Nou, het is weer zo ver hoor.. ik ben in een week weer twee keer errug jong geschat. Ik ga niet eens meer in de verdediging..maar een 'grmbl-gevoel' krijg ik er nog wel van.
Ik ben bijna 19 en wordt soms nog wel eens 14/15/16 geschat, héél vervelend
Door mijn lengte en prostuur zie ik er nogal jong uit en ik hou ervan om -voor mij- hippe kleding te dragen. Dat houd in... Leuke jeans met shirtjes en niet bekakte streepjes blousjes etc......
Door mijn lange haar zie ik er ook jonger uit...Opzich vind het ik het erg om er jonger uittezien, maar het gaat mij vooral om het feit dat ik met minder respect wordt behandeld omdat ik écht nog als meisje (puber) wordt gezien, en ik heb soms ook het gevoel dat men denkt dat je minder capabel bent als je er jong uit ziet. Alsof je je dan extra moet bewijzen. Ik heb ook het gevoel of je daardoor minder snel hogerop kan komen.
Heb het altijd heel vervelend gevonden om jonger geschat te worden. Toch het idee dat je minder serieus wordt genomen en niet voor 'vol' wordt aangezien.
En eerlijk gezegd heb ik echt een hekel aan de opmerking 'wacht maar tot je ouder bent, dan ben je er blij mee jonger geschat te worden' . Bewijst voor mij nogmaals dat je niet serieus genomen wordt en er niet naar de redenen van het 'probleem' geluisterd wordt.
Hebben sommige hier ook last van???
Hebben jullie tips??