Yearning for zion ranch

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xDramaQueen

Yearning for zion ranch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-09 17:27

Iemand deze aflevering gezien van oprah?

http://en.wikipedia.org/wiki/YFZ_Ranch

http://www.volkskrant.nl/archief_gratis ... oedmachine

ik kan er niet met mn hoofd bij...
alle kinderen werken, ongeacht of ze 4 zijn of 12, speelgoed hebben ze niet werken is voor hen spelen.
3 vrouwen hebben 1 man, en dus meerdere kinderen, het enigste wat telt is god.
Kinderen van 12! worden uitgehuwelijkt en er is een inval geweest en toen waren veel kinderen tussen de 12 en 15 al uitgehuwelijkt en sommige hadden zelfs al kinderen, er loopt ook een rechtzaak over een 51 jarige man (geloof ik) die wil trouwen met een 12 jarig meisje.

http://www.oprah.com/dated/oprahshow/op ... mist-ranch

ik heb echt met verbazing zitten kijken, en dan nog beweren dat het geen sekte is...

iemand die dit ook heeft gezien? hoe denken jullie erover?

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 17:42

Bizar is dit zeg, ik heb net wel jou stukjes gezien, maar de aflevering zelf volgens niet, al heb ik er wel meer over gehoord. Je kan er niet bij met je hoofd dat dit bestaat.

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Re: Yearning for zion ranch

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 18:30

Voor mij zijn de mormonen op zich al een no-go... maar dit slaat alles :n

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 18:32

Ja je snapt niet dat zoiets ook nog steeds mogelijk is he... ik bedoel overal wordt tegenwoordig een probleem van gemaakt en toch bestaan dit soort 'sektes' nog steeds

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 18:38

Amerika... :x

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 18:49

Ik heb eens even de oprah afleveringen gezien en hoewel ik de polygamie absoluut afwijs lijken de mensen zelf er wel gelukkig mee.

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 19:31

Als je midden in zo'n sekte zit, bang genoeg gemaakt wordt om eruit geknikkerd te worden, je familie nooit meer te zien en wie weet wat er met je kinders gebeurd...dan laat je het wel uit je hoofd om te laten merken dat je er níet blij mee bent met zoveel getuigen om je heen ;)

_Luziream

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 19:42

Als je binnen zo'n groep geboren wordt weet je niet beter.
Maar dat dit Anno 2009 nog gebeurt, is te triest voor woorden. Mannen mogen alles en vrouwen moeten onderdanig zijn en kinderen baren........................

TessaVB

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 19:43

Heb het ook zitten kijken. Met een open mond weliswaar. :=

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-09 19:56

Caira schreef:
Ik heb eens even de oprah afleveringen gezien en hoewel ik de polygamie absoluut afwijs lijken de mensen zelf er wel gelukkig mee.

Er was een meisje die werd op haar 14de mee genomen naar de normale wereld maar is op haar 18de terug gegaan want dat was haar familie en haar wereld oprah zei ook je moeder zegt dat je gehersenspoeld ben en dat leek ook echt zo....

Red_Savage

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 22:24

Hè getferdemme zeg. :\
Dat zoiets serieus bestaat.

judithh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 22:56

zit het nu te kijken...bizar dat mensen zo kunnen leven, ik zou het niet kunnen...en die arme kids..nooit geen lol, nooit spelen..triest hoor.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 09:59

Jeej, ik heb het ook gezien .... ongelooflijk! Ik vond dat ze, vooral die jonge meiden op het eind, té gemaakt antwoorden. Inderdaad net of ze gehersenspoeld zijn.

Vooral het ene meisje dat antwoord gaf op de vraag of je verliefd moet zijn op een man voor je trouwt. Ze gaf als antwoord dat ze hem zal respecteren als man en de manier waarop hij leeft. De hemelse vader koos een geschikte man .... jaja.

Het meest schokkende vond ik dat ze toen alle kinderen weg hebben gehaald en ook nog eens uit elkaar geplaatst hebben. Van de ene kant is dit geen gezonde manier van leven, vind ik. Hier mag je kinderen niet in mee nemen. Maar om ze nu zo abrupt bij hun moeder weg te halen en broertjes en zusjes uit elkaar te halen .... pfff dat is ook wat. Ben benieuwd hoe die kinderen uiteindelijk opgroeien en functioneren.

Er gaan ook een hoop verhalen over dat de kinderen en vrouwen geslagen zouden worden. En dat jonge kinderen verkracht worden door de leider daar.

En vaag! En dan die kleding en dat haar! Zwemmen met een jurk aan. Wat me dan wel weer op viel was dat ze mobiele telefoons hadden en je zag een paar moeders met een vrij moderne kinderwagen lopen.

merel90

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 10:15

Ook ik heb de afleveringen gezien, en heb regelmatig met mijn hoofd zitten schudden.

