ouders,volgende x gaat jullie zoon ter plekke over de knie!!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

mackkwek

ouders,volgende x gaat jullie zoon ter plekke over de knie!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-09 14:07

pfff even mijn frustratie van me afschrijven.

Dochterlief van elf jaar oud zit in groep 7 bij een jongen die haar niet kan uitstaan.

schets van de jongen: ouders die beide werken en hij na school altijd bij de oppas, jongen scheld graag,slaat en schopt op het schoolplein om vervolgens tegen de volwassenen een grote mond te geven.
Leraren zijn al met hem bezig,maar nu vind hij het dus ook al leuk om kinderen te slaan etc, buiten het zicht van de leekrachten en buiten het schoolplein(wacht ze dus op na school)
Een niet al te lief jochie dus met weinig respect en manieren.

Nu heeft ie het dus al een tijdje op mijn dochter voorzien,.schopt en knijpt haar graag,scheld haar verrot dat ze zo lelijk is etc. Resultaat:dochterlief wil haast niet meer naar school en is als de dood voor hem.
Ben al meerdere keren naar zijn ouders geweest. Die luisteren dan aandachtig,halen schouders op en zeggen dat het vast niet meer zal gebeuren.

nu wilde ik net gaan douchen,. hoor ik ineens een hoop hysterisch gehuil voor de deur.
Staat dochterlief er met een buurvrouwtje,die ze tegen was gekomen buiten.
wat was er nou gebeurd?

op school had ze keukendienst met het desbetreffende jochie(moeten ze de kopjes afwassen van het overblijven etc)
de leerkracht was in de aula bezig met de andere kinderen ivm de op komst zijnde musical.

Toen heeft dat jochie haar dus zo lopen zieken en pijn doen (heeft blauwe plekken op haar arm)en dingen tegen haar geroepen van:
O wat zou ik graag willen dat jouw zusjes dood gaan zeg!! :( (heb n tweeling hier thuis die na zwangerschap van 6 maanden geboren zijn)
Als ze dood gaan is dat een geluk voor de wereld want anders worden ze later net zo lelijk als jij.
Je verdient het dat ze dood gaan! :( :( :(

dochterlief dus in en in verdrietig ,heeft haar spullen neergegooid en is toen huilend naar huis gerend .(onder schooltijd dus)

ik dus met haar weer naar school,.meester was laaiend op het jochie en heeft hem dus flink op zijn vet gegeven.

Maar ik,.. ik kook,... hoe kan een kind van elf zo zijn? kan me niet voorstellen dat het uit het kind zelf komt,.denk dat het opvoedkundig mischien niet helemaal lekker zit daar thuis,.. maar had vanmiddag echt de neiging om dat jochie persoonlijk de nek om te draaien/achter het behang te plakken.

dat kinderen gemeen kunnen zijn tegen elkaar is een feit,..maar elkaar zo pakken op deze manier???

pffffffffffffffffff zo,.ik ben t ff kwijt :D

Anoniem

Re: ouders,volgende x gaat jullie zoon ter plekke over de knie!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 14:10

Goeiedag zeg wat een pestjoch...
Ik denk dat ik me als ouder toch een keertje tot 't joch z'n eigen niveautje zou verlagen en 'm éven een keer een oortje om zou draaien... Is 'ie nou toch helemaal besodemieterd...

Kun je niet een gesprek tussen school en de ouders van dat joch afdwingen?
Ongelofelijk dat een school dit LAAT gebeuren... Terwijl ze wéten hoeveel klachten er zijn over het kind...

Poekiemansss

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 14:12

Jemig,
als ik dit verhaal zo lees kan ik dat jongetje ook wel wat doen..

Heb echt medelijden met je dochtertje,
ben zelf vroeger ook gepest op de basisschool,
maar dat liep niet zo uit de hand dan dit..

Ik snap ook echt niet waarom die ouders niks doen..

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 14:13

Ik zou met school een gesprek aangaan met de ouders. Dit is verschrikkelijk voor je dochter om zo naar school te gaan maar ook in de wetenschap dat ze over een jaar naar de middelbare gaat met weinig zelfvertrouwen.
Niet te geloven dat school dit toelaat en er verder niks mee doet :n

waypoint

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 14:13

wat een gedoe zeg ..

mijn zusje had laatst ook zoiets, is dan al wel iets ouder maar t idee is hetzelfde. Ook een jongen die echt non stop aan het kl*ooien was, net als wat jij zegt schelden, duwen, schoppen slaan.

