Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
een beetje begrip zou wel op zijn plaats zijn.. ik vind het juist wel een goed ding dat ze daar mogen werken.. in de supermarkt bij ons om de hoek werkt een jongen met down syndroom, ik vind dat super en die jongen vind het geweldig dat ie mag werken.. 
Tjongejonge, ik kan best geduld voor oude mensen opbrengen, maar hallo, je hebt heel de dag geen verplichtingen zoals werk, waarom moet je dan op het drukste moment van de dag boodsxhappen gaan doen??? Ga lekker op een vroeger (rustiger) tijdstip! Niinatjuh schreef:Whaha.. K ben juist een harstikke lieve klant.. K reken meestal zelf de prijs al uit, en kijken dan hoe gepast k het kan geven, en als er een euro bij kan omdat dat makkelijker terug geeft bied ik dat meestal zelf aan x]
Ik irriteer me meestal aan die arrogante meiden achter de kassa die je met een blik aankijken die kan doden..
! panache schreef:Mag ik vragen welke supermarkt dit is?
Ik heb er bij 2 gewerkt en die nemen geen 16jarige aan met een LWO opleiding ofzo..
Minstens VMBO TL, maar het liefste Havo/Vwo!!
Overigens kunnen klanten ook behóorlijk dom zijn en vreselijk irritant !
Suuzert schreef:Ik herken het. Laatst stond ik in de jumbo, kon kiezen uit een paar jonge dames en een oudere heer. Ik met mijn redelijke vooroordeel, stap in de rij van oudere meneer. Twee crosaintjes afgerekent, netjes gezegt pinnen alstublieft, ik pin..er staat dat ik betaald heb.... en terwijl ik aan het pinnen was draait meneer zijn hoofd om naar collega en begint een gesprek. Ík loop niet weg eer ik mijn bonnetje heb. Ik heb een redelijk jong uiterlijk, was met een paar vrienden met wijde broeken en vesten, dálijk denken ze dat ik aan het stelen was. Dus ik vraag netjes, meneer, het is goed zo toch? Heeft u nog een bonnetje? Na drie keer vragen, op redelijk harde toon.. heb ik hem maar aangetikt. Mág ik dan nu mijn bon of zijn de klachten van collega belangrijker? Meneer pakt een bon, geeft hem aan mij en draait zich per direct weer om. Klant achter mij was wat ouder en volwassen, die heeft toen een mandje gepakt, boodschappen ingegooid en zei hardop zó, ik ga naar een andere kassa. En terecht.
Blijkbaar zijn ze bij sommige winkels niet zo. Ik denk wel dat het er echt aan ligt bij wat voor supermarkt je komt. 
riekSter schreef:Ik denk meestal waarom zit je hier als je er niks aan vindt? Als je niet met mensen om wilt gaan ga dan ergens in een magazijn werken of zoiets.
Ik doe het werk ook niet omdat ik het zo geweldig vind maar gewoon omdat het bij ons toch redelijk goed verdient, natuurlijk moet je dan wel klantvriendelijk blijven maar als een persoon het geld ook kan verdienen zonder er moeite voor te doen doet die dat blijkbaar. Eigenlijk zou een winkel zulke mensen niet eens moeten laten werken..

Rianne_ schreef:riekSter schreef:Ik denk meestal waarom zit je hier als je er niks aan vindt? Als je niet met mensen om wilt gaan ga dan ergens in een magazijn werken of zoiets.
Geld is toch de grootste reden waarom mensen achter een kassa gaan zitten denk ik.Ik doe het werk ook niet omdat ik het zo geweldig vind maar gewoon omdat het bij ons toch redelijk goed verdient, natuurlijk moet je dan wel klantvriendelijk blijven maar als een persoon het geld ook kan verdienen zonder er moeite voor te doen doet die dat blijkbaar. Eigenlijk zou een winkel zulke mensen niet eens moeten laten werken..