Niet zo snuggere kassameisjes

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SONY

Niet zo snuggere kassameisjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-09 12:32

Oke, soms kan ik me dus echt helemaal dood ergeren aan het personeel aan de kassa bij ons in de supermarkt. Het liefst nemen ze enkel meisjes van 16 aan, want dat is lekker goedkoop. Nou zitten er twee meisjes achter de kassa en sorry dat ik het zeg maar die zijn niet helemaal 100% geestelijk.

Situatie 1: Ik doe boodschappen, aan de rij van een snelkassa bij een van de bovengenoemde meisjes. Ik heb onder andere een sixpack met Fristi pakjes, daar zitten actiestickers op waarmee je kans maakt op een reis o.i.d. en gelijk de barcode. Nou zijn sommige van die stickers er af gemoffeld dus geen barcode stond er op mijn product. Dat was mij niet opgevallen. Gaat ze eerst wezenloos letterlijk 5 minuten hulpbehoevend om zich heen kijken. Dus ik denk wat is het probleem. Dus ik vraag het aan haar maar ze maakt geen oogcontact en reageerd totaal niet. Vervolgens spreekt ze een ander kassameisje aan en die weet het ook niet, nog een ander vragen en die gaat even Patrick omroepen tot ze tot de conclusie komt dat die niet aanwezig is om hetzelfde verhaal met een andere medewerker nog een keer te herhalen. Inmiddels zijn we 10 minuten verder. Vervolgens vraag ik nog een keer wat er is, weer geen antwoord, dus ik krijg er zwaar de pest in aangezien het met deze dames elke keer wat is om de simpelste dingen en ze maken geen contact. Vervolgens richt ze zich uiteindelijk tot mij om eindelijk te zeggen dat ze geen barcode heeft van de Fristi. En dat terwijl er tegenover de kassa een schap staat vol met Fristi met een enorme poster met de prijs en de actie waar je kans op maakt. Dus ik loop er heen en wissel de pakjes om want ze moest een barcode scannen want handmatig wist ze niet hoe dat moest. Vervolgens geef ik haar briefgeld van 20 euro zegt ze dat is te weinig en dat terwijl er duidelijk op de kassa vermeld staat 9,70... tot slot komt ze langzaam tot de ontdekking dat ik wel genoeg heb gegeven, vraagt ze aan mij hoeveel wisselgeld ik van haar terug krijg!!! Dus ik zeg tegen haar 10 euro 30, lukt het nog geen eens om het uit te tellen vraagt ze is het zo genoeg dan? Geeft ze me een briefje van 5 euro en 3 losse euro's...

Nou de rij achter de SNELkassa was inmiddels huge en ik word er gek van dat er elke keer dit soort dingen zijn m.b.t. wisselgeld, dat ze niet weten wat ze terug moeten geven of meer vragen dan je hoeft te betalen. Rustig om zich heen gaan kijken alsof ze alleen op de wereld zijn tot iemand ze tot hulp schiet (alsof iemand dat moet ruiken). En dit betreft echt twee kassameisjes die zo zijn, als je ze wat vraagt geven ze geen antwoord, lijken ze je niet te horen, maken geen oogcontact en echt fouten over de meest simpele dingen. Dat die meiden misschien een verstandelijke beperking hebben prima, maar zet ze dan niet achter een kassa, zeker niet een snelkassa op spitsuren... Verbetering komt er ook niet in is wel te merken. Laat ze dan een keer rustig een uurtje draaien rond de middag. (winkels zijn hier open tot 8 uur, s,avonds erg druk). Vind het toch niet erg netjes tegenover je klanten als je personeel niet naar behoren functioneert ongeacht of ze een beperking hebben of niet dat moet de winkel zelf oplossen, laat ze dan vakken vullen.

Ook zeer irritand dat er kassameisjes zijn die uitgebereid hele gesprekken gaan voeren aan de snelkassa met een vriendin die een blikje energydrank komt kopen. Ga je nog uit? Waarheen dan? Hoelaat? Met wie? Ik ben op vakantie geweest en weet je wat ik allemaal gedaan heb? Etc. Etc.

