pfffffff de voortuin

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

marleen_usar

pfffffff de voortuin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-09 15:38

Wij hebben een voortuin en daar willen we in het na jaar tegels in laten leggen.De tuin is wat verwaarloosd,en nu heeft de buurman daar een probleem mee.Hij zei tegen mijn moeder die aan de andere kant naast ons woont, dat hij zich schaamt voor onze tuin en of we er iets aan willen doen.Want de buurman (mijn man) doet geen pest,ik had het eigenlijk voor me willen houden maar ik heb het toch maar tegen mijn man gezegd.Dus die gelijk boos natuurlijk en vind dat hij naar ons had moeten komen en het tegen ons had moeten zeggen.Dus zegt mijn man nu komen er zeker geen tegels in want dan denkt hij dat we het voor hem doen.Wat vinden jullie hier nou van,heeft de buurman gelijk of moet hij zich met z,n eigen zaken bemoeien?

Carolaa

Re: pfffffff de voortuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 15:41

Tja, het is natuurlijk jullie tuin, en jullie moeten zelf weten wat je ermee doet, echter wanneer je de tuin verwaarloosd, is het wel een lelijk zicht voor het straatbeeld, en ik kan me voorstellen dat de buurman zich daaraan ergert. Het was alleen wel zo fair geweest, als hij het tegen jullie zelf had gezegd.

RoseK

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 15:41

Tja, eigenlijk is het zijn zaak natuurlijk niet. Alleen kan ik me wel voorstellen dat hij het vervelend vind, een verwaarloosde tuin heeft nogal een ongezellige uitstraling.

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 15:42

Als het echt heel erg is, en dan denk ik in termen van Oerwoud ;) dan zou ik je buurman geen ongelijk geven. Het gaat toch ook om de aanzien van de buurt :) Aan de andere kant als het een beetje verwaarloost is moetie niet zeuren, maar is het voor jullie waarschijnlijk ook niet zoveel werk om even in een middag de ergste rotzooi er uit te trekken. Als het onkruid er uit is en zo hier en daar wat gesnoeid en geschoffeld lijkt het direct al weer veel netter :)

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-09 15:43

Het komt omdat mijn man niet lekker in zijn vel zat de laatste maanden,ook financieel ging het niet goed.Nu gaat het veel beter en kunnen we er iets moois van maken.Zelf ben ik lichamelijk ook niet altijd op mijn best en heb nu toevallig weer een slechte periode.Maar als wij iets hebben zeggen we dat altijd tegen de buurman.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 15:45

ja, als mijn buren een voortuin vol onkruid hebben zou ik daar ook wat van zeggen
al die zaadjes waaien lekker over in zijn tuin

Ik geef hem gelijk, sorry

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 15:45

Ga dan gewoon nog een keer met je buurman praten en leg de situatie uit en leg ook je plan bij hem neer dat je de tuin wilt gaan aanpakken in het najaar :) waarschijnlijk zal hij dan niet meer voor problemen zorgen.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-09 15:46

Hij heeft alleen tegels dus heeft geen planten en dus ook geen onkruid,als er iets is moet hij ons aanspreken.

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 15:48

dat hij jullie moet aanspreken is zeker waar, je moeder hiervoor gebruiken is een beetje slap. Dus je kunt natuurlijk ook gewoon doen alsof je neus bloed en pas als je zelf meer tijd hebt toch even wat doen om het iig voor het oog weer wat netter te hebben :)

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 15:52

maar wat noemt hij verwaarloost?
Het valt mij(ik ben dus hovenier en houd meer van de 'wilde' tuinen) weleens op dat mensen een tuin al snel verwaarloost vinden als de plantjes niet netjes met een meetlint geplant zijn en je er geen mooie zwarte aarde tussen ziet...

Dat zou dus een verschil van smaak zijn....als ik begrijp dat zijn tuin alleen uit bestrating bestaat is een ander soort tuin al snel verwaarloost in zijn ogen....
Of je moet ook z'on mooie helicopter landplaats creeren...strak getegeld....

