gevraagt voor een shoot, doen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kimonoo

gevraagt voor een shoot, doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-09 11:02

Ik ben gisteren via hyves gevraagt voor een shoot (ik weet wel dat hij betrouwbaar is dat is het probleem niet) maar ik weet nu echt niet of ik dat moet doen of niet, ik ben best verlegen bij vreemde mensen en daarom bang dat het niet gaat lukken of dat hij me helemaal niks vind.. Wat zouden jullie doen? Opzich lijkt het me een hele leuke ervaring, als ik maar is niet zo onzeker en verlegen was :+

astridelise

Re: gevraagt voor een shoot, doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 11:03

Doen en dan neem je een goede vriendin mee. Vind je het niks kan je altijd nog terug.

blauw00gje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 11:03

Ik dacht precies hetzelfde als astridelise :P

Kimonoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-09 11:04

Ja maar hij zei zelf ook ik vraag er geen geld voor omdat ik jou heb gevraagt en jij mij niet, maar ik steek er wel veel geld in tijd in. Dus dan zou het banketstaaf zijn om weg te gaan als ik het niks vind.. En ik mag sowieso een vriendin mee nemen of mijn moeder ofzo als ik dat wil :)

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 11:05

Zou eerst eens informeren wát voor shoot het is, wat er verwacht wordt, wáárom je wordt gevraagd, en wat er uiteindelijk met de foto's wordt gedaan.. Lijkt me toch allemaal wel prettig om te weten :)

Neskolay

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 11:06

Gewoon doen! Gaat allemaal wel vanzelf :D
Ik ben ook een onzeker en verlegen (kat uit de boom kijken) type, maar heb toch modellenwerk gedaan. (zelfs recent nog een shoot voor panorama :+ )

Als het je wat lijkt gewoon doen :D

Idd zoals Wendy15 zegt wel even goed informeren wat de bedoeling is etc...

Barvrouwke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 11:06

Als je het niets vind, dan worden de foto´s ook niets. Dat straalt altijd door. Dus dan is hij ook snel klaar. Gewoon proberen. Ennuh.. hoezo kost het hem geld? Alleen als ie wat laat afdrukken lijkt mij.

Deesiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 11:08

Wendy15 schreef:
Zou eerst eens informeren wát voor shoot het is, wat er verwacht wordt, wáárom je wordt gevraagd, en wat er uiteindelijk met de foto's wordt gedaan.. Lijkt me toch allemaal wel prettig om te weten :)

Helemaal mee eens, en het is inderdaad zo dat als je hem gevraagd had voor een shoot, jij hem zou moeten betalen. Maar hij vraagt jou nu zelf als "model" dus vind ik het niet meer dan logisch dat je ook een vergoeding krijgt/vraagt.

Kimonoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-09 11:08

Wendy15 schreef:

Ja de shoot is sowieso op een lokatie, kan bij een oud huis zijn of op het strand ofzo zei die, de foto's zijn voor op zijn site en hij heeft me gevraagt omdat hij vind dat ik een hele mooie natuurlijke en krachtige uitstraling heb. en hij zei "Jou wil ik graag als een mooie stoere en sensuele vrouw voor de lens hebben, en denk ook wel dat die stijl bij jou past."

astridelise

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 11:08

Wendy15 heeft gelijk. Als je dat allemaal weet is het vast minder eng en het is altijd goed voor je zelfvertrouwen. Kan je achteraf zeggen: Dat heb ik toch maar mooi even gedaan!

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 11:09

Je bent 17 en hij wil je als een sensuele vrouw voor de camera hebben? Benaderd je via hyves en dan zo'n verhaal.. Ik zou er de kriebels van krijgen, maar ok :=

blauw00gje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 11:10

Hmm dat sensuele staat mij ook niet echt aan.
Ken jij die man persoonlijk?

Kimonoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-09 11:11

Wendy15 schreef:
Je bent 17 en hij wil je als een sensuele vrouw voor de camera hebben? Benaderd je via hyves en dan zo'n verhaal.. Ik zou er de kriebels van krijgen, maar ok :=

haha ja dat was ook iets wat mij een beetje afschrok, maar meer meisjes bij mij op school hebben shoot's bij hem gedaan en hij heeft ook foto's op zijn site staan van meisjes van mijn leeftijd en die zijn wel gewoon normaal, niet sletterig ofzo :o

amorlover1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 11:12

Nou als je moeder of een vriendin mee mag nemen,dan zou ik het wel doen :)
Maar idd wat al gezegt wordt nog even goed te informeren over wat voor shoot het gaat.
Want ja je weet het maar nooit met Hyves :+

Wendy15

Maar hoeveel 'fotograven' zijn er die er ook een leuke 'prive collectie' op nahouden :=
En daarbij, vind je het prettig als iedereen toch wel persoonlijke foto's van jou op internet kan zien? Zijn wel dingen om over na te denken.. Want hij heeft de rechten over de foto's dan en kan ermee doen wat ie wil..

blauw00gje

Kimonoo schreef:
Wendy15 schreef:

haha ja dat was ook iets wat mij een beetje afschrok, maar meer meisjes bij mij op school hebben shoot's bij hem gedaan en hij heeft ook foto's op zijn site staan van meisjes van mijn leeftijd en die zijn wel gewoon normaal, niet sletterig ofzo :o

Ja, maar dat zijn foto's die op zijn site staan. God weet wat voor foto's hij nog meer heeft gemaakt..

DyMarvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 11:14

ik ben benieuwd hoe dit afloopt.

ik zou het gewoon doen. even contact opnemen via de telefoon. uitleggend at je een vriendin meeneemt en dat je niet naakt gaat en tadaa klaar

blauw00gje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 11:15

Mja, of je moeder. Ik zou in dit geval liever mijn moeder meenemen denk ik, dan een vriendin..

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 11:15

haha Kim :=
Echt weer iets voor jou!
Ik zou het gewoon doen hoor, als je je moeder meeneemt!

Kimonoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-09 11:23

Ja ik denk dat ik het misschien toch wel ga doen, maar hij zei dit over naakt foto's "De shoots die ik doe zijn van portret t/m bedekt naakt maar jij beslist hoe en wat niet ik!!! Hier ben ik graag duidelijk in." dat klinkt opzich wel betrouwbaar, toch?

Neskolay

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 11:24

Geef van te voren duidelijk aan wat je wel en niet wilt en bespreek alvast wat je mee moet nemen, aan wilt/kunt trekken etc etc..
Hoe meer duidelijkheid van te voren hoe beter ;) succes

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 11:26

Ik zou dit echt niet vertrouwen en het dus niet doen.

blackstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 11:30

Klinkt wel betrouwbaar. Maar in hoeverre ken je de persoon? Heb je die al vaker ontmoet of is het alleen een beetje contact via hyves???
Neem altijd een ander persoon mee naar de shoot als je het doet en laat je toch niet uit de kleren praten op dat moment. Een goede fotograaf zal het niet eens in zijn hoofd halen om het aan je te vragen wanneer de shoot bezig is (vind ik). Van te voren duidelijke afspraken maken, wat hij met de foto's gaat doen en wat jij krijg.

xxxNaatjuhxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 11:36

als je zeker weet dat hij betrouwbaar is gewoon doen.
Ben een paar jaar freelance model geweest en ben op me 17de ermee begonnen, vond het ook dood eng, wist neit wat ik moest doen of hoe kijken enz. Maar een fotograaf houd er ook rekening mee dat het voor jouw allemaal nieuw is en zou jouw ook goede instucties geven wat je meot doen.
Gewoon lekker gaan en leuke foto's maken :D

blauw00gje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 12:34

Hmm ik weet het eigenlijk nog steeds niet zo goed.. Heb toenstraks ook al de vraag gesteld of je hem goed kent of dat het alleen via hyves is.. Daar hangt het bij mij ook wel een beetje vanaf.. Als ik zou gaan, zou ik zeker mijn moeder meenemen.