Verhuizen van Utrecht naar Groningen Tips? Wie ook??

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ArabicQueen

Verhuizen van Utrecht naar Groningen Tips? Wie ook??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-09 14:18

Hallo Bokkers!

Mijn vriend en ik hebben eens wat gepraat over huizen boerderijen melkvee bedrijven etc etc..

Na enige tijd wist ik waar hij naar toe aan het gaan was met zijn gesprek, hij wil dus gaan verhuizen naar
Groningen! (of daar in de buurt) Wij komen zelf uit n boeren dorpje midden in Utrecht.

Hij heeft een errugggg groot melkvee bedrijf gevonden wat hem erg in de smaak valt. Hij zei er wel bij dat er ook een
binnenbak was een stapmolen paddocks en 15 paardenstallen en ontzettend veel weide. (Leukk beetje omkopertje :P Mannen :Z )

Het huis is vrij groot 6 slaapkamers en het ziet er super verzorgt uit!

Nou mijn groootste probleem.. ik vind het allemaal leuk en prima en kan ik eindelijk mn eigen springstal beginnen en hij zn koeie gebeuren, maar nu zit ik met de overstap van ons mini dorpie in utrecht zo vetrouwd zo bekend en dan naar Groningen.
Ik ken daar apsoluuut niemand ik weet de weg etc daar niet (al heb ik wel een tomtom). Ik zit Minstens 2 uur weg van mn vertrouwde ouwe dorp vriendenkring paardenclub familie enzo..

Nou was dus mn vraag of meerdere mensen deze stap hebben gewaagd? en tips hebben voor mij hoe ik dit het beste kan aanpakken.

Bedankt alvast!!

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 14:21

Niet zo zeer wegens een bedrijf, maar wel verhuist vanuit het westen van het land naar friesland wegens een nieuwe baan van mijn vader. Het is een grote stap, maar je bent niet helemaal alleen ;) je gaat immers iig samen met je vriend en als jij een bedrijf op bouwt daar leer je al heel snel mensen kennen :) Daarnaast, Groningen is ook niet het einde van de wereld ;) Al is alles natuurlijk wel wijdser dan Utrecht. Ook de afstanden zijn wel te overzien, zeker als je een auto hebt. Ga gewoon een keertje kijken, kijk hoe je je voelt, of je jezelf daar ziet staan :) Welk gedeelte van Groningen ga je heen?

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 14:23

Pff.. enige voordeel wat ik kan bedenken is dat jullie samen naar het onbekende gaan. En het voordeel is dat je met een eigen bedrijf snel contacten legt. Maar een stap zetten op deze manier; zonder kinderen oid zou ik nog wel even overdenken. Je bent echt op elkaar aangeleverd en jullie hebben nu wrs de leeftijd dat je minder uitgaat etc.

ArabicQueen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-09 14:24

Ik heb geen flauw idee waar het ligt ik weet alleen in de kop van groningen. Bij het woord Groningen (niet beledigend bedoeld ofzo) kapte ik het bijna al af :P. Maar begin nu te twijfelen omdat mijn droom toch echt is om een grote springstal te beginnen nu waar kan worden.

kekaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 14:25

nee ik heb de stap nog niet gemaakt maar had het zo gedaan hoor :D

het is niet niks en je zal zeker moeten wennen....maar ik denk dat je de ruimte daar supergaaf gaat vinden !

succes in ieder geval :D

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 14:25

Oh leuk! Waar in Groningen ga je heen? Wij hebben toen de overstap gemaakt om vanaf een stad naar een dorp te gaan wonen. Ik woon dan nog wel bij mijn ouders maar het was wel een omschakeling. In een dorp heb je wel ''oms kent ons'' en ik had wel het voordeel dat ik er makkelijk tussen kwam. :)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 14:26

Nadeel van Groningen is dat je wel ver van alles afzit. Ik stap niet even in de auto om terug te gaan naar utrecht. Mijn zus heeft de omgekeerde stap gemaakt: van Groningen naar Utrecht. Nu ze kinderen heeft, heeft ze er wel spijt van... want wij zitten te ver weg om gewoon even langs te komen. Ze mist ons vreselijk. Ook al heeft ze daar wel haar draai gevonden.

