Die bejaarden van tegenwoordig..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

merel90

Die bejaarden van tegenwoordig..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-09 13:20

Ik heb 3 weken geleden een ruggenwervel gebroken waar ik nog behoorlijk wat last van heb. Omdat ik vandaag een hele belangrijke toets had, ben ik toch met de trein naar school gegaan (onder een grote dosis ibuprofen). Ik reis ongeveer een half uur met de trein, en zittend was dat uit te houden, maar ik kan en mag niet lang staan.

Nou was ik dus net gaan zitten, en alle stoelen waren verder bezet. Toen kwam er een mevrouw van rond de 60 jaar de coupé binnen, die met een chagrijnig gezicht tegen me snauwde dat ze wilde zitten. Normaal sta ik áltijd op voor ouderen, maar nu kon ik gewoon niet de hele weg staan door mijn rug. Dus ik leg deze mevrouw vriendelijk uit dat ik graag voor haar op zou willen staan, maar dat ik dat vervelend genoeg niet kan door die breuk.
Nou, toen trók ze me toch een mond open :oo Begon door de hele coupé heen te schreeuwen dat het belachelijk was dat ik niet voor haar opstond, dat ik onbeschoft en respectloos was. Hierop antwoordde ik op rustige toon dat ik het vervelend voor haar vond, maar dat ze ook geen respect krijgt door de toon die ze tegen me aansloeg. Toen werd ze nog bozer en is scheldend naar een andere coupé gelopen.

Ik was eerlijk gezegd nogal beduusd van deze uitval, juist omdat ik naar mijn idee niets fout had gezegd. Dan zeggen ze altijd iets over de jeugd van tegenwoordig, maar de ouderen van tegenwoordig kunnen er blijkbaar toch ook wat van :D

Anoniem

Re: Die bejaarden van tegenwoordig..

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 13:22

Lekker voorbeeld gaf ze dan, met haar gedrag :n
Lekker in haar eigen sop gaar laten koken. Een bepaald percentage van de mensheid is gewoon naar.

Suzzy_3

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 13:23

Mij is altijd geleerd dat je degene moet laten zitten die niet zo goed kan. Een "gewonde", hoogzwangere vrouw, een ouder iemand die niet meer goed kan, ...
Als die vrouw zoveel lawaai kan maken, kan ze evengoed recht blijven staan..

Limoen

Jeumig belachelijk!

Maar idd, bejaarden van tegenwoordig. Ze zijn gewoon écht arrogant geworden! Soms duwen ze je gewoon arrogant aan de kant want hebben zij hebben "meer recht"
Nou als ze zich zo gedragen, niet dus.

DyMarvel

wat een vervelend mens niets van aan trekken.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 13:24

Tsja, de uitzondering bevestigt de regel. :Y)
Waar normale oma's koekjes bakken, geld geven voor goede rapporten en met de kleinkinderen naar de Mac gaan, heb je dus ook dit soort mensen..

Ik vraag me altijd af of ze nou beseffen dat ze echt asociaal bezig zijn..

In ieder geval heel veel sterkte met je ruggenwervel! Hopen dat het snel opknapt! :)

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 13:40

die had van mij wel flink op haar donder gekregen! Ik heb ook m'n ruggewervel gebroken 4 jaar geleden, moest 6 weken platliggen en dan 6 maanden revalideren. Als zo'n oudere dame tegen mij zoiets zou zeggen zou ik eerst vragen 'even met mijn lichaam wisselen op dit moment? Zo voor een dagje?'.

Ik ben nu 4 jaar verder en leef al 4 jaar met dezelfde pijn. En dan vind ik dat ik evenveel recht heb op een zitplaats als een oudere dame, vooral als eentje een grote bek opzet. Niet te geloven zeg...

Wat heb ik geluk dat ik een superoma heb!

venga

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 13:44

Jee! :oo
En dan moest je daarna die toets nog maken!
Maar inderdaad, veel ouderen zijn echt niet zo netjes als ze zelf denken. En als ze zelf al beginnen over de jeugd van tegenwoordig, weet je eigenlijk al genoeg.
Knap van je dat je netjes bleef, de verleiding is dan groot om je aan haar gedrag aan te passen.

blauw00gje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 13:51

Pfff ik zou ook echt boos worden ben ik bang :+
Mja ik vind het ook niet normaal hoor.. Ze zeggen altijd iets van de jeugd, maar die bejaarden zijn net zo erg of misschien soms nog wel erger hoor! :oo

merel90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-09 13:52

Ja ik vond het ook wel heel apart hoe ze reageerde, maar voelde me toch wel een beetje opgelaten :o

Mijn eigen oma's zijn gelukkig ook heel lief :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 13:54

Belachelijk. Zo werd ik laatst nog bijna aangereden op een zebrapad. Dacht das vast zo'n rare kerel zoals dr hier wel meer rondlopen. Maar neehoor, was een oud vrouwtje. :=

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 13:56

merel90 schreef:
Ja ik vond het ook wel heel apart hoe ze reageerde, maar voelde me toch wel een beetje opgelaten :o

Mijn eigen oma's zijn gelukkig ook heel lief :P

De een wel, maar de ander... :oo
Ach, lekker dat mens laten kletsen, wat niet kan kan niet hoor.

