date op het strand... wie helpt me even??

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lovelucydan

date op het strand... wie helpt me even??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-09 17:49

hoi hoi,

ik ga morgen (avond 5 uur) samen met me vriend naar het strand toe. om daar wat te gaan eten.
maar omdat we allebij een beetje blut zijn (uit eten is dus een beetje duur :o ).
had ik het plan om een aantal lekkere hapjes te maken en deze mee te nemen en die lekker op het strand te eten op een kleed ofzo.
nu mijn vragen :P :
1. is dit een leuk idee? (ik denk dat hij het wel wat vind, maar is het niet te afgezaagd)
2. hoe is het weer morgen (heb het weer bericht nog niet bekeken omdat ik op me werk ben)
3. en de laatste maar tevens ook de belangrijkste: wie heeft er een goed idee. wat zal ik maken???

groetjes en bedankt voor het lezen ;)

MissRoxyy

Re: date op het strand... wie helpt me even??

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 17:51

Ik vind het wel een goed idee! Was zoiets ook ooit nog eens van plan voor mijn vriend!
Weer is volgens mij morgen 24 in het binnenland, geen idee bij de kust.
Wat je kunt maken heb ik geen ideeen op het moment... Inspiratieloos :+

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 17:53

heel leuk idee
weer, geen idee, zal niet veel nut hebben daar ik een paar 100 km van je vandaan zit :D
wat zal je maken:
hoeveel kun je meenemen?
je kunt een groentenschoteltje maken (gewoon twee bordjes met wat sla, wortel, komkommer, tomaat, bloemkool etc)
dan mss zowiezo wat broodjes meenemen en wat los beleg (kaas, ham, andere dingen die jullie lekker vinden)

lovelucydan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-09 17:54

ja het kwam zo spontaan bij me op (ja je gaat dat soort dingen bedenken als je geen geld hebt)
we hebben zoiets ook nog nooit gedaan. maar het klinkt altijd zo afgezaagd pickniken op het strand

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 17:55

pastasalade is echt heerlijk en makkelijkte maken/mee te nemen

lovelucydan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-09 17:55

haha hoeveel kan ik meenemen.
we gaan met de auto dus...
ja iets van een broodje kan ook.

lovelucydan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-09 17:56

hoe maak je dat pasta salade? wat doe je erdoor behalve pasta :P

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 17:59

augurk,komkomer stukjes kaas eigelijk kan je ervanalles in doen.

anbders even google

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 18:00

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 18:02

Heb je een campinggaskookding??
Dan neem je pannekoekenmix mee en op het strand pannekoeken bakken , mjam (wel met zand :') )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 18:03

Ja, leuk idee! heb ik ook één week geleden gedaan! Naar welk strand ga je? Jammer dat je niet uiteten kunt, anders had je naar Wonders gekunt, dat is bij Egmond. (zie dat je vlak bij mij woont, daarom :o )
Sandwiches vind ik altijd leuk, heb je ook veel afwisseling :j
Of gewoon een simpele salade, heb nog wel een recept voor je :D! als je dat wilt kan je even pb-en
pannekoekjes kan je ook doen, is ook leuk
(ik vind altijd alles leuk, erg he :') )
Veel plezier nog :D!

JodieR

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 18:07

Ik heb op nos.nl even gekeken bij het weer voor je :=

Afbeelding

verder qua eten geen idee,
als ik op vakantie ben hebben mijn vriend en ik alweer een jaar
dus kijk wel even mee wou ook zoiets gaan doen :j

lovelucydan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-09 18:25

oei het weer is niet optimaal om het zomaar te zeggen. maar als het morgen net zo is als nu is het wel goed weer.

ik ga naar zandvoort denk ik anders naar bloemendaal.

mijn lijkt die pasta salade ook wel wat met een paar sandwiches.
denk dat ik dat ga doen. of iemand moet nog een stetterend idee hebben :+

hahah ik zie mezelf al klungelen met een campingkookstel in het zand :D :D
handige site.

lovelucydan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-09 19:29

pff nou net ook nog even gauw het weer bericht mee gespiekt op nederland 1 hoop dat het niet koud word morgen avond

Lein_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 19:30

Oooh heeerlijk :D hihi!!

Was tijdje terug met vriend (nu ex??) naar strand allemaal lekkere dingen gehaald enzo o dat was zoo leuk ik wens je nu alvast veel plezier :)

Sigrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 19:33

Neem meteen ff een tentje mee! Haha...

Maar koude pizza is serieus ook lekker. Gewoon thuis maken, puntjes snijden, afkoelen en in alu-folie. Wij hebben het dit weekend nog gegeten met de familiedagpicknick en het ging er goed in hoor ;)

Verder inderdaad pastasalade of aardappelsalade. Ik heb ook nog een recept voor een superlekker broodje met pesto en tonijn. Dus als je daar ook interesse in hebt...dan hoor ik het wel.

ruth91

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 19:33

haha, wat een leuk idee !
ik ben gister uit eten geweest met men vriend in een restaurant in bergen aan zee, was heerlijk weer en erg gezellig!

jullie ook veel plezier ;)

lovelucydan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-09 19:34

dankje :D
wat had je allemaal gehaald dan?

ik geef jullie zeker even een update van hoe het geweest was hoor

Lein_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 19:36

Wij hadden meer kleine dingen omdat t dus niet echt voor diner was meer voor de gewoon hahah..

