Hoezo? impulsief????auto gekocht, alleen nog niet gezien....

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Frantic

Hoezo? impulsief????auto gekocht, alleen nog niet gezien....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-09 18:19

Vandaag even bij de garage een lamp laten verwisselen van mijn Ford Mondeo... het is een 1.8 station en ik rij er met de trailer mee rond.

Afijn, eens aan de praat met de dealer.... maar ik kan dus echt geen andere auto kopen, alles is veel te duur.

Thuis gekomen even op marktplaats gekeken wat mijn auto nog waard is.... zo rond de 1400 euro.... minus de "lakschade" Hij is rondom nl gekrast en gedeukt.

Valt mijn ook op een 2.0 liter station GHIA uitvoering, zelfde bouwjaar maar slechts 950 euro!
En ook nog een LPG G3

Ik denk, daar is wat mis mee, maar de distributie riem was netjes vervangen, apk, banden alles zou goed zijn.... Auto had de laatste 6 jaar dezelfde eigenaar gehad en die heeft hem bij een dealer in onderhoud gehad....

Ik bel mijn dochter om eens te polsen hoe ze een G3 weer zou vinden en die was meteen enthousiast EN slechts 6 km verwijdert van het autobedrijf uit de advertentie.

Lang verhaal, maar kort gezegd.... mijn auto staat nu op marktplaats en Saskia heeft 100 euro handgeld aan de handelaar gegeven want ook zij kon er niks mis aan vinden!

Wie weet..... misschien een koopje, misschien de miskoop van de eeuw.... maar ik ben heel benieuwd naar zaterdag :D

xxelviraxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 18:21

heel impulsief ja. hahaha Ik hoop voor je dat de auto niks mankeert.
Laatst bijgewerkt door xxelviraxx op 10-06-09 18:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 18:22

Dat is wel heel impulsief zeg :D
Ik hoop voor je dat het geen miskoop is, voor dat geld zou je het wel verwachten...

Anoniem

Re: Hoezo? impulsief????auto gekocht, alleen nog niet gezien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 18:24

Dr is iig één iemand die een hele goeie avond heeft en dat is de handelaar :j hoe kan je zoiets toch doen....Een auto koop je toch niet zomaar? Daar komt toch heel wat bij kijken.

xxelviraxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 18:25

Heeft Saskia er wel in gereden of niet ?

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 18:39

Ik ga hopen voor je maar lijkt mij toch riskant?

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 18:45

spannend, ik hoop dat je geluk hebt :)

ris

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 18:59

Achjo doen wij ook vaak is het niks verkoop je hem weer en knap je hem eventueel eerst op anders houden.
Wij heben er zo inmidels 6 staan.
1 rijdend en de rest zijn we lekker aan het opknappen en houden we dan ook zelf.

Maarja dan moet je er natuurlijk wel het nodige verstand van heben. (lampje laaten verwisselen bij de garage hihi)
Niet banketstaaf bedoeld hoor vindt het gewoon wel grappig

DebGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 19:02

zo heb ik ooit een pony gekocht :D
nooit spijt van gehad ;)

Kieffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 19:07

ris schreef:
Maarja dan moet je er natuurlijk wel het nodige verstand van heben. (lampje laaten verwisselen bij de garage hihi)

Bij sommige auto's/moddellen kun je zelf het lampie niet verwisselen, moet helemaal opengemaakt worden ofzo had ik begrepen. En dat doen ze in de garage.

Ik hoop dat je geluk hebt met de auto, zou leuk zijn!

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 19:14

Zo heeft een collega van mij eens 3 uur gereden naar de andere kant van het land om een nieuwe auto op te halen. Ook nooit gezien of in gereden...
Tja, mijn keuze zou het zo niet zijn. Hopelijk heb je gewoon ene prima auto getroffen!

ris

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 19:25

Kieffer schreef:
ris schreef:

Bij sommige auto's/moddellen kun je zelf het lampie niet verwisselen, moet helemaal opengemaakt worden ofzo had ik begrepen. En dat doen ze in de garage.

Ik hoop dat je geluk hebt met de auto, zou leuk zijn!

Alles kan zelfs kip kan.
Zit meestal gewoon met schroevjes, klemetjes of imbusboutjes gewoom open maken lampie eruit nieuwe lampie erin en dicht maken.
(ben ex autotechnicus me rug wil niet meer)

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-09 19:29

Dank! en idd dat rot lampje zat met een klemmetje, tussen het spatbord en de accu en ik kreeg er gewoon geen vat op! Was idd redelijk beschamend om ermee naar de garage te moeten, maar ook de monteur was er nog heerlijk mee aan het prutsen!

En ach, nu kan ik tenminste wel een auto met goede verlichting aanbieden!

En Saskia heeft er een rondje mee gereden, dus die had alleen commentaar op de kleur... saai groen maar verder was hij veel beter dan de mijne vond ze, de asbak was nl echt schoon :o

@chiqa, voor € 950 durf ik dit nog wel aan, de man werd ook platgebelt over de advertentie, Saskia heeft er al 3 mee geluisterd..... en dat in een half uurtje! Dus als hij een goede avond heeft, prima hoor! Iedereen moet zijn geld verdienen en als ik die van mij voor €800 kwijt kan, ben ik nog voor de helft goedkper dan mijn "concurentie" op Marktplaats! En ben ik ook weer blij!

