sta jij wel eens op andermans erf?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Caira

sta jij wel eens op andermans erf?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-09 15:24

En vandaag dus weer iemand die op ons land is, ze heeft even aan onze kant gesnoeid want ja het werd wel iets ruig vond mevrouw. Ook al het gras uit de grasmaaier wordt achteloos op ons land gedonderd, lekker voor de paardjes. Op mijn vraag of zoiets niet even overlegd kan worden: joh meid maak je niet druk, doen we al jaren zo. Nou deze meid maakt zich wel druk, ze heeft nog 10 min om haar troep af te maken anders ben ik in staat om alles zo over haar schutting heen te sodemieteren, is ze nou helemaal van de pot gerukt. ZO dat is eruit.

Maar nu de vraag, is het dan echt zo raar dat ik hier boos over word? Moet ik het maar accepteren dat mensen ons erf als parkeerplaats [LZP] Ik ben niet gek ik ben een vliegtuig? , oversteekplaats, picknickveld of voetbalveld?
Ik ben nou eenmaal geen burenmens, maar de buren zien ons weiland gewoon als openbaar terrein, dat komt omdat de vorige bewoonster alles maar toeliet. Maar wij zijn gewoon niet zo, ik wil dat mijn paardjes veilig staan en mensen mogen best snoeien of weet ik veel wat, maar ik wil het WETEN, ik wil dat ze het even overleggen en dat ze niet zomaar binnen komen denderen. En als ik er dan wat van zeg? Dan ben ik de grote boeman en dat maakt me soms best verdrietig.

MiniMouse

Re: sta jij wel eens op andermans erf?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 15:25

Groot gelijk heb je het is jouw erf en jij bepaalt wat daar mee gebeurd!

wwillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 15:25

Lekker dan, gemaaid gras kan koliek veroorzaken.

_Bonte_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 15:26

afgemaaid gras voor de paarden ? Dat is toch extreem slecht . Dat begint al te ontbinden bij het afmaaien.

Wel even een vervelende situatie . Ik zou echt wel kwaad worden op die mensen die zomaar even jou tuin komen snoeien of volgooien met hun tuinaffal.
Een bord voor je huis zetten is geen optie ?

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 15:27

Wat ontsettend asociaal dat mensen sonder pardon op jouw terrein komen :oo
Heb je al een bordje hangen eigen terrein verboden toegang?

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-09 15:28

Het zijn de buren die grenzen aan ons weiland, een bordje voor op het erf heeft dan geen enkel nut natuurlijk.

Maar het gaat mij meer om het feit dat deze mensen dus werkelijk overtuigd zijn van hun gelijk, en ervan overtuigd zijn dat ik een slecht mens ben als ik er iets van zeg. Moet ik het dan maar gewoon toelaten?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 15:33

Om de haverklap :j En zij ook bij ons :) Er wordt geregeld wat geleend waar de ander niet altijd bij is, er wordt gejaagd terwijl de beesten in de wei lopen zonder dat we thuis zijn. Goed buurmanschap en vertrouwen :)

Snoeien niet echt, maar hier heb je ook echte 'alleen staande' boerderijen, dus daar is geen noodzaak voor.

Ik zou gewoon eens heel erg duidelijk maken wat je niet wilt hebben, en waarom niet (koliek), en dat het geen probleem is, mits het maar op voorhand overlegd en besproken wordt. Als de opmerking komt dat het vroeger ook altijd mocht. Zeg je dat er nu iemand anders woont, en dat als je samen overlegd het ook gewoon kan gebeuren. Maar als er niet even overlegd wordt, je genoodzaakt bent om het geheel niet meer toe te staan?

Hoe zijn ze dan in de wei gekomen? Wellicht meer stroom / betere afrastering? Hier kun je maar op een paar punten in de wei klimmen, anders krijg je echt een rot-opdonder van de stroom.

Daantjuh88

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 15:34

Tuurlijk moet je het niet toelaten! Als ze iets bij mij over de schutting hadden gegooid had ik het mooi terug gedonderd! Straks zit er iets tussen het gras wat niet goed is voor je paarden en dan heb jij het gedonder!

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 15:34

Caira schreef:
Het zijn de buren die grenzen aan ons weiland, een bordje voor op het erf heeft dan geen enkel nut natuurlijk.

Maar het gaat mij meer om het feit dat deze mensen dus werkelijk overtuigd zijn van hun gelijk, en ervan overtuigd zijn dat ik een slecht mens ben als ik er iets van zeg. Moet ik het dan maar gewoon toelaten?