ArabicQueen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-09 14:26

Caesar schreef:
Pff.. enige voordeel wat ik kan bedenken is dat jullie samen naar het onbekende gaan. En het voordeel is dat je met een eigen bedrijf snel contacten legt. Maar een stap zetten op deze manier; zonder kinderen oid zou ik nog wel even overdenken. Je bent echt op elkaar aangeleverd en jullie hebben nu wrs de leeftijd dat je minder uitgaat etc.

Idd we gaan niet zo ontzettend veel weg. Maar een keertje een boerenfeest tentfeest/schuurfeest gaan we nog wel graag naartoe.

RelarDevi

Re: Verhuizen van Utrecht naar Groningen Tips? Wie ook??

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 14:28

Waar in groningen zouden jullie dan gaan wonen?

Caesar

Welshcobfan schreef:
Nadeel van Groningen is dat je wel ver van alles afzit. Ik stap niet even in de auto om terug te gaan naar utrecht. Mijn zus heeft de omgekeerde stap gemaakt: van Groningen naar Utrecht. Nu ze kinderen heeft, heeft ze er wel spijt van... want wij zitten te ver weg om gewoon even langs te komen. Ze mist ons vreselijk. Ook al heeft ze daar wel haar draai gevonden.

Ja, maar als je kinderen hebt, ontmoet je makkelijker mensen van je leeftijd. Sportclubs, school, vriendjes/vriendinnetjes etc.

wouterpaard

Ik ben geboren in Groningen en ben het niet helemaal eens met welshcobfan. Of je moet niet van autorijden houden dan is alles ver weg :+ Ik vind het heerlijk in Groningen ook het verkeer ik ga naar school in Dronten en kom er al een jaar zonder files. Mijn ouders zijn vroeger van Aalsmeer naar hier verhuisd en ik zie mijn familie nog geregeld hoor die in het Westen wonen. Enne wij Groningers bijten niet hoor :P

ArabicQueen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-09 14:29

Mayflower_ schreef:
Oh leuk! Waar in Groningen ga je heen? Wij hebben toen de overstap gemaakt om vanaf een stad naar een dorp te gaan wonen. Ik woon dan nog wel bij mijn ouders maar het was wel een omschakeling. In een dorp heb je wel ''oms kent ons'' en ik had wel het voordeel dat ik er makkelijk tussen kwam. :)

Daar ben ik idd best bang voor stel dat het dorp je niet accepteerd (zegmaar wat) Of dat ze je er niet gemakkelijk
tussen laten.

Het was iniedegeval een heel klein dorpje met een vage naam :P ergens in de kop van Groningen.

ArabicQueen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-09 14:30

wouterpaard schreef:
Ik ben geboren in Groningen en ben het niet helemaal eens met welshcobfan. Of je moet niet van autorijden houden dan is alles ver weg :+ Ik vind het heerlijk in Groningen ook het verkeer ik ga naar school in Dronten en kom er al een jaar zonder files. Mijn ouders zijn vroeger van Aalsmeer naar hier verhuisd en ik zie mijn familie nog geregeld hoor die in het Westen wonen. Enne wij Groningers bijten niet hoor :P

Gelukkig dit geeft me al weer wat moed!

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 14:31

Groningers zijn i.m.o hele vriendelijke mensen.

Als het echt niet gaat kun je altijd weer terug naar utrecht, zou je ook kunnen denken.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 14:32

Ik ga niet even op zomaar op 1 dag 4 uur in de auto zitten voor een kopje thee ;) Toen mijn zus nog in de buurt woonde, kon je makkelijker even snel langs. Zo bedoel ik dat wouterspaard :) Je kan niet zomaar even toevalling langskomen :P

Ze zijn verhuisd voordat ze kinderen hadden :) Toen vonden ze het leuk! Maar nu wil mijn zus ons weer dichtbij hebben...

