Aargh! Jarig zijn!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Joyce_

Aargh! Jarig zijn!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-09 12:22

Jarig zijn op zich is niet zo erg. Als je ver weg van de bewoonde wereld in een hutje op de hei zit, dan. :D

In alle andere gevallen vind ik het een vreselijk iets. De hele dag zoenen ontvangen, "hoe oud ben je nou? 18! Ohh eindelijk volwassen.. voor de wét, ha ha ha!".
Ja, haha.

De zaterdag ervoor vier je je verjaardag voor familie. Lief glimlachen, neefjes en nichtjes vermaken, meepraten over de ecomische crisis, de benzine die zo duur wordt en wat tante Marieke over de kinderen van haar zus heeft gezegd tegen oma Koekie.

De zaterdag erna vier je je verjaardag voor vrienden. Eigenlijk geen zin in, maargoed, je wordt 18, doe tóch maar. Klein groepje uitnodigen, wel zo gezellig!
Kunnen er eerst 2 niet, zijn op vakantie dan. Nouja, prima, niks aan te doen. 2 dagen van tevoren word je gekrabbeld door een vriendin, ze kan maar een uurtje omdat ze ook nog een andere verjaardag heeft. Ook goed, leuk dat ze alsnog even komt :j
Dan op de dag zelf smst je stapmaatje dat ze moet werken en pas heel laat kan komen. Verdikkie. En dan zeggen er ook nog 2 anderen af, die zijn toch te moe.

En dan blijf je met een stuk of 6 mensen over, terwijl je jezelf mopperend bekent dat het echt een slécht idee was om je verjaardag weer te gaan vieren.

Volgend jaar vind je me in een hutje op de hei, ik ben het zat. :P

Wie heeft er ook zo'n bloedhekel aan verjaardagen vieren, om allerlei uiteenlopende redenen? Ik ben benieuwd of ik de enige ben :')

Caira

Re: Aargh! Jarig zijn!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 12:23

IK

Ik vind er geen bal aan en heb er dan ook nooit zin in, de laatste 3 jaar heb ik mijn verjaardag dan ook gewoon overgeslagen!

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 12:28

Ik!

Ik verjaar midden in de zomervakantie, 8 augustus, dus 80% van mijn vrienden zijn dan op vakantie. "Ja sorry, we vieren 't daarna wel". Oké, leuk dat ze alsnog wat willen doen, maar dan heb je op je verjaardag gewoon niks te doen...

Sentido

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 12:29

IK!

Heb het 'geluk' om op 10 augustus jarig te zijn.. Waardoor mijn verjaardagen altijd een hel zijn geweest. Alleen mijn naaste familie (lees: zussen) komen altijd. De rest is maar afwachten..

Als klein meisje vond ik het verschrikkelijk maar ik ben er nu eigenlijk wel aan gewend. Doe er zelf ook niks aan ofzo :+
Enige waar ik een hekel aan heb is dat mensen vaak verwachten dat ik wel op hun verjaardag kom, met cadeau uiteraard, terwijl ze nog nooit bij mij zijn geweest.. :n

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 12:30

Joh, 11 september is nou ook niet echt een lolletje om jarig te zijn hoor.

Sentido

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 12:30

Oei, dat kan ik me voorstellen indd.. :oo

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 12:32

Sentido schreef:
Enige waar ik een hekel aan heb is dat mensen vaak verwachten dat ik wel op hun verjaardag kom, met cadeau uiteraard, terwijl ze nog nooit bij mij zijn geweest.. :n

Dat heb ik dus ook. 2 van mijn beste vriendinnen waren de afgelopen 2 jaren telkens beiden met vakantie op mijn verjaardag. Ze vonden het raar dat ik daar een probleem van maakte, want we zouden het achteraf wel vieren, toch? Nou, vorig jaar in december werd één van de vriendinnen 18, haar vriend had een club afgehuurd en feestje georganiseerd. Dat was de dag voor haar verjaardag en ik had op dat moment al maanden vastliggen dat ik in Brussel naar een concert ging met vriendinnen, waardoor ik er ten vroegste om 12u 's nachts kon zijn. Was ze gepikeerd omdat ik pas zo laat kwam... Nouja, jij was er gewoon niet op mijn verjaardag :roll:

criollolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 12:33

IK!! WAT EEN LEUKE TOPIC!! haha ik ben blij dat er meer mensen zijn die een hekel hebben aan hun verjaardag...IK hoor daar dus ook bij, wat een flauwekul zeg, handje schudden, hoe oud ben je geworden??? blehhh....