En inderdaad, ze líjken gelukkig, met nadruk op lijken. Ik vond ook veel reacties op Oprah's vragen er onnatuurlijk en voorgeprogrammeerd overkomen.
Ik heb verschillende boeken gelezen die geschreven waren door vrouwen die uit sektes waren ontsnapt, dat is wel heel interessant want daardoor begrijp je veel beter hoe het er in sektes aan toe gaat. Ik denk dat er achter deze groepering heel wat meer schuilgaat dan ze tegen Oprah zeiden.. die aanklachten en rechtzaken zijn er niet voor niks.

Daarnaast ben ik het niet eens met de manier waarop de overheid dit probleem heeft aangepakt. Alle kinderen met grof geweld weghalen bij hun moeders en ze van elkaar scheiden en in opvangtehuizen plaatsen, is gewoon ontzettend traumatisch. Ik snap dat ze snel wilden handelen om de kinderen te beschermen, maar dat had toch wel iets diplomatieker gekund..

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-09 10:31

vooral toen die drie vrouwen zeiden: we houden van elkaar omdat we van dezelfde man houden, yeah right :') vond het zo sneu dat één meisje assepoester kende... ze kende helemaal niets...

@merel90, hoe hadden ze het dan moeten doen? sommige kinderen wéten niet eens wie hun ouders zijn...

"Sommige kinderen weten niet eens wie hun ouders zijn. De staat Texas heeft de rechter nu gevraagd DNA-testen verplicht te stellen voor de ouders die in de Yearning for Zion Ranch woonden, zodat voor eens en altijd kan worden vastgesteld wie hun kinderen zijn.""

Mir_U

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 10:39

Ik heb dit gisteren met gemengde gevoelens zitten bekijken.... In principe lijken ze wel gelukkig, goed, het is een simpel bestaan, maar heb je computers, tv, etc nodig om gelukkig te zijn? Die kinderen zien er in ieder geval wel lekker gezond uit, spelen veel buiten, etc.

Maar aan de andere kant, hoe vrijwillig zullen ze er nou wonen? De meeste kinderen kenden zelfs de meest basis sprookjes zoals Assepoester, etc, niet. En hoeveel skeletten zitten er nog in de kasten daar wat betreft misbruik enzo? Denk niet dat ze er ooit helemaal achter komen, want dit soort gemeentes sluiten de gelederen als er iets gebeurt, zelfs al gaat het om misbruik, hun eigen leden (de mannen die opgepakt zijn) zullen ze dan toch nog beschermen.

merel90

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 11:01

xDramaQueen schreef:
@merel90, hoe hadden ze het dan moeten doen? sommige kinderen wéten niet eens wie hun ouders zijn...

In ieder geval niet gewapend binnenstormen, gewoon op een nette manier uitleggen wat er gaat gebeuren en de kinderen niet scheiden, maar proberen ze ergens gezamenlijk op te vangen.

Waar ik me ook over verbaasde en wat me verontrustte, was dat die kinderen nóóit speelden, ze vonden spelen niet leuk. Spelen zit echt in de natuur van een kind lijkt me, ik vind het niet gezond dat geen enkel kind daar speelde, dat ze zogenaamd alleen werk en school leuk vonden.

@ Mirr84: Misbruik is in deze gemeentes vaak meer regel dan uitzondering, het wordt in de doofpot gestopt en goedgepraat. Als je hier problemen over gaat maken, word je een risico en gevaar voor de sekte.

In het boek 'Ontsnapt uit het land van de vrijheid' beschrijft een vrouw haar leven in een sekte. Ze heeft 8 kinderen gekregen voor haar 25e ofzo, werd zwaar fysiek en mentaal mishandeld, en haar kinderen waren allemaal ook zwaar misbruikt en mishandeld. Toen ze hier iets aan wilde doen en hier ophef over maakte, wilde de sekte haar uit de weg ruimen. Ze is uiteindelijk ontsnapt en naar nederland gekomen, maar één van haar dochters is toch weer terug gegaan naar die sekte, hoewel ook zij misbruikt was door haar vader en doodsbang voor hem was. Blijkbaar hebben dit soort sektes dus zo'n grote invloed op mensen, ze zijn gewoon echt gehersenspoeld.

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-09 11:18

Mirr84 schreef:
Ik heb dit gisteren met gemengde gevoelens zitten bekijken.... In principe lijken ze wel gelukkig, goed, het is een simpel bestaan, maar heb je computers, tv, etc nodig om gelukkig te zijn? Die kinderen zien er in ieder geval wel lekker gezond uit, spelen veel buiten, etc.

Maar aan de andere kant, hoe vrijwillig zullen ze er nou wonen? De meeste kinderen kenden zelfs de meest basis sprookjes zoals Assepoester, etc, niet. En hoeveel skeletten zitten er nog in de kasten daar wat betreft misbruik enzo? Denk niet dat ze er ooit helemaal achter komen, want dit soort gemeentes sluiten de gelederen als er iets gebeurt, zelfs al gaat het om misbruik, hun eigen leden (de mannen die opgepakt zijn) zullen ze dan toch nog beschermen.

ze spelen helemaal niet buiten... ze kennen geen spelen namelijk, ze werken alleen maar..

