Tuinhaard onterecht bij bestelling. Terugbrengen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Isabonny

Tuinhaard onterecht bij bestelling. Terugbrengen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-09 07:34

Zaterdag is mijn man onze nieuwe louncheset gaan ophalen. Het was een heel pakket. Het stond op 2 pallets. De verkoper hielp mee inladen. Alles zat in dozen, dus je zag niet (meteen) wat er in die dozen zat.

Mijn man vroeg nog: moet dit allemaal mee? Jahaa, zegt die man. Dus met zijn tweeen hebben ze vlug die spullen in de bus geladen.
Komt mijn man thuis, laad hij de spullen uit, zit er een tuinhaard van 2meter hoogte bij 40x40 cm in een van de dozen. Die was dus niet voor ons bestemd. Ik eens nieuwsgierig gegoogeld op het merk, blijkt dat ding € 595,00 verkoop te kosten!

Nu hebben wij zoiets van: niet l*llig doen, terugbrengen! Ieder het zijne. Wij zouden het ook fijn vinden als iemand heel eerlijk zou zijn als wij ergens een foutje maakten. We hebben dus ook gebeld dat we het deze week terugbrengen. De winkelbediende vond het erg fijn dat we dit zo eerlijk gemeld hadden.

Nu hoor ik om me heen de een na de ander zeggen: Ik had vast gebeld! Niet dus. Hou je dat ding! Ik zou hem niet terugbrengen. O, je hebt al gebeld, das jammer...

Ligt dat nou aan mij? Het gaat niet effen om een klein iets! Het is een haard van bijna € 600!! Niet een vuurkorf van € 29,95. Ik moet eerlijk zijn...die had ik misschien niet teruggebracht. Want dan zou ik alleen al aan benzine en tijd dat bedrag kwijt zijn. Maar je gaat jezelf toch niet een hele haard zomaar toe eigenen?

Wat zouden jullie gedaan hebben?

BKS

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 07:36

Eerlijk duurt het langst, ik had hem ook zonder pardon teruggebracht!!

Billy

Re: Tuinhaard onterecht bij bestelling. Terugbrengen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 07:38

Ik had gezegd dat ze hem konden komen halen ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 07:38

Ik zou hem ook gewoon terug brengen. Wel zo netjes en zo eerlijk. Daarbij, de bestelling klopt gewoon niet, als de bestelling op een andere manier niet klopt zou je het toch ook melden?

Noppes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 07:39

Zeker teruggebracht hebben of ik zou in iedergeval gebeld hebben dat er ook nog iets anders bij zat.
Alleen op bokt heb ik al eens een vergelijkbaar topic gelezen over iemand die 'zomaar' ergens een stel heeele dure laarzen vond, en ze doodleuk meegenomen heeft. En er waren wel meer bokkers die dit zouden doen.
Dat kan ik echt niet begrijpen.. jammer dat er toch nog veel oneerlijke mensen zijn, en vraag mij af hoe die mensen zouden reageren als het omgekeerde hen overkomt.

Tellie

Ik zou bellen en vragen of ze hem zouden komen halen. Willen ze dit niet, dan hebben ze pech. :=

Thirsa_

Terugbrengen, dat zou een hele klus worden denk ik... denk idd dat ik ook zou vragen of ze hem kunnen halen ;) Kan dat niet, dan zouden we 'm alsnog terugbréngen.

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 07:42

Billy schreef:

daar ben ik het absoluut mee eens!
terugbrengen is nog een flinke klus vermoed ik, en ze mogen er ook wel een beetje moeite voor moeten doen.

persoonlijk zo ik me er behoorlijk schuldig over voelen als ik dat ding in mn tuin had staan terwijl het niet van mij was.
als ze nou niet reageren op je belletje oid. dan vind ik het wat anders.

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-09 07:43

Judith_ schreef:
Ik zou hem ook gewoon terug brengen. Wel zo netjes en zo eerlijk. Daarbij, de bestelling klopt gewoon niet, als de bestelling op een andere manier niet klopt zou je het toch ook melden?

Ja, ik heb dat dus ook.

Ik kreeg echt het idee dat wij de enigen waren die er zo over dachten.
Ik krijg het gevoel dat het echt de mensen zijn die niks zeggen als hun zoiets overkomt, maar wel meteen aan de bel hangen als ze iets te weinig zouden krijgen.

Divine

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 07:46

Pfff.... een tuinhaard.... al zou ik er geld op toe krijgen, ik zou nog niet zo'n ding in de tuin willen hebben! ;).

Ookal zou een tuinhaard hoog op mijn verlanglijstje staan, ik zou em gewoon terug brengen, of laten ophalen. Vroeg of laat gaan ze bij het tuincentrum dat ding toch missen, en dan kan iemand zich 'ineens' herinneren dat ie een lounge-set op de pallet stond.
Nee, met dat idee zou ik er niet eens plezier van kunnen hebben.