Kan me aan dit soort zaken mateloos irriteren...

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 12:36

Haha vreselijk zeg!

Ik werk zelf (nog steeds) als bijbaan in de supermarkt..en bij ons gebeurd dat gelukkig niet! Al kan ik me dan weer doodergeren aan de klanten die doen alsof je achterlijk bent..opmerkingen als 'valt nog niet mee he hoofdrekenen, de jeugd van tegenwoordig blabla' nou mevrouw maakt u zich niet druk hoor, ik studeer HBO en 2.50 - 50ct lukt me prima! Of opdringerig gedrag..het mes snijd aan 2 kanten denk ik..

HummerTime

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 12:37

Spaart u ook zegeltjes??? Bonuskaart of Airmiles.......... :D

Kristie

Re: Niet zo snuggere kassameisjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 12:41

Opgelucht? :(:)

Lynn_Nikita

Re: Niet zo snuggere kassameisjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 12:43

Helaas, zijn veel winkels genoodzaakt om jongen meiden aan te nemen. Kosten zijn erg hoog, en klanten gaan vaak winkelen waar de prijzen laag liggen, vooral met die prijzen oorlog laatste tijd

Kan me indenken dat het als klant vervelend is, maar die meiden horen gewoon goed ingewerkt te worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 12:44

zo erger ik me behoorlijk aan klanten die geen contact maken.. geen hoi of goedemiddag kan er af, even zeggen dat ze willen pinnen kan ook niet, en op de vraag of ze bon mee willen komt ook geen antwoord, en natuurlijk kan er ook geen tot ziens/doei/dag vanaf.. zo komen er dus klanten die echt geen woord zeggen..
ik kan me voorstellen dat het heel vervelend is, maar áls die meisjes een verstandelijke beperking hebben dan is het toch alleen maar mooi dat ze iig kunnen werken bij die supermarkt? het is niet handig om ze in de drukte alleen te laten maar dat ligt dan aan de bedrijfsleider, ik vind het dus best wel laag dat je meisjes met een verstandelijke beperking gaat lopen afzeiken ;) een beetje begrip zou wel op zijn plaats zijn.. ik vind het juist wel een goed ding dat ze daar mogen werken.. in de supermarkt bij ons om de hoek werkt een jongen met down syndroom, ik vind dat super en die jongen vind het geweldig dat ie mag werken..

Eefske

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 12:47

Ik denk inderdaad dat er ergernissen van beide kanten zijn.
Zo had ik gisteren een klant die ging bellen terwijl hij met mij in gesprek was en twee klanten die druk aan het praten waren terwijl ik er niet tussen kon komen om mevrouw het wisselgeld terug te geven. :n

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 12:47

dees_daan, zo herkenbaar! Toch kan ik me de TS ook wel voorstellen dat het irritant kan zijn. Alhoewel, sommige klanten kunnen ook hele verhalen hebben over hun vakanties, het weekend etc. en dan weten ze niet eens dat ze aan de beurt zijn, vergeten ze hun boodschappen in te pakken waardoor de hele band vol ligt en er nog geen plek is voor de andere klant etc.

Ik denk toch dat het van beide kanten komt, ook kassameisjes hebben dingen waar ze zich mateloos aan irriteren bij de klanten!

wednesday

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 12:48

zegt de kassa niet wat ze moeten teruggeven?
Ik ben ook een maandje kassierster geweest en dan stond het bedrag gewoon op de kassa! Niets moeilijks aan! Maar bij ons was het wel verplicht een ASO-diploma te hebben (België).
Maar inderdaad sommige mensen zijn gewoon meer onder hun uit om problemen zoals jouw fristi op te lossen dan anderen! Die weten dan echt niet wat te doen!

Janiniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 12:50

Whaha.. K ben juist een harstikke lieve klant.. K reken meestal zelf de prijs al uit, en kijken dan hoe gepast k het kan geven, en als er een euro bij kan omdat dat makkelijker terug geeft bied ik dat meestal zelf aan x]

Ik irriteer me meestal aan die arrogante meiden achter de kassa die je met een blik aankijken die kan doden..

panache

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 12:51

Mag ik vragen welke supermarkt dit is :? ?
Ik heb er bij 2 gewerkt en die nemen geen 16jarige aan met een LWO opleiding ofzo..
Minstens VMBO TL, maar het liefste Havo/Vwo!!

Overigens kunnen klanten ook behóorlijk dom zijn en vreselijk irritant !

dicenbalt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 12:52

Hihi, ik herken die supermarkt ergenis! Heb ik ook vaak. Stond zelf gister haast op springen toen een hoogbejaarde vrouw midden in de spits (tussen 5 en 7) voor de kassa al haar centen ging tellen, oh verkeerd nog een keer, huh wat is dit voor centje 8)7 Tjongejonge, ik kan best geduld voor oude mensen opbrengen, maar hallo, je hebt heel de dag geen verplichtingen zoals werk, waarom moet je dan op het drukste moment van de dag boodsxhappen gaan doen??? Ga lekker op een vroeger (rustiger) tijdstip!

panache

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 12:53

Niinatjuh schreef:
Whaha.. K ben juist een harstikke lieve klant.. K reken meestal zelf de prijs al uit, en kijken dan hoe gepast k het kan geven, en als er een euro bij kan omdat dat makkelijker terug geeft bied ik dat meestal zelf aan x]

Ik irriteer me meestal aan die arrogante meiden achter de kassa die je met een blik aankijken die kan doden..

Nou als klanten mij benaderen als een slaafje of doen alsof ik achterlijk ben, dan kunnen ze ook een 'dodelijke blik' krijgen !
Ik ben altijd klantvriendelijk, maar ik hoef niet als een 'dom kassa meisje' behandeld te worden ;) !

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 12:56

panache schreef:
Mag ik vragen welke supermarkt dit is :? ?
Ik heb er bij 2 gewerkt en die nemen geen 16jarige aan met een LWO opleiding ofzo..
Minstens VMBO TL, maar het liefste Havo/Vwo!!

Overigens kunnen klanten ook behóorlijk dom zijn en vreselijk irritant !

Bij genoeg supermarkten worden mensen met een lager niveau dan VMBO theoretisch wel aangenomen hoor, en waarom ook niet? Bij ons werken ook wel meer met een wat hoger niveau, maar op je 16e ga je meestal ook al naar het MBO.

Met het wisselgeld vind ik wel wat vreemd, ik ken alleen maar kassa's (en dat is in de supermarkt waar ik werk ook zo, zelfs al met de oude kassa's) dat de kassa gewoon aangeeft hoeveel je terug moet geven. Het terugtellen kan voor sommige mensen nog wat moeilijk zijn, maar dat is niet het grootste probleem toch? Als je maar genoeg terug krijgt.

Anoniem

supermarkten nemen wel vaak 16 jarigen aan hoor, dat is bij ons ook zo, dan werk je er 3 jaar en dan moet je er uit omdat ze je anders vast moeten aannemen, dit wist ik van te voren en is ook geen probleem.. bij ons zijn er strenge regels, klantvriendelijkheid staat voorop, zo mag er bij ons niet 1 klant staan die de spullen niet op de band kan leggen..(wij hebben dus ook geen snelkassa nodig, dat zijn eigenlijk alle kassa's al) dan word er meteen een kassa bij geroepen, praten met collega's mag al helemaal niet, enz. het ligt niet aan je opleiding denk ik, omgang met mensen is belangrijker.. ook al doe je de hoogste opleiding als je niet met mensen om kan gaan dan doet de opleiding er ook niet toe..

