Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
Billy schreef:Ik had gezegd dat ze hem konden komen halen
Judith_ schreef:Ik zou hem ook gewoon terug brengen. Wel zo netjes en zo eerlijk. Daarbij, de bestelling klopt gewoon niet, als de bestelling op een andere manier niet klopt zou je het toch ook melden?
.
.
Ik zou me echt rot voelen als ik dat ding steeds zou zien staan en horen : die heb jij niet betaald...
Het is toch te gek voor woorden als mensen het dan niet zouden teruggeven. Ik snap niet eens dat mensen erover denken om het te houden. Dat is diefstal. siskeh schreef:Billy schreef:Ik had gezegd dat ze hem konden komen halen
daar ben ik het absoluut mee eens!
terugbrengen is nog een flinke klus vermoed ik, en ze mogen er ook wel een beetje moeite voor moeten doen.
persoonlijk zo ik me er behoorlijk schuldig over voelen als ik dat ding in mn tuin had staan terwijl het niet van mij was.
als ze nou niet reageren op je belletje oid. dan vind ik het wat anders.
Ik geloof ook wie goed doet, goeie dingen terugkrijgt

Kijkt ie op de bon heeft dat kassameisje zijn kratje bier niet gerekend.. Eerst wilde hij terug gaan, maar ik zei ook je hebt het gezegt, dan moet ze maar opletten.. Nu hebben we allebei een beetje een schuldgevoel, dus hij gaat straks toch maar terug naar de winkel om het te zeggen..

Ze komen hem maar halen.
Bovendien als je zo,n ding in je tuin heb staan, dan word je er steeds aan herinnerd dat je hem niet eerlijk heb gekregen/gekocht.Isabonny schreef:Ja, dat is precies wat wij dus ook altijd doen Katiavl (nou ja, niet meteen terugrijden, maar dan een volgende keer betalen). Mijn man zegt altijd: Iedereen het zijne!
Zo hebben we een keer bij een restaurant de rekening van onze buurtafel gekregen, die een stuk lager was dan de onze, omdat wij nog voor- en nagerecht hadden gehad. Meteen meisje teruggeroepen dat het niet klopte en ze de rekeningen waarschijnlijk verwisseld had. Tweede rekening stond al wat meer op, maar nog niet hetgeen wij gegeten hadden. Dus WEER die meid teruggeroepen. Toen het de derde keer nog niet klopte, hebben we het maar zo gelaten, zelf even gerekend hoeveel we hadden moeten betalen en dat bedrag erneer gelegd...ZONDER fooi overigens! Als ze namelijk datgeen wat we meer betaalden dan op de rekening stond, als fooi telden, dan hadden ze meer dan genoeg aan fooi ontvangen. Moeten ze zich maar leren rekenen.
Maar ja, zelfs dan nog hebben we zoiets: ieder het zijne.
Komt misschien ook omdat we zelf een zaak hebben. Dan zie je dingen toch vaker in een iets ander perspectief.
Ben ik bijvoorbeeld in een kledingwinkel met een stel domme dozen achter de kassa die klanten negeren en luidkeels achter de kassa met elkaar de scharrels van afgelopen week bespreken, dan loop ik niet terug als er een foutje is gemaakt
Ik ben overigens 1 x ergens weggelopen zonder te betalen
We hadden een paar uur met een groep van 10 e3rgens op het terras gezeten en wilden graag afrekenen. Na het 3x gevraagd te hebben en er na ruim een half uur nog niemand kwam om af te rekenen was ons geduld op
Waar het om draait is dat ze benieuwd was naar andere meningen omdat ze reacties had gehad dat mensen het niet zouden terugbrengen. Dus naar aanleiding van een situatie een 'wat zou jij doen' - topic opstarten...