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 11:19

Blue_Eyes schreef:

Wat is dit nu weer voor een reactie? :? Hou je maar lekker bij je kortzichtige kijk dan en ga maar veralgemenen. Je hebt echt in àlle landen sektes. Amerika is gewoon een reusachtig land dus ja, daar komt 't vaker voor.

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-09 11:19

merel90 schreef:
xDramaQueen schreef:

In ieder geval niet gewapend binnenstormen, gewoon op een nette manier uitleggen wat er gaat gebeuren en de kinderen niet scheiden, maar proberen ze ergens gezamenlijk op te vangen.

Waar ik me ook over verbaasde en wat me verontrustte, was dat die kinderen nóóit speelden, ze vonden spelen niet leuk. Spelen zit echt in de natuur van een kind lijkt me, ik vind het niet gezond dat geen enkel kind daar speelde, dat ze zogenaamd alleen werk en school leuk vonden.

@ Mirr84: Misbruik is in deze gemeentes vaak meer regel dan uitzondering, het wordt in de doofpot gestopt en goedgepraat. Als je hier problemen over gaat maken, word je een risico en gevaar voor de sekte.

In het boek 'Ontsnapt uit het land van de vrijheid' beschrijft een vrouw haar leven in een sekte. Ze heeft 8 kinderen gekregen voor haar 25e ofzo, werd zwaar fysiek en mentaal mishandeld, en haar kinderen waren allemaal ook zwaar misbruikt en mishandeld. Toen ze hier iets aan wilde doen en hier ophef over maakte, wilde de sekte haar uit de weg ruimen. Ze is uiteindelijk ontsnapt en naar nederland gekomen, maar één van haar dochters is toch weer terug gegaan naar die sekte, hoewel ook zij misbruikt was door haar vader en doodsbang voor hem was. Blijkbaar hebben dit soort sektes dus zo'n grote invloed op mensen, ze zijn gewoon echt gehersenspoeld.

ik wist niet dat ze gewapend binnen waren gevallen excuses, ik ga eens naar dat boek zoeken, ik zou dat wel willen lezen..

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 11:24

Mientjeuh schreef:
Blue_Eyes schreef:

Wat is dit nu weer voor een reactie? :? Hou je maar lekker bij je kortzichtige kijk dan en ga maar veralgemenen. Je hebt echt in àlle landen sektes. Amerika is gewoon een reusachtig land dus ja, daar komt 't vaker voor.

Dit soort uitwassen kun je je in Nederland gewoon niet voorstellen. Het was een antwoord op een vraag in de reactie boven mij. En ja, je hebt overal sektes, maar dit soort dingen ben ik in Nederland nog nooit tegengekomen, jij wel? Hier wordt inderdaad overal een probleem van gemaakt. Daar ligt dat toch anders.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 11:24

Tja dit is een naar bericht maar wel al oud, heb vorig jaar ook al e.e.a. hierover op tv gezien. Het ergste is nog dat nu, een jaar later, 80% van de vrouwen en kinderen weer terug is daar. Dat moest van de rechter, de kinderen waren namelijk onterecht weggehaald (en de vrouwen dus onterecht meegegaan). Je kunt geen jonge kinderen weghalen omdat je denkt dat ze later verkracht zullen worden, of zullen verkrachten. Daar hebben ze ook wel weer een punt.

Mir_U

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 11:25

Nou, hoeft geen sekte te zijn hoor, binnen zwaar christelijke gemeentes gebeurt dit ook, helaas is seksueel misbruik niet alleen bij sektes gewoonlijk

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 11:26

Mirr84 schreef:
Nou, hoeft geen sekte te zijn hoor, binnen zwaar christelijke gemeentes gebeurt dit ook, helaas is seksueel misbruik niet alleen bij sektes gewoonlijk

Toch zijn zwaar christelijk gemeentes nog wel iets anders (gematigder! En ja, dat meen ik echt), dan dit.

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-09 11:35

Ffortuna schreef:
Tja dit is een naar bericht maar wel al oud, heb vorig jaar ook al e.e.a. hierover op tv gezien. Het ergste is nog dat nu, een jaar later, 80% van de vrouwen en kinderen weer terug is daar. Dat moest van de rechter, de kinderen waren namelijk onterecht weggehaald (en de vrouwen dus onterecht meegegaan). Je kunt geen jonge kinderen weghalen omdat je denkt dat ze later verkracht zullen worden, of zullen verkrachten. Daar hebben ze ook wel weer een punt.

de aflevering is nieuw, oprah is er al eens geweest en was er nu weer een jaar oid ná de inval