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 15:54

Ik erger mijzelf ook altijd als mensen uit mijn straat hun tuin niet goed of tijdig onderhouden :o
Dus aan de ene kant begrijp je buurman wel....het verpest toch het straatbeeld. (iedereen wil een nette wijk, zeker bij koophuizen!)

Je man moet zijn trots laten varen en gewoon een onderhoudsvriendelijke tuin maken :Y)
Het is ook in jullie eigen belang dat in/om het huis alles goed onderhouden wordt ;-)

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 15:55

Geloof me, ook met tegels heb je er nog wel wat werk aan hoor. Ik vind het zelf gemakkelijker en minder intensief om gras te maaien en wat planten bij te snoeien dan onkruid tussen tegels uit te halen. En leuker. Dus als ik moet kiezen tussen een tuin met tegels en een tuin met gras en planten, geef mij dan de laatste maar... :j

Overigens kan ik me best voorstellen dat de buurman er een opmerking over gemaakt heeft. Zoals al gezegd, het is toch ook een stukje uitstraling vwb de buurt. Wellicht is het sowieso heel anders gebracht dan dat het nu bij jullie terecht gekomen is, wie weet heeft hij gewoon een hele onschuldige opmerking tegen je moeder gemaakt en helemaal niets gezegd over dat jullie er iets aan moesten doen. Jullie hebben het niet rechtstreeks van hem gehoord en als ik iets wel geleerd is dan is het dat zelfs met één tussenpersoon een verhaal een heel eigen leven kan krijgen...

Ik zou gewoon de eer aan mezelf houden, me volwassen opstellen en iets aan die voortuin doen. Dat hoeft niet eens iets te kosten, onkruid weg en bijsnoeien geeft al een heel ander beeld. Als je denkt dat het helpt, voor je eigen gemoedsrust, ga dan eens rustig met de goeie man praten. Maar met meteen de kont tegen de krib gooien en uit protest helemaal niks meer aan de voortuin doen bereik je helemaal niets. Hoogstens burenruzies...

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 15:57

kun je niet een foto plaatsen van je tuin?
eens kijken of het echt zo erg is....en dan kunnen we misschien tips geven?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 16:08

marleen_usar schreef:
Dus zegt mijn man nu komen er zeker geen tegels in want dan denkt hij dat we het voor hem doen.Wat vinden jullie hier nou van,heeft de buurman gelijk of moet hij zich met z,n eigen zaken bemoeien?

En zou het zo'n ramp zijn dat ie dat denkt? Als je zelf maar beter weet.... Toch? :)

Hermelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 16:59

Ik vind dat die buurman zich maar gewoon met z'n eigen zaken moet bemoeien. Zeker als hij zelf zo'n kale tegelvloer heeft in z'n voortuin, zal zijn smaak heel anders zijn dan die van jullie. Kom op zeg, je gaat je toch niet bemoeien met hoe de tuin van iemand anders eruit ziet?

M_EL_ISSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 17:04

Hermelijn schreef:
Ik vind dat die buurman zich maar gewoon met z'n eigen zaken moet bemoeien. Zeker als hij zelf zo'n kale tegelvloer heeft in z'n voortuin, zal zijn smaak heel anders zijn dan die van jullie. Kom op zeg, je gaat je toch niet bemoeien met hoe de tuin van iemand anders eruit ziet?

De manier waarop hij het gezegt heeft, is niet echt netjes.
Maar ik begrijp wel dat deze buurman een nette buurt wil hebben.
Een nette buurt is toch een goede eerste indruk van iemand, en dat telt voor sommige mensen erg hoog mee :)
Laatst bijgewerkt door M_EL_ISSA op 17-06-09 17:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 17:05

Heb je een foto? :D Nu ben ik wel benieuwd namelijk...

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 17:09

Storm76 schreef:
Heb je een foto? :D Nu ben ik wel benieuwd namelijk...

