Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
En zij ook bij ons
Er wordt geregeld wat geleend waar de ander niet altijd bij is, er wordt gejaagd terwijl de beesten in de wei lopen zonder dat we thuis zijn. Goed buurmanschap en vertrouwen 
Caira schreef:Het zijn de buren die grenzen aan ons weiland, een bordje voor op het erf heeft dan geen enkel nut natuurlijk.
Maar het gaat mij meer om het feit dat deze mensen dus werkelijk overtuigd zijn van hun gelijk, en ervan overtuigd zijn dat ik een slecht mens ben als ik er iets van zeg. Moet ik het dan maar gewoon toelaten?
, zeker toen wij zelf nog geen elektrische heggenschaar hadden. Nu zijn ze verhuisd, het huis is nog niet verkocht, dus ik pak het deel van hun er nu ook bij voor zover ik erbij kan.
) zou ik absoluut níet blij zijn
. Wel zou ik in eerste instantie op een vriendelijke toon uitleggen waarom dat levensgevaarlijk kan zijn voor paarden en waarom je niet wilt dat een ander dan jijzelf bepaalt wat je paarden te eten krijgen. Als dat niet werkt kun je altijd nog boos worden, maar ruzie met je buren is ook niet alles.
.

Je verhaal doet me glimlachend terugdenken aan mooie avonturen

Alsof het hun terrein was, het was wel duidelijk dat ze dat vaker deden..
Heb later tegen m'n man gezegd dat ik absoluut wil dat hij ze wegstuurt als dat nog eens gebeurt, de brutale apen...
Maar nu heb ik ervoor gezorgd dat de brandnetels die daar staan lekker hoog zijn geworden 
en ik had het 's avonds drie keer nagekeken voor ik naar bed ging). Mijn man wil nu een camera plaatsen om toezicht te hebben achter op het erf bij de stallen.

Gebeurd bij ons ook zo nu en dan,lopen ze je gewoon voorbij alsof je lucht bent
.Als je dan vraagt od ze wieberen krijg je als antwoord dat ze even op de kaart moeten kijken.Ja dat kan buiten het erf ook,ik wil graag met mijn paarden werken,je staat in de weg en ik ga niet wachten totdat je uitgestudeerd bent op die kaart.Wegwezen...is geen parkeer terein

daar komen ze niet zomaar op je erf