Ik zou echt eens gaan dreigen hoor.. Dan ben je maar de boeman.
Zo te horen ben je dat toch al in hun ogen. :+

Gwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 15:35

Ik heb er nooit problemen mee gehad als de buurman de heg aan onze kant ook snoeide als hij toch aan zijn kant bezig was, dat vond ik alleen maar fijn :j , zeker toen wij zelf nog geen elektrische heggenschaar hadden. Nu zijn ze verhuisd, het huis is nog niet verkocht, dus ik pak het deel van hun er nu ook bij voor zover ik erbij kan.

Met gemaaid gras in mijn paardenwei (vooropgesteld dat ik die had dan :+ ) zou ik absoluut níet blij zijn :n . Wel zou ik in eerste instantie op een vriendelijke toon uitleggen waarom dat levensgevaarlijk kan zijn voor paarden en waarom je niet wilt dat een ander dan jijzelf bepaalt wat je paarden te eten krijgen. Als dat niet werkt kun je altijd nog boos worden, maar ruzie met je buren is ook niet alles.

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 15:36

Nee hoor. Buurvrouw kwam laatst met kinderen en vlieger bij ons vragen of ze in de wei mochten komen vliegeren. Geen probleem ik zet de stroom af, paardje in de bak en ze mogen van mij gerust vliegeren. Dit wordt dus netjes gevraagd terwijl het wel buren zijn die regelmatig ook een kopje koffie komen drinken. Dus ook nog eens niet zo van ach die kennen we goed die zal het wel goed vinden.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 15:37

Ik, om je paardjes te doen ;) :P.

Wij hebben een hek bij de poort met een code er op. Bekende kunnen dus zo binnen, maar voor vreemde is het een stuk lastiger. We zijn echt niet gemeen of mensenschuw maar het 'even de schuur leeg halen' (wat hier in de buurt voor de kerst en zomer vakantie regelmatig gebeurd) of gekkigheid bij de paarden word net even moeilijker gemaakt

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 15:40

wat irritant!

ik vind dat je helemaal gelijk hebt, ze kunnen even laten weten dat ze aan jou kant willen gaan maaien/snoeien, en natúúrlijk horen ze die bende niet bij jou in het weiland te kieperen!

op je vraag of ik wel eens op iemand anders' erf sta: nee.
alleen als ik bij mensen op bezoek ben ofzo, maar nooit zomaar, zou me dan echt ongemakkelijk voelen, heb ik al als ik net over de grens sta van de buren, om bijvoorbeeld onze kat te pakken of een bal die er heen is gerold :=
hoort gewoon niet vind ik.

ik ga er ook gewoon van uit dat vreemden niet bij de pony komen ofzo, maar ik weet ook dat er kids bestaan die schijt hebben aan het begrip 'erf', en overal gewoon heenlopen.
kan ik niet tegen, heb je aan mij echt de verkeerde!

WhiteRose

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 15:40

Ik herken het wel, helaas zijn sommige mensen van de regel "De wereld is van ons allemaal - en dan vooral van mij." De parkeerplaats van mijn ouders - gewoon onderdeel van hun tuin - werd gebruikt door volslagen vreemden. Ouders wonen aan een eigen weg zonder overige bestemmingen - en toen de tuinsproeier (rijdend wagentje) zo sproeide dat die weg ook in de boog lag en dus niet droog te betreden was, liep iemand met haar hond onze tuin in, zetten de spoeier anders en liep over de weg verder...
Toen zij daarop aangesproken werd, vond ze dat zij het recht had om daar te lopen.. Jaja. Sindsdien staan er borden eigen weg & verboden voor honden, en was mama niet te beroerd om met telefoon in de hand naar buiten te lopen en haar te vertellen de politie te bellen. Maar dat het zo moest, was wel erg jammer..