Iedereen doet wel eens iets wat niet mag, maar dit gaat een beetje te ver :D.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 07:47

Ik had ze zeker wel gebeld, maar het ze wel op laten halen. Ik zou niet nog een keer de moeite nemen om met dat ding te gaan lopen zeulen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 07:49

Ik zou zo'n ding terugbrengen. Ja, stom van de verkoper, maar kom op.... een bedrag van krap 600 euro? :oo Ik zou me echt rot voelen als ik dat ding steeds zou zien staan en horen : die heb jij niet betaald...

Laten halen zou ik ook niet doen, wat is dat nou voor kleine moeite? Dat ding erin en terugbrengen. Gewoon combineren met wat andere boodschappen. Tenzij het een winkel is die op meer dan een half uur rijden enkele reis ligt, en waar ik niet geregeld in de buurt ben bijvoorbeeld. Dan zou ik voorstellen dat ze hem mogen komen halen.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 07:49

Ondernemers zijn net mensen: ze maken ook wel eens een fout. :D Het is toch te gek voor woorden als mensen het dan niet zouden teruggeven. Ik snap niet eens dat mensen erover denken om het te houden. Dat is diefstal.

Wij zijn zelf ook ondernemer en werken hard voor ons geld: en zeker in deze tijd van financiele crisis is het hard werken om je hoofd boven water te houden.
Als je in loondienst bent, krijg je maandelijks je loon of het de omzet slecht is of goed. Als je ondernemer bent verdien je minder in mindere tijden.

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-09 07:50

siskeh schreef:
Billy schreef:

daar ben ik het absoluut mee eens!
terugbrengen is nog een flinke klus vermoed ik, en ze mogen er ook wel een beetje moeite voor moeten doen.

persoonlijk zo ik me er behoorlijk schuldig over voelen als ik dat ding in mn tuin had staan terwijl het niet van mij was.
als ze nou niet reageren op je belletje oid. dan vind ik het wat anders.

Ach, dat terugbrengen valt wel mee. We hebben zelf een bus waar dat ding zo inpast. Het is wel een wat zwaardere doos, maar heel handzaam. Die heb je er zo in.
Ik moet toch nog terug naar die winkel (Boerenbond) om Renske voer voor de hond te halen. Dat wilde ik eens uitproberen. Het is dus nu niet direct zo dat we er speciaal voor moeten gaan rijden. Ik maak van de nood gewoon een deugd.

Ik vermoed toch wel, dat ze zich niet lang erover zouden bedenken om dat ding terug te halen. Daar is het veel te duur voor.
Ze hadden hem echter nog niet gemist. Maar ja, het was natuurlijk ook een drukke zaterdag. Ik denk dat ze de voorraad nog niet geteld hadden.

Ik zou het ook niet kunnen zoiets in mijn tuin te zetten en dan later bij diezelfde winkel zonder blikken of blozen weer naar binnen te stappen. Ik zou me dan heeeel ongemakkelijk voelen.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 07:51

Ik zou het terugbrengen, vorige week had de slager de hamburgers niet aangerekend. Dat betekent dus dat mijn moeder drie euro te weinig heeft betaald. Nou ze is er de volgende dag voor terug gereden en het is toch 15 minuten rijden.

Ik kan alleen zeggen dat ik trots ben op die mentaliteit :j Ik geloof ook wie goed doet, goeie dingen terugkrijgt :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 07:56

Eerlijk? Dat zou ik dus niet doen (hamburgerverhaal van Katiavl). Ik zou niet een half uur gaan autorijden om iemand die zelf een foutje gemaakt heeft 3 euro te gaan brengen. Dat gaat me te ver.

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-09 07:57

Ja, dat is precies wat wij dus ook altijd doen Katiavl (nou ja, niet meteen terugrijden, maar dan een volgende keer betalen). Mijn man zegt altijd: Iedereen het zijne!

Zo hebben we een keer bij een restaurant de rekening van onze buurtafel gekregen, die een stuk lager was dan de onze, omdat wij nog voor- en nagerecht hadden gehad. Meteen meisje teruggeroepen dat het niet klopte en ze de rekeningen waarschijnlijk verwisseld had. Tweede rekening stond al wat meer op, maar nog niet hetgeen wij gegeten hadden. Dus WEER die meid teruggeroepen. Toen het de derde keer nog niet klopte, hebben we het maar zo gelaten, zelf even gerekend hoeveel we hadden moeten betalen en dat bedrag erneer gelegd...ZONDER fooi overigens! Als ze namelijk datgeen wat we meer betaalden dan op de rekening stond, als fooi telden, dan hadden ze meer dan genoeg aan fooi ontvangen. Moeten ze zich maar leren rekenen.
Maar ja, zelfs dan nog hebben we zoiets: ieder het zijne.
Komt misschien ook omdat we zelf een zaak hebben. Dan zie je dingen toch vaker in een iets ander perspectief.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 08:10

Ik heb wel eens te veel terug gehad bij een winkel, ik had het alleen later pas door. Ik heb het niet teruggebracht :)

Maar wat jij nu had, ik had dat ook teruggebracht of laten halen, 600 euro is wel gortig. :)

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 08:20

Ik zou het ook terugbrengen, 600 euro is een heel bedrag en wie weet zitten andere mensen wel op hun tuinhaard te wachten..