Kaasjes, blokjes worst, kaasvlinders (koekjes zegmaar) van die gore chees-strings omdat ik dat wou hihihi pakken drinken euhm snoepjes echt vanalles :P

M_VE

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 19:38

lovelucydan schreef:
hoi hoi,

ik ga morgen (avond 5 uur) samen met me vriend naar het strand toe. om daar wat te gaan eten.
maar omdat we allebij een beetje blut zijn (uit eten is dus een beetje duur :o ).
had ik het plan om een aantal lekkere hapjes te maken en deze mee te nemen en die lekker op het strand te eten op een kleed ofzo.
nu mijn vragen :P :
1. is dit een leuk idee? (ik denk dat hij het wel wat vind, maar is het niet te afgezaagd)
2. hoe is het weer morgen (heb het weer bericht nog niet bekeken omdat ik op me werk ben)
3. en de laatste maar tevens ook de belangrijkste: wie heeft er een goed idee. wat zal ik maken???

groetjes en bedankt voor het lezen ;)

1) Ik vind het een erg leuk idee!
2)Euhm,...
3) Als eerste moeten de hapjes makkelijk mee te nemen zijn. Sushi-hapjes zijn makkelijk mee te nemen in een boterhammendoos.
Als tweede moeten ze koud zijn. (Ja, sushi valt daar ook onder! :)) Voor de sushirolletjes heb je ook geen bestek nodig. Ideaal?
Ja, maar je moet wel van vis houden.

lovelucydan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-09 20:12

sushi is ook leuk zeg.
me ma maakt het zelf, moet ik haar wel heel lief aankijken }>

M_VE

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 20:17

lovelucydan schreef:
sushi is ook leuk zeg.
me ma maakt het zelf, moet ik haar wel heel lief aankijken }>

Haha ;)

Soph12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 12:42

Ik zou zalmwraps maken en als je niet van zalm houdt kun je er van allerlei andere dingen in doen.

je neemt wraps: smeert ze in met kruidenkaas/roomkaas. Dan gerookte zalmfilet er op en wat rucola sla. Je rolt ze op en doet er een foliepapiertje om en als je ze een middag laat staan zijn ze nog lekkerder! Kan ook met zongedroogde tomaatjes en geitenkaas, met kip etc

trouwens ook een lekkere pastasalade: met abrikozen(uit blik), rucola en gebakken kipfilet in blokjes (en daar veel kipkruiden overheen)
Laatst bijgewerkt door Soph12 op 17-06-09 12:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 12:44

sophie_kurk schreef:
Ik zou zalmwraps maken en als je niet van zalm houdt kun je er van allerlei andere dingen in doen.

je neemt wraps: smeert ze in met kruidenkaas/roomkaas. Dan gerookte zalmfilet er op en wat rucola sla. Je rolt ze op en doet er een foliepapiertje om en als je ze een middag laat staan zijn ze nog lekkerder! Kan ook met zongedroogde tomaatjes en geitenkaas, met kip etc

dit is inderdaad ERG lekker...
die zalm variant maak ik altijd met : eiersalade (Gewoon zon bakje wat je normaal op je brood of een toastje doet), ijsberg sla, gerookte zalmfilet..

je kun met die wraps echt heerlijke dingen maken.. echt super leuke hapjes vind ik dat, ben er gek op!

lovelucydan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-09 12:05

hoi hoi allemaal,
nou de date is achter de rug en......
hij is super geslaagd!!!

ik had eerst van 1 tot 4 cursus maar dat bleek van 2 tot 5 te zijn. hier baalde ik van.
belt me vriend me op : ja schat wat gaan we nou doen (wist van niks ). ik: ja dat zie je wel....
en maar doordrammen (af en toe net een klein kind als hij iets te weten wil komen) moest er wel om lachen, maar niks verklapt.
toen de cursus voorbij was, super gauw naar de super gegaan en verschillende soorten fruit gehaald, salade gehaald en pistolets en bagels met sesamzaad. en als toetje van die chocomoesjes in een bakje
thuis als een speer de broodjes klaar gemaakt met allerlei lekkere dingetjes (de broodjes ook nog kleiner gemaakt zodat het kleine belegde broodjes waren.) een fruitsalade in elkaar geflanst en een salade gemaakt. dit allemaal in een tas gedaan. en de koeltas gevuld met wat drinken.
en natuurlijk een lekker groot kleed gepakt.
toen zijn we naar bloemendaal gereden en toen begon er bij meneer wat te dagen (eten, kleed, enz)
hij vond het heel lief van me. en we hebben tot een uur of 9 op het strand gezeten lekker eten en kletsen.

ik had eigenlijk een pastasalade willen maken maar door die stomme cursus had ik er geen tijd voor.
maar het was dus wel een zeer geslaagde date :D :D :D