Hoe voelt een langdurige relatie voor jou?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Equidea

Hoe voelt een langdurige relatie voor jou?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-09 09:50

Ik woon nu bijna een jaar samen met mijn vriend, alles loopt perfect voor het oog, en we zijn erg gelukkig met elkaar.
Maar ergens heb ik een twijfel gevoel, of ik wel van hem houdt, het voelt namelijk een beetje als broer/zus.
Maargoed ik ben jong en heb mijn eigen gevoel nog niet helemaal leren kennen.

Dus ben ik benieuwd, hoe voelt het houden van in een langere relatie voor jou?
Laatst bijgewerkt door Equidea op 11-06-09 09:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Tivoli

Re: Hoe voelt een langdurige relatie voor jou?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 09:54

Nou niet als broer en zus in ieder geval... :=
Dat lijkt me ehm,niet helemaal goed.

Hoe het voor mij voelt? Nou, de ergste vlinders zijn weg,ik wordt niet meer zenuwachtig van hem in de buurt, maar als ik naar hem kijk kan ik toch nog wel dat gelukzalige gevoel ervaren :D
Ik hou van hem als van mijn man,als de vader van mijn kinder(eren) en van zijn hele persoon.
Het gevoel dat je met elkaar oud wil worden,dat het heden nooit voorbij mag gaan.

Maar vertel eens wat meer over je eigen gevoel,zit je gewoon in een twijfelmomentje of knaagt dit al langer?

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 09:58

Bij mij voelt het ook zeker niet als broer/zus.

Ik ben nog altijd blij als hij thuis komt uit zijn werk! Ik vind het leuk om hem te zien, en leuke dingen met hem te doen!
Ook vind ik het nog steeds heerlijk om met hem te kroelen, en tegen hem aan te kruipen om een filmpje te kijken!
Ik vind het heerlijk om gewoon naar hem te kijken, of te kijken hoe hij bezig is met kinderen. Ik wil hem gráág als vader van mijn kinderen!

Janiniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 10:00

Ik ben pás 14 op dit gebied dus..
Maar ik vind dit wel intressant..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 10:01

Ik denk dat dat voor iedereen heel persoonlijk is, hoe dat voelt. En probleem nummer 2: omschrijf dat gevoel maar eens... :D

Ik ben al 15 jaar bij dezelfde partner, waarvan we nu zo'n 13 jaar samenwonen. Die vlinders die zijn al lang overleden. Gelukkig wel want verliefd zijn vréét energie :)) Maar het warme gevoel blijft, het vertrouwde, het comfortabele. En ik vind hem ook nog altijd een leuke vent om te zien.

Thaliaatjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 10:03

Ik ben ookal jaren samen met mijn vriend en ben nog steeds helemaal gek op hem!!!

ecyoj

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 10:05

ik ben nu 7 jaar bij mijn vriend en inderdaad de vlinder zijn op rust. maar ben nog steeds gek op m. tis mijn maatje. mijn vriendje. mijn alles.
En natuurlijk kan ik m af en toe wel achter t behang plakken (of doe je dat alleen met kinderen hahaha) en heb ik ook me dipjes.
Maar zou m voor geen goud kwijt willen.

Als je dat gevoel al langer heb dan zou ik daarover is goed gaan nadenken of je je toekomst met hem wilt delen.
een broer zus relatie lijkt mij niet helemaal goed.

Jasmijn76

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 10:06

ik heb ondertussen 3 keer samengewoond en ik weet nog heel goed dat ik de eerste keer had, ongeveer ook na een jaar, het gevoel van 'is dit alles??'....je heb veel ideeen van het samenwonen maar eigenlijk is het iets heel normaals en kan je heel goed aan het gevoel gaan twijfelen, toen je nog niet samenwoonde, maakte je tijd voor elkaar..nu zie je elkaar bij de dagelijkse dingen en ken je elkaars plus en minpunten..en vergeet je misschien wel eens om tijd voor elkaar vrij te maken?...Bij de tweede keer samenwonen wist ik dat het gevoel weer zou komen en bij de derde keer kwam het ook weer...

