Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
Ik ben benieuwd in hoeverre mensen daar over nadenken/gedacht hebben. 

Ik doe dus niks momenteel die ik op mijn eentje niet kan redden. Enkel mijn appartement zou ik stukje moeten onderverhuren of vertrekken, maar ook de opzeg kan ik in mijn uppie aan. Peerd en katten en auto kan ik alleen aan, niemand betaalt mee hoor!leandrotje schreef:ik zou weer bij mijn ouders moeten gaan wonen samen met mijn kindje als ik die dan al heb ( ben 23 september uitgerekend).
Vriendlief is de enige met baan en ik ben bij hem ingetrokken.
Als we uit elkaar zouden gaan, zou ik eerst naar mijn ouders terug moeten en dan een baan zoeken en een huisje inderdaad.
Ik heb verder ook geen inkomen trouwens vanwege zwangerschap.
Ir111 schreef:Zou je dan geen overlijdensrisico verzekering afsluiten op t leven van je vriend? Als je nog jong bent en t bedrag is niet te hoog dan hoeft dat niet idioot duur te zijn en kun je toch goed redden als je vriend wegvalt.
Pink_Horizon schreef:Mijn partner en ik hebben een levensverzekering afgesloten zodat de andere partij kan blijven wonen als 1 van ons overlijd.
Ir111 schreef:Interessant!Ik ben benieuwd in hoeverre mensen daar over nadenken/gedacht hebben.
Ik heb weinig toe te voegen daar ik geen partner heb die financieel iets bijdraagt.
Hoe zit dat bij jou BraveSpots?
) maar niks die écht veel geld waard is, zoals een koophuis ofzo. leandrotje schreef:Tjahw dat zou ik wel willen, maar vriendlief wil dat allemaal niet regelen, dus tjahw daar kan ik helaas bar weinig aan veranderen.
Als hij nu komt te overlijden gaat alles naar zijn moeder en zusjes, helaas.
Vat dit trouwens niet te hard op, ik heb het goed met hem, alleen hij is niet de makkelijkste.
leandrotje schreef:Ir111 schreef:Zou je dan geen overlijdensrisico verzekering afsluiten op t leven van je vriend? Als je nog jong bent en t bedrag is niet te hoog dan hoeft dat niet idioot duur te zijn en kun je toch goed redden als je vriend wegvalt.
Tjahw dat zou ik wel willen, maar vriendlief wil dat allemaal niet regelen, dus tjahw daar kan ik helaas bar weinig aan veranderen.
Als hij nu komt te overlijden gaat alles naar zijn moeder en zusjes, helaas.
Vat dit trouwens niet te hard op, ik heb het goed met hem, alleen hij is niet de makkelijkste.
Prisca schreef:Meeste zullen dit niet kunnen omdat ze wilskracht en vechtlust missen.
Prisca schreef:Pink_Horizon schreef:Mijn partner en ik hebben een levensverzekering afgesloten zodat de andere partij kan blijven wonen als 1 van ons overlijd.
Toch blijkt dit niet te werken bij meer als 50%. Ze zijn dan toch gedwongen het huis te verkopen. Vaak omdat andere kosten niet veranderen (energie, gemeente, woz enzzz.). Vergis je hier niet in. Heb het te vaak zien gebeuren helaas.