Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
Caira schreef:Ik heb eens even de oprah afleveringen gezien en hoewel ik de polygamie absoluut afwijs lijken de mensen zelf er wel gelukkig mee.

vond het zo sneu dat één meisje assepoester kende... ze kende helemaal niets... 
xDramaQueen schreef:@merel90, hoe hadden ze het dan moeten doen? sommige kinderen wéten niet eens wie hun ouders zijn...
Mirr84 schreef:Ik heb dit gisteren met gemengde gevoelens zitten bekijken.... In principe lijken ze wel gelukkig, goed, het is een simpel bestaan, maar heb je computers, tv, etc nodig om gelukkig te zijn? Die kinderen zien er in ieder geval wel lekker gezond uit, spelen veel buiten, etc.
Maar aan de andere kant, hoe vrijwillig zullen ze er nou wonen? De meeste kinderen kenden zelfs de meest basis sprookjes zoals Assepoester, etc, niet. En hoeveel skeletten zitten er nog in de kasten daar wat betreft misbruik enzo? Denk niet dat ze er ooit helemaal achter komen, want dit soort gemeentes sluiten de gelederen als er iets gebeurt, zelfs al gaat het om misbruik, hun eigen leden (de mannen die opgepakt zijn) zullen ze dan toch nog beschermen.
merel90 schreef:xDramaQueen schreef:@merel90, hoe hadden ze het dan moeten doen? sommige kinderen wéten niet eens wie hun ouders zijn...
In ieder geval niet gewapend binnenstormen, gewoon op een nette manier uitleggen wat er gaat gebeuren en de kinderen niet scheiden, maar proberen ze ergens gezamenlijk op te vangen.
Waar ik me ook over verbaasde en wat me verontrustte, was dat die kinderen nóóit speelden, ze vonden spelen niet leuk. Spelen zit echt in de natuur van een kind lijkt me, ik vind het niet gezond dat geen enkel kind daar speelde, dat ze zogenaamd alleen werk en school leuk vonden.
@ Mirr84: Misbruik is in deze gemeentes vaak meer regel dan uitzondering, het wordt in de doofpot gestopt en goedgepraat. Als je hier problemen over gaat maken, word je een risico en gevaar voor de sekte.
In het boek 'Ontsnapt uit het land van de vrijheid' beschrijft een vrouw haar leven in een sekte. Ze heeft 8 kinderen gekregen voor haar 25e ofzo, werd zwaar fysiek en mentaal mishandeld, en haar kinderen waren allemaal ook zwaar misbruikt en mishandeld. Toen ze hier iets aan wilde doen en hier ophef over maakte, wilde de sekte haar uit de weg ruimen. Ze is uiteindelijk ontsnapt en naar nederland gekomen, maar één van haar dochters is toch weer terug gegaan naar die sekte, hoewel ook zij misbruikt was door haar vader en doodsbang voor hem was. Blijkbaar hebben dit soort sektes dus zo'n grote invloed op mensen, ze zijn gewoon echt gehersenspoeld.
Mientjeuh schreef:Blue_Eyes schreef:Amerika...
Wat is dit nu weer voor een reactie?Hou je maar lekker bij je kortzichtige kijk dan en ga maar veralgemenen. Je hebt echt in àlle landen sektes. Amerika is gewoon een reusachtig land dus ja, daar komt 't vaker voor.
Ffortuna schreef:Tja dit is een naar bericht maar wel al oud, heb vorig jaar ook al e.e.a. hierover op tv gezien. Het ergste is nog dat nu, een jaar later, 80% van de vrouwen en kinderen weer terug is daar. Dat moest van de rechter, de kinderen waren namelijk onterecht weggehaald (en de vrouwen dus onterecht meegegaan). Je kunt geen jonge kinderen weghalen omdat je denkt dat ze later verkracht zullen worden, of zullen verkrachten. Daar hebben ze ook wel weer een punt.