(te?) vroeg kinderen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Aranel

(te?) vroeg kinderen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-09 20:44

Met verbazing bekijk ik de profielen van sommige bokkers.. bijvoorbeeld; 23 jaar en 3 kinderen? :wow:
En nog een ervaring uit mijn eigen omgeving; een meisje van 18 raakte zwanger, verloor haar baby (te vroeg geboren) o.a. doordat ze tijdens haar zwangerschap gewoon door feestte en dronk, en nu is ze weer zwanger!! Waarom zo'n haast denk ik dan?! Dan ben je 50 en zijn alle kids het huis al uit :?

Zijn er mensen die het met me eens zijn of ben ik de enige met dit standpunt? :D
Laatst bijgewerkt door Aranel op 09-06-09 20:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 20:46

Hier is al een topic over geweest laatst. Een heeeeeel lang topic met veel discussies over de leeftijden en het al wel of niet toe zijn aan kinderen en volwassen zijn etc etc. :D
Wat haal je je weer op de hals?? :+

samantha5

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 20:46

Ik ben 22 en wordt in augustus 23, maar wij hebben bewust voor een kindje gekozen. Ik heb een goede baan, mijn vriend heeft een goede baan, we hebben een mooi huis dus waarom niet? Waarom zou je als 22/23ste geen kind kunnen groot brengen? De ene is met 20 al volwassen en een andere pas bij 30. Ik geef niet om uitgaan en zal dat dan ook zeker niet missen.

Nee ik vind je stellen een beetje krom.

AdnerB

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 20:47

mijn nicht was 17 dat ze zwanger werd..heeft nu een meisje van 2,5 jaar.
kwam vanuit een one night stand..ongelukje dus..
ze zijn niet samen maar verdelen de dagen en het gaat goed.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-09 20:48

Suzanne F. schreef:
Hier is al een topic over geweest laatst. Een heeeeeel lang topic met veel discussies over de leeftijden en het al wel of niet toe zijn aan kinderen en volwassen zijn etc etc. :D
Wat haal je je weer op de hals?? :+

Ojee haha :')
Nou ik ben gewoon benieuwd naar de mening van bokkers over dit onderwerp...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 20:48

Aranel schreef:
Waarom zo'n haast denk ik dan?! Dan ben je 50 en zijn alle kids het huis al uit :?

En wat is daarop tegen? :? :) Ik ben 24, heb nog een twee jaar oudere broer en mijn moeder is 49, en mijn vader wordt dit jaar 52. Ik vind het super dat ik van die jonge ouders heb :j Staan niet zo ver van je af, je kunt er nog vele jaren van genieten. Zij kunnen ook nog een fatsoenlijk leven hebben 'na' de kinderen.

Frances

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 20:48

Ik vindt dat ieder zijn eigen keuze, maar soms is het wel erg vroeg idd. Maargoed als diegene zich daar goed bij voelt, dat is denk ik toch het belangrijkste. En als ze gesteunt worden door de familie scheelt dat ook een hoop.

Dat op je 50ste de kinderen dan al uit huis zijn lijkt me niet zo belangrijk :P

En natuurlijk kun je een ongelukje hebben :? Ik vindt dat niet zo natuurlijk moet ik zeggen :=

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-09 20:50

Nou zie de reactie van Brenniiee (geloof ik ;) ) Frances.

Verder ken ik nog een meisje die op haar 16e zwanger raakte, en ja, dit was een ongelukje, pas na een paar maanden kwam ze erachter.

rossebol

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 20:51

ik ben 23 en heb een dochter van bijna 2 jaar.
Te jong?? nee ik vind van niet vind het heerlijk lekker jong moeder zijn.
Ik vind je stelling niet helemaal kloppen want als je alles voor elkaar heb huisje man noem maar op waarom moet je dan onder een bepaalde leeftijd wachten.
Laatst bijgewerkt door rossebol op 09-06-09 20:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 20:52

Als je het kind een stabiele leefomgeving kan bieden (financieel en qua liefde/relatie stabiliteit) dan zie ik geen problemen met jong kinderen krijgen?

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 20:52

de 1 is er met 18 al aan toe en de ander pas met 34
dat verschilt gewoon per persoon en ik vind dat je dat moet respecteren
vind jij <22 te jong? nou dan zelf niet aan beginnen voor je 22e dus ;)
maar mensen die dat wel willen gewoon lekker laten gaan en niet veroordelen

leven en laten leven ;)

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-09 20:53

Dat klopt wel rossebol :)
Misschien had ik dat erbij moeten zetten, maar ik doelde meer op bijvoorbeeld dat meisje van 18 die dus nog 'niks' voor elkaar heeft (geen werk/woont thuis).

xxelviraxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 20:53

Inderdaad vroeg kinderen vind ik helemaal niet erg. Dan heb ik het over 23/24 jaar. Zelf ben ik nu 28 en heb 2 kinderen. Oudste is net 2. Mijn nichtje was 13 toen ze zwanger raakte en 14 toen het geboren werd. Nu heeft ze 4 kinderen van 3 verschillende vaders. :wow: Tsja dat vind ik dus weer helemaal niet oke maar goed....

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 20:54

Ik ben 20 en moet zelf nog echt niet aan kinderen denken. Ik denk dat het heel erg ligt aan iemands situatie/relatie etc.