Ik weet niet hoe en wat je gevoel is..maar ik zou zeggen, maak lekker tijd voor elkaar(dus niet op de bank zitten en tv kijken)..maar echt weer eens een leuke date!..stuur een kaart!!..kook lekker voor hem, trek je spannende setje aan...probeer zelf ook wat aan het negatieve gevoel te doen en misschien merk je dan vanzelf, dat jij ook meewerkt aan het zus en broer relatiegevoel..en dat de liefde er wel zeker zit maar misschien dat het een beetje ingekakt is??...na veel relaties weet ik iig wel dat het soms hard werken is en veel geven!

Ik weet niet of je dit bedoelde maar het is een suggestie!

ik ben nu weer net een jaar bij mn huidige vriend...en dat voelt nog steeds er lekker!!!..maar ja..dan hebben we het ook nog maar over een jaar!
Laatst bijgewerkt door Jasmijn76 op 11-06-09 10:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Bumba01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 10:07

Ik ben nu iets meer dan als anderhalfjaar bij mijn vriend, de begin vlindertjes zijn weg en het is nu meer omgezet in echt houden van. Ik word af en toe nog zenuwachtig als hij hierheen komt haha:)
Maar verder, tja, we houden heel veel van elkaar en hebben oog op een huurhuisje etc.
Dus dat zit wel goed.

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 10:07

Inderdaad: omschrijf dat gevoel eens :D
Zoiets kan voor iedereen anders voelen,en het ligt er ook aan wanneer je het vraagt.
Als ik in een hele sjaggo bui ben,nergens zin in heb,me overal aan erger, springt mijn hart echt niet op als mijn man thuiskomt met een berg zand onder zijn schoenen :Y)

Maar over het algemeen gebeurd dat niet vaak hihi , ik kan dus ook gewoon naar hem kijken,en als we in bed liggen en hij slaapt,kan ik het niet nalaten om hem nog even te strelen :o

Amanda_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 10:16

Ik kan het gevoel niet omschrijven. De vlinders komen zo af en toe nog eens omhoog, als ik naar hem kijken en me besef hoe gelukkig hij me maakt. Ik kan me gigantisch verheugen op het feit dat ik hem weer zie, word al gelukkig van een avondje samen op de bank met hem. Het verliefde gevoel is wel weg, maar het is nu ECHT houden van!

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 10:23

Ik kan het gevoel ook nog niet omschrijven. We zijn nu bijna 2 jaar samen, maar nog tel ik soort de uren af totdat ik hem zie, hoop dat ie me smst of belt en kan ik nog gelukzalig naar hem kijken. Vorige week was ie in slaap gevallen en kan ik echt lekker naar hem kijken ipv naar de tv. Lekker nog dicht tegen hem aan willen kruipen en hem gewoon niet willen missen! Ik vind het nog steeds vervelend als hij of ik weer naar huis moet. Ook ik wil hem als de vader van m'n kinderen. Ik vraag me dan ook nooit af of ik nog wel van hem hou, want ik weet dat een leven met hem mooier is dan een leven zonder hem. (Die zin niet zelf bedacht hoor, dat kreeg ik zondag in een smsje van hem :D )
Ik kan zelf soort niet wachten tot we 10 jaar verder zijn, getrouwd zijn, huisje hebben en kinderen hebben. Maar eerst nu maar eens genieten van elkaar.

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 10:25

In mijn eerste lange relatie had ik (achteraf) wel het broer/zus gevoel. Daar kwam ik eigelijk pas achter toen het uit was. Alles was standaard, niets was speciaal, het was zo normaal dat hij er was. Toen het uit ging deed het enorm veel pijn, maar achteraf vraag ik me af of dat echt om hem was, of om het wegvallen van het vertrouwde wereldje dat we hadden.