ArabicQueen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-09 14:33

MoonChloe schreef:
Groningers zijn i.m.o hele vriendelijke mensen.

Als het echt niet gaat kun je altijd weer terug naar utrecht, zou je ook kunnen denken.

Daar heb je idd wel gelijk in, maar ja kan dit dan niet zomaar doen. Teminste niet makkelijk..

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 14:34

Nee dat is wel zo idd. Zeker als je dieren hebt (vee/paarden).

Maar je hebt 6 slaapkamers, dus genoeg slaapplekken voor logees :D

ArabicQueen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-09 14:35

Weet iemand hoe het daar is qua paardenclubs wedstrijden .. oa springwedstrijden

En scholen (basisscholen creches etc).. zijn daar over het algemeen goeie basisscholen of creches ?

ArabicQueen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-09 14:35

MoonChloe schreef:
Nee dat is wel zo idd. Zeker als je dieren hebt (vee/paarden).

Maar je hebt 6 slaapkamers, dus genoeg slaapplekken voor logees :D

Gelukkig wel ja :D

Boheme

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 14:35

Ik ben ook verhuisd, welleswaar niet naar groningen maar naar Dordrecht.
Woonde hiervoor in Hilversum en heb alles en iedereen daar nog.
Wij wonen nu een een klein hofje , een dorpje opzich en voor mij is het een heerlijke stap geweest, heb snel nieuwe mensen leren kennen en heb het erg naar me zin.
Hb geen rijbewijs en doe alles met openbaar vervoer, het is even wennen maar te doen op en neer naar Hilversum.
Ga er een keer een weekend heen en proef de sfeer.
Kijk of je het wat vind, en als je stallen tot je beschiking hebt maak je denk ik snel genoeg contacten.

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 14:35

De stad Groningen is ontzettend leuk! :j Maar ook in andere plaatsen in de provincie en in Drenthe kan je fijn shoppen en allerlei dingen doen. Tip: organiseer een Boktmeeting in Groningen, dan leer je meteen wat mensen kennen! :D

Wedstrijden genoeg hier, zowel springen als dressuur. Scholen zou je in de omgeving van je nieuwe huis moeten vragen.

ArabicQueen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-09 14:37

Oke Bedankt Imre!

Iedereen bedankt voor tips etc! Het geeft me al veel goeie moed!

En zeker Groningers zijn vriendelijk heb ik gemerkt!

PlukenKrul

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 14:39

ArabicQueen schreef:
Mayflower_ schreef:

Daar ben ik idd best bang voor stel dat het dorp je niet accepteerd (zegmaar wat) Of dat ze je er niet gemakkelijk
tussen laten.

Het was iniedegeval een heel klein dorpje met een vage naam :P ergens in de kop van Groningen.

Nu ben ik heel erg benieuwd want daar wonen mijn ouders ook ;) (Ik woon zelf nu in de stad op kamers). In ieder geval, vrees niet! Groningen is echt heerlijk wonen! Haha. Je zegt dat je zelf ook uit een mini dorpje komt, ook al is dat dan in Utrecht, maar dan denk ik dat de stap niet zo groot is. En hier wonen hele leuke mensen hoor ;) haha

Rukaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 14:43

Groningers zijn leuke mensen hoor :D Ligt wel een klein beetje aan waar je terecht komt. In het oosten van onze prachtige provincie vind je denk ik iets minder snel je draai. Het noorden en westen is verder mooi, uitgestrekt en vriendelijk!

Ik rij wel heel makkelijk heen en weer naar het westen voor een kopje thee. Laatst nog gedaan, welgeteld 3 kwartier bij mn oud tante op de thee in Bilthoven geweest :+

Ik zou gewoon een weekendje Groningen doen, kan je lekker rondtouren, de stad zien (die is gezellig!!) en gewoon wat sfeer proeven.

Succes!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 14:44

Ik zou zefl nooit in het oosten van Groningen willen wonen, veel te afgelegen :P