Zo braaf als mijn zusje is heeft ze het elke keer gemeld en niks terug gedaan. Totdat het gewoon een keer te erg werd en ze al huilen mn vader op heeft gebeld met wat er nu wel weer niet allemaal is gebeurd. Gevolg, vader school opgebeld en gezegd dat mn zusje van hem toestemming had om die jongen te meppen. (niet gebeurd trouwens)

Na veel over en weer gepraat met leraren, ouders en school (hij deed dit namelijk bij meerdere) is hij uiteindelijk uit school geplaatst, naar een school met persoonlijke begeleiding .. Ik weet dud hoe moeilijk dit is en hoe boos je erom word, nisschien een keer een gesprek met zijn ouders en de leaar/directeur van de school?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 14:14

Mijn neefje is net zo'n ellendig kind, trapt andere kinderen naar de keel bv... de jongste neemt dat nu ook over en zei tegen mijn vader: opa moet maar gewoon dood!
Mijn zus heeft hem natuurlijk toen echt enorm hard aangepakt!

T is lastig... ik vind het ook erg zielig voor mijn neefje. Ik weet dat hij zich doodongelukkig voelt, maar zijn ouders pikten het te laat op... nu zien ze het gelukkig en is hij naar de huisarts geweest voor een verwijzing.
Mijn zus is nu eindelijk bewust huismoeder geworden, elke keer weer een au pair was niets voor de kids. Altijd maar de onrust in huis... alles gehaasd en hij moest perfect zijn.
Nu zijn ze erachter gekomen dat het toch verkeerd is geweest.

Ik hoop dat de ouders van dat jochie het ook snel zullen inzien dat het echt anders moet. Want het wordt er niet beter op als ze in de puberteit komen :=
Ik heb medelijden met die jongen, hij weet gewoon niet hoe hij zich moet gedragen... zo krijgt hij tenminste aandacht. School kan ook weinig beginnen als de ouders er niets aan willen veranderen.

itske

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 14:14

Bij ons op school gebeurt precies het zelfde en doen de leerkrachten er ook niks aan.
De leerkrachten weten gewon niet wat ze eraan moeten doen, de ouders werken de hele dag en dit kind heeft een sleutel en moet zich maar redden.
Dien anders een klacht in bij de overkoepelende instantie.
Misschien help het

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 14:15

Dit heeft jaren geleden ook bij ons gespeeld op de basisschool. Een jongen heeft dat tegen een kindje gezegd waarvan de moeder op dat moment zwanger was. Gek genoeg is het broertjes/zusje van zijn klasgenootje uit eindelijk dood geboren. Was een hele heisa toen. Jongetje is toen ook van school gestuurd en zijn verhuisd.

Moet er dus gelijk aan denken. Kan me ook heel goed voorstellen hoe jij je voelt, als ik kijk naar de reacties die bij ons uitkwamen. Kun je niet vragen of dat ze overplaatsing af kunnen dwingen?

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 14:15

Ik ben vroeger ook zo gepest op de basisschool door een rotjoch. School deed er niks aan, tot dat hij de meester een keer een klap verkocht en de meester hem een klap terug gaf. Ja dan staan de ouders wel briesend op school. Ik vind het echt in en inzielig voor je dochter, weet hoe ze zich voelt..

mackkwek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-09 14:16

Jooke schreef:
Jemig,
als ik dit verhaal zo lees kan ik dat jongetje ook wel wat doen..

Heb echt medelijden met je dochtertje,
ben zelf vroeger ook gepest op de basisschool,
maar dat liep niet zo uit de hand dan dit..