Met mijn huidige vriend heb ik dit niet. Ik heb het soms wel eens bij vlagen hoor, dan heb ik even zo'n 'piekerperiode' en dan ga ik me bij alles afvragen of dit het nou is, dat soort gezeur. Maar dat duurt nooit langer als een week. Maar nee, het word allemaal wel gewoner, maar ik blijf verliefd, ik blijf het leuk en spannend vinden, ik blijf me erop verheugen hem weer te zien.

Ik vrees dat onze reacties je nog meer aan het twijfelen zetten ts..

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 10:32

Moeilijke vraag hihi.

Mijn vlindertjes hebben idd veel rust tegenwoordig, maar heel soms worden ze toch ineens wakker hoor. :j
Met hem is alles leuk, zelfs ziek in bed liggen is fijn als hij er bij is. Voor hem heb ik alles over, en dan ook écht alles. Ik vind het leuk om hem gelukkig te maken, vind het fijn als hij blij is. Wil hem als mijn man en als de vader van mijn kinderen.
Maar broer en zus, nee dat echt niet.
Ik twijfel eigenlijk ook nooit, ik ben er elke dag opnieuw weer zeker van, dit is hem!

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 10:33

Citaat:
Ik denk dat dat voor iedereen heel persoonlijk is, hoe dat voelt. En probleem nummer 2: omschrijf dat gevoel maar eens... :D

Precies :j

Mijn hubbie en ik zijn nu 9 jaar samen, waarvan 8 jaar getrouwd en we zijn nog steeds gek op elkaar. Broer/zus, nee, dat absoluut niet. Ik ben nog altijd blij als hij thuiskomt van zijn werk, en mag ook graag naar hem kijken als hij ergens mee bezig is. Wij knuffelen ook nog heel wat af.
Wat Sonja zegt:
Citaat:
Maar het warme gevoel blijft, het vertrouwde, het comfortabele.

Voeg daaraan toe de veiligheid, dat gevoel heb ik er echt bij, en dan heb je een goed deel van wat ik voel te pakken. :)

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 10:39

Blue_Eyes, mooi omschreven.

Wij wonen nu anderhalf jaar samen.
Tuurlijk zijn de vlinders tot rust meestal en is het houden van. Dat is logisch.

Maar het is een warm bad. Comfortabel, fijn om bij te zijn.
Af en toe lekkere kriebels als je van die kleine momentjes hebt, even een blik of een knuffel. Even koppies bij elkaar voor het slapen gaan. Lachen om de domste dingen enz.

Net als iedereen ook wel eens strubbelingen maar goed dat hoort er bij. Als je elkaar beter leert kennen gaat ook dat steeds beter vind ik. Leven en laten leven.

Geen broer en zus gevoel. Ben echt mega blij met mijn mannetje.

Vind hem ook nog steeds lekker om het zo te zeggen.

En zie ook echt mijn toekomst voor me met hem als mijn man, vader van de kids als dat mag lukken enz.

PrinsesJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 10:41

Ik denk idd dat het voor iedereen anders is..
Ben nou 1,5 jaar samen met mijn vriend. En die misselijkmakende-geen honger-roze bril vlindertjes zijn weg bij mij. Het is echt over gegaan op houden van. Ik moet je eerlijk zeggen daardoor twijfel ik ook wellis.. Geef ik wel genoeg om hem?? En dat terwijl ik mijn hele leven voor hem zou geven. Wil gewoon het beste voor hem.

Maar wat mij nog wel overkomt is wanneer ik hem onverwacht zie, Of hij doet iets waanzinnigs liefs ofzo dan gaat mijn buikje toch wel ff tekeer :o :+ ...

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 10:43

Citaat:
Maar het warme gevoel blijft, het vertrouwde, het comfortabele.

Dat is denk ik wel het belangrijkste :) zolang je dat gevoel maar houdt :)

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 10:44

TS; voelt het voor jou al langer als broer-zus relatie?

