Zit samen met mijn man en mijn moeder op de bank wijntje te drinken 22.30 uur vanavond, toen we een raar uitziende vrouw voor het raam zagen verschijnen. Mijn man ging naar de voordeur toe en stond haar ter woord. Ze vroeg of hij een taxi voor haar wilde bellen omdat ze op straat was lastig gevallen en achtervolgd door een man en dat ze verschrikkelijk was geschrokken en niet meer verder durfde te lopen.
Prima, mijn man gaat terug de kamer in en pakt de telefoon en het telefoonboek en gaat weer naar de voordeur waar ze nog steeds stond en belt de taxi-centrale.
Tussen een kwartier en een half uur zou er een taxi zijn. We wilde haar eigenlijk niet in huis hebben omdat we het niet helemaal vertrouwde, maar aan de andere kant....wat als haar verhaal wel klopte....
Kortom mijn man liet haar binnen op de taxi wachten. Ik vertrouwde haar vanaf de eerste minuut al niet. Een behoorlijk ordinair en vies ogende vrouw met een duidelijk drugs probleempje. Ze ging op de bank zitten en nam mijn woonkamer in zich op. Kletste wat over haar ervaring met die man op straat en begon vragen te stellen over de hond (die van mijn moeder is en dus niet altijd bij ons zit. Helaas vond mijn moeder het nodig haar dat ook te vertellen

Ik begon het allemaal heel raar te vinden en na haar laatste vraag over ons werk en of we altijd pas laat thuis kwamen, was ik het zat en heb haar gevraagd buiten op de taxi te wachten. Die overigens ook vlak daarna aan kwam rijden, maar waar ze uiteindelijk helemaal niet instapte.
Nu voel ik me dus helemaal niet prettig meer en wil eigenlijk niet naar bed en maak me nu al druk over de aankomende weken als we weer lange werkdagen maken. Het idee dat iemand precies weet wat je in je huis hebt staan of hebt rondlopen vind ik erg onprettig en ik ben doodsbang dat het bezoek van deze vrouw een staartje gaat krijgen. Ik ben normaal niet zo wantrouwend, maar van deze vrouw kreeg ik echt kippenvel.
Ik ga morgen zeker melding bij de politie maken.