Communicatie hierover is erg naar, zeker als mensen de instelling hebben die je noemt: t boeit niet en we hebben het altijd al zo gedaan. Maar hey, dat zijn je vrienden niet, dus dat ze je niet aardig vinden, ach, jij zult voor hen ook geen verrassingsfeestje organiseren. Ga niet over je eigen grenzen heen in je reacties, laat niet over je heen lopen, maar trek het je ook niet teveel aan... :(:)

Joyce83: fijn, zo'n houding - op die manier heb ik heel veel plezier gehad met vriendjes van het weiland van mijn ouders, maar ook de tuinen en bedrijven van buren :) Je verhaal doet me glimlachend terugdenken aan mooie avonturen :)

Remy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 15:41

Je hebt groot gelijk, wat een brutaliteit van sommige mensen... :n

Ons perceel is ook lang een terrein geweest waar iedereen maar zo op kwam, er ligt een grote natuurvijver en toen mijn man de weideafrastering aan het plaatsen was, kwamen er ineens een paar jochies het terrein op, liepen naar de vijver en gingen daar slakjes uit vissen :( Alsof het hun terrein was, het was wel duidelijk dat ze dat vaker deden..
Mijn man was te verbaasd om ze weg te sturen, ze hadden ook flink wat spatjes :n Heb later tegen m'n man gezegd dat ik absoluut wil dat hij ze wegstuurt als dat nog eens gebeurt, de brutale apen...

Ze sprongen gewoon over de sloot om het perceel heen :roll: Maar nu heb ik ervoor gezorgd dat de brandnetels die daar staan lekker hoog zijn geworden ~~}>

Helaas is de zijkant van ons erf (nog) open, daar gaan we nu haast mee maken nu ik onlangs er achter kwam dat er iemand in de stal is geweest (van de drie schuiven waren er 's morgens twee open :') en ik had het 's avonds drie keer nagekeken voor ik naar bed ging). Mijn man wil nu een camera plaatsen om toezicht te hebben achter op het erf bij de stallen.

Onze omliggende buren zijn gelukkig niet zo, daar hebben we heel fijn contact mee :j
Laatst bijgewerkt door Remy op 15-06-09 15:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 15:41

wij zitten ook in zo'n lekkere situatie.
maar gelukkig is dat maar 2 dagen in de 2 jaar.
wij wonen in een boerderij tegenover vliegveld volkel.
2 dagen in de 2 jaar zijn er open dagen en vliegshow.
aankomend weekend weer :(
sommige mensen zetten gewoon de auto op het pad bij ons, en als je er dan in
of uit moet kijken ze boos, zovan : moet dat?
of ze gooien de auto gewoon achter bij ons op de stoep :(
vorig jaar zag ik een man uitstappen, ik zei: wat is de bedoeling?
ik ga vliegtuigen kijken: zei die.
ik: wil je nog met de auto naar huis straks?
hij: ja.
ik: zou ik hem maar meenemen, anders staat die in de wei straks met de poort opslot.
hij liep gewoon weg, en ik heb de auto weg laten slepen door politie. :D

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 15:46

mijn ervaring bij zulke mensen is helemaal niks meer toestaan
je geeft ze een pink en ze nemen je hele hand :(

ze moeten eerst maar leren dat ze er weg moeten blijven en hun rommel thuis houden!

onze buren hadden een tuinman die gewend was de snoeizooi van alle hagen bij ons te knikkeren
mocht altijd van de vorige eigenaren
dat er bij ons dieren lopen en het meeste snoeisel van de taxeshaag was maakte niet uit
tuinman had nog nooit gehoord dat dat gevaarlijk was 8)7 _-:( -:(-

ook de andere kant had moeite met de grens en dat wij er niet van houden dat er over ons erf werd gereden en geparkeerd met hun wagens
er lagen 3 opritten langs elkaar, 1 van hun en 2 van ons, de middelste hebben we verwijderd en er tuin van gemaakt, hek er om heen en toen was de buurman heel boos

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 15:46

Even voor de zekerheid hoor:
Al een kop koffie en een rustig gesprek met bv stukje info over gemaaid gras/koliek geprobeerd?

Irritant probleem.

Butsmuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 15:59

Ja, sommige mensen denken inderdaad dat jij je bezittingen moet delen.

Meermaals gebeurd dat een volslagen onbekende wandelaar even zijn k*tkoter op mijn paard dacht te zetten terwijl ik aan het opzadelen was in het bos. Moet je vooral niets van durven te zeggen: discussie van heb ik jou daar! :(