Miepp

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 12:37

Caira schreef:

Ik ben ook op 11 september jarig, ik heb daar dan wee echt geen last van.

Vroeger was jarig zijn geweldig, nu word ik in september 20, nou, jippie -O- :')
Verjaardag vieren vind ik wel gezellig, iedereen weer even zien, ja dat vind ik wel gezellig :j

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 12:38

Caira schreef:

Hier ook een 11 september jarige!

Verder gaat het wel. Altijd beetje veel visite in huis en daar kan ik zooo slecht tegen. Zo druk en zo veel regelen enzo. Ben er altijd moe van ipv dat ik er energie aan over hou.

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 12:38

Antoontje schreef:
Caira schreef:

Ik ben ook op 11 september jarig, ik heb daar dan wee echt geen last van.

Vroeger was jarig zijn geweldig, nu word ik in september 20, nou, jippie -O- :')
Verjaardag vieren vind ik wel gezellig, iedereen weer even zien, ja dat vind ik wel gezellig :j

Hee zijn we al met zijn 3-en!

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 12:39

nou ik zou op de bewuste dag mijn 18e verjaardag vieren. Alles was in huis voor een topfuif. Dat werd natuurlijk helemaal niets, en ik denk dat toen mijn lol voor verjaardagen er een beetje afgegaan is.

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-09 12:39

Sentido schreef:
IK!

Heb het 'geluk' om op 10 augustus jarig te zijn.. Waardoor mijn verjaardagen altijd een hel zijn geweest. Alleen mijn naaste familie (lees: zussen) komen altijd. De rest is maar afwachten..

Als klein meisje vond ik het verschrikkelijk maar ik ben er nu eigenlijk wel aan gewend. Doe er zelf ook niks aan ofzo :+

Ja, dat! Nou moet ik eerlijk zeggen dat ik zelf echt best trouw ben in het gaan naar verjaardagen. Als ik word uitgenodigd, probeer ik altijd érgens tijd te vinden om er naartoe te gaan.

Maar op een gegeven moment houdt dat natuurlijk ook op. Dus, bij deze, komende jaar een verjaardags-boycot. 8-)

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 12:40

Ik...leuk leuk leuk. De verplichte felicitaties op je werk. Ik vind het wel leuk om met een paar vriendinnen wat te doen maar om nu echt heeeel erg graag een huis vol met mensen te hebben? Neuh.
Kinderfeestjes ook al zo'n gruwel. Nee ik vind het niks. :n

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 12:42

Caira schreef:
nou ik zou op de bewuste dag mijn 18e verjaardag vieren. Alles was in huis voor een topfuif. Dat werd natuurlijk helemaal niets, en ik denk dat toen mijn lol voor verjaardagen er een beetje afgegaan is.

Ja kan ik helemaal snappen. Was zelf de bewuste dag goed zwanger en het kwam allemaal zooo hard binnen bij mij. Voelde me niet jarig en we hebben ons etentje die avond dan ook afgelast. Ik kon het echt niet.

Heb jij er ook last van als je ergens je geboortedatum moet noemen, de andere kant stil valt, van Oja..... (niet dat ik het niet begrijp hoor, vind het nog steeds een vreselijke gebeurtenis en omdat die op mijn verjaardag was misschien nog wel erger. Wordt er elk jaar zo aan herinnert ook aan het instense gevoel wat ik toen had.
Laatst bijgewerkt door Zilfstar op 13-06-09 12:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Sentido

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 12:43

Myukii schreef:
Sentido schreef:
IK!

Ja, dat! Nou moet ik eerlijk zeggen dat ik zelf echt best trouw ben in het gaan naar verjaardagen. Als ik word uitgenodigd, probeer ik altijd érgens tijd te vinden om er naartoe te gaan.

