onbekende in huis

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

rissa

onbekende in huis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-09 02:00

Tsja...zit helemaal in de stress achter de computer.....waarom? zou je kunnen denken.....Hier het verhaal...

Zit samen met mijn man en mijn moeder op de bank wijntje te drinken 22.30 uur vanavond, toen we een raar uitziende vrouw voor het raam zagen verschijnen. Mijn man ging naar de voordeur toe en stond haar ter woord. Ze vroeg of hij een taxi voor haar wilde bellen omdat ze op straat was lastig gevallen en achtervolgd door een man en dat ze verschrikkelijk was geschrokken en niet meer verder durfde te lopen.
Prima, mijn man gaat terug de kamer in en pakt de telefoon en het telefoonboek en gaat weer naar de voordeur waar ze nog steeds stond en belt de taxi-centrale.
Tussen een kwartier en een half uur zou er een taxi zijn. We wilde haar eigenlijk niet in huis hebben omdat we het niet helemaal vertrouwde, maar aan de andere kant....wat als haar verhaal wel klopte....
Kortom mijn man liet haar binnen op de taxi wachten. Ik vertrouwde haar vanaf de eerste minuut al niet. Een behoorlijk ordinair en vies ogende vrouw met een duidelijk drugs probleempje. Ze ging op de bank zitten en nam mijn woonkamer in zich op. Kletste wat over haar ervaring met die man op straat en begon vragen te stellen over de hond (die van mijn moeder is en dus niet altijd bij ons zit. Helaas vond mijn moeder het nodig haar dat ook te vertellen ;( ) en of we meer huisdieren hadden. Vervolgens komt onze super mooie main coon/ragdoll kater binnen wandelen om kennis te maken en daar had deze mevrouw ook veel interesse in. Daarna maakt ze nog een opmerking over onze nieuwe lcd flatscreen tv en de playstation 3 die daar bij staat en vraagt ook nog even snel naar ons werk aangezien mijn man en ik nog in onze werkkleding liepen.
Ik begon het allemaal heel raar te vinden en na haar laatste vraag over ons werk en of we altijd pas laat thuis kwamen, was ik het zat en heb haar gevraagd buiten op de taxi te wachten. Die overigens ook vlak daarna aan kwam rijden, maar waar ze uiteindelijk helemaal niet instapte.

Nu voel ik me dus helemaal niet prettig meer en wil eigenlijk niet naar bed en maak me nu al druk over de aankomende weken als we weer lange werkdagen maken. Het idee dat iemand precies weet wat je in je huis hebt staan of hebt rondlopen vind ik erg onprettig en ik ben doodsbang dat het bezoek van deze vrouw een staartje gaat krijgen. Ik ben normaal niet zo wantrouwend, maar van deze vrouw kreeg ik echt kippenvel.
Ik ga morgen zeker melding bij de politie maken.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 02:06

Bah, dat lijkt me echt niet prettig!

Wat extra dievenklemmetjes op ramen en deuren zetten? Of een alarm? (je hebt van die simpele, hoeft niet gelijk megaduur te zijn)
Ik persoonlijk zou verder gaan na zo'n gebeurtenis: ik zou een bewakingscamera neerzetten. Mócht er dan wat gebeuren heb je het op tape.
Buren vragen een extra oogje in het zeil te houden. De hond van moeders wat langer "lenen".
Altijd het licht aan laten en gordijnen dicht als je laat thuis komt (timer!) en desnoods de tv erbij aan.

Cassidy

Re: onbekende in huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 02:09

Ik zou het ook niet vertrouwen, helemaal omdat ze de situatie zo nauwkeurig in zich opnam. Je zou kunnen overwegen om idd een alarminstallatie te installeren, of de hond van je moeder wat langer te lenen. En als je het echt niet vertrouwd kun je vragen of er misschien een kennis overdag in huis wil zitten.

Denk je goed te doen door een taxi te bellen en een vrouw uit de nood te helpen, en krijg je zoiets voor je kiezen.

Hebben jullie niet gevraagd hoe de man, die haar zou hebben lastig gevallen, eruit zag? .

rissa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-09 02:12

@gamblerscup, Zo zat ik inderdaad ook al te denken, maar dan moet ik eerst nog een nacht en een dag door voor ik dat gekocht en geplaatst heb.

@Cassidy, het zou een grote donkere man zijn geweest met een wilde blik in zijn ogen.

Ik hou er niet van om iemand alleen op uiterlijk te beoordelen, maar zij was echt z'n stereotype....

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 02:15

Vanavond gaat er echt niets gebeuren hoor, en kan je moeder morgen niet overdag in huis gaan zitten totdat jullie extra beveiliging hebben aangebracht?