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 20:07

Goof schreef:
Zo heeft een collega van mij eens 3 uur gereden naar de andere kant van het land om een nieuwe auto op te halen. Ook nooit gezien of in gereden...
Tja, mijn keuze zou het zo niet zijn. Hopelijk heb je gewoon ene prima auto getroffen!

Doet mijn vader ook hoor, heeft weleens een alfa uit oost-duitsland gehaald. Is bij ons niet zo heel raar.

Veel plezier met je nieuwe auto.

dblijham

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 20:11

Ik ben nog op zoek naar andere auto, vertel eens wat meer over je ford mondeo...

Nativa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 20:14

Hoe ging dat ook alweer "als iets te mooi is om waard te zijn is dat meestal ook zo" ?
Vind het erg riskant, mijn vriend vertelde me gisteren nog een verhaal die over een vrouw die zo'n zelfde koopje had gevonden, auto leek helemaal prima, tot hij na een tijdje ontzettend begon te stinken. Bleek dus dat de auto in de Elbe gelegen had, en daarom zo goedkoop was. Was dus toch niet zo;n koopje. Dit is natuurlijk wel ene heet uizonderlijk geval, maarik zou toch oppassen.
Ik hoop in ieder geval voor je dat het toch een écht koopje is :j

Weet trouwens niet welk bouwjaar je Mondeo heeft, mijn vader heeft er 1 van 2001 en daarbij moet de hele voorkant gedemonteerd worden om een lampje te vervangen, moet ook bij de garage.

Siets

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 20:34

Oeh dit vind ik ook wel erg gewaagd zeg. Dit had ik niet gedurfd. Ik ben gewend mijn vader mee te nemen (auto/vrachtwagen-technicus), die vervolgens de hele auto binnenste buiten keert. En zelfs dan is het nog een gok, want er kan altijd iets mis zijn.

Maar laten we gewoon van het beste uit gaan, je hebt vast een geweldige koop gedaan :D. Heel veel plezier met je aankoop!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 20:59

Kan zoiets gewoon slecht bevatten, kreng kan wel een lekke koppakking hebben of van voor en tot achetr in de kreukels hebben gelegen en zit je met een kromme auto.
Maar goed het heeft ook wel weer wat zoiets, als wij dagelijsk zulke makkelijke klanten zouden hebben gehad zouden wij onze deuren niet hebben hoeven sluiten (Zoals zoveel dealers)
Ben benieuwd of je er lang plezier van zult hebben!!!!

Nativa schreef:
Dit is natuurlijk wel ene heet uitzonderlijk geval, maarik zou toch oppassen.

Nee hoor zo uitzonderlijk is je verhaal niet met de meeste auto's van die leeftijd is wel iets mis anders blijven ze dr wel mee doorrijden.

ris schreef:
Alles kan zelfs kip kan.
Zit meestal gewoon met schroevjes, klemetjes of imbusboutjes gewoom open maken lampie eruit nieuwe lampie erin en dicht maken.
(ben ex autotechnicus me rug wil niet meer)

Dan moet jij als ex autotechnicus weten dat je bij bepaalde auto's het hele front moet demonteren, maar liefst 3 kwartier werk niet echt een klus voor zomaar iemand daar moet je toch echt wel voor naar de garage gaan :)

Maarre 17 jaar, en dan al ex autotechnicus zoveel werkervaring zal je dan wel niet hebben :D :D

Nativa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 21:04

Nou ja, een auto die in de rivier gelegen heeft die ze toch weer droog krijgen en doorverkopen hoor je natuurlijk niet vaak ;)

ArabicQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 21:06

Als t uiteindelijk niets word ombouwen tot cross auto altijd leuk :D

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 21:09

Amondi, kun je per PB vertellen waar je die auto vandaan hebt?
Wij hebben er nl ook eentje gezien, maar daar mankeerde wel wat aan....

Chiqa, begrijp ik dat jullie bedrijf gaat sluiten?

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 21:10

hoeveel had dat ding al gelopen
auto`s op gas hebben meestal al behoorlijk wat km`s op de teller, en aangezien de prijs erg laag is.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 21:12

Nativa schreef:
Nou ja, een auto die in de rivier gelegen heeft die ze toch weer droog krijgen en doorverkopen hoor je natuurlijk niet vaak

Toch vaker dan je denkt. Kom ze met regelmaat tegen in de werkplaats of schade, ze lappen ze weer op en met een half jaar krijg je dan de meest bizarre storingen in de electronica, denk je voor weinig een knappe auto te kopen.
Ja dom hoor je heb je ogen toch niet in je broekzak en een beetje verstand dr van dat de prijs niet klopt met de auto.

Liezel; ja klopt een maand geleden hebben wij onze deuren moeten sluiten omdat het erg slecht gaat met de autoverkoop. Dit was echt heftig, dat mag je wel zeggen had zoiets nog nooit meegemaakt maar je hoort het overal in autoland.

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 21:26

Inderdaad impulsief, maar wie weet valt het mee.

Ik had minder geluk met mijn auto, maar die is inmiddels weer bijna 'de oude'. :)

Laat de auto maar wel even goed nakijken, geen idee of je dochter er ook onder heeft gekeken, maar je kunt nog voor rare verrassingen komen te staan!

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 21:28

@ chica. opel??