Lang zijn, leuk of niet?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kaboutertjes

Lang zijn, leuk of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-09 20:09

Hoihoi,

Ik 1m80 en ik vind dit echt niet leuk! :n
Als ik tussen vriendinnen loop ben ik standaard de langste.
Veel mensen vinden het juist mooi en zeggen 'ik ben jaloers op jou lange benen'
of 'je kunt zo model worden'.

Ik vroeg me dus af of hier meer mensen zijn die lang zijn en dit niet
leuk vinden.

Groetjes.

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 20:11

ik ben 1,78 en persoonlijk vind ik mezelf helemaal niet lang :o
mn broertje en vader zijn groter, en ook als ik in de stad loop ben ik lang niet de langste.
ook met hakken dragen heb ik geen probleem, als het maar niet te wordt.

je kan er niets aan veranderen, en in mijn geval zit mn lengte nog niet in de weg.
ik kan nog redelijk kleding kopen, en ik heb verder ook geen lichamelijke problemen door mn lengte.

Kikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 20:12

Ik ben 1.81 en ik vind het niet erg. Ik ben me ook vaak niet bewust van m'n lengte, draag ook gerust hakken. Soms voel ik me wel een beetje een olifant in een porseleinkast met die lange stelten en grote voeten. Schoenen en broeken kopen behoren dan ook niet echt tot m'n grootste hobby's :+ Met lengtemaat 36 en schoenmaat 41,5 is het vaak vrij lastig om iets te vinden wat past en betaalbaar is.

De je-zou-model-moeten-worden-opmerkingen negeer ik tegenwoordig, ik pas niet in maat 34 :D

Noeps

Re: Lang zijn, leuk of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 20:18

1.81 en ik vind het prima. Kan altijd overal bij en kan mooi overzicht houden in een drukke winkelstraat :))

farahmunda

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 20:23

Ik dacht dat ik 1.84m was, maar heb twee week geleden mijn paspoort verlengt, en bleek dat ik 1.87m was ! Ik dacht echt dat het niet langer kon }:0
Ik vind het niet altijd leuk. Vooral met kleren kopen is het lastig. Ik wil graag ook een spijkerbroek tot op de grond, maar lengtemaat 36 heb je niet overal en wat je wel vind is meestal duur. Schoenmaat 42 vind je ook niet overal. En met leuke hoge hakken ben ik nog langer! :o T-shirtjes heb ik eigenlijk maat S/M nodig, maar dat is dan weer te kort ivm met mijn rug, dus kies ik dan voor L, maar dat sluit weer niet aan :+ .

Ben trouwens ook niet lenig ;) wat een overeenkomsten lees ik nu al haha!

En ja ik moest al snel op een E-pony, maar groeide er ook al snel af! Die lange benen, geen gezicht!
Nu heb ik ook geen hele grote paarden, (1.64 en 1.67m ) dus met mij erop lijken zij ook niet echt groot! Bij mijn schimmel werdt er vaak gevraagt of het een E-pony was }:0 nee de ruiter is lang }>

Tja we moeten het maar doen zo als we het krijgen, de lengte van je lichaam! Er zit niets anders op! Er zitten nog wel wat voordelen aan. Als ik op stap ben kijk ik makkelijk over alle mensen heen, en vind ik zo iemand die ik moet vinden :Y) Bovendien kan ik ook altijd overal wel bij :) Lang zijn vind ik altijd nog mooier dan klein zijn *D Dat is ook lastig met broeken/kleren e.d. plus dat je al snel op een propje lijkt als je klein bent. Mocht ik nog eens dikker worden :+ dan zal mij dat niet direct een dikkertje maken :+

Kaboutertjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-09 20:24

Plien91 schreef:
1.81 en ik vind het prima. Kan altijd overal bij en kan mooi overzicht houden in een drukke winkelstraat :))

Jaa dat is juist iets wat ik dus niet leuk vind, overal bovenuit komen.

Ik heb juist voor mijn lengte best kleine voeten, maat 39.
En ik heb ook lengte maat 34/36.
Ik heb een tijdje wel moeite gehad met broeken kopen
maar dat is tegenwoordig ook niet meer zo!

Ja mijn broer en vader zijn ook wel langer dan mij gelukkig.

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 20:27

Kikka schreef:
Ik ben 1.81 en ik vind het niet erg. Ik ben me ook vaak niet bewust van m'n lengte, draag ook gerust hakken. Soms voel ik me wel een beetje een olifant in een porseleinkast met die lange stelten en grote voeten. Schoenen en broeken kopen behoren dan ook niet echt tot m'n grootste hobby's :+ Met lengtemaat 36 en schoenmaat 41,5 is het vaak vrij lastig om iets te vinden wat past en betaalbaar is.

Same here! Ik ben een paar centimeter langer, maar inderdaad broeken en schoenen zijn t grootste probleem.
Platte schoenen lijken vaak heel groot, maar met hakken ben je nog langer, maar daar heb ik me inmiddels maar bij neergelegd.
Broeken heb ik meestal replay omdat die vrij lang zijn (zelfs bij lengtemaat 34!).

Alleen mn broertje (en mn vriend) zijn langer dan ik. Moeder is iets kleiner en vader toch wel 10 cm kleiner denk k.

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 20:29

ik ben 1.87 en heb geen keuze dan het te accepteren, maaaaar als ik dáár een keuze in had, had ik graag een cm of 7 10 kleiner geweest ;)

_evelien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 20:29

1.81 ongeveer, opzich vind ik het niet erg hoor.
maar ja er horen in mijn geval ook grote voeten bij.. maatje 42 en dat is niet altijd even handig ;)
verder kan ik broeken wel makkelijk komen zonder dat ze te kort zijn, lengte maat 34 zit meestal prima.
maar truien is ook zo'n ramp ik heb heel vaak dat de mouwen te kort zijn ...

Eleandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 20:32

Ik heb een vriendin van 190 cm (of 189.5 cm zoals ze zelf altijd zegt), zit ook op bokt. Ik ga niet voor haar oordelen of het fijn is of niet, maar in de paarden is het natuurlijk altijd moeilijk. Er zal nauwelijks een paard zijn, behalve shires, waar ze niet te lang op uit ziet.

Kyno

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 20:32

Ik ben 1.84m.
Heb er geen problemen mee maar vind het ook niet echt handig.
Vaak zie ik op straat hele gave broeken, maar no way dat die in mijn maat zijn. (lengtemaat 36, want heb in verhouding ook nog eens lange benen)
Schoenen is meestal niet zo'n probleem. Ik heb maat 40/41 maar door mijn lengte valt dit niet op.
Wat ik vaak wel vervelend vind is dat als ik met vriendinnen uit ga ik me vaak zo lomp voel tijdens het dansen omdat de rest een kop kleiner is dan ik. :\

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 20:34

oww ik ben trouwens heel blij met mij kleine voetjes!(maat 38)
maar het is wel waar dat je toch al gauw bij de maat 40 begint met kleding e.d.
dat is wel weer jammer

overigens heb ik wel een D-pony(tinklinger), mn buuf heeft ook een D-pony en wij zijn even groot geloof ik.

xxJenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 20:37

the same here!
Ik ben rond de 1.80 en af en toe word ik er gek van!
Vooral met broeken etc, mijn benen zijn langer dan mijn bovenlichaam, de verhouding klopt zeg maar niet.
Hakken aandoen is ook geen gezicht!
in de 1e werd ik altijd k*t op hoge poten genoemd
gelukkig is dat inmiddels voorbij :=

maar verder valt het gelukkig wel mee!
haha, ik kan ermee leven :D

xxJenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 20:39

Kyno schreef:
Wat ik vaak wel vervelend vind is dat als ik met vriendinnen uit ga ik me vaak zo lomp voel tijdens het dansen omdat de rest een kop kleiner is dan ik. :\

dat heb ik dus ook! :=
ik heb het geluk dat ik dan wel ouder lijk dan dat ik ben dus als ik uit ga ga ik meestal naar de plekken met wat oudere mensen, die zijn meestal groot vergeleken bij derest :+

Jantine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 20:39

Ik ook rond 1.80, word er vaak ook gek van want vriendinnen zijn niet groter dan 1.65. Tsja dan voel ik me behoorlijk slungelig :+
Heb overigens maat 40 met schoenen.

Ik krijg ook reacties over model, en wauw wat een benen :+

Kaboutertjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-09 20:39

siskeh schreef:
oww ik ben trouwens heel blij met mij kleine voetjes!(maat 38)
maar het is wel waar dat je toch al gauw bij de maat 40 begint met kleding e.d.
dat is wel weer jammer

overigens heb ik wel een D-pony(tinklinger), mn buuf heeft ook een D-pony en wij zijn even groot geloof ik.

Echt?

Ik heb een 'grote' epony en daar lijk ik aardig lang op, komt ook omdat
hij een draver is en een enorm strak lijntje heeft en niet snel zou aankomen!

_Lisanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 20:41

Ik ben rond de 1.78 en vind mezelf eigenlijk helemaal niet lang :).
Veel mensen zeggen wel dat ik lang ben, maar heb er niet echt last van eigenlijk. Ben wel altijd de langste als ik tussen andere inloop, maar kan nou niet echt zeggen dat ik het vervelend vind.

Af en toe loopt ik zelfs op hakken, dan ben ik toch alweer richting de 1.85 :j.

Jantine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 20:41

Op een ponie zie ik er niet uit, hoewel ik het nog wel hardstikke leuk vind.
Paard van 1.65 gaat nog, maar daaronder word wel klein.

xxJenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 20:42

Jantine_ schreef:
Ik krijg ook reacties over model, en wauw wat een benen :+

haha jaa die krijg ik ook,
je moet model worden, je hebt daar prachtige benen voor blablablaa.
ik zie me al lopen :')

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 20:43

@TS: in verhouding heb ik niet zo heel erg lange benen(ongeveer lengtemaat 34) daarnaast neemt een haf/tinker in de breedte ook nog wat op.

Muisbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 20:43

1.82 lang en draag gerust hakken van 10 cm :)
Ik ben altijd wel langer dan de rest, maar ik weet niet anders, en vind het ook niet erg (meer) :)

powerzoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 20:46

ik ben 14 en 175 en vind mezelf echt heel lang. Zou graag 5 cm kleiner zijn. Maar gelukkig groei ik niet zoveel meer

Pendrag

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 20:50

1.83m en ik vind het heerlijk! Loop op hakken als ik zin heb.

Wisten jullie dat lange vrouwen vaak meer verdienen en makkelijker carriere maken? Mooi voordeel toch?

Mannen is wel eens lastig. Mn ex was een flink stuk kleiner dan ik. Inmiddels heb ik een huge knuffelbeer aan de haak geslagen. En dat is toch wel errug lekker. Hij is 11 cm langer dan ik en flink wat zwaarder. Heerlijk!

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 20:53

Tfoe, ukkies!

1.94!

Geregeld op hakken, inmiddels al wat meer aan gewend (18 jaar) maar mannen blijft een ramp. Of dan zie je een lange vent, loopt er een klein iemand naast, niet eerlijk :D

bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 20:55

Even het omgekeerde: ik ben 1m50 (en 20j oud, dus groeien zit er niet meer in), maar zou echt niet 1m80 willen zijn. Ik kan als ik een broek wil er een stuk afdoen, maar een stuk eraan zetten lijkt me niet zo practisch :P