Ik zou de playstation en de flatscreen voor de zekerheid weghalen, en als je nog sierraden hebt of andere dingen waar je aan gehecht bent, zou ik daar iig een ander plekje voor zoeken, desnoods bij je moeder thuis.

rissa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-09 02:19

Heb nu om dik 2 uur 's nachts ook opeens een enorme opruimwoede ;)

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 02:20

Getver, dat zou ik ook helemaal niks vinden.
Zeker niet omdat ze overal zoveel interesse in toonde.
Bah, goed dat je even naar de politie gaat ermee, wellicht weten zij meer van haar.

Wat Cassidy zegt :j ; ik zou ook even al je dierbare spullen, desnoods voor overdag even opbergen, al is het voor je gemoedsrust.

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 02:23

He wat zal jij gebaald hebben dat je moeder niet even verteld heeft dat de mens etende hond 24 uur per dag bij jullie thuis aan het waken was.

Hoop dat jullie niet teveel hebben losgelaten over jullie werktijden etc?

Misschien idd even zorgen dat er iemand is in jullie huis zodat het niet overkomt alsof jullie laat thuis komen etc.
Heb je ook niet van die dingen dat als er iemand bij de deur komt of aanbelt oid er een hond gaat blaffen? *nephond* en even bij de politie melden, maybe kunnen ze dan een extraatje rondje maken.

Zo zie je maar...doe je wat goeds wordt je op zo'n manier bedankt.
Op deze manier krijg je straks dat er echt iemand in nood is en niemand meer durft te helpen.

rissa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-09 02:31

Ik was mijn moeder inderdaad enorm dankbaar...
We hebben niets verteld over onze werktijden, maar het wijst zichzelf wel denk ik. We zitten allebei in de bouw en dat is aan onze kleding goed te zien. Daarnaast staat er op de parkeerplaats tegenover ons huis maar 1 "bouwvakkers"bus vol met gereedschap. Ze kan dus heel makkelijk zien wanneer we wel of niet thuis zijn.

Ga inderdaad morgen ook even rondbellen of familie en vrienden een extra rondje langs ons huis willen maken.

Teelee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 02:59

Pfft ik kan me goed voorstellen dat je je niet prettig voelt na het bezoek van deze vrouw.
Ik zou het zelf ook niet echt helemaal vertrouwen.

nu heb ik het geluk dat er geen enkele vreemde langs mijn pitbull jack komt :=

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 03:05

Er gaat vanavond niets gebeuren hoor, die zullen (áls ze al wat van plan zijn/is) wel even wachten. Dus nog even tijd om wat voorzorgsmaatregelen te nemen. Leg voor je eigen rust wat naast je bed waar je flink mee kan rammen/gooien/schieten/steken. Lig je toch iets rustiger. En als je slaapkamer boven is, zet een babyfoon neer. Eventuele geluiden die 's nachts beneden gemaakt worden, krijg je gelijk te horen.
Ik ga dan wel van het ergste uit, dit hoeft natuurlijk heleaal niet te gebeuren! Maar ik woon alleen en als mij zoiets zou overkomen, ga ik echt weleen stapje verder als de politie een rondje extra laten rijden.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 03:07

Ik hoop voor je dat haar drugs straks zo zijn uitgewerkt dat ze er niets meer van herinnert }>

Wel eng hoor... jakkes! Denk je vriendelijk te zijn voor iemand... bezorgen ze je alsnog kippenvel. :(:)

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 07:38

Mh, ik had eerst zoiets van: het arme vrouwtje is lastig gevallen en zal wat in de war zijn. Wellicht om deze reden zal ze wat raar over gekomen zijn.

Maar dat ze niet in de taxi stapte vond ik hélemaal raar!
Mag ik vragen waarom jullie er niet heen zijn gelopen? Om te vragen waarom ze zo doet?

Ik zou de hond van je moeder (hoe vind zij de situatie?) nog even bij de hand houden. Neem nog even een paar kleine alarms in huis. Deze kan je bij alle deuren/ramen monteren.

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 07:50

Nou dat is wel helemaal vreemd zeg en dat ze de taxi niet ingestapt was (wat vond de taxichauffeur daarvan??) en zie dat het naja best wel redelijk bij ons in de buurt is (alhoewel zit nog wel aardig stukkie tussen maar goed). Ik zou als ik jullie was de hond van je moeder nog een paar weken te lenen, misschien is ze wel bang voor honden (weet niet of de hond hard kan blaffen als er iemand bijv voor de voordeur staat?), maar dat zal haar dan wel af schrikken.

Nou nu ik dit zo hoor zal ik ook echt niet meer onze tuindeuren vergeten op slot te doen (zijn we al wel paar keer vergeten s´avonds :o ).

Sterkte en geef dit uiteraard door aan jullie buren en vrienden en familie zodat ze een oogje in het zeil kunnen houden, en maak een melding bij de politie of ze af en toe eens door jullie straat willen rijden bijv?