Maar op een gegeven moment houdt dat natuurlijk ook op. Dus, bij deze, komende jaar een verjaardags-boycot. 8-)

Dat bedoel ik dus ja. Vroeger ging ik heel trouw alle feestjes en dingetjes af, met cadeau en enigszin vrolijk humeur. Ik maakte mezelf gewoon wijs dat ze ooit wel bij mij zouden komen..
Nou niet dus, toen ben ik maar mee opgehouden. :=

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 12:45

Ja, hier nog één!
Ik heb het al jaren niet meer gevierd, heerlijk! :D

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 12:46

Zilfstar schreef:
Caira schreef:

Ja kan ik helemaal snappen. Was zelf de bewuste dag goed zwanger en het kwam allemaal zooo hard binnen bij mij. Voelde me niet jarig en we hebben ons etentje die avond dan ook afgelast. Ik kon het echt niet.

Heb jij er ook last van als je ergens je geboortedatum moet noemen, de andere kant stil valt, van Oja..... (niet dat ik het niet begrijp hoor, vind het nog steeds een vreselijke gebeurtenis en omdat die op mijn verjaardag was misschien nog wel erger. Wordt er elk jaar zo aan herinnert ook aan het instense gevoel wat ik toen had.

Jaaaaaaaa of het nu maart of december is als ik ergens mijn geboortedatum moet noemen is het altijd even stil. vaak gevolgd door een O. Voel me altijd net alsof het mijn schuld is dat ik op die dag jarig ben. :o

_miepie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 12:46

Ik vind er ook niks meer aan mijn verjaardag te vieren, en probeer er altijd onder uit te komen.
Mijn ouders zijn gescheiden en kunnen niet meer met elkaar omgaan, mijn verjaardag duurt dan ook vaak 3 dagen, 1dag voor mijn moeders kant, 1 dag voor mijn vaders kant. en 1 dag voor mijn vrienden.
Kost klauwen met geld.

Naar verjaardagen toe gaan vind ik ook niks, zeker niet zo'n verjaardag met stukjes kaas en worst in een kringetje zitten.
Feestjes vind ik wel leuk!!

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 12:51

Ik ook!

Ben op 5 augustus jarig en altijd zijn er mensen op vakantie waardoor ik vervolgens mijn verjaardag in 3 of 4 dagen vier :(:) Ik heb het eigenlijk al jaren niet meer echt gevierd, omdat ik er niks aan vind. Alleen familie komt langs en ik ga met een aantal vriendinnen gewoon onder het mom ik ben jarig geweest ergens op een terrasje zitten of gaan we taart eten :+

dennisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 12:53

ik heb er ook een hekel aan ol verstop me het liefst

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 12:57

Nog een lotgenoot. :D Ik houd niet zo van verjaardagen. En al helemaal niet als het mijn verjaardag is. Ik kan me ontzettend ergeren aan het geklaag van de oma's (die elkaar heel erg versterken). Een goede gastvrouw ben ik ook al niet. :+
Verder doe ik nauwelijks iets met vrienden. Ik vier eigenlijk alleen wat met mijn twee beste vriendinnen en daar laat ik het bij. Anders vind ik het weer ingewikkeld met uitnodigen en verzinnen wat we gaan doen. Als ik het leuk zou vinden, was het wat anders, maar ik wil het mezelf ook niet aandoen. :Y)

Nakisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 12:59

Ik vier mijn verjaardag met mijn ouders, broer, oma en partner. Da's wel genoeg.
Vorig jaar zijn we met z'n allen naar de dierentuin geweest, dat was echt een topverjaardag. Gewoon leuke dingen doen en er zo toch een supermooie dag van maken!! :)
Dit jaar gaan we even kijken wat we gaan doen, maar ik wil de verjaardagen niet meer zittend in een stoeltje doorbrengen... Nee, ik ga er liever met mijn geliefden op uit. Hebben we allemaal plezier!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 13:02

A
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 13-07-23 17:13, in het totaal 1 keer bewerkt

gekkesies

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 13:29

Mientjeuh schreef:
Ik!

Ik verjaar midden in de zomervakantie, 8 augustus, dus 80% van mijn vrienden zijn dan op vakantie. "Ja sorry, we vieren 't daarna wel". Oké, leuk dat ze alsnog wat willen doen, maar dan heb je op je verjaardag gewoon niks te doen...

Ja bah, het is echt vreselijk om in augustus jarig te zijn he! :')
vrijwel al mn vrienden zijn op vakantie en mijn familie is voor 90% afschuwelijk dus die hoef ik simpelweg niet op mijn verjaardag, gevolg; De hele dag thuis zitten en je doodvervelen. :Y)