Suuzert

Ik herken het. Laatst stond ik in de jumbo, kon kiezen uit een paar jonge dames en een oudere heer. Ik met mijn redelijke vooroordeel, stap in de rij van oudere meneer. Twee crosaintjes afgerekent, netjes gezegt pinnen alstublieft, ik pin..er staat dat ik betaald heb.... en terwijl ik aan het pinnen was draait meneer zijn hoofd om naar collega en begint een gesprek. Ík loop niet weg eer ik mijn bonnetje heb. Ik heb een redelijk jong uiterlijk, was met een paar vrienden met wijde broeken en vesten, dálijk denken ze dat ik aan het stelen was. Dus ik vraag netjes, meneer, het is goed zo toch? Heeft u nog een bonnetje? Na drie keer vragen, op redelijk harde toon.. heb ik hem maar aangetikt. Mág ik dan nu mijn bon of zijn de klachten van collega belangrijker? Meneer pakt een bon, geeft hem aan mij en draait zich per direct weer om. Klant achter mij was wat ouder en volwassen, die heeft toen een mandje gepakt, boodschappen ingegooid en zei hardop zó, ik ga naar een andere kassa. En terecht.

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 12:58

Suuzert schreef:
Ik herken het. Laatst stond ik in de jumbo, kon kiezen uit een paar jonge dames en een oudere heer. Ik met mijn redelijke vooroordeel, stap in de rij van oudere meneer. Twee crosaintjes afgerekent, netjes gezegt pinnen alstublieft, ik pin..er staat dat ik betaald heb.... en terwijl ik aan het pinnen was draait meneer zijn hoofd om naar collega en begint een gesprek. Ík loop niet weg eer ik mijn bonnetje heb. Ik heb een redelijk jong uiterlijk, was met een paar vrienden met wijde broeken en vesten, dálijk denken ze dat ik aan het stelen was. Dus ik vraag netjes, meneer, het is goed zo toch? Heeft u nog een bonnetje? Na drie keer vragen, op redelijk harde toon.. heb ik hem maar aangetikt. Mág ik dan nu mijn bon of zijn de klachten van collega belangrijker? Meneer pakt een bon, geeft hem aan mij en draait zich per direct weer om. Klant achter mij was wat ouder en volwassen, die heeft toen een mandje gepakt, boodschappen ingegooid en zei hardop zó, ik ga naar een andere kassa. En terecht.

Dat vind ik dan wel erg onfatsoenlijk, zulke dingen zie je ook gebeuren op die reclame van C1000. Wij mogen niet met elkaar praten als we achter de kassa zitten, tenzij er geen klanten zijn natuurlijk maar als er een klant bij je kassa staat ga je niet met een andere collega praten. Doen wij dat wel, worden we daar ook op aangesproken en dat is ook terecht. ;) Blijkbaar zijn ze bij sommige winkels niet zo. Ik denk wel dat het er echt aan ligt bij wat voor supermarkt je komt.

Charlottje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 12:59

Ik erger me er heel afentoe aan ...

Ik denk meestal waarom zit je hier als je er niks aan vindt? Als je niet met mensen om wilt gaan ga dan ergens in een magazijn werken of zoiets.

Ik stond net ook in de rij en er zat een jongen van 16/17 achter de kassa. Toevallig ''ken'' ik hem (weet wie het is) en hij was zo ongeinteresseerd. Hij vroeg nergens om (bon of zegels), bij de 1e vrouw tikte hij al nagelbijtend op het bordje waar het totaalbedrag op stond. Hij zei dus nog geeneens hoeveel het was ...

Daarna de 2e vrouw, die vroeg gelijk om zegels en de bon. Geeft hij die niet en hij negeerde haar gewoon. Zegt ze opeens: Ik vroeg om zegels en de bon. Al nagelbijtend en zonder oogcontact pakte hij het.

Bij mij zei hij geen gedag en hij keek me ook niet aan ...

Ik ergerde me er niet aan (ik doe gewoon mijn boodschapjes) maar die vrouw voor me werd wel even boos.

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 13:01

riekSter schreef:
Ik denk meestal waarom zit je hier als je er niks aan vindt? Als je niet met mensen om wilt gaan ga dan ergens in een magazijn werken of zoiets.

