Maak jij "fouten"op je werk?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Maak jij "fouten"op je werk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 18:52

Ik vroeg het mij af of jullie ook weleens echt domme fouten op je werk maken of grappige fouten.

Ik had vandaag een grappige,domme en vieze fout op mijn werk gemaakt.
Ik ben verzorgende in de gehandicaptenzorg en ik moest een katheter verwisselen. Ik zit niet op te letten
want ik was druk in gesprek met de client toen ik die katheter zak ( een hele volle) liet glippen terwijl het kraantje open
was en alle urine dus over mijn handen liep, zo mijn handschoenen in!

hebben jullie weleens zoiets gehad?

Anoniem

Re: Maak jij "fouten"op je werk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 19:24

Op m'n oude werk ben ik een keer bijna Lucia de B. geweest :=
De insulinedosering van een cliënt was veranderd, collega's hadden dit niet juist genoteerd en ik stond met een invaller die niks wist (dus alles alleen doen).
In de stress en haast niet check check dubbel check gedaan en dus de ochtend dosering ingespoten ipv de avonddosis.
Kortom, overdosering wat resulteerde in een ziekenhuisopname en glucoseinfuus.
Ik kwam er gelukkig op tijd achter dat ik fout zat, dus kon meteen de arts bellen e.d.
Kan er nu luchtig over praten, maar oooooh wat had ik een k*t dienst toen. Wat voelde ik me k*t en alles.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 19:40

Zo dat geloof ik best Kannelly! Dat is dan schrikken ja! Hoop dat ik dat nooit meemaak ( no offence)!

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 20:21

Een collega heeft vandaag per ongeluk een klant 3 paar gratis schoenen mee gegeven :=

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 20:24

Booooo schreef:
Een collega heeft vandaag per ongeluk een klant 3 paar gratis schoenen mee gegeven :=

Ach, positieve publiciteit toch?

Ik kwam er (toen ik al ging stoppen overigens) opeens achter dat ik consuquent een huis had overgeslagen met folderen... :+

Goldenflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 20:25

Booooo schreef:

Nou dat is wel een domme fout, maar als haar klant zou ik wel blij zijn met gratis schoenen. :P

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 20:28

Werk bij de bakker en sta altijd in me eentje dus heb dan ook in me eentje sluit waarbij alles gedaan moet worden. Ben echt al zoveel vergeten aangezien ik in een keer alleen gezet werd en de werkzaamheden dus nog nooit had gedaan. Ik streste hem op het begin zwaar omdat ik alles op het eind opeens moest doen en door de stress natuurlijk veel meer vergat dan goed deed. Hier komt een lijstje van dingen die ik al wel is vergeten ben.

-Vergeten de oven uit te zetten.
-Eerst het kasgeld in de kassa ingevoerd en daarna x-afslag gemaakt. (was niet gezegd dat je eerst x-afslag moest maken) Toen wel gelijk op een briefje geschreven dat ik het dus fout had gedaan en het niet meer klopte zodat ze het de volgende dag goed konden doen.
-Sleutel vergeten uit de kluis te halen.(die moet altijd in de keukenla, kan ook iedereen hem pakken maar goed)
-Koeling en licht ervan vergeten uit te drukken.
-Vergeten bij het verpakken van de muffins een boterham te stoppen.

haha heel erg veel dus }:0 Ze worden er ook nogal snel boos dus krijg altijd gelijk hele preken achter me aan de eerst volgende keer.

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 20:30

ik werkte in een winkel midden in de drukste winkelstraat van zwolle, we hadden zo'n glazen schuifpui , die bestond uit allemaal ramen die achter elkaar schoven , 's avonds ben ik vergeten de pui af te sluiten( wel dichtgeschoven), dus toen ik de volgende ochtend de deur aanraakte vloog hij gelijk helemaal open :o geluk gehad dat er toevallig niemand aangezeten had

__AM

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 20:30

De eerste paar keren dat ik achter de kassa zat heb ik toch echt domme foute gemaakt, en de klanten maar wachten tot ik hulp gevonden had! :=
En de eerste dag bij de slager, liet ik een hele grote emmer salade vallen, hups de hele vloer van koelcel zat onder.. en dan moet je het ook nog eens aan je baas vertellen.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 20:35

Ik heb eens een klant een dubbele factuur gestuurd (was per ongeluk een dubbel dossier aangemaakt) :o Normaal gesproken is dat een "pietje precies" klant en krijg je de wind van voren als je iets niet goed doet.

Ik ontdekte mijn fout zelf ongeveer een week later. Schaamde mij echt verschrikkelijk. Klant zelf had er niets over gezegd en dus niet ontdekt. Wel heb ik het direct gemeld bij mijn manager en daarna mijn fout herstelt met daarbij mijn excuses...