Ik snap ook echt niet waarom die ouders niks doen..

tja ik dus ook niet,.. dan zakt mijn broek dus gewoon af,... als je niet wilt opvoeden,waarom neem je dan kinderen??

school gaat ook nu gesprek aan met zijn ouders en komt ook in zijn rapport te staan etc.
Heb al zijn ouders proberen te bellen,maar die zijn er dus nooit en net werd hij wederom opgehaald door de oppas. Heb haar ook aangesproken en neem aan dat zijn ouders het nu wel te horen krijgen.
pffff is mischien ook maar goed dat ik zijn ouders nu niet kan spreken,.... sta ff niet voor mezelf in :o

dochterlief zit nu boven op haar kamertje te schrijven(heeft een dagboekje),.. ik wil niet weten wat ze er allemaal inschrijft,ze is zooooooo verdrietig!!Het arme kind,... wat kunnen kinderen hard zijn zeg pfff

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 14:18

als die ouders zijn zoals mijn zus en haar man; kind is perfect, kind moet perfect zijn. Wij voeden het kind goed op, dat het kind onaangepast is komt door die omgeving.

Ik heb daarom niet alleen medelijden met jouw dochter, maar ook met die jongen....

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 14:19

Ik zou persoonlijk toch nog eens even bij de ouders langs gaan en dan nog een beetje duidelijker. Beseffen ze wel wat hij aanricht?? Vind het heel sneu voor je dochter. Kom voor haar op hoor!

Taffje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 14:19

Ik neem aan dat je een telefoonlijst hebt van alle leerlingen, vanavond fijn zijn pa en ma eens even bellen.

Mopjemop

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 14:20

als ik jou was, zou ikz elf naar het jochie gaan en em goed bang maken! als hij je dochter nog een x aan spreekt! DAT zou ik doen! niet met school, niet met de ouders MAAR naar het kind zelf toe gaan en heeeeeeel bang maken!!!! maar goed ik ben ook een zeer felle mama, niemand komt mijn kind! hehe
Laatst bijgewerkt door Mopjemop op 08-06-09 14:20, in het totaal 1 keer bewerkt

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 14:20

Ik kan me voorstellen dat je kwaad bent, hoe kan een kind van 11 dit uberhaupt bedenken? Ik zou zelf contact opnemen met desbetreffende ouders..wel proberen rustig te blijven en dit als volwassenen op te lossen! Jouw kind durft straks niet meer naar school door zo'n ettertje..dat is toch belachelijk!

hoofdstel2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 14:21

Jeetje wat vervelend voor je dochter zeg! Ik zou als moeder zijnde in staat zijn om dat kind ook maar eens even de grond in te stampen met zulke woorden...!

Ergste is nog dat de ouders (en de school) en helemaal niks aan doen... Misschien een keer met de school + ouders van dit kind + en jij om de tafel gaan zitten? Aangezien er al meerdere klachten over dit kind zijn...

PercyLeen

maatje31 schreef:
als ik jou was, zou ikz elf naar het jochie gaan en em goed bang maken! als hij je dochter nog een x aan spreekt! DAT zou ik doen! niet met school, niet met de ouders MAAR naar het kind zelf toe gaan en heeeeeeel bang maken!!!! maar goed ik ben ook een zeer felle mama, niemand komt mijn kind! hehe

Kan het me goed voorstellen maar dat lijkt me niet de oplossing..dit is iets dat de ouders moeten oplossen! Al had ik in haar plaats graag dat kind van zijn fietsje getrokken :(

RavenIris

Jeetje, dat is niet niets! Dat kan zo echt niet verder.
Luisteren de ouders naar je? Of interesseert het hen echt gewoon niet?
Dat ze beiden werken en dat de jongen na school bij de oppas zit wil daarom nog niet zeggen dat het slechte ouders zouden zijn.
Maar ik begrijp je wel hoor!

Ik herken bij die jongen ergens wel iets van een gedragsstoornis of gedragsprobleem. Zeker omdat hij blijkbaar echt plezier heeft in het pesten en daarin niet gesteund wordt door andere kinderen.. Pest hij alleen jouw dochter of ook andere kinderen van de klas?
Je kan dit in ieder geval niet zo laten. In zo'n situaties zou extra toezicht op school absoluut niet overbodig zijn.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 14:22

Misschien een raar idee hoor...
maar kun je niet je dochter iets op laten schrijven over hoe zij zich voelt als die jongen dat soort dingen zegt? Dat je dat ook laat lezen door die ouders. Misschien krijgen ze dan meer besef.

Maatje31: die jongen gedraagt zich niet zomaar zo... ga er maar vanuit dat hij erg ongelukkig is. Dus hem heel bang maken, zal het niet verbeteren vrees ik.... Hij is nog maar 11 en kan er zelf niets aan doen dat zijn ouders heb eigenlijk in de steek laten.