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 20:55

Mijn stiefnichtje kreeg op haar 16e haar eerste kind, is nu 20 en heeft er 2.. En vader? die is gevlogen.. Maar zij woont wel in Amerika en daar is het toch in een ernstigere vorm ;)

Natuurlijk verschilt het per persoon wanneer je volwassen genoeg bent om aan kinderen te beginnen.. Ik denk zelf dat je altijd als "kind" zijnde wel wat dromen hebt gehad, die moet je sowieso eerst proberen waar te maken (bijv. op safari, naar Australië, je studie etc.) ik vind zlef ergens tussen de 25 en 30 wel een mooie leeftijd..
En verder een stabiele leefomgeving kunnen bieden voor het kind (vast inkomen, huisje, bij voorkeur nog een man/vriend (echte vader), niet elk weekend uit willen en bezopen thuis willen komen )

rossebol

Re: (te?) vroeg kinderen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 20:57

Wat ik wel heel moeilijk vind dat ik door oudere moeders met kinderen van dezelfde leeftijd als mijn dochter vaak als een kind behandeld word.
Dan denk ik hallo ik doe ook mijn best en ben ook gewoon volwassen.

Als ik naar peuterspeelochtende ga zit ik vaak tussen de moeders van 35/40 dat vind ik eigenlijk het enige nadeel

gaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 20:58

ben 35 , en heb zoon van bijna 15 , zoon van 11 en dochter van 6 .

wou juist vroeg moeder zijn .
oudste vind het zelf geweldig .

iedereen heeft van die oude ouders op school zegt hij , jij bent nog lekker jong en gek haha.

Talonius

Ik was 23e toen de eerste geboren werd (bewuste keuze) en 26 bij de 2e! Nooit geen spijt gehad en we konden en kunnen de kinderen alles bieden. Ze zijn inmiddels 7 en bijna 4 jaar oud! We hebben een mooie koopwoning, 2 goede banen, dus waarom zouden we wachten?! Sommigen zijn nu eenmaal sneller volwasser dan een ander en zijn gewoon toe aan een gezin. Als ik vriendinnen van vroeger tegenkom (rond de 30 jaar) die allemaal nog steeds geen vaste relatie, eigen woning of eindelijk die leuke baan hebben gevonden, dan ben ik blij dat ik al behoorlijk veel heb bereikt en dat dat alles mn leven erg verrijkt heeft!

Het is anders als je 17 bent en je kind nog niets kunt bieden (financieel en een goede thuisbasis), maar dat wil niet zeggen dat je geen goede moeder kunt zijn. Er zijn ook mensen die per ongeluk in verwachting raken, maar wel de gevolgen aanvaarden en waar het goed kan uitpakken. Helaas zijn er ook gevallen waarbij het mis gaat. Maar dat zijn ook veel gezinnen die al 30+ zijn, waar de maatschappelijk werker over de vloer komt. Dus je kunt ze niet allemaal over 1 kam scheren.

malih

Als je bewust voor een kind kiest, en niet afhankelijk bent van andere vind ik het oke, ongeacht je leeftijd. Als ik naar een klas genootje kijk, meid is nu 17, slikt geen pil, gebruikt geen condoom of iets anders. Heeft 2x abortus gepleegd en is nu voor de 3e x zwanger. Terwijl ze A geen diploma heeft en B nog totaal afhankelijk is van familie, Ik vind dat zooooo slecht.

Een ongelukje kan gebeuren, Ook als je de pil slikt of condoom gebruikt, maar dan heb je je best gedaan om het te voorkomen.

k wil jong kinderen zodat ik lang van mijn kinderen kan genieten. Maar als ik geen goede baan heb, en geen vaste relatie enz begin ik er ook niet aan. Als dat betekend dat ik 'pas' op mijn 32 aan kinderen kan beginnen neem ik dat maar voor lief.

Frances

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 20:59

@TS: ik snap wel dat je een ongelukje kan hebben :P maar om dat nou natuurlijk te noemen vindt ik niet helemaal kloppen zegmaar..

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 21:00

Ik ben het met kytha eens dat je het kind een stabiele leefomgeving moet kunnen bieden (als je er bewust voor kiest om aan kinderen te beginnen). Voor de een is dat vroeger dan een ander.
Daarbij speelt denk ik ook het leven van je partner een rol. Zelf ben ik (22) echt nog niet aan kinderen toe, maar een ander is dat misschien anders.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 21:02

Waar ik zelf eigenlijk bijna meer van achteroversla is dat ik hier op bokt soms mensen langs zie komen die binnenkort gaan trouwen en pas 20/21 zijn. :oo
Maar wat betreft kinderen. Daar moet je naar mijn mening ook pas aan beginnen als je lichamelijk en sociaal er klaar voor ben. Dat je je kind genoeg zekerheid kan bieden in het leven en genoeg aandacht zonder jezelf te verwaarlozen. ;)
Laatst bijgewerkt door Lous op 09-06-09 21:03, in het totaal 1 keer bewerkt

rossebol

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 21:03

Lous schreef:
Waar ik zelf eigenlijk bijna meer van achteroversla is dat ik hier op bokt soms mensen langs zie komen die binnenkort gaan trouwen en pas 20/21 zijn. :oo

wat is daar mis mee dan? ik ben ook al 2 jaar getrouwd

Miryamk

Ik noem het geen ongelukje maar een verrassing, klinkt al veel beter ;)
Mijn dochter is eergisteren 15 geworden en ik ben 34. Ik vind het wel leuk, geen last van een generatiekloof (nou ja een kleintje dan :+ ) Het is nou eenmaal niet anders en we hebben altijd geprobeerd er het beste van te maken. De liefde voor een kind is er niet minder om iig!

shilady

pff ongelukje ongelukje
Je kunt toch de morning afterpil nemen?
ookal heb je onveilig een one night stand gehad of als je bv condoom of ander voorbehoeds middel heb vergeten ?
Of zeg ik nu iets raars!?? }:0