Succes ;)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 07:52

Dat ze niet in de taxi stapt vind ik ook erg raar!
Ik kan me voorstellen dat je je niet op je gemak voelt.
Misschien zou je de politie kunnen bellen en vragen of ze meer van dit soort verhalen hebben gehoord de laatste tijd? Mensen melden het vaak om door te geven en wie weet is het vaker voorgekomen.

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 07:55

wat een vreemde vrouw!
Ik zou gelijk denken dat die 'beoordeeld' wanneer ze in zou kunnen breken en al die mooie spullen mee zou kunnen nemen!
Heel apart dat ze de taxi niet is ingestapt!

Mallodie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 08:11

Ja! Dat ze niet instapt is vind ik het raarste, als ik aangerand zou zijn dan zou ik lopen naar die taxi en de deur direct op slot doen. Ze toonde wel opvallend veel interesse, ik kan me echt voorstellen hoe je je voelt. Laat het hier niet bij, alarmpjes enzo. En eventueel een visgaardraadje spannen in de hal en bij de achterdeur, lijkt uit de films te komen maar ik wed dat ALS er iets zou gebeuren, dan heb je het wel gehoord!

Misschien was ze ook gewoon raar en is ze niets van plan!! Maar die taxi stoort me...

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 08:21

Ik kan me helemaal voorstellen dat je je absoluut niet prettig voelt bij de hele situatie (understatement). Ik zou echter persoonlijk voor dingen als een alarm oid gaan, een blijvende beveiliging. Als de mevrouw in kwestie inderdaad kwaad in de zin heeft dan zal ze zich er ook heus wel van bewust zijn dat jullie de eerstkomende dagen/weken de boel verdomd goed in de gaten houden en mogelijk mensen in huis houden overdag...

Even melding maken bij de politie is heel verstandig, alleen al omdat ze dan op de hoogte zijn. Ze zullen dan wsn wel eens een keer extra langsrijden en in elk geval 'sneller' reageren op een oproep omdat ze de achtergrondinformatie al hebben.

Succes ermee, dit is echt een rottige situatie... :(:)

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 08:22

je kunt eventueel contact opnemen met de politie en vragen of ze tijdens hun patrouille ronde een keer bij jullie door de straat willen rijden.
misschien werkt deze mevrouw al langer op deze manier en zijn er al meerder aangiftes van egdaan?

Ragebol1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 08:26

Je kon vroeger bij de Xenos van die alarmpjes op batterijen kopen voor je ramen en deuren.

Die bestaan uit twee delen, een op het kozijn en de andere op je raam of deur.
Als het ene deel het andere deel niet raakt begint het enorm te piepen. Ik had deze ook toen ik alleen woonde.

Wat een vervelende situatie. Ik zou ook niet meer lekker zitten in mijn eigen huis. Je kan ook een babyfoon gebruiken als je weg bent en de ontvanger bij de buren neerzetten.

Gwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 08:27

Contact opnemen met de politie zou ik sowieso doen, je kunt iig telefonisch melding maken en alvast een omschrijving geven van de persoon en de situatie. Het klinkt helemaal niet als een dame die flink in de war was, maar als iemand die heel goed wist waar ze mee bezig was.

Wiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 08:31

Ik had toch minimaal even gevraagd waarom ze niet in die taxi stapte, maar ik had haar sowieso niet binnengelaten in de eerste instantie.

maar goed, dat is achteraf goed praten en ik hoop dat ze werkelijk niets kwaads in zin had en jullie huis gewoon lekker met rust laat. En tja, de situatie in zich opnemen, dat had ze waarschijnlijk ook voor de raam kunnen doen overdag en in de gaten houden wanneer jullie werken zijn had ze ook in enkele dagen kunnen weten. Dus voel je daar niet schuldig over. Mensen die wat uit willen halen doen dat toch wel.

Wiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 08:33

Gwen schreef:
.... Het klinkt helemaal niet als een dame die flink in de war was, maar als iemand die heel goed wist waar ze mee bezig was.

Daarom zag ze er misschien ook wel juist zo stereotyp uit :D
Goed voorbereid.
Maar het blijft vervelend, dit soort dingen.

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 08:36

Wiesje schreef:
En tja, de situatie in zich opnemen, dat had ze waarschijnlijk ook voor de raam kunnen doen overdag en in de gaten houden wanneer jullie werken zijn had ze ook in enkele dagen kunnen weten. Dus voel je daar niet schuldig over. Mensen die wat uit willen halen doen dat toch wel.

Dat ben ik direct met je eens :j 's nachts zal er ook weinig gebeuren, als er iets gebeurd dan zullen ze dat doen als er niemand thuis is. Mensen die inbreken willen geen volk tegen komen, die gaan conforntaties uit de weg...

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 08:58

Bah zeg wat een naar idee. Probeer je je medemens te helpen.
Wat hierboven al is gezegd zou ik ook zeker contact opnemen met de politie. Gads zeg, nou veel sterkte en succes ermee hopelijk is het hier bij gebleven en gaat er niets gebeuren