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 13:57

Pffff, ik zat laatst in de trein gebeurde ook zoiets bij het bankje naast mij. Was best geschrokken hoor! Sommige ouderen... :n Ze zijn net zo erg als die "jeugd van tegenwoordig" van hun.

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 14:01

Belachelijk! Ik heb ook al meerdere negatieve ervaringen gehad met bejaarden, maar dit is wel heel erg! Hoe reageerden de overige passagiers? Overgens als een bejaarde zo een toon tegen mij aan zal gaan slaan, mag ze van mij helemaal blijven staan, dan zoekt ze het maar uit met haar kippen.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 14:09

Ze zeggen wel eens: Hoe ouder hoe gekker. :+

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 14:09

getsie wat een walgelijk gedrag zeg :(

merel90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-09 14:21

Juul, ouderen op de weg zijn vaak ook levensgevaarlijk :D

De vrouw die naast me zat zei ook dat ze het niet normaal vond hoe die mevrouw deed, de rest van de coupé keek wel maar zei verder niets, of mompelde iets wat ik niet kon verstaan.

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 14:24

Is 60 tegenwoordig ook al bejaard? :Y) Daar zijn de meeste 60-jarigen het waarschijnlijk niet helemaal mee eens.

Gewoon je schouders ophalen en niets van aantrekken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 15:10

heb ik ook een keer gehad in de bus echt precies hetzelfde _O- was het omgeving den haag? :+
was zwaar door mn enkel gegaan en kon er gewoonweg niet op staan. hinkelend met hulp de bus in :+ komt er ook een mevrouw van rond de 60 aan die enkel zegt: sta jij eens op voor een ouder iemand meisje.
ik legde dus ook vriendelijk uit dat dat dit keer helaas niet ging omdat een uur lang in een bus op 1 been hinken niet echt prettig is. zij begon me ook ontzettend uit te foeteren. zo erg dat zelfs de chauffeur tegen haar heeft gezegd dat ze zich koest moest houden of er uit moest :+

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 15:14

Narya schreef:
Is 60 tegenwoordig ook al bejaard? :Y) Daar zijn de meeste 60-jarigen het waarschijnlijk niet helemaal mee eens.

Gewoon je schouders ophalen en niets van aantrekken.

ja 60 is mijn ziens nietbejaard, je moet tot je 65e werken in principe :+ Dan kan je vast ook wel even staan en anders ga je toch lekker in die tussen stukjes zitten? Man ik had echt een enorme grote bek terug gegeven als ik jou geweest was...

chillaxing

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 15:17

Zo doen ze nou tegen mij nooit.. -O-

maargoed, ik woon dat ook afgelegen op ut plattenland.. hier zijn ze nog zoals vroeger :P

BabbieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 15:20

Hihi, ik moest net nog aan dit topic denken....loop door de straat, zie daar een (hoog)bejaarde heer zijn auto uitperkeren (of althans een poging daartoe doen...) en hoor * boem*. Zat 'ie dus met zijn auto tegen de auto vóór hem aan.

En wat doet hij? In plaats van een stukje achteruit te gaan en nogeens te proberen, geeft hij gewoon gas! :oo De hele auto ging heen en weer! Toen ik heel kwaad keek en wat riep was hij weg.

Asociaal!

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 15:21

Soms... kun je zó moe van ze worden...

Ik werd het warme bad uitgestuurd in het zwembad door een aantal bejaarden omdat het 'hun' bad was, de receptioniste moest er aan te pas komen dat we het zwembad in mochten. Ze beweerde dat ze van ons een elleboog in hun zij hadden gekregen, terwijl we er al uitgestuurd waren voordat we überhaupt in het zwembad waren... :+

Stond net in de winkel, om wat af te rekenen. Staat er een bejaarde meneer achter me, die wilde graag eerst want hij had minder producten als mij..

... ik had 2 producten, hij 1... }:0

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 15:22

Danicque_ schreef:
Zo doen ze nou tegen mij nooit.. -O-

maargoed, ik woon dat ook afgelegen op ut plattenland.. hier zijn ze nog zoals vroeger :P

Ja je boos nakijken als je op zondag morgen met je paard voorbij komt :Y) :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 15:36

tsjong wat een weif :N

mijn pa is dus ook al bejaard :P