Verder heb ik weleens een erg domme spelfout gemaakt in een email (gelukkig intern! Maar wel naar mijn manager :o :D ) Ik moest schrijven Funcky en ik schreef fiets :+

Gelukkig kon hij er wel om lachen en maakte een geintje terug!

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 20:41

Ik had een keer bij een client de verkeerde insuline gespoten ipv een langdurende insuline een kortwerkende gespoten. Dus ik meteen gestopt met spuiten en de HAP gebeld. Moest die client om de zoveel uur gecheckt worden met zn glucosegehalte. Achteraf heeft die man nog nooit zo'n mooie curve gehad :')

En ooit tijdens een stage een urinaal laten vallen en de urine over mn voeten gehad, jak.
Tijdens een nachtdienst een (lege) po uit mn handen laten vallen. Heerlijk zo, heel het atrium was voor 2 minuten 1 groot klankbord, het galmde behoorlijk door :=
Sta je ook wel even te kijken hoor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 20:48

Ik werk bij een bedrijf wat onder andere aardappelen en uien exporteert. Wij sorteren en verpakken ze, vervolgens regelen we het transport zodat ze in de haven komen waar ze op de boot geladen moesten worden. Ik ben dus verantwoordelijk voor de expeditie en dat de chauffeurs de goede vracht laden en de juiste papieren meekrijgen.

Ik heb ooit eens twee containers verwisseld... Dus klant A kreeg de vracht van klant B mee en andersom... :o

Wat was nou het geval. Wij hadden twee dagen aanlevertijd. We hadden ladingen voor drie verschillende klanten, waarvan er 2 op dezelfde boot moesten, en 1 op een andere. Voor 1 klant moesten wij het transport regelen, en de andere twee hadden zelf vrachtwagens gestuurd. Klant A zou eerst de donderdag komen laden, maar na heel wat gedoe werd besloten dat hij de vrijdagochtend ging laden. Dit was echter niet richting het transportbedrijf verteld door betrokken klant. Van klant B verwachten wij om 16.00 uur de 1e vrachtwagen, en om 17.30 de tweede, Dus om 15.45 staat daar keurig een chauffeur. Ik vraag om zijn referentie, dat eindigde op 138. En nog een aantal cijfers ervoor. Dus ik, aah. Da's das de eerste van klant B die om 16.00 uur moest laden. Wij laden... Chauffeur uitgezwaaid. Om 16.30 staat de tweede chauffeur er. Ik hmmz.. die is vroeg, nouja, referentie gecontroleerd, die was wel volledig juist. tweede vracht voor die klant B laten laden. Komt om 17.15 u chauffeur nummer 3.. Eeeh... :wow: :\ Die had ook een juiste referentie mee... *slik*

Klanten nog eens gebeld.. uiteindelijk uitgevogeld dat de 1e chauffeur dus van klant A was, en die eigenlijk morgen pas had moeten laden... Ja.. sta je daar. Na een heel gesoebat besloten om de chauffeur voor de 2e vracht van klant B, de vracht van klant A laten laden. Haven gebeld, gemeld hoe en wat, containernummers doorgegeven, papieren, en gemeld dat er dus twee containers omgewisseld moesten worden bij aankomt. (Beide klanten hebben zakken met hun eigen merknaam erop).

Jeemig... toen had ik het echt niet breed... :o Ik heb zó'n geluk gehad dat ze naar dezelfde haven en zelfde boot moesten.. Anders hadden we echt diep in de bagger gezeten... Mijn baas druk aan de bellerij met alle klanten, haven, transporteurs etc. etc. Men.. ga ik echt nooit vergeten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 20:51

Wat ook nog een leuke is...(niet m'n eigen blunder, maar van invaller)
Ik stond weer eens met een invaller en vroeg haar of ze vast de sondevoeding van cliënte O. wilde opwarmen.
(cliënte had een PEG sonde, direct in de maag, dus moest op lichaamstemperatuur)
Nou prima, ging ze doen. Ik ging ondertussen met andere cliënten bezig in de badkamer.
Komt de invaller na 10 minuutjes bij me 'ja euh sorry, maar ik dacht ik geef het vast, maar O. wil het helemaal niet drinken en nu is ze boos....'
Had de invaller natuurlijk helemaal niet mogen doen, maar ik kon niet boos worden, ik lag dubbel van het lachen _O- _O-
Heb haar maar even uitgelegd dat O. eten en drinken weigerde en dus dwangvoeding kreeg via de sonde, en dat de sondevoeding dus door de sonde moet en niet zo opgedronken wordt _O- :D :D :D

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 20:53

Dan ken jij vast ook wel het truukje van het dopje van de katheterklemslang (of iets dergelijks) :')

MonAmieC

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 20:54

Toen ik jaaaren geleden een bijbaantje had in een snoepwinkel, toen liet een collega een paar flesjes cola vallen in de winkel.
Alle flesjes gingen kapot en spoten alle cola in de rondte.
Je kon die dag alleen maar cola snoepje kopen :D