Geld is toch de grootste reden waarom mensen achter een kassa gaan zitten denk ik. ;) Ik doe het werk ook niet omdat ik het zo geweldig vind maar gewoon omdat het bij ons toch redelijk goed verdient, natuurlijk moet je dan wel klantvriendelijk blijven maar als een persoon het geld ook kan verdienen zonder er moeite voor te doen doet die dat blijkbaar. Eigenlijk zou een winkel zulke mensen niet eens moeten laten werken..

Suuzert

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 13:02

Ik persoonlijk erger me er ook aan en ben er niet vies van om te gaan klagen bij de baas op dat moment. Ik heb zelf in heel veel winkels gewerkt, werk was vaak afschuwelijk en enorm druk met vervelende rotklanten. Maar nooit, geen enkele keer, ben ik asociaal of iets dergelijks geweest. Altijd vriendelijk, altijd goedendag, en altijd lachen. En zo hoort het..

nelis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 13:03

Als je alleen voor je geld achter een kassa gaat zitten doe dan tenminste net alsof je het leuk vindt. neem anders een kranten wijk om 7 uur in de ochtend ofzo..

ik erger me dagelijks aan de mentaliteit van het kassa volk...

in mijn pauze ga ik bijna dagelijks naar ah hier in de buurt.
Klantvriendelijkheid .. heb iik daar nog niet meegemaakt. goedemorgen kennen ze niet.

en dit is met name bij een oudere kassa dame in het bijzonder.

wat ik ook zo irritant vind is dat bij onze Jumbo werkelijk altijd lege schappen zijn.......
pfff bestel dan gewoon is goed in en zorg dat die vakken vol staan.

Boodschappen doen is niet mijn hobby :+

Marlou_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 13:05

jesus wat een simpele ziel zeg! niet meer woorden voor dan dit :n wat een koekerd!

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 13:05

Ik kreeg zaterdag bij de supermarkt te horen van de cassière: 'Hehe, eindelijk een klant die normaal gedag zegt!'

Ik ben zelf 1 jaar cassière in een supermarkt geweest en zeven jaar hoofdcassière bij een grote kledingwinkel in Amsterdam en inderdaad, de ergernissen komen van twee kanten...

Ik heb klanten gehad die een collega van mij geslagen had, een meneer die een spijkerbroek in stukken scheurde voor mijn neus... Tuurlijk ben ik ook niet altijd even vrolijk geweest, maar meestal is het een wisselwerking tussen klant / cassière.

Uitgebreid gaan kletsen met je collega's vind ik echt een nono...

Waar ik mij mateloos aan irriteer zijn hoe cassières je nieuwe kleren (met vouw) oprollen dmv hun onderarmen te draaien. Niet in elke winkel, maar er zijn er een paar.... Ik weet nu dat het verspilde moeite is om er iets van te zeggen, dus haal ik meestal bij een vouwtafel mijn kleren weer uit de tas om ze netjes op te vouwen :o

Niwla

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 13:06

HummerTime schreef:
Spaart u ook zegeltjes??? Bonuskaart of Airmiles.......... :D

Hahah "Wilt u extra geld opnemen, een tasje kost 35 cent" :)ddd

Ontopic: Wat vervelend TS. Je zou maar net je trein moeten halen o.i.d... :\

Charlottje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 13:09

Rianne_ schreef:
riekSter schreef:

Geld is toch de grootste reden waarom mensen achter een kassa gaan zitten denk ik. ;) Ik doe het werk ook niet omdat ik het zo geweldig vind maar gewoon omdat het bij ons toch redelijk goed verdient, natuurlijk moet je dan wel klantvriendelijk blijven maar als een persoon het geld ook kan verdienen zonder er moeite voor te doen doet die dat blijkbaar. Eigenlijk zou een winkel zulke mensen niet eens moeten laten werken..

Maar het punt blijft, je hoeft er niet te werken ...

Ik denk dat als je een beetje zoekt dat een baan in het magazijn of bijvoorbeeld post lopen evenveel kan verdienen ...