder de douche staan na een onderonsje met zijn minnares. Al is de kans groot dat zijn vaste partner dan vraagt: ‘Sinds wanneer douche jij op werk?’
4. Vrouwen hebben meer oog voor verdachte details, zoals een lange blonde haar op zijn bruine colbert. Dat is net zoals ons goed ontwikkelde reukvermogen een erfenisje uit de oertijd, toen we waakzaam moesten zijn, wanneer onze mannen op jacht waren. Mannen hebben minder oog voor detail. Daarom zien ze het niet, als we naar de kapper zijn geweest of een nieuwe jurk aan hebben. Dat vinden we doorgaans niet leuk, maar we kunnen er dus ons voordeel mee doen…
5. Ook een gevolg van het feit dat we heel vroeger alert moesten zijn op alles wat hut en kroost zou kunnen bedreigen: we zijn meer ‘op onze hoede’ dan mannen. Komt er een leuke vrouw in de buurt van onze man? Reken maar dat we haar goed in de gaten houden!
Haha heb ik bovenstaande tips niet eens voor nodig gehad…1 ding staat sowieso niet in het rijtje maar valt wel onder vrouwelijk oerinstinct: 6e zintuig!!!
Ja, helaas…weet er alles van!
priscilla
Geplaatst: 19-06-09 12:59
Haha heb ik bovenstaande tips niet eens voor nodig gehad…1 ding staat sowieso niet in het rijtje maar valt wel onder vrouwelijk oerinstinct: 6e zintuig!!!
Ja, helaas…weet er alles van![/quote]
Idd een 6e zintuig! Ook ik kan hierover meepraten.. ben blij dat ik ervoor gekozen heb om alleen verder te gaan met meiden..
Joyce_
Geplaatst: 19-06-09 12:59
Een tip voor íédereen om te lezen: Waarom mannen liegen en vrouwen schoenen kopen Waarom mannen niet luisteren en vrouwen niet kunnen kaartlezen
Ik ben helemaal verliefd op die boeken, er gaat een wereld voor elke gefrustreerde vrouw open
Die laatste is idd briljant. En oh zo waar... Die eerste ken ik niet, maar die ga ik wel een keer opduikelen
Overigens ben ik helemaal niet goed in liegen. Ik ben echt een zeef en je ziet het ook direct aan me... Ik probeer het wel door idd iets om handen te hebben, maar zodra ik er mee klaar ben val ik alsnog door de mand...
Ik beschouw het maar gewoon als 1 van mijn hele goeie eigenschappen: ik ben heel erg eerlijk en ik kan naar eer en geweten zeggen dat ik nooit meer dan een leugentje om bestwil gedaan heb...
tanjazaffira
Geplaatst: 19-06-09 13:04
Knuf voor Imago, Priscilla en mezelf. Ik ga ook maar eens 1 van die boeken lezen denk ik. Al ben ik nu op het moment absoluut niet gefrustreerd