Echter hadden wij bij de supermarkt van het weekend ook zoiets..
Mijn vader had een kratje Amstel op zijn kar staan, dus hij zegt bij de kassa zoals altijd 'en ik heb nog een kratje Amstel'..
Nou, dan denk je dat is goed.. Loopt ie naar buiten, zegt ie zo van ik moest toch weinig betalen :? Kijkt ie op de bon heeft dat kassameisje zijn kratje bier niet gerekend.. Eerst wilde hij terug gaan, maar ik zei ook je hebt het gezegt, dan moet ze maar opletten.. Nu hebben we allebei een beetje een schuldgevoel, dus hij gaat straks toch maar terug naar de winkel om het te zeggen.. :o

NoaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 08:27

De haard had ik ook zeker teruggebracht. maar die hamburgers van Katiavl zou ik dan weer niet doen. Misschien volgende keer melden als ik er was, maar voor 3 euro er helemaal heen....heb wel wat beters te doen.

Als ik met betalen teveel geld terug krijg is het echt afhankelijk van de situatie wat ik doe.
Is het veel? Dan wel!
Is het een kleine ondernemer? Dan wel.
Is het een vriendelijke geintereseerde kassiere? Dan wel. Maar als het zo'n sago afkattende muts is waar geen vriendelijk woord van af kan of druk is met van alles behalve de klant dan bekijkt ze het maar...

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 08:31

Ik had hem ook op laten halen, al ligt het er ook wel aan hoe ver het rijden is :)
Als het geen probleem is om even terug te rijden en hij past in de auto (ik zie dat jullie een bus hebben) zou ik dat zeker doen.

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 08:56

Ik had de haard dus niet terug gebracht!! :o Ze komen hem maar halen. :D Bovendien als je zo,n ding in je tuin heb staan, dan word je er steeds aan herinnerd dat je hem niet eerlijk heb gekregen/gekocht.
Fouten kunnen er gemaakt worden hoor, we zijn allemaal mensen.
Laatst in de Hema een meisje wat mij terug gaf van 50, terwijl ik 20 gaf. Ik zeg tegen d,r, doe je dat wel goed?? Krijg een snau van ja hoezo en dat gezicht erbij............... Denk okey, laat maar.

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 09:05

Isabonny schreef:
Ja, dat is precies wat wij dus ook altijd doen Katiavl (nou ja, niet meteen terugrijden, maar dan een volgende keer betalen). Mijn man zegt altijd: Iedereen het zijne!

Zo hebben we een keer bij een restaurant de rekening van onze buurtafel gekregen, die een stuk lager was dan de onze, omdat wij nog voor- en nagerecht hadden gehad. Meteen meisje teruggeroepen dat het niet klopte en ze de rekeningen waarschijnlijk verwisseld had. Tweede rekening stond al wat meer op, maar nog niet hetgeen wij gegeten hadden. Dus WEER die meid teruggeroepen. Toen het de derde keer nog niet klopte, hebben we het maar zo gelaten, zelf even gerekend hoeveel we hadden moeten betalen en dat bedrag erneer gelegd...ZONDER fooi overigens! Als ze namelijk datgeen wat we meer betaalden dan op de rekening stond, als fooi telden, dan hadden ze meer dan genoeg aan fooi ontvangen. Moeten ze zich maar leren rekenen.
Maar ja, zelfs dan nog hebben we zoiets: ieder het zijne.
Komt misschien ook omdat we zelf een zaak hebben. Dan zie je dingen toch vaker in een iets ander perspectief.

Het ligt aan de service hoe ik er mee om zou gaan. In een gewone winkel met vriendelijk personeel zou ik inderdaad gewoon de volgende keer extra betalen, ik ben bij de AH wel eens teruggelopen omdat ik vergeten was het blikje tomatenpuree van nog geen 10 cent af te rekenen :+ Ben ik bijvoorbeeld in een kledingwinkel met een stel domme dozen achter de kassa die klanten negeren en luidkeels achter de kassa met elkaar de scharrels van afgelopen week bespreken, dan loop ik niet terug als er een foutje is gemaakt :o Ik ben overigens 1 x ergens weggelopen zonder te betalen :o We hadden een paar uur met een groep van 10 e3rgens op het terras gezeten en wilden graag afrekenen. Na het 3x gevraagd te hebben en er na ruim een half uur nog niemand kwam om af te rekenen was ons geduld op :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 09:06

Wat dacht je van gewoon melden, ipv van een topic te openen?
Lijkt me vrij logisch, komt toch wel uit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 09:10

Als je goed gelezen had Chiqa dan had je al geweten dat het al lang gemeld was en op de planning staat om terug te brengen :) Waar het om draait is dat ze benieuwd was naar andere meningen omdat ze reacties had gehad dat mensen het niet zouden terugbrengen. Dus naar aanleiding van een situatie een 'wat zou jij doen' - topic opstarten...