Ik vind het elke dag weer een feestje om met mijn lieffie in één bed te slapen :+:
De vlinders zijn grotendeels over, d.w.z. dat ik niet meer ga blozen als ik hem zie, maar hij kan echt nog wel mijn vlindertjes laten fladderen!

Bon_charmeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 10:47

hmm
elke keer als ik met mijn vriend ergens loop.,
en zie ik een meid naar hem kijke haha kan ik gewoon glimlachen.
maar deze man is van mij,.
als hij een week van huis is mis ik hem vreselijk:(.
hmm en het vertrouwde van elke avond weer naast hem in bed kruipen, doet me toch altijd goed dan ff knuffelen dan heb ik soms echt nog wel vlinders na 4 jaar:O

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 10:50

Mijn ex en ik waren 5,5 jaar bij elkaar. Een foute gedachte, maar ik dacht dat wanneer we samen zouden gaan wonen het een stuk beter tussen ons zou gaan. Voor mij voelde hij niet meer als mijn partner, maar inderdaad als een soort van broer.
Na heel lang en goed nadenken heb ik de knoop doorgehakt en er een punt achter gezet.

Een 'broer-zus' relatie heeft voor mij geen basis. Hoe kan ik de rest van mijn leven met iemand delen als ik niet voldoende van diegene houd en me erger aan alles en nog wat.

Inmiddels heb ik ruim een jaar een vriend nu en dat gevoel is al heel anders. Ik ben graag bij hem, we doen veel leuke dingen en we kunnen met elkaar praten over van alles.
Bij deze relatie voel ik pas echt vlinders in mijn buik. :D

Zoals al is gezegd denk ik dat het voor iedereen wel anders voelt. Voor mij voelt een broer-zus relatie niet goed, eerder voel ik me weer alsof ik met mijn broer in één huis woon :P En mijn broer is echt niet slecht hoor!

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 10:54

mijn vriend voelt als thuiskomen

dat fijne, warme, vertrouwde gevoel. Als ik tegen hem aankruip in bed op op de bank dan is de wereld zoals die hoort te zijn. Soms dan kan hij op zo'n manier naar me kijken of heeft hij zo veel plezier in de dingen die hem passie geven dat ik voor een moment weer helemaal opnieuw verliefd op hem word.
Zeker geen broer-zus gevoel :)

[edit] rare typo :o
Laatst bijgewerkt door Qimm op 11-06-09 10:59, in het totaal 2 keer bewerkt

claud1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 10:58

Mhm langdurig .. 19 jaar al samen.
Nee niet vaak vlinders maar een ontzettend warm gevoel,
en dankbaarheid dat we elkaar nog hebben.

Thaliaatjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 10:58

Qimm schreef:
mijn vriend voelt als thuiskomen

dat fijne, warme, vertrouwde gevoel. Als ik tegen hem aankruip in bed op op de bank dan is de wereld zoals die hoort te zijn. Soms dan kan hij op zo'n manier naar me kijken of heeft zij zo veel plezier in de dingen die hem passie geven dat ik voor een moment weer helemaal opnieuw verliefd op hem word.
Zeker geen broer-zus gevoel :)

Mooi omschreven... precies datzelfde heb ik.. dat vertrouwde gevoel :+:

darwin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 11:01

Ik ken mijn man nu bijna 21 jaar, hij was 18 en ik 17 toen ik hem leerde kennen.
3 weken geleden ben ik met mijn schoonzusje een week naar Griekenland geweest en waren we voor het eerst in onze relatie een week van elkaar gescheiden, man wat heb ik hem gemist.
De vakantie was heel leuk, maar ik was weer ozo blij dat ik weer naar huis mocht, naar dat warme vertrouwde en veilige gevoel.
Voor ons geen broer/zus gevoel hoor :D
Ik weet zeker dat het bij ons nog steeds goed zit ;)