'k Moet eerljk zeggen dat ik dat ook wel dacht maar niet durfde te vragen :o

Als het echt 1 groene zooi is geworden kan ik het wel begrijpen omdat het dan zeker niet al te gezellig uitziet
Wel vind ik dat hij het dan tegen jullie moet zeggen en niet tegen je moeder

Frank

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 17:12

Ik zou niet willen dat er allemaal zaden van onkruid in mijn tuin zouden waaien!
Daar geef ik de man gelijk in. Maar om dat nou viavia te gaan vragen...

joozz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 17:16

kan het wel begrijpen dat je buurman het niet zo mooi vind (al is het natuurlijk wel de manier waarop hij het zegt natuurlijk)

Bij mij in de straat zijn er mensen die het gewoon redelijk netjes hebben en mensen waar het gewoon echt zwaar verwaarloosd is. Dat laatste vind ik wel zonde van het aangezicht van de straat. En dan doel ik echt niet op dure aangelegde tuintjes, maar gewoon een beetje verzorgd, hoeft ook niet helemaal tot in de puntjes te zijn. Maar een woestenij aan onkruid en restanten van een verbouwing van tig jaar geleden bijv. vind ik ook niet fijn om te aanschouwen.

Al zou ik er niemand op aanspreken, dat vind ik dan ook weer niet iets om me mee te bemoeien....

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-09 20:54

Ik ben niet zo bezig met computers dat ik er foto,s op zet weet ook niet hoe dat moet.Ik zit er niet mee maar mijn man vind het gewoon niet leuk,die vind dat hij ons had moeten aan spreken.

Bramasole

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 20:59

Je kan er op terug komen bij de buurman en dit aangeven. Misschien liep het gewoon even hoog op bij die man en gooide hij het eruit voordat hij er erg in had.

Los daarvan vind ik dat je je niet moet bemoeien met de tuin van de buren. Als mensen zich ergeren is dit vaak ook aan andere zaken (kinderen van de buren, twee auto's van de buren, katten van de buren en ga maar door). Je kan wel bezig blijven, lekker van je af laten glijden ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 21:04

Als jullie geen onkrid hebben staan wat zijn tuin overwoekerd, zie ik niet in waarom jullie een tuin moeten aanleggen omdat de buurman er last van heeft? Kom zeg omgekeerde wereld.
In zo'n geval had ik gezegd, ga rustig je gang :)

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 22:33

marleen_usar schreef:
Ik ben niet zo bezig met computers dat ik er foto,s op zet weet ook niet hoe dat moet.Ik zit er niet mee maar mijn man vind het gewoon niet leuk,die vind dat hij ons had moeten aan spreken.

Bespreek het dan gewoon eens met de buurman. Ik blijf erbij dat dit nu zo'n viavia verhaal geworden is, wie weet heeft hij heel iets anders gezegd... Je kunt wel gaan lopen mokken, maar je kunt ook de eer aan jezelf houden en het bespreekbaar maken, of zoals al gezegd werd 'buurman lekker laten denken en het zelf beter weten'. :)

mts83

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 22:45

haha bekend verhaal.
toen wij hier kwamen wonen hadden we al besloten dat onze voortuin echt anders ging worden
dit zou na de winter gaan gebeuren dus we deden ook bar weinig aan onze tuin,
we zouden (na de winter is dit al)2 weken later alles eruit trekken en er zou een natuurstenen tuin voor in de plaats komen.
toen we op een morgen onze tuin aan het opmeten waren kwam onze overbuurvrouw naar ons toe om eens even te zeggen dat wij onze tuin moesten gaan doen en het liefst diezelfde dag nog!
nou heb toen vriendelijk geantwoord dat als zij er zoveel problemen mee had zij van ons best wel even met een schoffel door onze tuin mocht gaan.
en nee toen liep ze weg.
ik had best kunnen vertellen dat wij 2 weken later een andere tuin zouden gaan aanleggen maar op de manier waarop ze het zei was voor mij genoeg reden om het niet te doen.
ze stonden wel raar te kijken toen 2 weken later een grote vrachtwagen voor reed met een hoop hulp famielie enz en dat om 4 uur smiddags wij onze nieuwe tuin klaarhadden haha.
en ik vind het dat de buurman het aan je moeder verteld echt laag ik had denk ik net als jouw gereageerd en lekker die tuin zo gelaten het kan ook netjes gevraagd worden.