Ook eens een collega gehad die helemaal pissig was dat andere buurtbewoners een dubbel hek om hun EIGEN hertenkampje hadden geplaatst. De hertjes en andere dieren werden door de buurt veelvuldig gevoerd met brood en andere troep. Ze hadden al briefjes opgehangen met het verzoek dat niet te doen ivm gezondheid van de dieren maar dat hielp niets. Dus toen maar een dubbel hek geplaatst. Nou woest was ze op die mensen! Ze ging een buurtpetitie starten, handtekeningen verzamelen etc. Dus ik probeerde in al mijn naïviteit de andere kant van het verhaal te belichten; dat het slecht was voor die dieren om veel brood gevoerd te krijgen, dat het hun eigen dieren waren, enzovoorts maar dat was volledig aan dovemansoren gericht. Nee, volgens haar had je als eigenaar van zo’n EIGEN hertenkampje een maatschappelijke verplichting tegenover de lokale buurtkinderen. 8)7 8)7 8)7

ZzzeiN

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 16:01

Jullie mogen allemaal wel even een keertje bij ons langs komen. Hier rijden er mensen over het erf zijn dan 10 minuten op het erf aan het rondspoken en rijden dan weer terug en dat zonder ook maar enige begroeting als ik voor het raam sta of in huis zit als hun langsrijden.

Weissjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 16:02

Nederland wordt steeds asocialer.
Maar ik zou het niet toelaten als het bij ons zou gebeuren..

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 16:05

Ik vind je geen boeman, ik zou zelf exact hetzelfde hebben in jouw geval. Wettelijk gezien is het zo dat je je buren op je erf moet toelaten als zij onderhoud aan bvb hun eigen heg/schuur/etc willen plegen.
Ik begrijp echter dat ze jouw gras/bosjes aan het snoeien zijn? Dat hoef je absoluut niet toe te laten en daar zou ik zelf ook niet blij mee zijn.
Het afgemaaide gras is natuurlijk levensgevaarlijk voor je paarden, maar ik heb hierover een beetje dezelfde vraag als Sonja: heb je het hier al eens op een rustige manier met hen over gehad?

Met boos worden en aanvallend reageren kom je vaak niet ver, maar als jij op een kalme wijze uitlegt dat gemaaid graag heel gevaarlijk is voor paarden moet daar toch uit te komen zijn?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 16:17

Dat is toch niet normaal?
Ik hield je vorige topic toen ook in de gaten, maar dit is zó belachelijk!
Ik zou die buurvrouw maar eens flink bang maken over dat gemaaide gras... }>
Er vooral bij vertellen hoeveel je paarden jou waard zijn en in het algemeen waard zijn....

Mijn vader snoeide vroeger wel de koniveren voor mijn buurvrouw, maar die was ook al tegen de 80 en kon geen 3 meter hoog op een trap staan. Ging ook in overleg...

Verder zou ik in jouw geval toch eens kijken wat je mogelijkheden zijn bij de politie?

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 16:22

Gewoon even om de tafel gaan zitten en uitleggen dat je liever niet hebt dat ze ongevraagd op je land komen.Dat wat ze doen gewoon gevaarlijk kan zijn voor je paarden.
Wat de vorige eigenaar goed vond moest hij weten,nu is het jouw eigendom met nieuwe regels.

Als ze hier ongevoelig voor zijn kun je altijd nog boe-man maatregelen nemen ;)

Ik heb er ook de schurft aan als mensen zomaar te pas en te onpas op het erf komen en doen alsof de boel van hun is :( Gebeurd bij ons ook zo nu en dan,lopen ze je gewoon voorbij alsof je lucht bent :(
Of dat het erf geblokkeerd is omdat er een auto geparkeerd wordt,sta je met je paard :+ .Als je dan vraagt od ze wieberen krijg je als antwoord dat ze even op de kaart moeten kijken.Ja dat kan buiten het erf ook,ik wil graag met mijn paarden werken,je staat in de weg en ik ga niet wachten totdat je uitgestudeerd bent op die kaart.Wegwezen...is geen parkeer terein :(

Bah...mensen hebben geen fatsoen >;) :roll: -:(-

Heb je in Texas geen last van hoor := daar komen ze niet zomaar op je erf :D

daantje99

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 16:28

Achjaa hier hebben wij ook last van...

Laatst nog:

Een heel vrolijk gezinnetje + hond lopen zo over ons weiland. De hond natuurlijk vrolijk achter de paarden aan. Dus ik er naartoe, ik vraag: vind u dit normaal? Waarom de man zegt: ooh het was een vergissing, we dachten dat het pad doorliep. Nou niet dus!!!!!!!!

En even voor de duidelijkheid. Het pad loopt niet door, en heeft ook nog nooit doorgelopen. Ook is het weiland heel goed afgerasterd. Waar die domme koeien het lef vandaan halen.