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 14:24

maatje31 schreef:

:=

No offence maar vind je dat een goed voorbeeld voor je eigen kind? Dan los je het door intimidatie, precies wat je wilt dat er niet gebeurd bij je eigen kind. :)

Welshcobfan schreef:
Ik heb daarom niet alleen medelijden met jouw dochter, maar ook met die jongen....

Ik ook. :j

Bestaat er geen 'pest-protocol' bij jullie op school? Als ik ouders om me heen zo hoor is dat op de meeste scholen heel strak geregeld allemaal, daar was ik blij verrast over eerlijk gezegd.
Laatst bijgewerkt door Ir111 op 08-06-09 14:26, in het totaal 1 keer bewerkt

polly2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 14:25

Ik ken zulke situaties vanuit mijn onderwijstijd.
Heel vaak wordt er gezegd: de school doet er niks aan.
Maar dat is lang niet altijd zo. Heel vaak zijn leerkrachten juist superdruk met zulke kinderen: gesprekken met ouders/deskundigen etc.. Maar dit zullen ze vanwege privacyredenen natuurlijk nooit met andere ouders mogen bespreken. Maar omdat je er niks van hoort, wil het dus niet zeggen dat de school niks doet.
Voor de school is het soms heel lastig. Zeker als ouders geen problemen onderkennen en niet mee willen denken aan oplossingen.
Zodra je met ouders afspraken kunt maken over de aanpak van zo'n kind, gaat het vaak snel beter. Helaas....zijn de ouders van dergelijke kinderen daar vaak niet voor in en ontkennen ze het. En dat is jammer, want dat gaat ook ten koste van hun eigen kind. Vroeger kon ik daar als leerkracht heel verdrietig van worden....de kinderen die de dupe worden van zo'n kind....dat is vreselijk....maar het kind zelf zit vaak ook enorm in de knoei en uit dat door zulk gedrag.....en dat is minstens zo vreselijk....
Vooral ook omdat zo'n kind op den duur in een isolement geraakt....

MiSsY_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 14:25

Kan je niet gewoon aangifte bij de politie doen? Had ik wel gedaan, jij hebt gedaan wat je kon met die ouders van hem, die doen niks, maar dat pestjoch mishandelt jouw dochtertje wel...

mackkwek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-09 14:26

RavenIris schreef:
Jeetje, dat is niet niets! Dat kan zo echt niet verder.
Luisteren de ouders naar je? Of interesseert het hen echt gewoon niet?
.

tja,.. heb ze al eerder aangesproken en zitten dan alleen stilzwijgend te luisteren,halen hun schouders op(tis maar kwajongensgedrag) en zeggen dat het niet meer zal gebeuren.

het jochie op dezelfde manier aanspreken kan ik niet maken en zal ik ook niet doen,.. daar dit namelijk niet uit hem komt,maar uit zijn omgeving/opvoeding/gedragsstoornis of iets dergelijks.
heb hem natuurlijk wel verteld dat hij ons er erg verdrietig mee maakt.

zijn ouders probeer ik zeker vanavond nog te pakken te krijgen.Nu zijn ze onbereikbaar

school en leerkracht doen echt hun best en ook hun gaan zijn ouders erop aanspreken.
vanmorgen schijnt ie ook al op zijn kop te hebben gehad omdat ie steeds met potloden naar mijn dochter zat te gooien en zo.Nogmaals school doen hun best,maar als ouders niet mee werken dan houd het op

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 14:28

Kun je geen goed gesprek aangaan met de jongen, niet over deze situatie, maar gewoon over hem? Zodat je een beetje een beeld hebt van hem. Zo kun je met die informatie naar de ouders toe gaan en ook uit leggen aan je kind waarom hij zo reageert.
(als hij geen reactie geeft, dan kun je er weinig mee natuurlijk)

kekaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 14:29

jeetje joh hier schrik ik wel erg van, bij mijn zoontje zit ook een dweil in de klas die altijd moet knijen schoppen en slaan en d baas wil spelen....mijn zoontje is niet zo heel erg bijdehand met dit soort dingen helaas (ze zijn 7 jaar trouwens...)

maar die dingen die dit jochie zegt zijn echt niet normaal hoor...ik zou een gesprek aanvragen met het hoofd van de school en zijn ouders erbij....vreselijk zeg !