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 20:57

ik ben wel eens met een pallettruck door een raam gereden, net een weekje voor mijn zwangersschaps verlof.Voelde me heel banketstaaf maar m'n baas moest hard lachen.
Ook heb ik een keer een volle pallet bier laten vallen.
Echt een oorverdovend lawaai kwam daar vanaf en me baas heel droog en rustig; 'wat doe JIJ nou weer'

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 20:58

BarockPinto schreef:
ik ben wel eens met een pallettruck door een raam gereden, net een weekje voor mijn zwangersschaps verlof.Voelde me heel banketstaaf maar m'n baas moest hard lachen.
Ook heb ik een keer een volle pallet bier laten vallen.
Echt een oorverdovend lawaai kwam daar vanaf en me baas heel droog en rustig; 'wat doe JIJ nou weer'

Haha, wel een leuke baas dan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 20:59

Nee, die ken ik helaas niet :D :+

Wij hadden altijd wel flauwe grapjes met stagiares of nieuwe invallers...
Ze naar het magazijn sturen om een Ierse Band te halen voor een cliënt.... (Zweedse Band --> Ierse Band) :')

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 21:00

Het principe blijft hetzelfde Kanelly :P

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 21:01

Vrolijk staan te praten met een dochter van een bejaarde tijdens het strijken van haar moeders jurk... totdat ik iets raars voelde :=
Groot gat in de jurk: had de binnenvoering op de strijkbout zitten.
Gelukkig was het een leuke vrouw, die zei: wel zonde (nieuwe dure jurk!) maar kan gebeuren :)
Maar ik schaamde mij echt dood, heb die vrouw heeeeel lang niet aan durven kijken :=

Kanelly: volgens mij heeft elk bedrijf wel die flauwe grapjes en altijd weer mensen die erin trappen :+

Lievemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 21:04

*Een ernstig verstandelijk gehandicapte, die ik van de tillift op de aankleedtafel legde om te verschonen. Cliënt zit graag met haar handen in de luier. Had ook ontlasting gemaakt...
Client gaat dus met hand in luier, in een onbewaakt ogenblik, en ik trek de hand snel weer eruit (als een soort ''schrik''reactie). Gevolg: hand van client onder de stront, maar door ''schrik'' trok ik wat vlug, gevolg: handje schiet uit de luier en de hele muur onder de stront. Het was ook nog eens diaree... :') ......Kon ik mooi gaan afschrobben. :+

*Medicatie van kinderen met adhd/autisme vergeten tijdens een uitstapje (een paar uur te laat). Eenmaal in de bus op weg naar huis waren ze helemaal door het dolle. Natuurlijk niet de bedoeling, maar ik vond het wel leuk om eens te zien hoe ze echt, zonder medicatie zijn. (Het was gelukkig geen medicatie die van levensbelang was -ritalin enz- maar toch vond ik het een domme fout en dit gebeurd me nooit meer.)

*Client in bad gezet met sokken en schoenen nog aan. }:0 Ik had iets te veel gewerkt geloof ik. :z
Laatst bijgewerkt door Lievemeid op 06-06-09 21:15, in het totaal 3 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 21:11

Oh en ik ben ook een keer vergeten een cliënt van het toilet te halen.
Had hem op het toilet gezet en als hij klaar was, klopte hij altijd op de deur... Nou ja het duurde even... grote boodschap waarschijnlijk.
Ik ging ondertussen verder met andere dingen en mijn collega ook..niks aan het handje.
Tot het etenstijd was....en R. maar niet aan tafel kwam...
:oo R. zit nog op de wc!!! Dus ik snel naar het toilet en het was angstvallig stil, trek de deur open, zit hij te slapen := _O-

Red_Savage

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 21:11

Ik heb een keer mijn werkT- shirt op het eind van de dag per ongeluk in de prullenbak gegooid ipv in de wasmand. :+
Kwam er de week erna pas achter toen mijn baas me vertelde dat hij een T-shirt in de prullenbak had gevonden. :=

sjaslique

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 21:31

Ik heb tijdens mijn stage per ongeluk een cliënt in een statafel laten staan. Ik kom zo laat terug, geen alarm gezet, dus oeps...vergeten! Cliënt had er gelukkig niet veel moeite mee.

En tijdens mijn werk een keer een heel pak cola van de postmix laten vallen, hing tot aan het plafond. En een hele emmer met frituurvet over de grond. En ook nog een keer cola met ijsklonten per ongeluk in de frituur gegooid. :o

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 21:33

Ik werkte ooit bij McDonalds en het knopje voor de bon bleef nog wel eens vastzitten. Dus ik tig keer op de knop drukken. Die bon was de enige die er die avond nog vanaf kwam :') ben gestopt met tellen bij 60. Collega's vonden het grappig, de manager iets minder